PEUGEOT e-208 Ηλεκτρική πραγματικότητα

Δίχως να κραυγάζει τη διαφορετική του συγκρότηση και καλύπτοντας σχεδόν κάθε ανάγκη μετακίνησης με πειστικό τρόπο, το νέο Peugeot e-208 αποτελεί τον ιδανικό εκπρόσωπο της νέας ηλεκτρικής εποχής.

Η κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένει εξωτική, υπό την έννοια της μικρής σχετικά διαθεσιμότητας αντίστοιχων μοντέλων  αι της σπανιότητας των δοκιμών τους. Έτσι, ακόμα και για εμάς, λαμβάνει τη διάσταση «διαλείμματος» από τη συνήθη επαφή μας με τα συμβατικά μοντέλα που διαθέτουν κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το ηλεκτρικό Peugeot e-208 επέλεξε ένα εντελώς διαφορετικό δρόμο. Από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας ξεχωρίζει μόνο στα απολύτως απαραίτητα -τη σήμανση δηλαδή και την ανυπαρξία απόληξης συστήματος εξαγωγής. Εξωτερικά δύσκολα θα γίνει κατανοητό στον όχι καταρτισμένο παρατηρητή ότι αυτό το μοντέλο αφενός διαφέρει από κάθε άλλο 208 και αφετέρου είναι ηλεκτρικό.

Εσωτερικά, η διαμόρφωση του ούτως ή άλλως σύγχρονου ταμπλό και του τρισδιάστατου ψηφιακού πίνακα οργάνων i-Cockpit παραμένουν ως έχουν, με διαφορετικές ωστόσο ενδείξεις που επιβάλλονται από την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Στους χώρους έχουμε επίσης ισοπαλία με τα συμβατικά αδέλφια του. Αυτός για τις αποσκευές έχει όγκο 311 λίτρων, από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία B, ενώ από τους 4 επιβάτες μόνο οι πίσω θα νιώσουν κάπως αδικημένοι. Το μοντέλο προσφέρεται μόνο με μια συστοιχία χωρητικότητας 50kWh, η οποία παρέχει ενέργεια σε έναν ηλεκτρικό κινητήρα με ισχύ 136 ίππων και ροπή 260 Nm. Το βάρος, λόγω των μπαταριών, έχει αυξηθεί σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα και φτάνει πλέον στα 1.455 κιλά. Είναι όμως πολύ χαμηλά συγκεντρωμένο και περνά απαρατήρητο όσον αφορά στις επιδόσεις. Αυτό αποδεικνύεται και από τα νούμερα, καθώς τα 8,1 δλ. για την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα είναι τιμή σπορ αυτοκινήτου. Η λογικά περιορισμένη μέγιστη ταχύτητα των 150 χλμ./ώρα, λόγω μεγάλων απωλειών ενέργειας, είναι υπέρ -επαρκής για κάθε περίσταση. Η Peugeot υπόσχεται έως 340 χιλιόμετρα, τα οποία είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε και να ξεπεράσουμε ελαφρώς, σε μετακινήσεις εντός του αστικού ιστού και γύρω από αυτόν.

Στη διαδικασία οδήγησης που ξεφεύγει από την απλή διεκπεραίωση μεταφορικού έργου, το e-208 είναι επίσης εξαιρετικό. Οι αντιδράσεις του εμπρός και του πίσω μέρους είναι πολύ γραμμικές, το περιθώριο πρόσφυσης μεγάλο και η συνολική αίσθηση αποπνέει απόλυτο έλεγχο. Οι τιμές ξεκινούν από τις 30.600 ευρώ χωρίς την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», που προβλέπει έως 6.000 ευρώ bonus και επιπλέον 1.000 ευρώ στην περίπτωση απόσυρσης παλαιού αυτοκινήτου και 1.000 ευρώ στην περίπτωση πολύτεκνων ή ΑΜΕΑ.
κινητήρα και βασικό επίπεδο εξοπλισμού οι τιμές ξεκινούν από τις 13.500 ευρώ.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ!

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Tο 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, συνεργάτης του περιοδικού TOP GEAR, συνεργάτης του περιοδικού MotoGP World, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.