GP Αυστρίας: Ξανά άνετη νίκη Φερστάπεν

Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε στην Αυστρία μια από τις ευκολότερες νίκες της καριέρας του και μαζί μεγάλο προβάδισμα στο πρωτάθλημα.

Ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε και το δεύτερο αγώνα στην Αυστρία, στην έδρα της Red Bull, χωρίς να απειληθεί σε κανένα σημείο του. Ο Ολλανδός ξεκίνησε πρώτος και τερμάτισε πρώτος με χαρακτηριστική άνεση. Ο Βάλτερι Μπότας έφερε τη Mercedes στη 2η θέση και ο Λάντο Νόρις με τη McLaren, παρά την ποινή των 5 δευτερολέπτων, ανέβηκε στο βάθρο, παίρνοντας μια σπουδαία 3η θέση, Ο Λιούις Χάμιλτον τερμάτισε 4ος, μπροστά από τον Κάρλος Σάινθ της Ferrari, που «κληρονόμησε» την 5η θέση μετά τις ποινές που δέχτηκε ο Σέρχιο Πέρεζ στον αγώνα.

Εκκίνηση και επανεκκίνηση

Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Φερατάπεν ξεκίνησε καλά και διατήρησε την πρώτη θέση, μπροστά από τους Νόρις και Πέρεζ. Οι Mercedes επίσης διατήρησαν τις θέσεις τους, με τον Χάμιλτον μπροστά από τον Μπότας, με τις AlphaTauri των Γκασλί και Τσουνόντα να ακολουθούν. Ο Ράσελ έχασε αρκετές θέσεις και έπεσε 12ος πίσω από τους Στρολ, Φέτελ, Λεκλέρ και Ρικιάρντο.

austria

Ο Εστεμπάν Οκόν είχε επαφή με τον Τζιοβινάτσι και είδε την εμπρός ανάρτηση της Alpine να σπάει και να εγκαταλείπει. Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε στην πίστα για να απομακρυνθεί το μονοθέισιο του Γάλλου και τα πράγματα ηρέμησαν για 2 γύρους.

Στην επανεκκίνηση ο Πέρεζ ήταν πολύ επιθετικός και προσπάθησε να περάσει τον Νόρις, αλλά η πρώτη του προσπάθεια δεν ευδοκίμησε. Ο Μεξικανός ξαναπροσπάθησε λίγο αργότερα από την εξωτερική αλλά βγήκε εκτός πίστας, στην αμμοπαγίδα, και έπεσε 10ος. Οι αγωνοδίκες έκριναν ότι ο Νόρις «έσπρωξε} τον Πέρρεζ εκτός πίστας και του έδωσαν ποινή 5 δευτερολέπτων. Προσωρινά ο Μπότας πέρασε τον Χάμιλτον αλλά ο Βρετανός αμέσως ανέκτησε την 3η θέση και άρχισε να πιέζει τον Νόρις.

Μοναχικός αγώνας για Φερστάπεν

Ενώ συνέβαιναν όλα αυτά, ο Μαξ Φερστάπεν βρήκε την ευκαιρία να χτίσει διαφορά στην κορυφή, ανεβάζοντας τη διαφορά σε κάθε γύρο. Η καλή ταχύτητα στις ευθείες της McLaren δεν επέτρεπε στον Χάμιλτον να περάσει τον Βρετανό, παρότι φαινόταν ταχύτερος, και αυτό επίσης βοηθούσε τον Φερστάπεν.

Ο χορός των pit stop ξεκίνησε με τις AlphaTauri και τις Aston Martin, που ξεκίνησαν με τα μαλακά ελαστικά, να μπαίνουν πρώτες. O Πέρεζ προσπαθούσε να περάσει τον Λεκλέρ αλλά χωρίς επιτυχία σε εκείνο το σημείο. Ο Χάμιλτον αντίθετα κατάφερε να βρει τρόπο να περάσει τον Νόρις και να ανέβει στη 2η θέση, αλλά μέχρι τότε ο Φερστάπεν βρισκόταν ήδη 10 δευτερόλεπτα μπροστά.

Οι Ferrari στο μεταξύ εκμεταλλεύονταν τον καλό αγωνιστικό ρυθμό που είχαν δείξει σε αυτήν στην πίστα και ο Λεκλέρ είχε ανέβει στην 6η θέση και πίεζε τον Ρικιάρντο για την 5η, ενώ ταυτόχρονα κρατούσε πίσω του τον Πέρεζ. Ο Σάινθ βρισκόταν στην 8η και θέση και δεν ένιωθε καμία απειλή από τον Ράσελ που ήταν πίσω του στην 9η θέση.

Pit stop

Όσοι ξεκίνησαν με τη μεσαία γόμα, όλοι οι πρωτοπόροι δηλαδή, άρχισαν να μπαίνουν στα pit για αλλαγή ελαστικών, με τις McLaren να ανοίγουν το χορό. Κερδισμένος προφανώς ήταν ο Βάλτερι Μπότας, που βγήκε μπροστά από τον Νόρις αφού ο Βρετανός είχε να εκτίσει και τη διαφορά των 5 δευτερολέπτων.

austria

Ο άλλος κερδισμένος ήταν ο Σέρχιο Πέρεζ, που σταμάτησε ένα γύρο πριν από τον Λεκλέρ και βρέθηκε μπροστά από τον Μονεγάσκο της Ferrari όταν κι εκείνος έκανε το pit stop του. Έτσι, στο μέσον ακριβώς του αγώνα η κατάταξη ήταν Φερστάπεν, Χάμιλτον, Μπότας, Νόρις, Σάινθ, Ράικονεν, Γκασλί, Ρικιάρντο, Πέρεζ και Λεκλέρ. Οι Σάινθ και Ράικονεν είχαν ξεκινήσει με τη σκληρή γόμα και δεν είχαν κάνει ακόμα pit stop.

Μάχες στην πίστα

Μετά τα pit stop οι Γκασλί, Ρικιάρντο, Πέρεζ και Λεκλέρ βρέθηκαν πολύ κοντά στην πίστα, όλοι σε απόσταση DRS από τον μπροστινό τους, και φυσικά άρχισαν τις μάχες. Σε μια φάση καρμπόν με εκείνη των πρώτων γύρων, ο Λεκλέρ προσπάθησε να περάσει τον Πέρεζ από την εξωτερική, ο Μεξικανός δεν του άφησε πολύ χώρο και η Ferrari βγήκε στην αμμοπαγίδα. Οι αγωνοδίκες έδωσαν ποινή 5 δευτερολέπτων και στον Πέρεζ, όπως έκαναν στον Νόρις νωρίτερα.

Εκείνος που δεν ανησυχούσε καθόλου για το τι γινόταν εκεί πίσω ήταν ο Μαξ Φερστάπεν, η διαφορά του οποίου από τον Χάμιλτον πλησίαζε στα 20 δευτερόλεπτα. Η κυριαρχία του ήταν απόλυτη και είχε την ευχέρεια να διαχειρίζεται το μονοθέσιο και τα ελαστικά του χωρίς να νιώθει κανέναν κίνδυνο.

Η ημέρα της μαρμότας

Λίγους γύρους πριν από το πρώτο συμβάν, ο Λεκλέρ ξαναέφτασε πίσω από τον Πέρεζ και για άλλη μία φορά προσπάθησε να περάσει από την εξωτερική. Και πάλι ο Πέρεζ δεν άφησε χώρο και έβγαλε τον Λεκλέρ στην αμμοπαγίδα και όπως ήταν αναμενόμενο πήρε άλλη μία ποινή 5 δευτερολέπτων.https://platform.twitter.com/embed/Tweet.html?dnt=false&embedId=twitter-widget-1&features=eyJ0ZndfZXhwZXJpbWVudHNfY29va2llX2V4cGlyYXRpb24iOnsiYnVja2V0IjoxMjA5NjAwLCJ2ZXJzaW9uIjpudWxsfSwidGZ3X2hvcml6b25fdHdlZXRfZW1iZWRfOTU1NSI6eyJidWNrZXQiOiJodGUiLCJ2ZXJzaW9uIjpudWxsfSwidGZ3X3R3ZWV0X2VtYmVkX2NsaWNrYWJpbGl0eV8xMjEwMiI6eyJidWNrZXQiOiJjb250cm9sIiwidmVyc2lvbiI6bnVsbH19&frame=false&hideCard=false&hideThread=false&id=1411685073519251458&lang=el&origin=https%3A%2F%2Fwww.gazzetta.gr%2Fin-motion%2F2021839%2Fgp-aystrias-aneti-niki-ferstapen-4os-o-hamilton-pics-vid&sessionId=5334ffad4ccf8e5128fdf8cf6b08417ce600cdcb&siteScreenName=gazzetta_gr&siteUserId=93007636&theme=light&widgetsVersion=82e1070%3A1619632193066&width=550px

Πιο μπροστά η κατάσταση ήταν πολύ διαφορετική. Ο Βάλτερι Μπότας σε εκείνο το σημείο του αγώνα ήταν ταχύτερος από τον Χάμιλτον, το μονοθέσιο του οποίου είχε πάθει ζημιά, και υπό την απειλή του Νόρις η Mercedes έδωσε την εντολή στους οδηγούς της να αλλάξουν θέσεις. Έτσι, ο Μπότας πέρασε 2ος και άφησε τον Χάμιλτον στην 3η θέση. Ο Νόρις εξακολουθούσε να είναι πολύ γρήγορος και πέρασε τον Χάμιλτον για να πάρει εκείνος την 3η θέση. Ο Χάμιλτον ύστερα από αυτό μπήκε στα pit για να αλλάξει ελαστικά.

Άνεση μέχρι το τέλος

Στους λίγους γύρους μέχρι το τέλος ο Μαξ Φερστάπεν είχε φτιάξει μια τόσο μεγάλη διαφορά που είχε την πολυτέλεια να μπει στα pit και να βάλει φρέσκα ελαστικά, για να εξασφαλίσει ότι θα πάρει και τον ένα επιπλέον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Ο Νόρις προσπαθούσε να φτάσει κοντά στον Μπότας και να τον απειλήσει για τη 2η θέση αλλά δεν τα κατάφερνε.

Πιο πίσω ο Λεκλέρ δεν μπορούσε να περάσει τον Ρικιάρντο και η Ferrari άφησε τον Σάινθ να περάσει τον ομόσταβλό του, καθώς είχε πιο φρέσκα ελαστικά, και είχε περισσότερες πιθανότητες να βρεθεί μπροστά από τη McLaren. Μάχη είχαμε και για τη 10η θέση και τον 1 βαθμό ανάμεσα σε Ράσελ και Αλόνσο.

Ο Σάινθ κέρδισε στη μάχη της 6ης θέσης και ο Αλόνσο σε εκείνη της 10ης θέσης, ενώ στον τελευταίο γύρο υπήρξε σύγκρουση ανάμεσα στον Φέτελ και τον Ράικονεν, που και οι δύο κυνηγούσαν τον Ράσελ.

Ο Μαξ Φερστάπεν όμως χωρίς κανένα πρόβλημα και είδε πρώτος την καρό σημαία, μπροστά από τους Μπότας και Νόρις. Ακολούθησε ο Χάμιλτον, που έχασε έδαφος στην κούρσα του πρωταθλήματος. Πιο πίσω τερμάτισαν οι Σάινθ, Πέρεζ, που είχε δύο ποινές 5”, Ρικιάρντο, Λεκλέρ, Γκασλί και Αλόνσο.

austria

Η διαφορά του Φερστάπεν από τον Χάμιλτον στο Πρωτάθλημα Οδηγών «εκτοξεύτηκε» στους 32 βαθμούς μετά το GP Αυστρίας. Στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών η Red Bull έχει πλέον δοαφορά 44 βαθμών από τη Mercedes.

Ο επόμενος αγώνας είναι το GP Μ. Βρετανίας και θα διεξαχθεί στην πίστα του Silverstone σε δύο εβδομάδες, το 3ήμερο 16-18 Ιουλίου

Αποτελέσματα GP Αυστρίας

austria

Πρωτάθλημα Οδηγών

Θ.ΟΔΗΓΟΣΟΜΑΔΑΒΑΘΜΟΙ
1Max VerstappenRED BULL RACING HONDA182
2Lewis HamiltonMERCEDES150
3Sergio PerezRED BULL RACING HONDA104
4Lando NorrisMCLAREN MERCEDES101
5Valtteri BottasMERCEDES92
6Charles LeclercFERRARI62
7Carlos SainzFERRARI60
8Daniel RicciardoMCLAREN MERCEDES40
9Pierre GaslyALPHATAURI HONDA39
10Sebastian VettelASTON MARTIN MERCEDES30
11Fernando AlonsoALPINE RENAULT20
12Lance StrollASTON MARTIN MERCEDES14
13Esteban OconALPINE RENAULT12
14Yuki TsunodaALPHATAURI HONDA9
15Kimi RäikkönenALFA ROMEO RACING FERRARI1
16Antonio GiovinazziALFA ROMEO RACING FERRARI1
17George RussellWILLIAMS MERCEDES0
18Mick SchumacherHAAS FERRARI0
19Nikita MazepinHAAS FERRARI0
20Nicholas LatifiWILLIAMS MERCEDES0

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών

Θ.ΟΜΑΔΑΒΑΘΜΟΙ
1RED BULL RACING HONDA286
2MERCEDES242
3MCLAREN MERCEDES141
4FERRARI122
5ALPHATAURI HONDA48
6ASTON MARTIN MERCEDES44
7ALPINE RENAULT32
8ALFA ROMEO RACING FERRARI2
9WILLIAMS MERCEDES0
10HAAS FERRARI0

Πηγή: gazzetta.gr/in-motion

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών ΥΠΑΜ. Στο χώρο των περιοδικών βρίσκεται από το 1982. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας δημοσιογράφος και είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 1995 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), Bestever (1998-2010), Luxury Boat & SUV (2005-2010), One Passion (2007-2009), Sea World Almanac (2009-2010) και σήμερα είναι ο υπεύθυνος της έκδοσης InMotion by Gazzetta (από το 2014) ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».