Eξωγήινη η Koenigsegg Gemera! (pics&vid)

Σε ένα μέλλον που δείχνει αβέβαιο μετά την πανδημία και το παγκόσμιο lockdown, που θα φέρει αναταράξεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες, η Koenigsegg Gemera, το αυτοκίνητο του παρουσιάστηκε στην Γενεύη κεκλεισμένων των θυρών το 2020, είναι απλώς ένα παράδειγμα. Ένα παράδειγμα πως ένας μικρός κατασκευαστής υπεραυτοκινήτων, μπορεί να πρωταγωνιστήσει παγκοσμίως με ιδιοφυείς τεχνολογικές πατέντες, εξωφρενικούς κινητήρες και εξωτικές αεροδυναμικές λύσεις.

Η Gemera είναι το πρώτο υπεραυτοκίνητο με 4 θέσεις της τρομερής εταιρίας του Christian von Koenigsegg. Ο δραστήριος Σουηδός εκτός από υπεραυτοκίνητα όμως προσφέρει στο πιστό κοινό του, αλλά στην αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα φρέσκες ιδέες και τεχνολογικές ριζοσπαστικές λύσεις που κανείς μέχρι τώρα δεν είχε σκεφτεί. Το σύστημα κίνησης -ας πούμε- της Gemera είναι από μόνο του μια ριζοσπαστική ιδέα, με συνδυασμένη ισχύ 1700 ίππων (δεν είναι τυπογραφικό λάθος).

Η Gemera που είναι 4κίνητη, διαθέτει ένα μοναδικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης που περιλαμβάνει έναν μικροσκοπικό 3κύλινδρο θερμικό κινητήρα 2.000 κ.εκ. εφοδιασμένο με το σύστημα FreeValve που αποδίδει 600 ίππους και 60 κιλά ροπής που είναι ο ισχυρότερος 2λιτρος 3κύλινδρος κινητήρας στον κόσμο με ειδική απόδοση 300 ίππων στο λίτρο!!!

Αντίστοιχα εξωφρενικό είναι το πατενταρισμένο σύστημα FreeValve, που ανοιγοκλείνει τις βαλβίδες με ηλεκτρομαγνητικό τρόπο απαλλάσσοντας ως περιττά, τους εκκεντροφόρους, τα ελατήρια, τα γρανάζια, τις αλυσίδες ή τους ιμάντες χρονισμού, καθώς και όλη την πολυπλοκότητα και το βάρος που αυτά έχουν.

Στο στρόφαλο αυτού του μικρού σε διαστάσεις 3κύλινδρου κινητήρα, είναι ενωμένος ένας μεγάλος ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 400 ίππους με 50 κιλά ροπής!!! Και όλο αυτό είναι επιφορτισμένο να δίνει κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς!!! Για τους πίσω τα πράγματα είναι ακόμα πιο σκληροπυρηνικά. Δύο ακόμα πιο μεγάλοι ηλεκτροκινητήρες που ο κάθε ένας δίνει αποδίδει 500 ίππους και 100 κιλά ροπής έχουν αναλάβει την κίνηση των πίσω τροχών. Ένας για κάθε κινητήρα. Η Koenigsegg αναφέρει πως το συνδυαστικό έργο όλων των κινητήρων μαζί, υπολογίζεται στους 1.700 ίππους με ροπή 350 κιλών. Με όλα αυτά τα εντελώς τρελά νούμερα ισχύος και ροπής δεν είναι καθόλου περίεργο που η Gemera κάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 1.7 δευτερόλεπτα με τελική που -θεωρητικά- ξεπερνά τα 500 χλμ./ώρα. Ενώ μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά ηλεκτρικά για 50 χλμ.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Tο 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, συνεργάτης του περιοδικού TOP GEAR, συνεργάτης του περιοδικού MotoGP World, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.