Honda e: Απολαυστικό και οικονομικό για την πόλη (vid)
Είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Honda. Είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, ιδανικό για τις καθημερινές μετακινήσεις, με πολύ στιλ και ακόμα περισσότερη τεχνολογία.
Το Honda e κεντρίζει το ενδιαφέρον ακόμα και του πλέον αδιάφορου για τα τετράτροχα δημιουργήματα, ειδικά με το εξωγήινο φουτουριστικό εσωτερικό του. Το αυτοκίνητο βρίθει τεχνολογικών ευρημάτων και αντιπροσωπεύει και μια άσκηση για την Honda, αποδεικνύοντας πόσο προχωρημένη τεχνολογικά μπορεί να είναι όταν θελήσει.
Η ανυπαρξία εξωτερικών καθρεφτών αλλά και χειρολαβών είναι το πρώτο από τα εξωτερικά φουτουριστικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου που παρατηρεί κανείς. Οι πρώτοι έχουν αντικατασταθεί από κάμερες, οι δεύτερες είναι χωνευτές στο αμάξωμα και εκτείνονται προς τα έξω όταν πλησιάζει ο keyless πομπός λειτουργίας του αυτοκινήτου. Κρυμμένες σχεδιαστικά είναι και οι πίσω πόρτες, εντείνοντας την οπτική αντίληψη ενός πολύ λιτού αμαξώματος, που όμως έχει δεκάδες λεπτομέρειες να παρατηρήσεις και… πέντε πόρτες.
Το εσωτερικό ανακατεύει νοσταλγία του 70’s με τα «ξύλινα» φιλέτα που παραπέμπουν στην πρώτη γενιά Civic, ενώ οι πέντε εν σειρά οθόνες κερδίζουν τον παρατηρητή κάθε ηλικίας και είναι σίγουρα το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου. Η παράλληλη διαμόρφωση του ταμπλό περιλαμβάνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8” και δύο οθόνες 12,3” με ξεχωριστά μενού για οδηγό και συνοδηγό και επίσης τις δυο οθόνες δεξιά και αριστερά που παίζουν τον ρόλο καθρεπτών. Ο σχεδιασμός του εσωτερικού ειδικά στις γυναίκες κάνει τρομερό γκελ, καθώς ερωτεύονται το Honda e με την πρώτη ματιά.
Πιο χαμηλά του ταμπλό, βρίσκονται αρκετές θύρες συνδεσιμότητας και φόρτισης συσκευών, συμπεριλαμβανομένων μίας τύπου HDMI, μιας παροχής 12V DC, καθώς και 2+2 USB θυρών για τους εμπρός αλλά και πίσω επιβάτες. Η κεντρική κονσόλα προσφέρει ευέλικτους αποθηκευτικούς χώρους, κάτω από τις θύρες φόρτισης και διασύνδεσης, ανάμεσά τους και μία συρταρωτή ποτηροθήκη, καθώς και μια υποδοχή για κινητό τηλέφωνο. Το εσωτερικό με κέρδισε -εκτός από τις γυναίκες της οικογένειας (έχω και 3 βλέπετε)- ενώ μου άρεσαν πάρα πολύ οι οθόνες και γενικά το εσωτερικό που μου θύμιζε ταμπλό μικρού μοντέρνου αεροσκάφους.
Οι χώροι του για τους εμπρός επιβάτες είναι ιδιαίτερα άνετοι, ωστόσο οι πίσω επιβάτες έχουν πολύ μικρό χώρο για τα πόδια τους, ενώ και ο χώρος φόρτωσης περιορίζεται στα 171 λίτρα.
Με 154 ίππους ισχύος και κυρίως με τα 315 Nm ροπής σε κάθε πάτημα του γκαζιού, το Honda e βάζει όντως φωτιά στην άσφαλτο. Παρά τα 1.527 κιλά το μικρό αυτοκίνητο πόλης επιταχύνει εντυπωσιακά. Πιο εντυπωσιακά από όσο δείχνει το 8.3 δευτερόλεπτα έως τα 100 χλμ. από στάση. Όπως και να έχει όμως και τα 8.3 δευτ. δεν είναι μια συνηθισμένη επίδοση.
Η πίσω κίνηση, η σφιχτή ανάρτηση, το χαμηλό κέντρο βάρους, η ιδανική κατανομή του, το μεγάλο -σχετικά- μεταξόνιο και τα μεγάλα μετατρόχια, προσδίδουν μια σπάνια κοφτερή, άμεση και δυναμική οδική συμπεριφορά, διόλου συνηθισμένη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει μέχρι σήμερα.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι η λειτουργία του one pedal drive, δηλαδή η δυνατότητα του γκαζιού να λειτουργεί σαν… ποντεσιόμετρο. Πατάς το γκάζι και επιταχύνεις, αφήνεις το γκάζι και επιβραδύνεις έως και τη στάση, ανακτώντας ταυτόχρονα τη μέγιστη ενέργεια που μπορεί να αποδώσει ο ηλεκτρικός κινητήρας πίσω στη μπαταρία. Με βασική χρήση εντός πόλης, δίχως εξτραβαγκάντζες και απότομες επιταχύνσεις, καταφέραμε σε επίπεδο αυτονομίας με μια πλήρη φόρτιση να πετύχουμε 194 χιλιόμετρα. Φορτίσαμε δυο-τρεις φορές σε δημοτικούς φορτιστές, αλλά κυρίως φορτίζαμε σε μια απλή οικιακή σούκο πρίζα.
Το Honda e με την μικρή 35,5 kWh μπαταρία του, στα χαρτιά δείχνει «λίγο» κυρίως λόγω της μικρής αυτονομίας. Και όμως… για καθημερινή χρήση η μικρή 35,5 kWh μπαταρία είναι το προσόν του αυτοκινήτου, καθώς φορτίζει πολύ γρήγορα σε δημόσιους φορτιστές -σε μισή ώρα για το 80%- ή στο σπίτι σας σε απλή πρίζα σούκο σε 10 ώρες επίσης για το 80% με αστείο κόστος που δεν ξεπερνά τα 4€.
Στο θέμα της ασφάλειας η Honda προσφέρει μια πληρέστατη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, μέσω του πακέτου Honda Sensing ενώ διαθέτει και το Honda Parking Pilot, ένα αξεσουάρ του ηλεκτρικού «e» (στην έκδοση Advance) που αποτελεί ένα χαρακτηριστικό ευκολίας και άνεσης. Ο οδηγός δεν έχει παρά να πατήσει ένα κουμπί στο ταμπλό και να επιλέξει τη θέση parking που έχει εντοπίσει το αυτοκίνητο. Tο Honda e αναλαμβάνει να κάνει μόνο του τις απαραίτητες κινήσεις και να παρκάρει μόνο του!
Λοιπόν… μας άρεσε πάρα πολύ! Πρόκειται για το ιδανικό αυτοκίνητο πόλης που προσφέρει μεγάλες ποσότητες τεχνολογίας, όμορφο και ιδιαίτερο εσωτερικό και τρομερές επιδόσεις. Βεβαίως… ως μοντέρνο ηλεκτρικό έχει το γνωστό πρόβλημα της εξωφρενικής τιμής αγοράς για την κατηγορία του. Οι τιμές ξεκινούν από 30.186 με την επιδότηση για την βασική εκδοχή των 136 ίππων και από 34.274 για το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Να μην ξεχνάμε πως ένα Τesla Model 3 ξεκινά από τις 38.000€.
Το Honda e λοιπόν περιορίζει τους πιθανούς αγοραστές του, σε ένα ειδικό κοινό που δεν δίνει σημασία στο οικονομικό, που θα το προτιμήσει ως συμπληρωματικό δεύτερο ή τρίτο αυτοκίνητο και επικροτεί το ξεχωριστό στιλ (βραβευμένο και με RedDot award) και την μοντέρνα τεχνολογία.