Polestar 0 project: Ένα πραγματικά ουδέτερο κλιματικά αυτοκίνητο μέχρι το 2030

Στην πρώτη ετήσια ανασκόπηση της Polestar, που δημοσιεύτηκε στις 7 Απριλίου 2021, η σουηδική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων ανακοινώνει έναν εξαιρετικά φιλόδοξο στόχο: Να δημιουργήσει το πρώτο πραγματικά ουδέτερο κλιματικά αυτοκίνητο μέχρι το 2030.

Με το Polestar 0 project, η εταιρεία θα στοχεύσει να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα αλλάζοντας τον τρόπο που φτιάχνονται τα αυτοκίνητα, αντί να κάνει χρήση παραδοσιακών μεθόδων και στη συνέχεια να φυτεύει δέντρα για να αντισταθμίσει το CO2e1. Η συγκεκριμένη προσέγγιση περιλαμβάνει συνεργασία σε όλη τη διαδικασία εξέλιξης και την αλυσίδα εφοδιασμού, από τους προμηθευτές έως τους διανομείς.

Περιβαλλοντολόγοι προειδοποιούν ότι η αντιστάθμιση δεν είναι βιώσιμη σε βάθος χρόνου. Εκκρεμούν απαντήσεις σε ζητήματα όπως η μακροπρόθεσμη ικανότητα αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα από τα δάση και το έδαφος, καθώς ένα δάσος επηρεάζεται από την υλοτομία, μπορεί να καταστραφεί από πυρκαγιά ή να επηρεαστεί από την κλιματική αλλαγή[2],[3].

«Η αντιστάθμιση είναι πρόσχημα», δηλώνει ο Τόμας Ίνγκενλατ (Thomas Ingenlath), Διευθύνων Σύμβουλος της Polestar. «Πιέζοντας τους εαυτούς μας να δημιουργήσουν ένα απολύτως ουδέτερο κλιματικά αυτοκίνητο, αναγκαζόμαστε να φτάσουμε πιο μακριά από αυτό που είναι εφικτό σήμερα. Πρέπει να τα αμφισβητήσουμε όλα, να καινοτομήσουμε και να στραφούμε προς τις εκθετικές τεχνολογίες καθώς σχεδιάζουμε με στόχο το μηδέν.»

Η επικεφαλής βιωσιμότητας στην Polestar, Φρεντρίκα Κλάρεν (Fredrika Klarén), δήλωσε: «Είμαστε ηλεκτρική εταιρεία, επομένως δεν χρειάζεται να ανησυχούμε για κινητήρες εσωτερικής καύσης που παράγουν τοξικές εκπομπές. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η δουλειά μας έχει τελειώσει. Τώρα εργαζόμαστε για να εξαλείψουμε όλες τις εκπομπές που προέρχονται από την παραγωγή. Η εποχή που ζούμε είναι ιστορική και συναρπαστική για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, μία ευκαιρία να αδράξουν την στιγμή, να βελτιωθούν και να τολμήσουν να υλοποιήσουν το όνειρο των κλιματικά ουδέτερων, κυκλικών και όμορφων αυτοκινήτων».

Η κλιματική δράση είναι ήδη ενσωματωμένη σε όλο το εύρος της επιχειρηματικής δράσης της Polestar, ενώ το σύστημα επιβράβευσης των εργαζομένων της εταιρείας συνδέεται με την εκπλήρωση κλιματικών στόχων.

Προϊόντική δήλωση βιωσιμότητας

Οι δηλώσεις βιωσιμότητας, συνηθισμένη πρακτική σε κλάδους όπως οι βιομηχανίες τροφίμων και μόδας, θα εφαρμόζονται σε όλα τα μελλοντικά μοντέλα Polestar, με αρχή το Polestar 2, για το οποίο αρχικά αποκαλύπτονται το αποτύπωμα άνθρακα και η προέλευση των ορυκτών ειδικού κινδύνου. Η σχετική σήμανση θα εμφανιστεί στην ιστοσελίδα της εταιρείας και στα Polestar Space, θέτοντας ένα μοναδικό προηγούμενο διαφάνειας για την αυτοκινητοβιομηχανία. Σταδιακά, θα προστίθενται επιπλέον λεπτομέρειες και πληροφορίες, αντανακλώντας την συνεχή αναβάθμιση της βιωσιμότητας.

Ο Τόμας Ίνγκενλατ πρόσθεσε: «Οι καταναλωτές αποτελούν τεράστια κινητήριο δύναμη για τη μετάβαση σε μία βιώσιμη οικονομία. Για να είναι ενημερωμένοι και να παίρνουν ηθικές αποφάσεις, χρειάζεται να τους παρέχονται τα κατάλληλα εργαλεία. Αυτό κάνει τα πράγματα πολύ ξεκάθαρα. Σήμερα, το Polestar 2 βγαίνει από τις πύλες του εργοστασίου έχοντας ένα ορισμένο αποτύπωμα άνθρακα. Το 2030, θέλουμε να παρουσιάσουμε ένα αυτοκίνητο που δεν θα έχει.»

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Γιώργος Βαρίνος Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών ΥΠΑΜ. Στο χώρο των περιοδικών βρίσκεται από το 1982. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας δημοσιογράφος και είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), Bestever (1998-2010), Luxury Boat & SUV (2005-2010), One Passion (2007-2009), Sea World Almanac (2009-2010) και σήμερα είναι ο υπεύθυνος της έκδοσης InMotion by Gazzetta (από το 2014) ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».