Ισχυρό 2ο εξάμηνο του 2020 χάρη στην υψηλή ζήτηση και τη σωστή συντονισμένη διαχείριση

Τα κέρδη του Group προ φόρων για το 2ο εξάμηνο του 2020 αυξήθηκαν κατά 9,8% έναντι της προηγούμενης χρονιάς. Το περιθώριο EBIT το 4ο τρίμηνο ανήλθε στο 7,7% στον τομέα Αυτοκινήτου. Το περιθώριο EBIT για όλη τη χρονιά στο υψηλότερο άκρο του εύρους στόχου. Ρευστότητα 3,4 δισεκ. ευρώ παρά τα lockdowns. Προτεινόμενο μέρισμα 1,90€ ανά κοινή μετοχή.

Τα κερδοφόρα αποτελέσματα του BMW Group το 2ο εξάμηνο του οικονομικού έτους 2020 συνετέλεσαν σε ένα καλό ξεκίνημα για το 2021. Παρά την παγκόσμια πανδημία, ο κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων κατέγραψε εντυπωσιακά κέρδη προ φόρων για το 2ο εξάμηνο της χρονιάς που ανέρχονται σε 4,72 δισεκ. ευρώ, αύξηση 9,8% έναντι του ήδη ισχυρού αποτελέσματος της προηγούμενης χρονιάς (4,30 δισεκ. ευρώ).

Μετά τη μείωση των κερδών το δεύτερο τρίμηνο εξ αιτίας της πανδημίας, το BMW Group γρήγορα επανήλθε σε μία γνώριμη κερδοφόρα πορεία. Το 2ο εξάμηνο της χρονιάς, παρέδωσε περισσότερα από 1,36 εκατομμύρια οχήματα σε πελάτες, πολύ περισσότερα συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πριν από ένα χρόνο. Οι όγκοι πωλήσεων και τα κέρδη αυξήθηκαν αντίστοιχα το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς.

«Οι επιδόσεις μας το 2ο εξάμηνο της χρονιάς κατέδειξαν πόσο ισχυρό είναι το BMW Group. Επιστρατεύοντας όλα τα πλεονεκτήματά μας, σύντομα καταφέραμε να ξεπεράσουμε τις επιπτώσεις από κλεισίματα εργοστασίων και εθνικά lockdowns πολλών εβδομάδων. Και αποδείξαμε ότι το BMW Group ποτέ δε μένει στάσιμο», δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG, στο Μόναχο την Πέμπτη 11 Μαρτίου. «Έχουμε αναπτύξει τις εταιρικές στρατηγικές μας, με ιδιαίτερη έμφαση σε μία ολιστική προσέγγιση της βιωσιμότητας. Ξεκινάμε το 2021 αναζωογονημένοι και με ούριο άνεμο. Ακολουθούμε έναν ξεκάθαρο οδικό χάρτη για το μετασχηματισμό μας προκειμένου να διατηρήσουμε την ηγετική θέση μας μεταξύ των κατασκευαστών πολυτελών αυτοκινήτων».

Δεν υφίσταται premium ποιότητα χωρίς βιωσιμότητα: εκπλήρωση των στόχων απαλλαγής από τον άνθρακα για το 2020.
Χάρη στον υψηλότερο αριθμό πωλήσεων εξηλεκτρισμένων μοντέλων BMW και MINI, το BMW Group βελτίωσε το στόχο εκπομπών ρύπων των 104 g/km που είχε θέσει για τον ευρωπαϊκό στόλο του το 2020, πετυχαίνοντας 99 g/km (προσωρινή τιμή). Σε συνδυασμό με διαφανείς στόχους για τη διατήρηση των φυσικών πόρων, το BMW Group προτίθεται να συνεχίσει να προσφέρει το ‘πιο πράσινο’ ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αγοράς.

Πέντε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα παραγωγής διαθέσιμα το 2021.
Η ηλεκτροκίνηση ήταν βασικός μοχλός ανάπτυξης το 2020, με τις παγκόσμιες πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων BMW και MINI να ανέρχονται στις 192.662 μονάδες, αύξηση κατά ένα τρίτο έναντι της προηγούμενης χρονιάς (+31,8%). Οι παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων αυξήθηκαν κατά 13% και σχεδόν 40% αντίστοιχα. Στην Ευρώπη, η αναλογία των συνολικών παραδόσεων ηλεκτροκίνητων οχημάτων ήδη βρίσκεται στο 15%. Μετά το λανσάρισμά της στην Κίνα το φθινόπωρο του 2020, η BMW iX3* διατίθεται στις ευρωπαϊκές αγορές τις τελευταίες εβδομάδες. Μαζί με την BMW i3*, το MINI Cooper SE* και τις προσεχείς BMW i4 και iX*, συνολικά πέντε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα θα προσφέρονται μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Συνεχίζονται οι υψηλές επενδύσεις στον τομέα έρευνας & εξέλιξης.
Ο μετασχηματισμός του BMW Group κατέστησε και πάλι αναγκαίες υψηλές επενδύσεις στον τομέα έρευνας & εξέλιξης (R&D) το 2020, κυρίως για μελλοντικές τεχνολογίες μετακίνησης, όπως συνδεσιμότητα οχημάτων, αυτόνομη οδήγηση και ηλεκτροκίνηση καθώς και projects νέων μοντέλων αναφερόμενα στα παραπάνω. Συνολικά, οι δαπάνες στον τομέα έρευνας & εξέλιξης σύμφωνα με τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα (IFRS) μειώθηκαν ελαφρώς στα 5,68 δισεκ. ευρώ (2019: 5,95 δισεκ. ευρώ, -4,4%). Ως αποτέλεσμα της εντατικοποιημένης διαχείρισης  κόστους, η αναλογία R&D ήταν στο επίπεδο της προηγούμενης χρονιάς του 6,3%, παρά τη μέτρια υποχώρηση των εσόδων του Group (2019: 6,2%).

Τα κόστη παραγωγής μειώθηκαν ελαφρά από της προηγούμενης χρονιάς, αναλογικά με το μικρότερο αριθμό οχημάτων που παραδόθηκαν το πλήρες διάστημα των 12 μηνών. Την ίδια στιγμή όμως, οι αρνητικές επιπτώσεις από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες και μία σημαντική αύξηση των δαπανών διαχείρισης κινδύνου είχαν δυσμενή επίδραση στα κέρδη. Όπως ήδη ανακοινώθηκε, κεφαλαιακές δαπάνες σε ακίνητα, εργοστάσια και εξοπλισμό, καθώς και λοιπά άυλα περιουσιακά στοιχεία μειώθηκαν σημαντικά το 2020, φτάνοντας τελικά στα 3,92 δισεκ. ευρώ (2019: 5,65 δισεκ. ευρώ, ‑30,6%). Σημαντικό μέρος αυτών των επενδύσεων σχετίζεται με projects νέων οχημάτων πριν την έναρξη της μαζικής παραγωγής καθώς και με την ανέγερση και επέκταση εγκαταστάσεων παραγωγής.

«Το BMW Group αναδύθηκε από το 2020 ωφελημένο σε επίπεδο ψηφιοποίησης, αποδοτικότητας και ευελιξίας. Έχουμε βελτιώσει την κατάσταση από πλευράς κόστους περικόβοντας πάγιες δαπάνες και μειώνοντας κεφαλαιακές δαπάνες, κάτι το οποίο μας τοποθετεί σε ευνοϊκή θέση εκκίνησης προκειμένου να καταστήσουμε το 2021 μία πιο κερδοφόρα χρονιά», δήλωσε ο Dr . Nicolas Peter, Μέλος Δ.Σ. της BMW AG, Finance. «Το πολύ ελκυστικό portfolio προϊόντων μας θα συμβάλλει στην ανάπτυξη».

Μέτρα που εφαρμόστηκαν σε συνδυασμό με το τρέχον πρόγραμμα βελτίωσης της απόδοσης έχουν μακροπρόθεσμη θετική επίδραση στην κερδοφορία και δημιουργούν πιο εκσυγχρονισμένες διαδικασίες και δομές. Και στις δύο περιπτώσεις, τα μέτρα συμβάλλουν θετικά σε έναν επιτυχημένο μετασχηματισμό. Δεδομένης της ραγδαίας εξέλιξης στον χώρο του εξηλεκτρισμού, είναι πολύ πιθανό, το 50% των σημερινών εκδόσεων συστημάτων κίνησης να έχουν εξαφανιστεί μέχρι το 2025. Το BMW Group προσπαθεί επίσης να μειώσει την περιπλοκότητα του portfolio μοντέλων του και να ενισχύσει την αποδοτικότητα των τομέων αγορών, παραγωγής και πωλήσεων. Το 2020, για παράδειγμα, οι δαπάνες πωλήσεων μειώθηκαν μέσα από ένα συνδυασμό πιο αποδοτικών προγραμμάτων προώθησης πωλήσεων και βελτιστοποιημένων διαδικασιών πωλήσεων και marketing.

Επιστροφή σε πορεία κερδοφόρας ανάπτυξης μετά τα lockdowns .
Με εξαίρεση το δεύτερο τρίμηνο, το Group ανέφερε βελτιωμένα κέρδη προ φόρων για τα υπόλοιπα τρία τρίμηνα του 2020 συγκριτικά με ένα χρόνο πριν. Οι παραδόσεις του 4ου τριμήνου πολυτελών μοντέλων BMW, MINI και Rolls-Royce σημείωσαν ελαφρά άνοδο στις 686.277 μονάδες (+3,2%). Με 29,48 δισεκ. ευρώ, τα έσοδα του Group γι’ αυτή την περίοδο των τριών μηνών βρέθηκαν σε παρόμοιο υψηλό επίπεδο με την προηγούμενη χρονιά (2019: 29,36 δισεκ. ευρώ, +0,4%).

Τα κέρδη προ φόρων & τόκων το 4ο τρίμηνο υποχώρησαν στα 2,19 δισεκ. ευρώ (2019: 2,33 δισεκ. ευρώ, -5,8%). Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στις αρνητικές επιπτώσεις από τις διαγραφές που σημειώθηκαν σε επίπεδο Ομίλου, και που προήλθαν από μία σημαντική αύξηση του όγκου δραστηριοτήτων στο τμήμα Οικονομικών Υπηρεσιών. Το περιθώριο EBIT του Group το τέταρτο τρίμηνο ανήλθε σε 7,5% (2019: 7,9%).

Τα κέρδη προ φόρων για το διάστημα των τριών μηνών αυξήθηκαν στα 2,26 δισεκ. ευρώ (2019: 2,05 δισεκ. ευρώ, +10,0%). Η απόδοση επί των πωλήσεων προ φόρων (περιθώριο EBT ) βελτιώθηκε στο 7,7% (2019: 7,0%).

Τα αποτελέσματα που κατέγραψε το Group για το οικονομικό έτος 2020 αντανακλούν σαφώς τις επιπτώσεις της πανδημίας. Λόγω των lockdowns διάρκειας αρκετών εβδομάδων σε όλο τον κόσμο, οι παραδόσεις οχημάτων στους πελάτες μειώθηκαν κατά 8,4% στις 2.325.179 μονάδες. Τα έσοδα του Group μειώθηκαν επίσης, υποχωρώντας στα 98,99 δισεκ. ευρώ (2019: 104,21 δισεκ. ευρώ, -5,0%).

Τα κέρδη προ φόρων & τόκων επιδεινώθηκαν σημαντικά στα 4,83 δισεκ. ευρώ (2019: 7,41 δισεκ. Ευρώ, -34,8%).

Τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν στα 5,22 δισεκ. ευρώ (2019: 7,11 δισεκ. ευρώ, -26,6%) αντανακλώντας εν μέρει τις αρνητικές επιπτώσεις των δυσμενών συναλλαγματικών ισοτιμιών. Το περιθώριο κέρδους προ φόρων του Group ήταν 5,3% (2019: 6,8%).

Με βάση τις ετήσιες οικονομικές εκθέσεις της BMW AG, στην Ετήσια Γενικά Συνέλευση στις 12 Μαΐου 2021, το Διοικητικό και το Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνουν πληρωμή μερίσματος 1,90€  ανά κοινή μετοχή και 1,92€ ανά προνομιούχο μετοχή. Αυτό αντιστοιχεί σε διανομή μερισμάτων 32,5% (2019: 32,8%) επί του καθαρού ετήσιου κέρδους 3,85 δισεκ. ευρώ (2019: 5,02 δισεκ. ευρώ), με συνολικό καταβαλλόμενο ποσό μερισμάτων ύψους 1,25 δισεκ. ευρώ (2019: 1,64 δισεκ. ευρώ). «Ακόμα και μετά από μία γεμάτη προκλήσεις οικονομική χρονιά, όπως αυτή του 2020, σκοπεύουμε να τηρήσουμε την υπόσχεσή μας, επιτρέποντας στους μετόχους μας να συμμετέχουν στην επιτυχία της εταιρίας με αξιοπιστία και αναλογικότητα», δήλωσε ο CFO, Dr . Nicolas Peter . «Ατενίζουμε το 2021 με αυτοπεποίθηση και στοχεύουμε να διατηρήσουμε τον ρυθμό ανάπτυξης των τελευταίων μηνών».

Υψηλό επίπεδο ρευστότητας καταγράφηκε το 4ο τρίμηνο και όλη τη χρονιά.

Οι επιπτώσεις της πανδημίας είναι πιο εμφανείς στον Αυτοκινητιστικό τομέα , τη μεγαλύτερη επιχειρηματική μονάδα του BMW Group. Και εδώ, παρατηρήθηκε μία αντιστάθμιση το 2ο εξάμηνο της χρονιάς, με την κερδοφορία να σημειώνει απότομη αύξηση τους τρεις τελευταίους μήνες.

Αν και τα έσοδα του 4ου τριμήνου μειώθηκαν ελαφρώς στα 26,02 δισεκ. ευρώ (2019: 26,82 δισεκ. ευρώ, -3,0%), τα κέρδη προ φόρων & τόκων ήταν αισθητά υψηλότερα, στα 2,01 δισεκ. ευρώ (2019: 1,82 δισεκ. ευρώ +10,1%), αντανακλώντας το υψηλότερο μερίδιο οχημάτων που πωλήθηκαν σε κατηγορίες υψηλού περιθωρίου, με τις εταιρικές πωλήσεις να επωφελούνται από το βελτιωμένο προϊοντικό μίγμα και τις υψηλότερες τιμές πώλησης. Επιπλέον, τα αυξημένα έσοδα από πωλήσεις μεταχειρισμένων οχημάτων συνέβαλαν επίσης στη βελτίωση της κερδοφορίας.

Κατ’ αναλογία, το περιθώριο EBIT βελτιώθηκε από την προηγούμενη χρονιά, και ανήλθε στο 7,7% το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς (4ο Τρίμηνο 2019: 6,8%).

Μεταξύ Ιανουαρίου και Δεκεμβρίου 2020, το BMW Group παρέδωσε συνολικά 2.325.179 οχήματα σε πελάτες ( -8,4%).

Στην Ευρώπη, οι παραδόσεις μειώθηκαν σημαντικά στις 913.642 μονάδες (-15,5%). Στις ΗΠΑ , η αντίστοιχη τιμή μειώθηκε στις 307.876 μονάδες (-18,1%). Αντίθετα, το BMW Group κατέγραψε ισχυρή άνοδο στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά πωλήσεων, με τις παραδόσεις στους πελάτες να αυξάνονται κατά 7,4% και να αγγίζουν τις 778.412 μονάδες.

Το 2020, τα έσοδα από τον Αυτοκινητιστικό ανήλθαν στα 80,85 δισεκ. ευρώ (2019: 91 δισεκ. ευρώ -11,8%), αισθητά χαμηλότερα από της προηγούμενης χρονιάς, κυρίως λόγω του μικρότερου αριθμού παραδόσεων στις περιόδους του lockdown. Η συρρίκνωση του όγκου πωλήσεων στην Ευρώπη και την Κίνα, εν μέρει αντισταθμίστηκε από την αντίστοιχη άνοδο στην Κίνα. Υψηλότερες τιμές και όγκοι πωλήσεων επιτεύχθηκαν επίσης στην ανώτερη πολυτελή κατηγορία.

Ο μικρότερος αριθμός παραδόσεων συνολικά, οι δυσμενείς συναλλαγματικές ισοτιμίες, τα υψηλότερα κόστη υλικών και παραγωγής που δημιουργούνται από τα ηλεκτροκίνητα οχήματα καθώς και μέτρα αναδιοργάνωσης σε σχέση με το προσωπικό είχαν ως αποτέλεσμα τα κέρδη προ φόρων & τόκων να υποχωρήσουν στα 2,16 δισεκ. ευρώ (2019: 4,49 δισεκ. ευρώ, -51,9%). Το περιθώριο EBIT για τη χρονιά έκλεισε στο 2,7% (2019: 4,9%). Κατά συνέπεια, το BMW Group δικαιώθηκε στην πρόβλεψή του ότι θα επιτύχει περιθώριο EBIT περίπου στο άνω 75% του εύρους στόχου 0-3%. Τα κέρδη προ φόρων για τη χρονιά ανήλθαν στα 2,72 δισεκ. ευρώ (2019: 4,46 δισεκ. ευρώ, -39,1%).

Αντίθετα,  η ρευστότητα που παρήγαγε ο Αυτοκινητιστικός τομέας εξελίχθηκε ακόμα πιο θετικά από το αναμενόμενο κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου της χρονιάς, καταφέρνοντας να αναστρέψει την αρνητική εικόνα λόγω πανδημίας του 1ου εξαμήνου προς μία θετική ρευστότητα για όλη τη χρονιά, ύψους 3,39 δισεκ. ευρώ (2019: 2,56 δισεκ. ευρώ). Ιδιαίτερη συμβολή σε αυτό είχε η βελτίωση της κερδοφορίας και η αποδοτικότερη διαχείριση των αποθεμάτων. Άλλοι παράγοντες που επηρέασαν τη ρευστότητα ήταν οι μειωμένες αποζημιώσεις υπό καθεστώς εγγύησης, τα υψηλότερα κέρδη από την πώληση μεταχειρισμένων οχημάτων (όπως αναφέρθηκε παραπάνω) και οι υψηλότερες προκαταβολές από τους εμπόρους κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου.

Το οικονομικό έτος 2020, συνολικά 2.028.841 οχήματα μάρκας BMW παραδόθηκαν σε πελάτες σε όλο τον κόσμο (-7,1%). Η αύξηση ήταν και πάλι ισχυρή στην ανώτερη πολυτελή κατηγορία, όπου οι παραδόσεις σημείωσαν αύξηση 12,4% ξεπερνώντας τα 115.000 οχήματα, κυρίως λόγω της δημοτικότητας της Σειράς 7 και της Σειράς 8 και λόγω της πρώτης ολοκληρωμένης χρονιάς της BMW X7 στην αγορά. Οι πωλήσεις αυτών των κερδοφόρων μοντέλων έχουν αυξηθεί πάνω από 70% από το 2018. Τα οχήματα BMW M γνώρισαν επίσης μεγάλη ζήτηση το 2020, που είχε ως αποτέλεσμα αύξηση 6% στις παραδόσεις που άγγιξαν τις 144.218 μονάδες, με αξιοσημείωτη συμβολή των μοντέλων υψηλών επιδόσεων της Σειράς X. Εν τω μεταξύ, οι νέες BMW M3 και BMW M4 προστέθηκαν στην προϊοντική γκάμα μετά το λανσάρισμά τους το πρώτο τρίμηνο του 2021. Οι παραδόσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων BMW Group απογειώθηκαν κατά 32% περίπου, φτάνοντας τις 192.600 μονάδες.

Τα MINI Cooper SE* και John Cooper Works ιδιαιτέρως δημοφιλή .
Η μάρκα MINI, που δραστηριοποιείται σε ένα πολύ ανταγωνιστικό τμήμα της αγοράς, υπέστη σημαντική μείωση της επιχειρηματικής της δραστηριότητας το 2020, με τις παραδόσεις προς τους πελάτες να υποχωρούν στις 292.582 μονάδες ως αποτέλεσμα της πανδημίας ( -15,8%). Ωστόσο, αντίθετα με την τάση, το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cooper SE* (17.580 μονάδες) και το John Cooper Works (20.565 μονάδες, +20,8%) είχαν μία πολύ επιτυχημένη πορεία.

Η Rolls Royce Motor Cars λανσάρει τη νέα Ghost .
Η Rolls-Royce Motor Cars παρέδωσε συνολικά 3.756 πολυτελή οχήματα της μάρκας το 2020 (-26,4%). Ο χαμηλότερος αριθμός οφείλεται κυρίως στην αλλαγή μοντέλου της Rolls-Royce Ghost και στο γεγονός ότι το λανσάρισμα του best-seller της μάρκας πραγματοποιήθηκε μόλις το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς. Το βιβλίο παραγγελιών για τη νέα Rolls-Royce Ghost είναι πλήρες μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2021. Η Rolls-Royce Motor Cars σημείωσε επίσης ένα νέο ρεκόρ παραγγελιών στον τομέα Bespoke.

Μείωση κερδών για την BMW Motorrad λόγω της πανδημίας.
Παρά το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, η BMW Motorrad παρέδωσε συνολικά 169.272 μοτοσυκλέτες στους πελάτες το 2020 (2019: 175.162, -3,4%). Το τέταρτο τρίμηνο, οι παραδόσεις αυξήθηκαν ελαφρώς, κάτω από 4%, στις 39.673 μονάδες (2019: 38.230, +3,8%), κάτι που αντανακλά την επιτυχία τους ευρέως φάσματος προϊοντικού portfolio της μάρκας, συμπεριλαμβανομένου του λανσαρίσματος 13 νέων μοντέλων.

Τα έσοδα υποχώρησαν ελαφρώς στα 2,28 δισεκ. ευρώ (2019: 2,36 δισεκ. ευρώ, -3,5%). Τα κέρδη προ φόρων & τόκων μειώθηκαν κάθετα στα 103 εκατομμύρια ευρώ (2019: 194 εκατομμύρια ευρώ, ‑46,9%), δίνοντας ένα περιθώριο EBIT για την κατηγορία ύψους 4,5% (2019: 8,2%). Τα κέρδη προ φόρων για όλη τη χρονιά ανήλθαν στα 100 εκατομμύρια ευρώ (2019: 187 εκατομμύρια ευρώ, -46,5%).

Ο τομέας Οικονομικών Υπηρεσιών συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του.
Το κλείσιμο των επιχειρήσεων λόγω της πανδημίας είχε επιπτώσεις και στον τομέα Οικονομικών Υπηρεσιών το 1ο εξάμηνο της χρονιάς. Ο αριθμός νέων συμβάσεων έπεσε στο 1.845.271 (2019: 2.003.782, -7,9%), ενώ το portfolio με 5.981.928 συμβάσεις ήταν σχεδόν ίδιο με εκείνο της προηγούμενης χρονιάς (31 Δεκεμβρίου 2019: 5.973.682 συμβάσεις, +0,1%).

Η αντιστάθμιση στη ζήτηση κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του κύκλου εργασιών μεταχειρισμένων οχημάτων, συμβάλλοντας στην ελαφρά αύξηση των εσόδων στο τμήμα αυτό για όλη τη χρονιά, στα 30,04 δισεκ. ευρώ, (2019: 29,59 δισεκ. ευρώ, +1,5%). Τα κέρδη του τμήματος προ φόρων ανήλθαν στα 1,72 δισεκ. ευρώ (2019: 2,27 δισεκ. ευρώ, -24,1%), πολύ χαμηλότερα από της προηγούμενης χρονιάς, κυρίως λόγω της αυξημένης πρόβλεψης ρίσκου αξίας μεταπώλησης λόγω της πανδημίας, αλλά – ακόμα περισσότερο – λόγω πιστωτικών κινδύνων, κάτι που επιδείνωσε τα κέρδη και στις δύο περιπτώσεις. Ο δείκτης απόδοσης ίδιων κεφαλαίων (RoE) μειώθηκε ανάλογα στο 11,2% (2019: 15,0%).

Ο αριθμός εργαζομένων μειώθηκε ελαφρά κάτω από το επίπεδο της προηγούμενης χρονιάς.
Το BMW Group είχε ανθρώπινο δυναμικό 120.726 εργαζομένων στις 31 Δεκεμβρίου, ελαφρώς μικρότερο σε σχέση με ένα χρόνο πριν και σύμφωνα με την πρόβλεψη (2019: 126.016 εργαζόμενοι, -4,2%). Η πρόσληψη ειδικευμένου προσωπικού και ειδικών της Τεχνολογίας Πληροφοριών (IT) για τομείς μελλοντικού ενδιαφέροντος όπως ψηφιοποίηση, αυτόνομη οδήγηση και ηλεκτροκίνηση συνεχίστηκε όλο το 2020. Ο αριθμός νέων μαθητευόμενων παρέμεινε στο υψηλό επίπεδο της προηγούμενης χρονιάς, γύρω στους 1.200. Για να διασφαλίσει τις μελλοντικές απαιτήσεις σε προσωπικό, το BMW Group θα προσλάβει παρόμοιο αριθμό μαθητευόμενων το 2021.

Εποπτικό Συμβούλιο.
Οι θητείες των Dr. Karl-Ludwig Kley και Simone Menne ολοκληρώνονται με την Ετήσια Γενική Συνέλευση στις 12 Μαΐου 2021. Τα μέλη αυτά δεν θα είναι υποψήφια για επανεκλογή καθώς έχουν διατελέσει μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου πάνω από 12 χρόνια ή επειδή έχουν άλλες υποχρεώσεις. Επιπλέον, ο καθηγητής Dr. h.c. Reinhard F. Hüttl υπέβαλε την παραίτησή του με ισχύ από την ολοκλήρωση της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης, έχοντας επίσης διατελέσει μέλος του Εποπτικού Συμβουλίου πάνω από 12 χρόνια. Το Εποπτικό Συμβούλιο θα ήθελε να ευχαριστήσει τα προαναφερθέντα μέλη για την πολυετή, φερέγγυα συνεργασία και το πολύτιμο έργο τους εκ μέρους του BMW Group. Κατόπιν υπόδειξης της Επιτροπής Υποψηφιοτήτων, το Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνει τους Dr. Marc Bitzer, Rachel Empey και τον καθηγητή Dr. h.c. Christoph M. Schmidt για εκλογή στο Εποπτικό Συμβούλιο για πρώτη φορά, στην προσεχή Ετήσια Γενική Συνέλευση. Όλοι οι υποψήφιοι έχουν αξιολογηθεί από το Εποπτικό Συμβούλιο ως ανεξάρτητοι σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Γερμανικού Κώδικα Εταιρικής Διακυβέρνησης (German Corporate Governance Code).