Νέο Nissan Qashqai : η «μυρωδιά του καινούργιου αυτοκινήτου»

Στο πλαίσιο της αυστηρής διαδικασίας σχεδιασμού, ανάπτυξης και δοκιμών του ολοκαίνουργιου Nissan Qashqai, ένα από τα κριτήρια που πρέπει να ικανοποιηθούν είναι και αυτό του “αρώματος” στο εσωτερικό του.

Η λεγόμενη “μυρωδιά του νέου αυτοκινήτου” είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό σε κάθε αυτοκίνητο που αγοράζει κανείς ως καινούργιο και οι μηχανικοί της Nissan εργάζονται σκληρά για να διασφαλίσουν ότι είναι το σωστό, αναγνωρίζοντας ότι είναι ένα σημαντικό στοιχείο για κάθε ιδιοκτήτη κατά την απόκτηση του νέου του αυτοκινήτου.
Ο Peter Karl Eastland είναι επικεφαλής μηχανικός που αξιολογεί την οσμή του εσωτερικού των οχημάτων, με έδρα στο Τεχνικό Κέντρο της Nissan Europe. Ο τίτλος της θέσης του πιθανόν να μην αντικατοπτρίζει τον μοναδικό και ίσως εκπληκτικό ρόλο που παίζει στην ανάπτυξη της ευρωπαϊκής γκάμας οχημάτων της Nissan.

Το πιο πρόσφατο παράδειγμα της δουλειάς του βρίσκει εφαρμογή στο ολοκαίνουργιο Nissan Qashqai. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην ανάδειξη της ολοκαίνουργιας ατμόσφαιρας του Qashqai, από την εφαρμογή και το φινίρισμα στα υλικά, που περιλαμβάνουν καινούργιο premium δέρμα, μέχρι την φιλική προς τον χρήστη τεχνολογία. Όμως, η προσοχή στη λεπτομέρεια αντανακλάται στο σημαντικό ρόλο της διασφάλισης ότι η εμπειρία της διαβίωσης εντός της καμπίνας, δεν θα υπονομευθεί από οποιεσδήποτε μη ελκυστικές οσμές.
Εκτός από το μεταπτυχιακό του στη Χημεία και την Ιατροδικαστική Επιστήμη από το Πανεπιστήμιο του Leicester, ο Peter διαθέτει μια εξαιρετικά οξεία αίσθηση της όσφρησης, ένα “προνόμιο” που συνειδητοποίησε ότι είχε από μικρή ηλικία.
Μαζί με μια ομάδα άλλων μηχανικών και τεχνικών, ο Peter είναι υπεύθυνος για τη διασφάλιση της θετικής ανταπόκρισης της μυρωδιάς των νέων αυτοκινήτων της Nissan, στους εν δυνάμει αγοραστές.
“Στόχος μας είναι να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία αισθήσεων στον πελάτη. Ενώ τα γούστα και οι προτιμήσεις εξελίσσονται με την πάροδο του χρόνου, η μυρωδιά παραμένει σταθερή. Επομένως, είναι μέρος της δουλειάς μας να διασφαλίσουμε ότι κάθε υλικό που χρησιμοποιούμε θα είναι πάντα τέλειο ως προς την οσμή του και ότι όλες οι αισθήσεις είναι εναρμονισμένες”, δήλωσε ο Peter Karl Eastland.

Η διαδικασία της αξιολόγησης συνδυάζει αντικειμενική και υποκειμενική άποψη, με αποκορύφωμα μια αυστηρή διαδικασία που δεν αφήνει τίποτα στην τύχη κατά την αναζήτηση αυτής της τέλειας «μυρωδιάς του νέου αυτοκινήτου».
“Αυτή η μυρωδιά του νέου αυτοκινήτου δεν είναι απλώς συνέπεια της διαδικασίας κατασκευής. Mήνες εργασίας αφιερώνονται σε όλη τη φάση ανάπτυξης του νέου οχήματος για την προσεκτική ανάλυση της χρήσης των υλικών και χημικών στοιχείων, όπως το ύφασμα των καθισμάτων, οι κόλλες και τα πολυμερή, διασφαλίζοντας ότι ο συνδυασμός τους δεν δημιουργεί μια δυσάρεστη οσμή για τους επιβάτες του αυτοκινήτου”, δήλωσε ο David Moss, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Έρευνας και Ανάπτυξης.
“Αντανακλά που μπορεί να φτάσει η Nissan για να κάνει την εμπειρία ιδιοκτησίας οποιουδήποτε νέου οχήματος ακριβώς αυτό που ελπίζουν και προσδοκούν οι πελάτες μας, ακόμη και σε αυτόν τον πολύ εξειδικευμένο τομέα”, πρόσθεσε ο David.
Σε συνεργασία με τις ομάδες μηχανικής και παραγωγής της Nissan, ο Peter και η ομάδα του δοκιμάζουν όλα τα υλικά, όπως το μαλακό υλικό που χρησιμοποιείται για τα νέα τρισδιάστατα καπιτονέ καθίσματα με το χαρακτηριστικό μοτίβο στον σχεδιασμό, στο ολοκαίνουργιο Qashqai, σε διάφορες συνθήκες για να αναπαράγουν τις συνθήκες σε πραγματικό περιβάλλον. Έχοντας υπόψη ότι οι χημικές ιδιότητες των υλικών, όπως η οσμή, μπορούν να αλλάξουν (όπως για παράδειγμα ανάλογα με τη θερμοκρασία), όπου διαπιστώνεται ότι ένα νέο υλικό ή χημική ουσία επηρεάζει αρνητικά τη συνολική ατμόσφαιρα της καμπίνας, ο Peter και οι συνεργάτες του θα βρουν εναλλακτικές λύσεις για να εξασφαλίσουν την “ιερότητα” της μυρωδιάς του νέου αυτοκινήτου.

“Ένα βασικό μέρος του ρόλου μου στην αξιολόγηση ενός υλικού είναι να κρατήσω τον ιδιοκτήτη στο επίκεντρο της προσοχής μας. Με οποιαδήποτε αλλαγή ή νέο σχέδιο, οι πιθανές οσμές θα πρέπει να αποτελούν μέρος της ευρύτερης αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας αυτής της αλλαγής”, πρόσθεσε ο Peter.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Peter δεν είναι ο μόνος ειδικός επί των οσμών στην Nissan. Έχει ομολόγους του, με τους οποίους συνεργάζεται, στα άλλα τεχνικά κέντρα της Nissan, στο Atsugi της Ιαπωνίας και στο Farmington Hills των Ηνωμένων Πολιτειών. Η ύπαρξη ενός παγκόσμιου προτύπου από την Nissan για την αξιολόγηση των αρωμάτων υπογραμμίζει την προσοχή στη λεπτομέρεια που δεσμεύει την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, διασφαλίζοντας ότι η παγκόσμια γκάμα των προϊόντων της πληροί τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Tο 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, συνεργάτης του περιοδικού TOP GEAR, συνεργάτης του περιοδικού MotoGP World, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.