Honda CB500F 2021: Tα κάνει όλα και συμφέρει! (pics)

Tο Honda CB500F έρχεται για το 2021 με Euro 5 προδιαγραφές, με νέα γραφικά και χρώματα, παραμένοντας μια από τις πιο ολοκληρωμένες επιλογές της αγοράς, στην κατηγορία του «μισού λίτρου» προσφέροντας έναν καθημερινό, χρηστικό χαρακτήρα, με sport «πινελιές» που σας επιτρέπουν να μπείτε σε μια πίστα σε ένα track day και να διασκεδάσετε.

Η συνταγή που ακολουθεί η Honda είναι απλή και αλάνθαστη. Ένας ζωντανός δικύλινδρος κινητήρας, ένα απλό πλαίσιο και απλά και γνωστά περιφερειακά και έχουμε μια μοτοσυκλέτα που καλύπτει τον νέο αναβάτη της Α2 κατηγορίας, αλλά κρατά το ενδιαφέρον και του έμπειρου με τις ικανότητές της, την εξαιρετική ποιότητα και την δυνατότητα «να τα κάνει όλα» με οικονομία και ευκολία. Σε αυτό το σημείο πρέπει να κάνουμε μια αναφορά στην Α2 κατηγορία. Οι κάτοχοι της Α2 άδειας μπορούν να οδηγήσουν μεσαίου και μεγάλου κυβισμού μοντέλα διαθέσιμα σε εκδόσεις μειωμένης ισχύος έως 35 kW (47 περίπου ίππους) και μοτοσυκλέτες ειδικά σχεδιασμένες γι αυτή την κατηγορία, όπως δηλαδή η CB500F.

Για τη χρονιά που διανύουμε, η CB500F έρχεται με αρκετές βελτιώσεις σε κινητήρα και περιφερειακά, αυξημένη δύναμη κυρίως στις μεσαίες στροφές, νέο συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση, βελτιωμένο κιβώτιο ταχυτήτων, πιο σύγχρονα όργανα, νέο υποπλαίσιο, ενώ έγινε πιο ελαφριά κατά 2 κιλά. Οι Euro 5 προδιαγραφές, δεν αλλάζουν την ονομαστική απόδοση του κινητήρα, ενώ η Honda πρόσθεσε νέα χρώματα και γραφικά.

Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας του CB500F των 471 κ.εκ. είναι υγρόψυκτος, διαθέτει 8 βαλβίδες, 2 εκκεντροφόρους, ψεκασμό PFM-FI και συμπίεση 10.7:1. Αποδίδει 47 ίππους στις 8.600 στροφές με ροπή 4,4 χλγμ. στις 6.500 στροφές. Το στιβαρό ατσάλινο πλαίσιο διπλής ραχοκοκαλιάς παραμένει, ενώ θα θέλαμε να είχε αλλάξει το συμβατικό πιρούνι των 41 χιλιοστών που δεν ρυθμίζεται με ένα πιο μοντέρνο up side down με ρυθμίσεις. Ίσως στο επόμενο μοντέλο να γίνει και αυτό. Πίσω επίσης δεν υπάρχει κάποια αλλαγή και βρίσκουμε το πίσω μονό αμορτισέρ που διαθέτει ωστόσο προφόρτιση 5 θέσεων για αναβάτες με διαφορετικό βάρος. Τέλος το ψαλίδι παραμένει ατσάλινο, ενώ τα λεπτά φλας όπως και όλα τα φωτιστικά σώματα είναι LED.. Βεβαίως όλα τα παραπάνω, βοηθούν την Honda να κρατήσει χαμηλά την τιμή καθώς η μοτοσυκλέτα απευθύνεται σε ένα κοινό που δεν έχει υπερβολικές απαιτήσεις πέρα από την συμφέρουσα τιμή αγοράς. Παρά την απλότητά τους, οι αναρτήσεις διαθέτουν τη γνωστή κορυφαία ποιότητα της Honda.

Με βάρος 189 κιλά, χαμηλή σέλα στα 785 χιλιοστά, όλοι θα νιώσουν άνετα, αφού και τα χαμηλά αναστήματα θα πατούν τα πόδια τους κάτω. Το ρεζερβουάρ με τα 17,1 λίτρα καυσίμου του και την χαμηλή κατανάλωση των 4,5 λίτρων εγγυάται αυτονομία 350-400 χιλιομέτρων που χαρακτηρίζεται πολύ ικανοποιητική. Οι τροχοί είναι 17άρηδες με αλουμινένιες ζάντες και φορούν Michelin, σε διαστάσεις 120/70-17 και 160/60-17. Στα φρένα η μη ύπαρξη ακτινικής δαγκάνας μπροστά δεν είναι πρόβλημα, καθώς ο μεγάλος δίσκος με σχέδιο «μαργαρίτα» κάνει εξαιρετική δουλειά κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Πίσω η εικόνα συμπληρώνεται με έναν μικρότερο δίσκο επίσης με σχέδιο «μαργαρίτα». Φυσικά η Honda προσφέρει δικάναλο ABS για ασφαλή φρεναρίσματα σε όλες τις συνθήκες.

Το CB500F διατίθεται πλέον στα εξής χρώματα: Grand Prix Red Matt (κόκκινο), Gunpowder Black Metallic (μαύρο), Candy Caribbean Blue Sea (μπλε) και Candy Moon Glow Yellow (κίτρινο).

Μετά από μια βδομάδα σπίτι γραφείο, αποφάσισα να κάνω μια γρήγορη βόλτα μέχρι το Πόρτο Γερμενό αλλά μέσω Μεγάρων, ώστε να οδηγήσω την μοτοσυκλέτα και σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμου, να στρίψω στα Μέγαρα προς Αλεποχώρι, Ψάθα και τελικά να φτάσω στο Πόρτο Γερμενό. Και αυτό έκανα. Στην Εθνική πίσω από ένα μεγάλο γρήγορο SUV έφτασα τα 190 χιλιόμετρα τελικής με αρκετή ταλαιπωρία, καθώς δεν υπάρχει φέρινγκ. Στα 140-150 χλμ./ώρα τα πράγματα ηρεμούν κάπως και μπορείς εύκολα να κρατήσεις αυτή την ταχύτητα ως ταχύτητα ταξιδίου.

Ωστόσο στη συνέχεια η CB500F υπήρξε μια αποκάλυψη! Λοιπόν… η μοτοσυκλέτα στρίβει! Εννοώ στρίβει πολεμικά με αξιώσεις, πληροφόρηση και προσφέρει πολλά χαμόγελα. Και αυτό ήταν μια έκπληξη. Στον εντυπωσιακό πίνακα οργάνων βλέπαμε τις στροφές να ανεβαίνουν και τα χιλιόμετρα να καταπίνονται με ευκολία.

Συμπερασματικά, η Honda CB500F είναι μια ολοκληρωμένη μικρή μοτοσυκλέτα που απευθύνεται τόσο σε άπειρους όσο και σε έμπειρους αναβάτες. Για όλους όσοι πιστεύουν πως τα 300 κ.εκ. είναι μικρά και αδύναμα αλλά τα 750 μεγάλα, η CB500F δίνει τη χρυσή τομή. Με εξαιρετική ποιότητα, εντυπωσιακή εμφάνιση και τιμή 6.850€ αποτελεί μια σίγουρη επένδυση για όσους ψάχνουν ποιότητα, εμφάνιση και οδική συμπεριφορά. Μια ιδανική επιλογή.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Φέτος, το 2022, κλείνει 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.