Έξυπνη συνεργασία οχημάτων van της Ford και πεζών couriers (vid)

Περισσότερο από οποτεδήποτε άλλοτε, το 2020 ήταν η χρονιά της κατ’ οίκον διανομής εμπορευμάτων και αγαθών, κάτι που όπως φαίνεται θα συνεχιστεί και το 2021 με την επέκταση των διαδικτυακών αγορών.

Ωστόσο, η πρωτόγνωρη άνθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει αυξήσει την πίεση στις εταιρείες ταχυμεταφορών για τη διανομή περισσοτέρων αγαθών στην «πόρτα» των καταναλωτών – και μάλιστα ταχύτερα και πιο αποδοτικά απ’ ότι στο παρελθόν.

Τώρα, η Ford συνεργάζεται με τη μεταφορική εταιρεία Hermes στη δοκιμή ενός προγράμματος βιώσιμων διανομών, με σκοπό να μειωθεί το αποτύπωμα του τομέα ταχυμεταφορών στις πόλεις – και να επιταχυνθούν οι παραδόσεις αγαθών και εμπορευμάτων. Η καινοτόμα μέθοδος είναι σχεδιασμένη για να συνεισφέρει στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και στην ομαλότερη ροή της κυκλοφορίας στους δρόμους.

Το ευφυές λογισμικό MoDe:Link της Ford συντονίζει τα παραδοσιακά van διανομών με πεζούς couriers, αναγνωρίζοντας ασφαλείς τοποθεσίες όπου οι οδηγοί μπορούν να σταθμεύουν σε κοντινή απόσταση σε σχέση με πολλαπλές διευθύνσεις αποστολών. Από εκεί, το τελευταίο σκέλος του ταξιδιού ολοκληρώνεται με τα πόδια.

More than at any other time, 2020 was the year of the home delivery, with few signs of online shopping slowing in 2021. However, the rise in digital retail has placed increased pressure on courier services to dispatch more goods to our doorsteps – and to do so more quickly and efficiently.

Η υιοθέτηση αυτής της πρωτοβουλίας θα επιτρέψει την αποδοτικότερη χρήση των vans στο δρόμο και θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ανακουφίζοντας και την οδική κυκλοφορία.

Έξυπνεςδιανομές

Το MoDe:Link, το έξυπνο λογισμό logistics της Ford, αναγνωρίζει ασφαλείς και βολικές τοποθεσίες για παράδοση πακέτων σε πεζούς couriers και συντονίζει αυτές τις ομάδες για διανομές σε πολυώροφα κτίρια, επαγγελματικούς χώρους και πολυκατοικίες.

More than at any other time, 2020 was the year of the home delivery, with few signs of online shopping slowing in 2021. However, the rise in digital retail has placed increased pressure on courier services to dispatch more goods to our doorsteps – and to do so more quickly and efficiently.

Οι couriers χρησιμοποιούν ένα απλό smartphone app που τους δείχνει τη θέση του van και προτείνει τις πιο οικονομικές διαδρομές για την παράδοση των πακέτων. Το app συνεργάζεται με τα συστήματα εντοπισμού (tracking) της Hermes διασφαλίζοντας έτσι ότι οι πελάτες θα μπορούν να παρακολουθούν την αποστολή, σε πραγματικό χρόνο, σε κάθε στάδιο διακίνησής της.

Το σύστημα συντονίζει τη διαδρομή της αποστολής από την αρχή μέχρι το τέλος, φροντίζοντας η όλη διαδικασία, σε κάθε στάδιο – από την παραλαβή από τη αποθήκη μέχρι την παράδοση στην πόρτα του παραλήπτη – να είναι όσο το δυνατόν πιο αποδοτική και βιώσιμη. Ξεκινώντας σε πρώτη φάση από το Λονδίνο, η Ford και η Hermes σκοπεύουν να επεκτείνουν αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα.

Με την υπηρεσία Last Mile Delivery, η Ford διερευνά πώς οι συνδεδεμένες τεχνολογίες μπορούν να συμβάλουν στη βελτίωση του ατμοσφαιρικού αέρα στις πόλεις. Οι τεχνολογίες όπως οι blockchain και dynamic geofencing, μπορούν σε συνεργασία με plug-in υβριδικά οχήματα, όπως το Ford Transit Custom PHEV, να συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα σε αστικά κέντρα, προσφέροντας πλεονεκτήματα για τις πόλεις, τους πολίτες και τους διαχειριστές στόλων.

Δείγματα επιτυχίας

Η Hermes είναι από τις μεγαλύτερες εταιρείες που ειδικεύεται στη διανομή καταναλωτικών προϊόντων στη Μεγάλη Βρετανία, έχοντας διαχειριστεί πέρσι πάνω από 630 εκατομμύρια πακέτα. Η συνεργασία με τη Ford ξεκίνησε το Σεπτέμβριο από την ομάδα της στο Hermes Innovation Lab σε μία περιοχή του κεντρικού Λονδίνου και η δοκιμή πραγματοποιήθηκε σε μία από τις μεγαλύτερες περιόδους αιχμής της χρονιάς για τον τομέα ταχυμεταφορών.

Η πιλοτική υπηρεσία λειτούργησε την εξαιρετικά φορτωμένη περίοδο των Χριστουγέννων με τις διανομές κατ’ οίκον να βρίσκονται σε πρώτη ζήτηση. Σε συνεργασία με μία ομάδα οκτώ πεζών couriers, δύο Ford Transit vans τοποθετημένα σε περιοχές που ορίζονται από τρεις διαφορετικούς ταχυδρομικούς κώδικες, παρέδωσαν τον ίδιο αριθμό πακέτων με έξι vans που πραγματοποιούσαν συμβατικές παραδόσεις στην πόρτα του παραλήπτη – και μάλιστα πολύ πιο γρήγορα.

Ο ανθρώπινος παράγοντας

Σε μία βιομηχανία που κάνει αγώνα δρόμου για να προσλάβει οδηγούς οχημάτων διανομών προκειμένου να καλύψει την υψηλή ζήτηση, το μοντέλο του «πεζού διανομέα» ανοίγει τεράστιες δυνατότητες σε ένα νέο ανθρώπινο δυναμικό που δεν θα χρειάζεται πλέον να οδηγεί ή να έχει όχημα.