Volkswagen Group: σταθερά στην κορυφή – με ηλεκτρικό ρεύμα και μηχανική ακρίβεια

Ο Όμιλος Volkswagen συνεχίζει να γράφει το δικό του κεφάλαιο στη σύγχρονη αυτοκινητική ιστορία. Με 6,6 εκατομμύρια παραδόσεις παγκοσμίως έως τον Σεπτέμβριο του 2025 -ένα διακριτικό +1% σε σχέση με πέρυσι- αποδεικνύει ότι η σταθερότητα μπορεί να είναι εξίσου εντυπωσιακή με την έκρηξη.

Κάπου ανάμεσα στη γερμανική μεθοδικότητα και το παγκόσμιο όραμα, η VW δείχνει πως η συνταγή της «ήρεμης δύναμης» εξακολουθεί να λειτουργεί. Με πάνω από 60 νέα μοντέλα από τις Volkswagen, Audi, Skoda και τις υπόλοιπες φίρμες της αυτοκρατορίας, ο Όμιλος δείχνει ότι η ανανέωση δεν είναι απλώς εμπορική ανάγκη – είναι τελετουργία.

Škoda Elroq RS: Power consumption combined: 16.4 – 17.2 kWh/100 km, CO₂ emissions combined: 0 g/km. Information on consumption and CO₂ emissions, shown in ranges, depends on the selected vehicle equipment.

Η Ευρώπη συνεχίζει να αποτελεί το φυσικό της περιβάλλον -σχεδόν 2,9 εκατομμύρια οχήματα βρήκαν νέους οδηγούς, με αύξηση 4,1%. Η Γερμανία, πάντα πιστή, ανέβασε τον πήχη κατά 4,6%, ενώ η Νότια Αμερική αναδείχθηκε απροσδόκητα ως ο νέος ζωηρός μαθητής του τμήματος (+14,9%). Στην άλλη πλευρά του κόσμου, η Κίνα κρατά τα χαρτιά της κλειστά ενόψει νέων ηλεκτρικών λανσαρισμάτων, ενώ η πτώση 2,8% στην Ασία-Ειρηνικό περισσότερο θυμίζει “αναμονή κινητήρα στο ρελαντί” παρά πρόβλημα.

Ηλεκτρική επιτάχυνση

Εκεί όμως που ο Όμιλος πραγματικά ανεβάζει στροφές είναι στα ηλεκτρικά. Οι παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών (BEV) αυξήθηκαν κατά 42%, φτάνοντας τις 717.500 μονάδες — νούμερο που ακούγεται περισσότερο σαν υπόσχεση παρά σαν στατιστική. Στην Ευρώπη, η άνοδος άγγιξε το 78%, στις ΗΠΑ 85%, ενώ η Κίνα έκανε ένα βήμα πίσω για να προετοιμάσει το επόμενο άλμα.

Συνολικά, το μερίδιο των ηλεκτρικών ανέβηκε από 8% σε 11% παγκοσμίως -και στη Δυτική Ευρώπη από 12% σε 20%. Μοντέλα όπως τα Volkswagen ID.4 / ID.5, ID.3, Audi Q4 e-tron και Q6 e-tron, καθώς και τα Skoda Enyaq και Elroq, έχουν γίνει η «ήρεμη επανάσταση» στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Με μερίδιο αγοράς 27% στα BEV, η Volkswagen δεν χρειάζεται να φωνάζει για την ηγεσία της – αρκεί να τη διατηρεί. Και το κάνει, με την ακρίβεια ελβετικού ρολογιού… που τυχαίνει να σχεδιάστηκε στο Βόλφσμπουργκ.

Άνοδος στις παραγγελίες και στα Plug-in Υβριδικά

Αν η ηλεκτροκίνηση είναι ο παλμός, τότε οι παραγγελίες είναι το σφυγμόμετρο. Στη Δυτική Ευρώπη, οι παραγγελίες αυξήθηκαν κατά 17% μέσα στο εννεάμηνο, ενώ εκείνες για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα εκτοξεύθηκαν κατά 64%, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 22% του συνόλου.

Τα Plug-in Hybrid (PHEV) έρχονται να συμπληρώσουν την εικόνα με στιλ και ουσία: οι παραδόσεις τους ανέβηκαν κατά 55%, φτάνοντας τις 299.000 μονάδες. Η ζήτηση για τα νέα PHEV του Ομίλου δεν οφείλεται σε κάποιο διαφημιστικό τρικ – αλλά στη βελτιωμένη τους ουσία: συνδυάζουν δύναμη, οικονομία και ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει έως 143 χιλιόμετρα.

Ίσως, λοιπόν, το μυστικό της Volkswagen να μην είναι η τελειότητα. Είναι η επιμονή. Μια ήρεμη, σχεδόν πεισματάρικη εμμονή με τη βελτίωση. Και αυτό, στον κόσμο της αυτοκίνησης, αξίζει περισσότερο από οποιοδήποτε ρεκόρ.

Μαρία Βατίστα - Βαρίνου

Η Μαρία Βατίστα – Βαρίνου είναι μια δυναμική επαγγελματίας στον χώρο της εμπορικής διαχείρισης, της διαφήμισης και της προβολής περιεχομένου, με πολυετή εμπειρία στην ανάπτυξη και προώθηση εκδόσεων, τόσο στον έντυπο όσο και στον ψηφιακό χώρο. Απόφοιτη του Deree, The American College of Greece, με πτυχίο στην Διοίκηση Επιχειρήσεων (1991-1996), ξεκίνησε την καριέρα της στον χώρο των γραφικών τεχνών μέσω της εταιρίας ΟΣΤΡΑΚΟ, αποκτώντας πολύτιμες γνώσεις στην σχεδίαση και την οπτική επικοινωνία. Η επαγγελματική της πορεία περιλαμβάνει σημαντικές συνεργασίες με καταξιωμένα μέσα, όπως το SUNDAY MOTOR NEWS (1997-1998) και οι εκδόσεις BESTEVER, LUXURY BOAT & SUV, SEAWORLD ALMANAC (1998-2010), όπου είχε ενεργό ρόλο στην εμπορική ανάπτυξη, την στρατηγική προώθηση και την διαχείριση διαφημιστικών εσόδων. Μέσα από την διαχείριση πελατολογίου και την ανάπτυξη συνεργασιών, συνέβαλε στη διεύρυνση του αναγνωστικού και διαφημιστικού κοινού των εκδόσεων. Το 2013, με την μετάβαση στον ψηφιακό κόσμο, ανέλαβε την ανάπτυξη των E-BESTEVER και GREEK EXPORT ALMANAC, όπου αξιοποίησε την βαθιά της γνώση στο digital marketing και το content management για την δημιουργία ελκυστικών και αποδοτικών διαφημιστικών προτάσεων. Με έμφαση στην δημιουργία εμπορικών ευκαιριών, την διαχείριση περιεχομένου και την ενίσχυση της διαδικτυακής παρουσίας ενός brand, η Μαρία Βατίστα – Βαρίνου διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία για να συμβάλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη και εμπορική επιτυχία ιστοσελίδων όπως το autopress.gr και το greekexportalmanac.