Indian FTR1200: Από το Flat Track στους δρόμους! (vid)

Με έμπνευση από τις νίκες στην Αμερική η Indian έχει στην γκάμα της μια μοτοσυκλέτα που ταιριάζει στους “ανήσυχους” Ευρωπαίους, που θέλουν να ξεχωρίζουν. Την οδηγούμε στην απλή της έκδοση για να ανακαλύψουμε ότι ο χαρακτήρας της είναι ακριβώς ανήσυχος…

Φωτογραφίες: Bασίλης Κωστάκος, Studio B42

To όνομα Indian είναι συνυφασμένο στο μυαλό του κάθε μοτοσυκλετιστή με τις αμερικάνικες cruiser που έχουν μια μεγάλη παράδοση στις ΗΠΑ και τα τελευταία χρόνια αναγεννήθηκαν για να κάνουν δύσκολη τη ζωή της Harley που είχε κυριαρχήσει στην αγορά της άλλης πλευράς του Ατλαντικού, αλλά και είχε πάρει σημαντικό μερίδιο στην Ευρώπη.

Η Indian με τη σειρά της αφού κέρδισε την αντίπαλο στις πίστες Flat Track θεώρησε ότι μπορεί να εξαργυρώσει αυτές τις νίκες με ένα μοντέλο διαφορετικό από τα συνηθισμένα, ένα μοντέλο εμπνευσμένο από την FTR 750 που πήρε τα Πρωταθλήματα, την FTR 1200 που θέλει να μεταφέρει στους δρόμους την αγωνιστική της κληρονομιά.

DBS_2103
Διαφορετική από αυτό που περιμένει κανείς βλέποντας το όνομα Indian

Για αυτό το λόγο το ψαλίδι και η σιλουέτα του ρεζερβουάρ έχουν άμεση σχέση με τη θρυλική αγωνιστική της πίστας, την FTR750.

Για τον κινητήρα επιλέχθηκε ένας δυνατός V-Twin στα 1,203 κ.εκ., με 123 ίππους απόδοση και με ροπή στα 12.2kgm στις 6,000 στροφές. Αυτός ο κινητήρας λέγεται ότι θα είναι και η βάση για το επερχόμενο διπλής χρήσης μοντέλο της εταιρίας.

DBS_2108
Δεν είναι το ρεζερβουάρ, αλλά ένα κάλυμμα!

Το ρεζερβουάρ – που έχει πολύ μικρή χωρητικότητα – τοποθετήθηκε κάτω από τη σέλα, ώστε να χαμηλώσει το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας και να δώσει καλύτερο κράτημα. Σε συνδυασμό με τη λεπτή σιλουέτα και την επιθετική θέση οδήγησης δίνει κατευθείαν την αίσθηση για σπορ αναζητήσεις στον οδηγό της.

DBS_2106
Σχεδόν οριζόντιο το πίσω αμορτισέρ

Το πλαίσιο χωροδικτύωμα συνεργάζεται με το τοποθετημένα σχεδόν οριζόντια πίσω αμορτισέρ και με το upside-down πιρούνι για να δώσουν την επιθυμητή από το εργοστάσιο συμπεριφορά.

Φυσικά υπάρχει το ABS, αλλά και Cruise control, για τα ταξίδια που μπορεί να κάνει κανείς παρέα με τα άλλα μέλη του κλαμπ των “Indian-ων”. Για το σταμάτημα οι radial δαγκάνες πιέζουν τους δίσκους διαμέτρου 320mm που προέρχονται από την Ιταλική Brembo®.

DBS_2105
Υπογραφή Ιταλική!

Την τελική επαφή με την άσφαλτο έχουν αναλάβει ειδικά ελαστικά της Dunlop® με χάραξη που είναι εμπνευσμένη και αυτή από το flat track!

Τα φωτιστικά σώματα είναι LED και έχουν ιδιαίτερο σχήμα.

Το όλο πακέτο είναι εντυπωσιακό και το λογότυπο Indian προσδίδει ένα κύρος στη μοτοσυκλέτα που σίγουρα τραβά τα βλέμματα…

DBS_2112
Ασυνήθιστη η αναγραφή των χλμ στο κοντέρ

Όταν ανέβεις πάνω της αυτόματα το σχετικά μεγάλο βάρος εξαφανίζεται και η πρώτη έκπληξη έρχεται από τη ροπή του κινητήρα, που βοηθάει στο να εκτοξεύεται κυριολεκτικά η FTR σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού. Η έλλειψη ηλεκτρονικών βοηθημάτων για την πρόσφυση (Traction Control) στη στάνταρ έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας, στέλνει εύκολα τον πίσω τροχό σε πλαγιολίσθηση, ειδικά στα σημεία που η άσφαλτος είναι “ελληνική” και αυτό είναι ένα παιχνίδι που αρέσει στον οδηγό, καθώς η αδρεναλίνη του ανεβαίνει.

Η επιθετική θέση οδήγησης την κάνει μια street fighter και το σώμα βρίσκεται μπροστά και πάνω από το τιμόνι έτοιμο να αντιδράσει σε κάθε εντολή που θα δώσει στους τροχούς το δεξί χέρι του οδηγού.

DBS_2228
Επιθετική θέση οδήγησης

Τα Dunlop με την “αγωνιστική” flat track χάραξη θα ζεσταθούν αρκετά γρήγορα και θα βοηθήσουν σε καλή συμπεριφορά, με μόνο σχετικά αδύναμο σημείο την κίνηση πάνω στα τακούνια που διαμορφώνει ο σχεδιασμός τους, τα οποία με τη σειρά τους δίνουν μια μικρή ασάφεια σε οριακές καταστάσεις. Από την άλλη αυτό είναι ακόμη ένα παιχνίδι στη “μάχη” με το δρόμο! Η γεωμετρία παρά το ότι στα νούμερα δεν είναι τόσο γρήγορη, στην πράξη αποδεικνύεται ικανοποιητικότατη για το χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας.

DBS_2225
Τα Dunlop με την “αγωνιστική” flat track χάραξη βοηθούν σε καλή συμπεριφορά

Και ναι, η FTR1200 έχει χαρακτήρα ιδιαίτερο και αυτό είναι που αναζητά η κατηγορία αναβατών που θέλει να ξεχωρίζει. Στην περίπτωσή μας δεν ξεχωρίζει μόνο από το όνομα, αλλά και από την σπορ οδηγική συμπεριφορά που μπορεί να μιλήσει πολύ διαφορετικά στον “ανήσυχο” που λέγαμε στην αρχή του κειμένου.

DBS_2237
Η FTR1200 έχει έναν χαρακτήρα ιδιαίτερο

Δημήτρης Διατσίδης

Ο Δημήτρης Διατσίδης σπούδασε Αρχιτεκτονική στο ΑΠΘ και από το 1983 εργάζεται ως δημοσιογράφος σε περιοδικά και στην τηλεόραση. Παράλληλα ασχολήθηκε με τους Αγώνες Ταχύτητας Μοτοσυκλέτας, Καρτ και Αυτοκινήτου και από το 2004 έως και σήμερα παρουσιάζει το τηλεοπτικό πρόγραμμα του MotoGP στην Ελληνική τηλεόραση και παράλληλα οδηγεί σε όλες τις πίστες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Έχει εργαστεί στα περιοδικά, AUTO MOTO, 4τροχοί, 2τροχοί, Ταξιδεύοντας, Motosport, Playboy, MEN, Car & Driver και από το 2007 είναι εκδότης και διευθυντής του MOTOGP WORLD. Στην τηλεόραση ξεκίνησε από τον ΑΝΤ1 και την εκπομπή “Από τη θέση του Οδηγού” και συνεργάστηκε με την ΕΡΤ1, ΕΤ3, ΣΚΑΪ, COSMOTE TV.