Εξαγωγική αγωνιστικών αυτοκινήτων: Roustemis Motorsport (pics&vid)

Ο Αλέξανδρος Ρουστέμης κατασκευάζει αγωνιστικά αυτοκίνητα της Ford κατά παραγγελία, κυρίως ξένων πελατών, ουσιαστικά κάνοντας εξαγωγές αγωνιστικών αυτοκινήτων! Για να μάθουμε περισσότερα πράγματα γι αυτή του τη δραστηριότητα, ταξιδέψαμε εν μέσω lockdown στην εξωτική… Κόρινθο για να μας πει διαζώσης με ποιο μαγικό τρόπο η Roustemis Motorsport, έγινε «εξαγωγική» εταιρεία αγωνιστικών αυτοκινήτων!

Στον πολύ όμορφο χώρο της Ρουστέμης μότορ σπορτ κατασκευάζονται και υποστηρίζονται αγωνιστικά αυτοκίνητα είτε για αγώνες κλασσικών αυτοκινήτων, είτε για σύγχρονους αγώνες. Αυτός ο χώρος έχει φτιαχτεί με πολύ μεράκι και αγάπη από τον πρωταθλητή ταχύτητας Αλέξανδρο Ρουστέμη -που τον έχουμε γνωρίσει πολλά χρόνια κυρίως μετά το Ford Escord και τα Ford Sierra- μαζί με τον γιο του, Παναγιώτη Ρουστέμη (που σπουδάζει μηχανολογία στην Πάτρα) ο οποίος κέρδισε το 2020 το πρωτάθλημα ράλλυ στην κατηγορία Ν, στην κατηγορία δηλαδή των normal αυτοκινήτων. Με την ευκαιρία της επισκέψης μας, «ανακρίναμε» τον Αλέξανδρο Ρουστέμη για τη νέα του δραστηριότητα, τις εξαγωγές αγωνιστικών αυτοκινήτων.

Autopress.gr: Αλέξανδρε θα ήθελα να μας εξηγήσεις τί γίνεται ακριβώς εδώ στο χώρο σας. Παίρνετε ένα αυτοκίνητο σχεδόν γυμνό ή τελείως γυμνό από το φανοποιείο και μετά προσθέτετε τον κινητήρα, τα άλλα πράγματα τα θέματα ρολ μπαρ, τα θέματα ασφαλείας και φτάνετε να δίνετε σε εμάς και στους πελάτες σας ένα αυτοκίνητο έτοιμο για αγώνες.

Αλέξανδρος Ρουστέμης: Εμείς παίρνουμε κάποια αυτοκίνητα τα οποία έτρεχαν στο παρελθόν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και στη συνέχεια και στο Ελληνικό, είναι κάποια αυτοκίνητα τα οποία έχουν κάποια χρόνια πάνω τους με αποτέλεσμα να πρέπει πρώτα να τα πάμε στο φανοποιείο. Απογυμνώνονται και με αμμοβολή φτάνουν να γίνουν λαμαρίνα. Γίνεται εκ νέου ενίσχυση του αμαξώματος για να μπορούν ν’ αντέχουν στους αγώνες, μπαίνει ο κλωβός ασφαλείας, τα ρολ μπαρ, τα οποία σε περίπτωση ατυχήματος μπορούν να προστατέψουν το πλήρωμα, τον οδηγό και τον συνοδηγό.

Στη συνέχεια φτάνουν σε εμάς με μια προετοιμασία ενός χρώματος εσωτερικού τουλάχιστον, θα δείτε σε κάποια αυτοκίνητα και αρχίζουμε την προετοιμασία και το μοντάρισμα των αυτοκινήτων. Αρχίζει από τα ηλεκτρικά του, μπαίνουν τα ηλεκτρικά όλα πάνω στο αυτοκίνητο. Αυτό είναι ένα αυτοκίνητο που είχε αρχίσει έτσι και τώρα έχει ολοκληρωθεί. Στη συνέχεια μπαίνουν τα μηχανικά μέρη και ανάλογα την κατηγορία που θα τρέξει το αυτοκίνητο, ο κινητήρας με την ιπποδύναμη που πρέπει, με τους κανονισμούς που υπάρχουν και στην κατηγορία που θα πρέπει όπως είπα να τρέξει, τα φρένα…Στη συνέχεια αφού ολοκληρωθεί όλο το αυτοκίνητο υπάρχουν ακόμα και οι ασφάλειες που είναι για να μην ανοίγει το καπώ σε οποιοδήποτε ατύχημα ή σε οποιαδήποτε ανατάραξη που υπάρχει τη στιγμή που τρέχει το αυτοκίνητο. Βάζουμε αναρτήσεις οι οποίες είναι ενισχυμένες και είναι με προδιαγραφές για αγώνες. Βάζουμε τα ανάλογα φρένα για να μπορεί το αυτοκίνητο να επιβραδύνει σωστά και να σταματάει πολύ εύκολα. Μέσα στο χώρο του αυτοκινήτου θα δείτε και τον κλωβό ασφαλείας. Επίσης υπάρχει το τεπόζιτο ασφαλείας το οποίο ότι και να συμβεί , ότι ατύχημα και αν συμβεί δεν έχει φόβο να πάρει φωτιά το αυτοκίνητο. Μπαίνει και ειδικό σύστημα πυρόσβεσης σε όλο το αυτοκίνητο, το οποίο αν συμβεί κάτι και το αυτοκίνητο πάρει φωτιά, μπορεί να τη σβήσει ανά πάσα ώρα και στιγμή σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Και στη συνέχεια μπαίνουν τα ανάλογα ελαστικά, αναλόγως σε τι κατηγορία μπορεί να τρέξει, σε τι κατηγορία δρόμου κ.λ.π. Και έτσι ολοκληρώνεται ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι πάρα πολύ χρονοβόρο το να ολοκληρωθεί και η κατασκευή του έχει και ιδιαίτερα μεγάλο κόστος. Να αυτό ας πούμε (μας δείχνει ένα Ford Escort RS MkII) Είναι ένα αυτοκίνητο του 1977.

Στο οποίο τοποθετήθηκαν σύγχρονα εξαρτήματα, έχει μπει ένας κινητήρας Cosworth τον οποίο από turbo τον μετατρέψαμε σε ατμοσφαιρικό, μπαίνει ένα τετραπετάλουδο με 8 μπεκ, μπαίνουν τα κατάλληλα χταπόδια, αλλάζει η συμπίεση και γενικά γίνεται ένα σύγχρονο αξιόπιστο, αγωνιστικό αυτοκίνητο. Μπαίνει σύγχρονος εγκέφαλος τον οποίο και μπορούμε να ρυθμίσουμε σύμφωνα με της ανάγκες του οδηγού ή της συγκεκριμένης πίστας που θα τρέξει. Στη συνέχεια μπαίνει και ηλεκτρικό τιμόνι, το οποίο είναι πολύ εύκολο για το χειριστή του. Όλη η καλωδίωση και όλα τα εξαρτήματά του είναι ελληνικής κατασκευής. Τα εξαρτήματα είναι αγορασμένα βέβαια, τοποθετούνται και οι καλωδιώσεις και όλα αυτά γίνονται στο κατάστημά μας από ηλεκτρολόγους εξειδικευμένους. Το αυτοκίνητο έχει ξεκινήσει και αυτό από το μηδέν και το αμάξωμά του έχει ραφτεί, έχει ενισχυθεί και το συγκεκριμένο θα τρέξει στο εξωτερικό. Θα τρέξει στην Αυστρία. Όλα αυτά τα εξαρτήματα που έχουμε τοποθετήσεις είναι αποδεκτά και ομολογκαρισμένα σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA. Το κόστος είναι μεγάλο βέβαια. Το Ford Sierra που σας έδειξα πρώτο, για να ολοκληρωθεί ξεπερνά τις 80.000 ευρώ και το Ford Escord RS ΜkII το οποίο είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο όπως σας είπα του ’77 μοντέλο, με το σειριακό σασμάν και με όλα αυτά τα εξαρτήματα που έχει θα περάσει τις 80.000 ευρώ, μπορεί να φτάσει και τις 100.000. Τα κοστολόγια είναι ελεγχόμενα. Για να αρχίσει κάποιος να τρέχει με ένα ιστορικό τέτοιο αυτοκίνητο μπορεί να είναι και στις 25.000-30.000. Ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας Ν σαν αυτό εδώ όχι group A μπορεί πάλι να είναι στις 25.000-30.000. Είναι ελεγχόμενο το τι θέλει ο κάθε οδηγός και τι μπορεί η τσέπη του καθενός να φτιάξει για να ακολουθήσει οποιοδήποτε πρωτάθλημα και παράλληλα υπάρχουν και αυτοκίνητα που μπορεί ο καθ’ ένας να νοικιάσει από την εταιρεία μας και οδηγήσει όπως είναι αυτό εδώ το αυτοκίνητο. (βγαίνουμε από το υπόστεγο)

Ένα αυτοκίνητο το Sierra cosworth το RS το οποίο είναι για την κατηγορία των ιστορικών, στην ομάδα Ν και θα μπορούσε κάποιος -μιας και μιλάμε για κοστολόγια- να το οδηγήσει από μια ανάβαση που μπορεί να του στοιχίσει 3.000-3.500 ένας ολοκληρωμένος αγώνας ή π.χ. ένα ράλλυ το οποίο αρχίζει από 5.000 ευρώ ως ενοίκιο. Ο κινητήρας είναι Ford Sierra Cosworth της ομάδος Group N. Είναι με turbo όπως ήταν από τον κατασκευαστή του. Είναι γύρω στα 280-290 άλογα σε αυτή την κατηγορία. Θα μπορούσε αν ήταν στην Α να ήταν πολύ δυνατότερο.

Με την ευκαιρία της επίσκεψής μας, κάναμε και μερικές ερωτήσεις και στον Πρωταθλητή Ελλάδος στο Πρωτάθλημα Ράλλυ Παναγιώτη Ρουστέμη.

Autopress.gr: Παναγιώτη θέλω να μας πεις λίγο περισσότερο για το συναίσθημα που μπορεί να βγάζει ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Ακόμη και σε σένα που είσαι ένας νέος και στην ηλικία και νέος οδηγός και νέος στην καρδιά. Σου λένε τίποτα αυτά τα ιστορικά αυτοκίνητα;

Παναγιώτης Ρουστέμης: Σίγουρα έχω μεγαλώσει ανάμεσα σε αυτά τα αυτοκίνητα. Έχω θαυμάσει τον πατέρα μου να αγωνίζεται με αυτά τα αυτοκίνητα. Είναι πολύ σημαντικό να βλέπεις την εξέλιξη των αυτοκινήτων και να δούμε πού έχει φτάσει από εδώ και πέρα η εξέλιξη των αυτοκινήτων. Βλέπουμε την τεχνολογία των παλιών αυτοκινήτων όπου για τα χρόνια τους και μέχρι και η εξωτερική εμφάνισή τους είναι πολύ μπροστά και οδηγικά σου προσφέρουν πάρα πολλά πράγματα διότι τότε δεν είχανε όλες τις βοήθειες και τα ηλεκτρονικά συστήματα στα διαφορικά που βοηθάνε πλέον τον οδηγό σε όλες τις μορφές.

Autopress.gr: Τώρα βρισκόμαστε μπροστά σε ένα αυτοκίνητο που όπως μας είπε ο Αλέξανδρος Ρουστέμης είναι της δεκαετίας του ’70. Παναγιώτη, ένα τέτοιο αυτοκίνητο φαντάζομαι ότι έχεις οδηγήσει αρκετά από αυτά τα αυτοκίνητα. Είναι πιό εύκολο, πιό δύσκολο, είναι το ίδιο, οδηγικά σε σχέση με τα σύγχρονα αυτοκίνητα, με τα οποία τρέχεις και κερδίζεις τους αγώνες και τα πρωταθλήματα;

Είναι σίγουρα, όλοι ξεκινούν από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Είναι σίγουρα πιό δύσκολο γιατί δεν έχεις τη βοήθεια, τα ηλεκτρονικά, όλα αυτά τα συστήματα τα οποία βοηθούν πλέον στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Αυτά όμως σε κάνουν να εξελίσσεσαι, να βελτιώνεσαι ακόμη περισσότερο και σίγουρα όλοι όπως έχουμε δει οι οδηγοί στο εξωτερικό έχουνε ξεκινήσει και από τέτοια αυτοκίνητα και έχουν πάντα στην συλλογή τους ένα ΜΚ2 όπως έχουμε δει και βοηθούν για να κάνουν δικιά τους προπόνηση.

Μάθαμε λοιπόν πολλά πράγματα σήμερα για τα ιστορικά αυτοκίνητα αλλά και το πώς γίνεται να έχεις υποστήριξη ακόμη και πώς να νοικιάσεις ένα αυτοκίνητο για να αγωνιστείς είτε στο πρωτάθλημα ιστορικών είτε και σε πιό σύγχρονα πρωταθλήματα. Μακάρι να μπορούσαμε να είχαμε και εμείς ένα τέτοιο ΜΚ2 όπως μας είπε και ο Παναγιώτης Ρουστέμης που έχουν οι περισσότεροι οδηγοί στη συλλογή τους , οι παγκόσμιοι για να κάνουν προπονήσεις, αλλά βέβαια θα θυμηθούμε ότι ο Αλέξανδρος μας είπε ότι ένα τέτοιο αυτοκίνητο μπορεί να φτάσει και τις 80.000 ή 100.0000.

Φύγαμε εντυπωσιασμένοι από την δουλειά που γίνεται στην Roustemis Motorsport και δώσαμε υπόσχεση σε πρώτη ευκαιρία να οδηγήσουμε κάποια από τα υπέροχα Ford αυτοκίνητα που κατασκευάζει o Αλέξανδρος, με τη βοήθεια του Παναγιώτη, υπό το άγρυπνο βλέμμα της μαμάς Ελένης Ρουστέμη!

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Tο 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, συνεργάτης του περιοδικού TOP GEAR, συνεργάτης του περιοδικού MotoGP World, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.