Σώθηκε η Red Bull με το πάγωμα των κινητήρων από το 2022 έως το 2025

Μετά από μήνες διαπραγματεύσεων των ομάδων της Formula 1, επιτεύχθηκε συμφωνία την περασμένη εβδομάδα για να παγώσει την ανάπτυξη κινητήρων από το 2022 έως το 2025. Ας δούμε τι επιπτώσεις θα έχει αυτό στην επιλογή κινητήρων Honda από την Red Bull.

Τελικά η Red Bull έχει το κοκαλάκι της νυχτερίδας. Έγινε αυτό που ήθελε και οι κινητήρες θα «παγώσουν» από το 2022, μέχρι την οριστική τους αλλαγή το 2025. Η Red Bull είναι πλέον σε θέση να προχωρήσει σε σχέδια εξαγοράς της πνευματικής ιδιοκτησίας του σχεδιασμού της μονάδας ισχύος της Honda και να αναλάβει την κατασκευή της, από τις αρχές του επόμενου έτους. Ακόμη και με την ανάπτυξη παγωμένη, η δημιουργία τμήματος για την κατασκευή της μονάδας ισχύος θα είναι δαπανηρή. Έχουν ήδη ξεκινήσει εργασίες για την προσαρμογή μέρους των εγκαταστάσεων της ομάδας στο Milton Keynes, ώστε να επικεντρωθεί στη κατασκευή κινητήρων, κάτι που είναι αναμφισβήτητα δαπανηρό.  Όμως, λαμβάνοντας υπόψη το πόσο ακριβά θα της στοίχιζε, μια συμφωνία κινητήρων με έναν άλλο κατασκευαστή, η Red Bull δεν βρίσκεται σε τόσο χειρότερη θέση. Βασικά, δημιουργεί τις προϋποθέσεις, ώστε να είναι σε θέση να σχεδιάσει και να παρουσιάσει μια δική της μονάδα ισχύος το 2025.

Η συνεδρίαση της Επιτροπής της F1 προχώρησε σε σχέδια για το μέλλον, δεσμεύοντας να κάνει τις μονάδες ισχύος απλούστερες, φθηνότερες και πιο ελκυστικές για πιθανούς κατασκευαστές. Το θέμα του κόστους είναι σημαντικό στη Red Bull, η οποία επιβεβαίωσε στο τέλος του περασμένου έτους ότι θα είναι σε θέση ακόμη και να κατασκευάσει τις δικές της μονάδες ισχύος σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς. «Εάν αποδειχτεί ότι ο νέος κινητήρας θα είναι πολύ πιο απλός στο σχεδιασμό, ότι το MGU-H εξαλείφεται και ότι παραμένει καινοτόμο, με το ετήσιο όριο κόστους να είναι περίπου 50 εκατομμύρια, τότε δεν είναι πλέον τόσο περίπλοκο ζήτημα, όπως ο κινητήρας που χρησιμοποιούμε τώρα» δήλωσε ο σύμβουλος της Red Bull Χέλμουτ Μάρκο τον Δεκέμβριο και συνέχισε «Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσαμε τότε να κάνουμε την ανάπτυξη ενός τέτοιου κινητήρα με την υποδομή που θα έχουμε δημιουργήσει στο Milton Keynes.»

Είναι μια συναρπαστική εξέλιξη για το μέλλον της Red Bull – αλλά δεν εγγυάται επιτυχία για την ομάδα τις επόμενες τρεις σεζόν. Ανακοινώνοντας την έξοδο, η Honda τόνισε τη δέσμευσή της να αναπτύξει μια νέα μονάδα ισχύος για τη σεζόν του 2021 που ελπίζει ότι θα επιτρέψει στη Red Bull να διεκδικήσει τον τίτλο με αξιώσεις.

Ενώ η Ferrari, η Mercedes και η Renault θα εργαστούν όλο το 2021 για να διασφαλίσουν ότι οι κινητήρες τους θα είναι, όσο το δυνατόν πιο δυνατοί, όταν το πάγωμα τεθεί σε ισχύ κατά την έναρξη της σεζόν του 2022, η Red Bull δεν μπορεί να χάσει έδαφος στο μεταξύ. Θέλει να διασφαλίσει ότι ο πρώτος «By Red Bull» κινητήρας της, θα βρίσκεται στα ίδια επίπεδα απόδοσης και αξιοπιστίας με τους υπόλοιπους κινητήρες του grid. H Ferrari ήταν αυτή που αρχικά δεν ήθελε να παγώσει η εξέλιξη των κινητήρων αλλά τελικά συμφώνησε με τους υπόλοιπους κατασκευαστές. Μακροπρόθεσμα, τα πράγματα φαίνονται καλά. Η πίεση θα είναι τώρα, να διασφαλιστεί ότι μέχρι τις αρχές του 2022 – ανεξάρτητα από το πως θα ονομάζεται η μονάδα ισχύος της Red Bull – η απόδοση της, θα είναι σε τέτοια επίπεδα, ώστε η ομάδα να είναι αρκετά ανταγωνιστική και να διεκδικήσει από την Μercedes το πρώτάθλημα.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Φέτος, το 2022, κλείνει 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.