Απρόσμενη νίκη του Χάμιλτον στο Μπαχρέιν!
Ούτε η Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team δεν πίστευε τη νίκη του Χάμιλτον, μετά το συνεχές σερί πρώτων χρόνων της Red Bull σε δοκιμές και κατατακτήριες.
Με τη λήξη του πρώτου αγώνα της χρονιάς, το πρώτο tweet της ομάδας της Mercedes είχε τον τίτλο «Απίστευτο». Κι όμως, ο Χάμιλτον έκανε τα μαγικά του και κατάφερε να μείνει εμπρός από έναν καταιγιστικό και διψασμένο για νίκη Φερστάπεν με Red Bull. Ακόμα όμως και η έναρξη του αγώνα στο GP του Μπαχρέιν ήταν επεισοδιακή, καθώς στον πρώτο γύρο, με έξοδο του Μαζέπιν που οδηγεί Haas, έχουμε αυτοκίνητο ασφαλείας. Λίγο νωρίτερα, ο Πέρεζ με τη Red Bull έχει εκκινήσει από τα pits, ο Φέτελ έχει ποινή και εκκινεί τελευταίος, ενώ ο Αλόνσο με την Alpine έχει κερδίσει δύο θέσεις –από 9ος βρίσκεται 7ος πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Στον 4ο γύρο ξεκινά και πάλι ο αγώνας, με τον Φερστάπεν να γράφει ταχύτερους γύρους, ενώ ο Γκασλί με την AlphaTauri χάνει την εμπρός πτέρυγα, μπαίνει στα pit και ξεκινά τη μάχη από την τελευταία πλέον θέση. Η κυρίως πάλη στο ξεκίνημα του αγώνα είναι μεταξύ Λεκλέρ και Ρικιάρντο που σε πρώτη φάση, λήγει υπέρ του πρώτου. Εντωμεταξύ, ο Αλόνσο βρίσκεται μια θέση πίσω, όγδοος, να παλεύει με τον 9ο Σάινθ (Ferrari) και τον 7ο Στρολ (Aston Martin). Στις δύο πρώτες θέσεις, Φερστάπεν με Red Bull και Χάμιλτον με Mercedes έχουν το δικό τους αγώνα, καθώς στον 11ο γύρο, μείον τους 4 με αυτοκίνητο ασφαλείας, ο τρίτος Μπότας με Mercedes είναι πίσω από τον ομόσταυλό του κατά 7 περίπου δλ. Όλοι με μεσαία γόμα ελαστικών.
Τη διαδικασία των pit ανοίγει στο 12ο μόλις γύρο ο Αλόνσο, που βγαίνει με μεσαία γόμα. Την ίδια στρατηγική γρήγορου pit stop ακολουθεί και η Mercedes για τον Χάμιλτον, που ξεκινά ένα δυναμικό come back ροκανίζοντας το χρόνο πετυχαίνοντας διαδοχικούς ταχύτερους γύρους με τη σκληρή γόμα. Η Red Bull κρατά τον Φερστάπεν εντός της πίστα; με τη μεσαία γόμα έως και τον 18ο γύρο, ενώ ο Μπότας μπαίνει στον 17ο γύρο στα pit και βγαίνει με σκληρή γόμα επίσης.
Αντίθετα από τον Χάμιλτον, ο Φερστάπεν βγαίνει με μεσαία γόμα και προφανώς διαφορετική στρατηγική, χάνοντας μόνο μια θέση και μένοντας μόλις 6,5 δλ. πίσω από τον πρωτοπόρο πλέον Βρετανό με τη Mercedes. Πλέον το σύνολο των μονοθέσιων είναι με μεσαία γόμα, εκτός τεσσάρων. Ο Φερστάπεν αρχίζει να ροκανίζει τη διαφορά από τον Χάμιλτον, ενώ στον 20ο γύρο η μάχη των Φέτελ, Αλόνσο και Σάινθ είναι συνεχής και εντυπωσιακή, συνθέτοντας ένα υπέροχο οδηγικό κρεσέντο. Αν ο Αλόνσο οδηγεί έτσι μετά από 2 έτη απραξίας, πραγματικά δεν ξέρουμε τι περισσότερο μπορεί να κάνει στη συνέχεια. Ίσως να περπατήσει στο νερό…
Μετά τον 22ο γύρο, στη μάχη μπαίνει ένας ακόμα «γερόλυκος», ο Ράικονεν με την Alfa Romeo, που παλεύει πλέον με τον Αλόνσο για την 10η θέση και τους βαθμούς. Από εκεί και μετά ωστόσο, ο Αλόνσο αρχίσει να χάνει θέσεις, και στον 28ο γύρο είναι πλέον 12ος. Σε όλο αυτό το διάστημα, ο Πέρεζ καταφέρνει από την τελευταία θέση να ανέβει στην… 8η στον 26ο γύρο, χωρίς να έχει αλλάξει ωστόσο ελαστικά – τα οποία αντέχουν λόγω σκληρής γόμας. Στην κορυφή, ο Φερστάπεν έχει πλέον φτάσει τον Χάμιλτον σε απόσταση μικρότερη των 2 δλ., με τον Βρετανό να δηλώνει στο team radio ότι δεν μπορεί να πάει πιο γρήγορα. Στον 29ο γύρο η Mercedes βάζει τον Χάμιλτον στα pit για μια ακόμα αλλαγή ελαστικών, σκληρών και πάλι, ώστε να πάει προφανώς έως το τέλος.
Στον 31ο γύρο ο Μπότας έχει ένα καταστροφικό pit stop 10,9 δευτερολέπτων, που τον ρίχνει στην πέμπτη θέση της κατάταξης. Λίγο μετά τα μέσα του αγώνα, ο Φερστάπεν έχει πλέον διαφορά από τον Χάμιλτον στα 19.5 δλ., ωστόσο με ένα stop λιγότερο. Στον 34ο γύρο ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Αλόνσο εγκαταλείπει λόγω μηχανικού προβλήματος στα πίσω φρένα της Alpine. Την ίδια στιγμή ο Πέρεζ συνεχίζει με αψεγάδιαστη οδήγηση να ροκανίζει τη διαφορά του από την κορυφή και να ανεβαίνει στην 5η θέση στον 37ο γύρο.
Εξαιρετική είναι και η απόδοση του νεοφερμένου στην ομάδα της AlphaTauri, του Ιάπωνα Τσουνόντα, ο οποίος δείχνει εξαιρετικό μέταλλο σε μάχες με «ιερά τέρατα» όπως ο Αλόνσο και ο Ράικονεν. Στον 40ο γύρο ο Φερστάπεν μπαίνει στα pit και με ένα εντυπωσιακό χρόνο 1.9 δλ. βγαίνει με φρέσκα ελαστικά σκληρής γόμας μόλις 8,3 δευτερόλεπτα πίσω από τον Χάμιλτον. Στο σημείο αυτό, τα ελαστικά του Χάμιλτον, επίσης σκληρά, έχουν ολοκληρώσει 11 γύρους. Στον 44ο γύρο η διαφορά είναι πλέον στα 5 δευτερόλεπτα, με τον Ολλανδό της Red Bull να μειώνει συνεχώς τη διαφορά.
Στον 45ο γύρο έχουμε επαφή Οκόν με Alpine και Φέτελ με Aston Martin, με το Γερμανό να χτυπά από πίσω το Γάλλο. Τα δύο μονοθέσια ακινητοποιούνται για λίγο αλλά συνεχίζουν, με τον αγώνα να παραμένει χωρίς τη χρεία του αυτοκινήτου ασφαλείας. Μετά τον 45ο γύρο ο Φερστάπεν αρχίζει πλέον να βλέπει το πίσω μέρος της πτέρυγας της Mercedes, απέχοντας περίπου 5 δλ. τη στιγμή που σε δύο γύρους αρχίζουν τα ντουμπλαρίσματα. Ο αγώνας πλέον παίρνει την τροπή του ντέρμπι και στις δύο πρώτες θέσεις. Στον 51ο γύρο ο Χάμιλτον κάνει λάθος στα φρένα από την πίεση του Ολλανδού Φερστάπεν και βγαίνει λίγο εκτός πίστας, δίνοντας πλεονέκτημα στην RB16B. Στον 53ο γύρο φαίνεται να κρίνεται η υπόθεση της πρώτης θέσης, με τον Φερστάπεν να περνά αλλά αμέσως μετά, ενώ ανοίγει τη διαφορά, χάνει τη στροφή 4, βγαίνει εκτός πίστας και παραχωρεί την πρώτη θέση από τον Χάμιλτον.
Το σασπένς φτάνει στο απόγειό του. Στον 54ο γύρο μάλιστα ο Φερστάπεν, δεύτερος πια, χάνει και το πλεονέκτημα του DRS καθώς ο Χάμιλτον έχει ανοίξει τη διαφορά λίγο πάνω από το 1 δλ. Συγκλονιστική η μάχη, με δύο γύρους να απομένουν και όλα να παίζονται. Τελικά, η νίκη πάει στον Χάμιλτον.