Πάθος για τη Θάλασσα: Οι Καρχαρίες είναι Στοιχείο ‘Cult’ στην Opel
Οι καρχαρίες είναι της μόδας στην Opel. Άλλοτε περισσότερο και άλλοτε λιγότερο ορατοί, δίνουν το «παρών» σε διάφορα μοντέλα με το λογότυπο του κεραυνού. Τους συναντάμε στο νέο Opel Mokka και στο best-seller της μάρκας, το βραβευμένο Opel Corsa. Οι φιγούρες του κορυφαίου θηρευτή αποτελούν πλέον παράδοση στα μοντέλα της Opel. Κάτι που κάθε άλλο παρά έκπληξη αποτελεί, αφού ο κατασκευαστής είχε ανέκαθεν πάθος για τη ναυτιλία, το οποίο ξεκίνησε πριν από αρκετές δεκαετίες.
Τα Kadett, Admiral και Kapitän street cruisers ‘σάλπαραν’ από νωρίς. Οι ναυαρχίδες του παρελθόντος γοήτευαν τους αγοραστές αυτοκινήτων με τη μοναδική τους σχεδίαση. Η αγάπη για τη θάλασσα παρέμεινε στην Opel, αλλά όσο περνούσε ο καιρός μετατοπίστηκε στα πλάσματα που βρίσκονται στα βάθη των ωκεανών. Το 1970, η Opel παρουσίασε το Manta, ένα σπορ coupé που έφερε με υπερηφάνεια το έμβλημα του σαλαχιού στο αμάξωμά του. Ακόμα και σήμερα, το Manta ξυπνά τόσα πολλά συναισθήματα, ώστε προς μεγάλη χαρά των θαυμαστών του, επιστρέφει τώρα ως έκδοση μηδενικών ρύπων Manta GSe ElektroMOD.
Οι σχεδιαστές της Opel έδωσαν μεγάλη προσοχή στην ακριβή σχεδίαση του χαρακτηριστικού εμβλήματος του Manta. Την ίδια προσοχή στη λεπτομέρεια και αφοσίωση έχουν επιδείξει και με τις φιγούρες καρχαρία πάνω από 15 χρόνια. «Αυτό ξεκίνησε πριν από 17 χρόνια και έχει εξελιχθεί σε πραγματική κουλτούρα» δήλωσε ο Διευθυντής Σχεδίασης, Karim Giordimaina.
Η ιστορία του καρχαρία: Πώς η ιδέα ενός παιδιού έγινε κουλτούρα
Από πού λοιπόν προέρχονται οι καρχαρίες; Μία Κυριακή το 2004, ο σχεδιαστής της Opel
Dietmar Finger ήταν στο σπίτι του και σχεδίαζε το νέο Corsa. Για την ακρίβεια, το διακριτικό εξωτερικό τοίχωμα του ντουλαπιού, που τις περισσότερες φορές καλύπτεται από τη κλειστή πόρτα του συνοδηγού. Όταν το ντουλαπάκι ανοίγει, αυτό το τοίχωμα πρέπει να προσφέρει σταθερότητα, η οποία επιτυγχάνεται με εγκάρσια νεύρα στην πλαστική επιφάνεια. Ο σχεδιαστής έπρεπε να σχεδιάσει αυτά τα νεύρα. Καθώς είχε φτάσει στη μέση, πλησίασε ο γιός του, είδε το σχέδιο και ρώτησε: «Μπαμπά γιατί δε ζωγραφίζεις ένα καρχαρία;» Γιατί όχι; Ο Finger το σκέφθηκε και έδωσε στα ‘νεύρα’ το σχήμα ενός καρχαρία. Έτσι, γεννήθηκε μία ιδέα που έγινε παράδοση. Ο καρχαρίας στο ντουλαπάκι μπήκε στην παραγωγή. Από εκεί και μετά, ο «καρχαρίας της Opel» έγραψε ιστορία. Ο Giordimaina, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για τη σχεδίαση εσωτερικού του Zafira εκείνη την εποχή, έκρυψε τρεις μικρούς καρχαρίες στο ευέλικτο, συμπαγές πολυμορφικό. Οι καρχαρίες συνέχισαν να δίνουν ένα διακριτικό παρών, πρώτα στο Opel ADAM, μετά στο σημερινό Opel Astra και τέλος σε άλλα επιβατικά μοντέλα, από το Opel Crossland και το Opel Grandland X μέχρι το Opel Insignia.
Αυτό δημιούργησε μία εσωτερική κουλτούρα. Από τότε, ο κάθε αρχισχεδιαστής εσωτερικού φροντίζει στο τέλος της διαδικασίας εξέλιξης να έχει τοποθετήσει τουλάχιστον έναν καρχαρία κάπου στο εσωτερικό. Αυτοί συνήθως παραμένουν ‘κρυφοί’ μέχρι το λανσάρισμα ενός αυτοκινήτου.
Συνεχίζεται: Ο καρχαρίας θα δίνει το παρών και σε μελλοντικά μοντέλα Opel
Για τον Giordimaina, ο καρχαρίας έχει γίνει σημαντικό στοιχείο της Opel με τη πάροδο των χρόνων, όχι μόνο στο ντουλαπάκι: «Οι δημοσιογράφοι μας ρωτάνε τώρα που βρίσκονται οι καρχαρίες όταν λανσάρουμε νέα μοντέλα. Πάντα ενθαρρύνω τους σχεδιαστές μας να κρύβουν καρχαρίες στο εσωτερικό των νέων σχεδίων. Οι τρυφερά σχεδιασμένοι θηρευτές συμβολίζουν το στοιχείο που χαρακτηρίζει την Opel – το πάθος για τα αυτοκίνητα. Έχουμε πάθος για τη σχεδίαση των αυτοκινήτων μας και την ακρίβεια στη παραμικρή λεπτομέρεια. –Είμαστε προσιτοί, ανθρώπινοι και κάνουμε τα πάντα με χαμόγελο. Και αυτό ακριβώς θέλουμε οι πελάτες μας να το αισθάνονται.
Οι καρχαρίες θα συνεχίζουν να εμφανίζονται σε μελλοντικά οχήματα της Opel, άλλοτε περισσότερο και άλλοτε λιγότερο κρυμμένοι. Ανάλογα με το μοντέλο, θα τους ανακαλύπτουμε να ‘κολυμπούν σε άλλα βάθη’ κάθε φορά.