Indian FTR1200: Από το Flat Track στους δρόμους! (vid)
Με έμπνευση από τις νίκες στην Αμερική η Indian έχει στην γκάμα της μια μοτοσυκλέτα που ταιριάζει στους “ανήσυχους” Ευρωπαίους, που θέλουν να ξεχωρίζουν. Την οδηγούμε στην απλή της έκδοση για να ανακαλύψουμε ότι ο χαρακτήρας της είναι ακριβώς ανήσυχος…
Φωτογραφίες: Bασίλης Κωστάκος, Studio B42
To όνομα Indian είναι συνυφασμένο στο μυαλό του κάθε μοτοσυκλετιστή με τις αμερικάνικες cruiser που έχουν μια μεγάλη παράδοση στις ΗΠΑ και τα τελευταία χρόνια αναγεννήθηκαν για να κάνουν δύσκολη τη ζωή της Harley που είχε κυριαρχήσει στην αγορά της άλλης πλευράς του Ατλαντικού, αλλά και είχε πάρει σημαντικό μερίδιο στην Ευρώπη.
Η Indian με τη σειρά της αφού κέρδισε την αντίπαλο στις πίστες Flat Track θεώρησε ότι μπορεί να εξαργυρώσει αυτές τις νίκες με ένα μοντέλο διαφορετικό από τα συνηθισμένα, ένα μοντέλο εμπνευσμένο από την FTR 750 που πήρε τα Πρωταθλήματα, την FTR 1200 που θέλει να μεταφέρει στους δρόμους την αγωνιστική της κληρονομιά.
Για αυτό το λόγο το ψαλίδι και η σιλουέτα του ρεζερβουάρ έχουν άμεση σχέση με τη θρυλική αγωνιστική της πίστας, την FTR750.
Για τον κινητήρα επιλέχθηκε ένας δυνατός V-Twin στα 1,203 κ.εκ., με 123 ίππους απόδοση και με ροπή στα 12.2kgm στις 6,000 στροφές. Αυτός ο κινητήρας λέγεται ότι θα είναι και η βάση για το επερχόμενο διπλής χρήσης μοντέλο της εταιρίας.
Το ρεζερβουάρ – που έχει πολύ μικρή χωρητικότητα – τοποθετήθηκε κάτω από τη σέλα, ώστε να χαμηλώσει το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας και να δώσει καλύτερο κράτημα. Σε συνδυασμό με τη λεπτή σιλουέτα και την επιθετική θέση οδήγησης δίνει κατευθείαν την αίσθηση για σπορ αναζητήσεις στον οδηγό της.
Το πλαίσιο χωροδικτύωμα συνεργάζεται με το τοποθετημένα σχεδόν οριζόντια πίσω αμορτισέρ και με το upside-down πιρούνι για να δώσουν την επιθυμητή από το εργοστάσιο συμπεριφορά.
Φυσικά υπάρχει το ABS, αλλά και Cruise control, για τα ταξίδια που μπορεί να κάνει κανείς παρέα με τα άλλα μέλη του κλαμπ των “Indian-ων”. Για το σταμάτημα οι radial δαγκάνες πιέζουν τους δίσκους διαμέτρου 320mm που προέρχονται από την Ιταλική Brembo®.
Την τελική επαφή με την άσφαλτο έχουν αναλάβει ειδικά ελαστικά της Dunlop® με χάραξη που είναι εμπνευσμένη και αυτή από το flat track!
Τα φωτιστικά σώματα είναι LED και έχουν ιδιαίτερο σχήμα.
Το όλο πακέτο είναι εντυπωσιακό και το λογότυπο Indian προσδίδει ένα κύρος στη μοτοσυκλέτα που σίγουρα τραβά τα βλέμματα…
Όταν ανέβεις πάνω της αυτόματα το σχετικά μεγάλο βάρος εξαφανίζεται και η πρώτη έκπληξη έρχεται από τη ροπή του κινητήρα, που βοηθάει στο να εκτοξεύεται κυριολεκτικά η FTR σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού. Η έλλειψη ηλεκτρονικών βοηθημάτων για την πρόσφυση (Traction Control) στη στάνταρ έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας, στέλνει εύκολα τον πίσω τροχό σε πλαγιολίσθηση, ειδικά στα σημεία που η άσφαλτος είναι “ελληνική” και αυτό είναι ένα παιχνίδι που αρέσει στον οδηγό, καθώς η αδρεναλίνη του ανεβαίνει.
Η επιθετική θέση οδήγησης την κάνει μια street fighter και το σώμα βρίσκεται μπροστά και πάνω από το τιμόνι έτοιμο να αντιδράσει σε κάθε εντολή που θα δώσει στους τροχούς το δεξί χέρι του οδηγού.
Τα Dunlop με την “αγωνιστική” flat track χάραξη θα ζεσταθούν αρκετά γρήγορα και θα βοηθήσουν σε καλή συμπεριφορά, με μόνο σχετικά αδύναμο σημείο την κίνηση πάνω στα τακούνια που διαμορφώνει ο σχεδιασμός τους, τα οποία με τη σειρά τους δίνουν μια μικρή ασάφεια σε οριακές καταστάσεις. Από την άλλη αυτό είναι ακόμη ένα παιχνίδι στη “μάχη” με το δρόμο! Η γεωμετρία παρά το ότι στα νούμερα δεν είναι τόσο γρήγορη, στην πράξη αποδεικνύεται ικανοποιητικότατη για το χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας.
Και ναι, η FTR1200 έχει χαρακτήρα ιδιαίτερο και αυτό είναι που αναζητά η κατηγορία αναβατών που θέλει να ξεχωρίζει. Στην περίπτωσή μας δεν ξεχωρίζει μόνο από το όνομα, αλλά και από την σπορ οδηγική συμπεριφορά που μπορεί να μιλήσει πολύ διαφορετικά στον “ανήσυχο” που λέγαμε στην αρχή του κειμένου.