Όλοι περιμένουν την επιστροφή του Μάρκεθ

Με το καλημέρα ο Μαρκ Μάρκεθ στο FP1 της Πορτογαλίας έκανε τον 3ο καλύτερο χρόνο… Ο τύπος είναι φαινόμενο και τα μάτια όλων θα είναι στραμμένα πάνω του, στον πρώτο αγώνα μετά την επιστροφή του στη δράση.

Αυτό το παιδί συνεχώς μας εκπλήσσει. Μετά από 9 μήνες πλήρους αποχής από την οδήγηση μιας MotoGP μοτοσυκλέτας, ο Μαρκ Μάρκεθ κάνει βόλτα σε μια άγνωστη πίστα και έρχεται 3ος. Μάλιστα. Ήταν σαν να μην έλειψε ούτε μια μέρα. Τι κι αν μας έλεγε ο Κάρλο Περνάτ για την εξέλιξη της υγείας του Μαρκ Μάρκεθ, που έλεγε ότι δεν «βλέπει» πιθανότητες να γυρίσει στο MotoGP μέσα στο επόμενο έτος. Να που ο Πρωταθλητής, έβαλε το κεφάλι κάτω, ξεπέρασε τις ατυχίες των πρώτων επεμβάσεων και με σωστή φυσιοθεραπεία και τρομερή θέληση, γύρισε στο ίδιο επίπεδο των οδηγών, που άφησε πριν από 265 ημέρες. Την Πέμπτη ο Φράνκο Ουντσίνι, υπεύθυνος ασφαλείας της FIM και παγκόσμιος πρωταθλητής του 1982, έκανε κάποιες δηλώσεις που σε αρκετούς φάνηκαν υπερβολικές. Είπε με το χαρακτηριστικό του ύφος: «Όλοι έχουν μια άποψη για το που βρίσκεται ο Μαρκ. Τα συναισθήματά του, την φυσική του κατάσταση, την πνευματική του κατάσταση. Ε λοιπόν σας λέω πως βρίσκεται σε καταπληκτική κατάσταση και αύριο το πρωί θα είναι πολύ δυνατός και θα μας εκπλήξει όλους». Την ίδια άποψη περίπου είχε και ο Σάιμον Κράφαρ στο άρθρο που έγραψε σχετικά στο motogp.com. Είχαν και οι δύο δίκιο.   Ο Μαρκ είχε κάνει προπόνηση μεν, αλλά όχι με μοτοσυκλέτα με κάρμπον φρένα. Οι επιβραδύνσεις αυτών των μοτοσυκλετών με τους 280 ίππους από τα 350 χλμ./ώρα είναι τόσο βίαιες που πρέπει να είσαι ειδικά γυμνασμένος και προετοιμασμένος για να τις αντέξεις για…έναν γύρο! Πόσο μάλλον για περισσότερους. Στο FP1 η πίστα είχε περίεργες και δύσκολες συνθήκες. Με την υγρασία στο 88% και τη θερμοκρασία της πίστας στους 22 βαθμούς Κελσίου, τα λάστιχα είχαν δύσκολο έργο να έρθουν στην ιδανική περιοχή θερμοκρασίας και απόδοσης. Επίσης υπήρχαν «λερώματα» υγρασίας που έκαναν την επίτευξη χρόνου μια διαδικασία γεμάτη ρίσκο. Όλοι είχαν στραμμένα τα μάτια στους χρόνους του Μαρκ και όταν στο τέλος πίεσε και βρέθηκε τρίτος, όλοι έτριβαν τα μάτια τους!  

Το επίπεδο πνευματικής του προετοιμασίας είναι σίγουρα καλύτερο όλων των υπολοίπων. Η φυσική του κατάσταση είναι εντυπωσιακά καλή, με μόνο ερωτηματικό, το χέρι με το συντριπτικό κάταγμα. Έχει κίνητρο, έχει όρεξη, είναι διψασμένος και πεινασμένος για νίκες και αποτελέσματα. Ξεκινά το πρωτάθλημα στους -40 βαθμούς από την κορυφή. Για να δούμε τι θα καταφέρει…   Στο FP3  o Mαρκ θα πάει βόλτα. Δεν θα κουράσει το χέρι του καθώς στο FP2 είπε πως ένοιωσε κούραση και γι αυτό δεν πίεσε (και ήρθε 6ος ο αθεόφοβος!!!) γιατί θέλει να κρατήσει δυνάμεις για τα δοκιμαστικά. Ο αγώνας είναι άλλη υπόθεση. Θα φροντίσει να κάνει αγώνα τακτικής και να μην καταστρέψει τα ελαστικά του. Και στο τέλος αν έχει δυνάμεις θα πιέσει γιατί… έτσι είναι φτιαγμένος. Να πιέζει συνεχώς για αποτελέσματα και για θέσεις στο βάθρο.  Σίγουρα θα δούμε έναν τρομερά ενδιαφέροντα αγώνα που θα δώσει νέα πνοή στο πρωτάθλημα.   Όλοι περιμένουν με διαφορετικά αισθήματα την επιστροφή του Μαρκ στους αγώνες. Οι αντίπαλοι θέλουν να έχει χάσει την δολοφονική του ταχύτητα. H Honda θέλει πάση θυσία να πάρει βαθμούς και βάθρα. Οι φίλοι του Βαλεντίνο, θέλουν να πιστοποιήσουν πως μέχρι εδώ ήταν η παντοδυναμία του Μάρκεθ και πως δεν πρόκειται ποτέ, να γυρίσει στο προηγούμενό του επίπεδο. Και τέλος οι φίλοι του #93 Μαρκ Μάρκεθ, θέλουν ο Πρωταθλητής να γυρίσει και να πάρει σε όλους τα σώβρακα και άλλα Πρωταθλήματα, αρχής γενομένης με του 2021, αποδεικνύοντας πως πρόκειται για τον καλύτερο οδηγό όλων των εποχών. Για να δούμε… Τα μάτια όλων στραμμένα στον Μαρκ. Το αξίζει 100%.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Tο 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, συνεργάτης του περιοδικού TOP GEAR, συνεργάτης του περιοδικού MotoGP World, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.