VOLKSWAGEN ID.3 1ST PLUS: Ηλεκτρικό όνειρο!
Σχεδιασμένο εξ’ αρχής ως ηλεκτρικό μπαταρίας, το ID.3 σηματοδοτεί, τόσο για την Volkswagen όσο και για την αυτοκίνηση συνολικά, το πέρασμα από την εποχή των ορυκτών καυσίμων σε αυτή του ηλεκτρισμού.
Είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μπαταρίας της Volkswagen. Το σχεδόν monovolume ID.3 έχει διαστάσεις συμπαγούς μοντέλου της κατηγορίας C, με μήκος 4,261 μέτρα και πλάτος 1,809. Το μεταξόνιο ωστόσο είναι εντυπωσιακά μεγάλο στα 2,765 μέτρα, με πολλαπλά πλεονεκτήματα όπως θα δούμε στη συνέχεια. Για τις συγκρίσεις σας, το VW Golf VIII έχει μήκος 4,284 μέτρα, πλάτος 1,789 μέτρα και μεταξόνιο 2,619 μέτρα.
Αισθητικά το αυτοκίνητο εκπέμπει μια ευχάριστη και σύγχρονη αύρα. Το μεγάλο μεταξόνιο και το μεγάλο πλάτος συνεπικουρούνται από το αυξημένο ύψος των 1.552 μέτρων (Golf: 1,49 μέτρα) και συνθέτουν ένα πολύ ομοιογενές αποτέλεσμα, που ισορροπεί ανάμεσα στο σπορ και το οικογενειακό, το συντηρητικό και το φουτουριστικό. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 385 λίτρων (Golf: 381 λίτρα), απόλυτα κανονικό σχήμα και μεγάλο άνοιγμα. Η αίσθηση των επιβατών, χάρη στις μεγάλες εμπρός και πλευρικές γυάλινες επιφάνειες, συμβαδίζει απόλυτα με την αντικειμενική εικόνα των χώρων, ενώ η επιλογή των υλικών και των χρωμάτων στις επενδύσεις είναι εξαιρετική.

Η ενσωμάτωση του συνόλου των λειτουργιών του αυτοκινήτου σε μια κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών απαιτεί από τον οδηγό σημαντικό χρόνο εξοικείωσης. Πολύ ευφυής, πρακτική και αποτελεσματική είναι και η τοποθέτηση ενός περιστροφικού διακόπτη για τις λειτουργίες κίνησης του ID.3 (αυτού που κάποτε ονομάζαμε «επιλογέα κιβωτίου») στο άνω δεξί μέρος του πίνακα οργάνων. Εντελώς αυτόματα το Volkswagen ID.3 απεμπλέκει μετάδοση και χειρόφρενο και ξεκινάμε. Οι 204 ίπποι ισχύος της έκδοσης First της δοκιμής καθώς και τα 310 Nm ροπής αποδεικνύονται πολύ πιο αποτελεσματικά από τα 1.700 περίπου κιλά του μεγάλου βάρους και έτσι η επιτάχυνση του ID.3 είναι αφενός αφοπλιστική και αφετέρου εθιστική. Τα 7,3 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα δίνουν μια αίσθηση αλλά όχι όλη την εικόνα. Συνολικά, το ID.3 είναι το πιο εύκολο και ευχάριστο όχημα για να οδηγεί κανείς εντός πόλης -αν εξαιρεθούν τα scooter όχι τόσο για την ευκολία οδήγησης, όσο για τη δυνατότητα ελιγμού ανάμεσα στην κίνηση. Αναφορικά με την εμβέλεια κίνησης, αυτή στα χέρια μας έφτασε κατά μέσο όρο στα 380 χιλιόμετρα, με την επίσημη τιμή της Volkswagen να κάνει λόγο για 420 χιλιόμετρα. Το κόστος του ανέρχεται στις 45.100 ευρώ από τα οποία θα πρέπει να αφαιρεθούν τα 5.456 ευρώ της επιδότησης που ισχύει έως το τέλος του 2021, 1.000 επιπλέον ευρώ αν υπάρχει παλιό αυτοκίνητο για απόσυρση και 1.000 ακόμα για ΑΜΕΑ ή πολύτεκνους. Τέλος να σημειώσουμε ότι η μπαταρία καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων.

Ως προϊόν το ID.3 δεν υπάρχει αμφιβολία πως είναι εξαιρετικό. Ένα ποιοτικότατο αυτοκίνητο που είναι γρήγορο (ερεθιστικά γρήγορο), ευχάριστο, άνετο, λειτουργικό. Ωστόσο με την τιμή να βρίσκεται σε αυτό το επίπεδο και δίχως την δυνατότητα φόρτισης σε διαδρομές ταξιδίου (λόγω των ελάχιστων γρήγορων σταθμών φόρτισης), η χρηστικότητά του είναι περιορισμένη.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ!