Peugeot e-2008: Ηλεκτρική ολοκλήρωση

Το μικρό SUV της Peugeot συμπληρώνει την γκάμα του best seller μοντέλου και έχει φτιαχτεί για να κάνει ευκολότερη τη μετάβαση στην ηλεκτρική εποχή.

Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι πλέον μόδα, όπως ήταν μέχρι πολύ πρόσφατα. Όλοι οι κατασκευαστές έχουν στην γκάμα τους ηλεκτρικά μοντέλα, όχι ως βιτρίνα μελλοντικών τεχνολογιών αλλά ως βιώσιμες και πρακτικές λύσεις στις καθημερινές μας μετακινήσεις. Η Peugeot το έχει καταλάβει αυτό πολύ καλά και έχει κάνει κάτι πολύ απλό: έχει σχεδιάσει δύο από τα πιο πρόσφατα και επιτυχημένα μοντέλα της -το μικρό SUV2008 και το σουπερμίνι 208- με αυτό το δεδομένο υπόψη.

Το ηλεκτρικό e-2008, που είναι το αντικείμενο αυτής της δοκιμής, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτών που διαβάσατε παραπάνω. Αν πάρετε ένα ηλεκτρικό 2008 και το βάλετε δίπλα σε ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο και αρχίσετε να σημειώνετε τις διαφορές τους, η λίστα που θα φτιάξετε θα είναι πολύ μικρή και θα περιορίζεται στη μάσκα, στο σήμα “e” στα φτερά και στην απουσία εξάτμισης.

Αν κάποιος έχει μπει μέσα σε ένα «συμβατικό» 2008 και ύστερα μπει στο ηλεκτρικό δεν θα αντιληφθεί καμία απολύτως διαφορά. Στο e-2008 φυσικά υπάρχει το εντυπωσιακό τρισδιάστατο i-cockpit και η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας και σε αυτά τα δύο σημεία εντοπίζονται οι μοναδικές διαφοροποιήσεις, καθώς οι ενδείξεις τους είναι εμπλουτισμένες για να περιλαμβάνουν τις απαιτούμενες πληροφορίες για την ηλεκτροκίνηση. Η φιλοσοφία, λοιπόν, της Peugeot είναι να δημιουργήσει ένα μοντέλο στο οποίο η ηλεκτρική έκδοση δεν θα διαφέρει σε εμφάνιση και αίσθηση, με προφανή στόχο να κάνει ευκολότερη τη μετάβαση στους ανθρώπους που μπορεί να αισθάνονταν δισταγμό για να κάνουν το βήμα. Έτσι, κάτω από το καπό εκεί που θα βρισκόταν ο θερμικός κινητήρας τώρα βρίσκεται ο ηλεκτρικός. Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τις θέσεις των επιβατών -και δεν επηρεάζουν τίποτα άλλο πέρα από το βάρος του αυτοκινήτου- και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς.

Ακόμα και τα νούμερα της απόδοσης δείχνουν να είναι συγκρίσιμα. Η μπαταρία των 50 KWh δίνει ρεύμα στο ηλεκτρικό μοτέρ που αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπή. (το βενζινοκίνητο 2008 με τον 1,2 PureTech αποδίδει 130 ίππους και 230 Νm ροπή). Το e-2008 επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h σε 8,5 δευτερόλεπτα και φτάνει μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα των 150 km/h.

Η αίσθηση της επιτάχυνσης δεν είναι ακραία όπως σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα αλλά σίγουρα είναι δυνατή. Ίσως να είναι επιλογή της Peugeot στο πλαίσιο της εξοικείωσης των οδηγών με την ηλεκτροκίνηση και σίγουρα αυτό πετυχαίνει. Η Peugeot ανακοινώνει αυτονομία 320 χιλιομέτρων με μία φόρτιση. Σε κάθε περίπτωση όμως μιλάμε για ωφέλιμη αυτονομία που ξεπερνά τα 250 χιλιόμετρα. Η βασική έκδοση του e-2008, που είναι φυσικά πολύ πλούσια σε εξοπλισμό, ξεκινά από τα 36.900 ευρώ.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Tο 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, συνεργάτης του περιοδικού TOP GEAR, συνεργάτης του περιοδικού MotoGP World, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.