DS 3 Crossback: Ποιότητα και έντονη προσωπικότητα

Η νέα έκδοση του DS3 Crossback με τον diesel κινητήρα των 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων είναι αποκάλυψη -όχι μόνο για τα μάτια.

Στην περίπτωση του DS3 Crossback έχει μελετηθεί πολύ προσεκτικά. Κοιτάζοντας τα στοιχεία αντιλαμβάνεσαι πως πρόκειται για κάτι εξαιρετικά ισορροπημένο, καθώς 130 ίπποι, 300 Nm ροπή και 8 σχέσεις μετάδοσης είναι συστατικά ενός αξιόλογου κοκτέιλ οδήγησης. Επίσης τα στοιχεία των επιδόσεων δείχνουν, με 195 χλμ./ώρα μέγιστη ταχύτητα και 9.9 δλ. για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα, ότι το DS3 Crossback με το ισχυρότερο μοτέρ diesel δεν έχει μόνο αστικό χαρακτήρα. Πράγματι, το μικρό SUV με μήκος 4,118 και πλάτος 1,802 μέτρα εξυπηρετεί ιδιαίτερα στις αστικές μετακινήσεις, ωστόσο δεν κρύβει τη διάθεσή σου για μεγάλα ταξίδια. Οι χώροι του δεν είναι αυτό που λέμε “άπλετοι”, καθώς είναι επαρκείς στην ουσία γα 4 μόνο άτομα και συγκρατημένου όγκου αποσκευές 350 λίτρων. Σε αντίθεση με τους χώρους όμως, η άνεση και η ποιότητα κύλισης στο εσωτερικό του DS 3 Crossback είναι κορυφαίες.

Το ίδιο συμβαίνει και στο εσωτερικό. Η απόλυτη εργονομία θυσιάστηκε στο βωμό του στυλ και της εμφάνισης. Yπάρχουν βέβαια μερικά σημεία που χρειάζονται εξοικείωση. Τα ηλεκτρικά παράθυρα στην κεντρική κονσόλα, το ηλεκτρικό χειρόφρενο που έχει σχεδόν τον ίδιο διακόπτη με των παραθύρων και μερικές ακόμη τέτοιες λεπτομέρειες απαιτούν κάποιον χρόνο προσαρμογής, πριν φτάσεις στο στάδιο των αυτοματοποιημένων χειρισμών και κινήσεων. Μικρολεπτομέρειες όμως μπροστά στη συνολική εικόνα αυτού του εκθαμβωτικού μοντέλου, όπου όλα κινούνται γύρω από το ρομβοειδές σχήμα ενός πολύτιμου διαμαντιού.

α πανέμορφα καθίσματα στηρίζουν πολύ καλά το σώμα και προσφέρουν αναπαυτική «φιλοξενία», ενώ ρυθμίζονται προς όλες τις κατευθύνσεις βολεύοντας κάθε σωματότυπο. Η μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων αποδεικνύεται πολύ εύχρηστη και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τα όμορφα γραφικά προσφέρει την –απαιτούμενη πλέον στις ημέρες μας- high tech νότα. Συνολικά το εσωτερικό του DS3 Crossback αποτελεί ένα πολύ ωραίο περιβάλλον για να το ζεις όπως ένα ζεστό σαλονάκι σπιτιού, χάρη και στην πολύ καλή ποιότητα υλικών / συναρμογής, που προδιαθέτουν ευχάριστα. Οι χώροι επαρκούν για τέσσερις ενήλικες επιβάτες και το πορτμπαγκάζ με τον όγκο των 350 λίτρων μπορεί να υποστηρίξει ακόμη και πολυήμερα ταξίδια.
Το μοτέρ που κινούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι ο 1.5 BlueHDi 100.  Αν είστε μυημένοι στην ορολογία του PSA Group, θα καταλάβατε ότι μιλάμε για έναν πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων με απόδοση 100 ίππων. Προσφέρει ροπή στρέψης 250 Nm, συνδυάζεται με ένα πολύ καλά κλιμακωμένο χειροκίνητο εξάρι σασμάν, διαθέτει τέσσερις κυλίνδρους, τούρμπο και πληροί τα αυστηρά κριτήρια ρύπων Euro 6d-Temp. Σύμφωνα με τη DS προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 180 χλμ./ώρα. Στην πράξη οι επιδόσεις που προσφέρει δεν συγκινούν, έχει όμως έναν μοναδικό τρόπο να σου δίνει την αίσθηση της «αεράτης» κίνησης στο πάτημα του γκαζιού, οπότε δεν έχεις ποτέ την εντύπωση, ότι υστερεί σε δύναμη. 

Ετσι και αλλιώς η συγκεκριμένη έκδοση απευθύνεται κυρίως στους εραστές της οικονομικής κατανάλωσης και εδώ κάνει το μικρότερο SUV της DS πραγματικά θαύματα. Η μέση κατανάλωση πετρελαίου, που μετρήσαμε στη διάρκεια της πολυήμερης δοκιμής μας, κυμαινόταν σταθερά στα χαμηλά «πεντάρια» (5,0lt / 100 km έως 5,5lt / 100km) με απόλυτα φυσιολογικούς ρυθμούς και άφθονες αστικές διαδρομές. Είδαμε με μεγάλη προσπάθεια, απίστευτες τιμές, γύρω στα 4,2 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χιλιόμετρα! Πρόκειται πραγματικά για ένα από τα πιο οικονομικά σε καύσιμα αυτοκίνητα που έχουμε δοκιμάσει ποτέ. Μέσα στην πόλη συμπεριφέρεται το κόμπακτ DS 3 Crossback ευέλικτα σαν supermini, στον αυτοκινητόδρομο εμφανίζει πολύ καλή, σταθερή συμπεριφορά με ελάχιστο θόρυβο να περνά στην καμπίνα και εξαιρετική ποιότητα κύλισης, ενώ αναζητώντας το όριο σε απαιτητικές διαδρομές βλέπεις ότι δεν δυσανασχετεί και ανταποκρίνεται πλήρως! 
 
Το ζωντανό τιμόνι, μαζί με τα ακούραστα φρένα και τις αναρτήσεις που δεν επιτρέπουν πολλές κλίσεις, το κάνει αρκούντως απολαυστικό, πράγμα διόλου αυτονόητο για ένα SUV. Η έκδοση που δοκιμάσαμε εμείς, διέθετε πραγματικά «τα πάντα όλα» από εξοπλισμό. LED φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω με 3D τεχνολογία («συρταρωτά» φλας κλπ), βάση ασύρματης φόρτισης κινητού με υποστήριξη λειτουργίας fast charge, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, ενεργό cruise control, αυτόματο φρενάρισμα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και ανάγνωση οδικών σημάτων, αποτελούν μόνο ένα μικρό δείγμα από τον ατέλειωτο κατάλογο του εξοπλισμού.
 
Το DS3 Crossback κέρδισε όμως πάνω από όλα το στοίχημα της..πρώτης ματιάς. Όσο το είχαμε στα χέρια μας, δεν υπήρξε άνθρωπος, που να μπήκε μέσα και να μην το σχολιάσει από θετικά έως με ενθουσιασμό. Ερωτήσεις στη γειτονιά, στα φανάρια, στο δρόμο, στον… καφέ και όπου αλλού, αποδεικνύουν ότι το DS3 Crossback κάθε άλλο παρά απαρατήρητο περνά και αυτό δεν συμβαίνει τόσο συχνά με μοντέλ, των οποίων ο τιμοκατάλογος «ανοίγει» στις 21.800€. Οι εκδόσεις με τον πετρελαιοκινητήρα των 100 ίππων, ξεκινούν από τις 25.900€ και βέβαια η τελική τιμή προσαρμόζεται στα προσωπικά γούστα και στην τσέπη κάθε υποψήφιου αγοραστή.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ!

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Φέτος, το 2022, κλείνει 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.