Citroen C3. Καθόλου μικρό. Γιγάντιο!
Μετά από τρία μεστά χρόνια παρουσίας στην αγορά, ήρθε η ώρα του φρεσκαρίσματος για το Citroen C3. Ευτυχώς, χωρίς να αλλοιώσει το μοναδικό του χαρακτήρα.
Πεντάθυρο hatchback, crossover ή SUV; Το C3 είναι όλα τα παραπάνω σε άριστα συνδυασμένες δόσεις, ένα αυτοκίνητο με μοναδικό χαρακτήρα που ήρθε να αποτελέσει την απτή εκδοχή της αλλαγής πλεύσης της γαλλικής μάρκας. Παρά τον πολύ εστιασμένο χαρακτήρα του, το C3 άρεσε και έγινε εμπορική επιτυχία τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα. Το μεγάλο ατού της Citroen και του C3 στην κατηγορία έγκειται στο γεγονός ότι ακολουθεί το δικό του δρόμο, ξεκάθαρα αυτόν της κορυφαίας άνεσης, χωρίς να ψάχνει εναγωνίως κοινό με λίγο από όλα χαρακτήρα.

Η αισθητική του είναι αντικειμενικά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, ενώ η απαράμιλλη άνεση που προσφέρει ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη σε ένα μέσο μεταφοράς, που υπόκειται την καθημερινή βάσανο των σαν βομβαρδισμένων αστικών δρόμων. Τα χαρακτηριστικά καθίσματα – πολυθρόνες έχουν βελτιωθεί όσον αφορά τη στήριξη και το αφρώδες υλικό τους, νέα Airbump και σχέδια ζαντών έχουν προστεθεί, ενώ 12 συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι διαθέσιμα, στο στάνταρ ή προαιρετικό εξοπλισμό, μαζί με προηγμένα συστήματα παθητικής ασφάλειας. Στο ίδιο μήκος κύματος, αυτόν της εξαιρετικής εργονομίας, αίσθησης και πρακτικότητας, κινείται ο ευανάγνωστος και με μεγάλες ενδείξεις αναλογικός πίνακας οργάνων και η πανεύκολη στο χειρισμό της ψηφιακή οθόνη αφής 7” του συστήματος multimedia, από την οποία ρυθμίζεται και το σύστημα κλιματισμού -εκτός των άλλων. H ευρυχωρία είναι υποδειγματική για την κατηγορία -όπως επίσης και η ευκολία εισόδου/εξόδου που πολλές φορές παραβλέπουμε. Ακόμα και πέντε ενήλικες θα μετακινηθούν χωρίς πρόβλημα με το Citroen C3, ενώ ο χώρος αποσκευών με το κανονικό σχήμα έχει όγκο αρκετά άνω του μέσου όρου, 300 λίτρα.

Ο lay back χαρακτήρας του ανανεωμένου Citroen C3 υποστηρίζεται εξαιρετικά από τον βασικό κινητήρα των 1.2 λίτρων, ο οποίος με ατμοσφαιρική τροφοδοσία αποδίδει 83 ίππους ισχύος και 118 Nm ροπής, στις 2.750 σ.α.λ. Λειτουργικά το μοτέρ είναι πολύ ελαστικό, με επαρκή ισχύ στις χαμηλές και μεσαίες στροφές λειτουργίας. Χάρη στα πολύ καλά χαρακτηριστικά απόδοσης και στο χαμηλό βάρος του C3, το μικρό μοτέρ αρκείται σε μόλις 5,9 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα, με μικτή χρήση πόλης, αυτοκινητοδρόμου και επαρχιακών οδών. Στην έκδοση Shine και με τη διχρωμία, όπως αυτή του αυτοκινήτου της δοκιμής, ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος και το κόστος απόλυτα λογικό, στα 14.900 ευρώ. Με τον ίδιο κινητήρα και βασικό επίπεδο εξοπλισμού οι τιμές ξεκινούν από τις 13.500 ευρώ.