Το ΒMW Group γιορτάζει 50 χρόνια δραστηριότητας στο χώρο του πολιτισμού

Από τον Ólafur Elíasson, τον Stefan Sagmeister και την Cao Fei μέχρι τον Jonas Kaufmann και τον Sir Simon Rattle. Από τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Μονάχου και το Teatro dell’Opera της Ρώμης μέχρι την Esther Mahlangu και την Victoria Siddall. Όλος ο καλλιτεχνικός κόσμος στέλνει συγχαρητήρια μηνύματα αυτές τις ημέρες στο BMW Group, τιμώντας τη μακρόχρονη συμμετοχή του στις τέχνες και στον πολιτισμό.

Από τον γλύπτη Ólafur Elíasson, τον γραφίστα Stefan Sagmeister και τη multimedia artist Cao Fei μέχρι τον τενόρο Jonas Kaufmann και τον μαέστρο Sir Simon Rattle. Από τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Μονάχου και το Teatro dell’Opera της Ρώμης μέχρι την Αφρικανή ζωγράφο Esther Mahlangu και την γκαλερίστα Victoria Siddall. Όλος ο καλλιτεχνικός κόσμος στέλνει συγχαρητήρια μηνύματα αυτές τις ημέρες στο BMW Group, τιμώντας τη μακρόχρονη συμμετοχή του στις τέχνες και στον πολιτισμό. Επί 50 χρόνια συγκεκριμένα, το BMW Group είναι συνυφασμένο με την παγκόσμια κουλτούρα έχοντας διοργανώσει πάνω από 100 εκδηλώσεις μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης, κλασικής μουσικής, τζαζ και ηλεκτρονικού ήχου, ενώ έχει έντονη δραστηριότητα στους τομείς της αρχιτεκτονικής και του design.

Όλα ξεκίνησαν με τρεις μεγάλους πίνακες που παρήγγειλε το 1971 ο τότε Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, Eberhard von Kuenheim στο Γερμανό καλλιτέχνη Gerhard Richter. Το 1973 εγκαινιάστηκε το εμβληματικό κτίριο τεσσάρων κυλίνδρων, το οποίο είχε σχεδιάσει ο αρχιτέκτονας Karl Schwanzer και στεγάζει μέχρι σήμερα τα κεντρικά γραφεία διοίκησης της BMW. Έκτοτε, τα τρία έργα “Rot”, “Gelb” και “Blau” του Richter κοσμούν την κεντρική είσοδο του κτιρίου και αποτελούν τον πυρήνα της κοινωνικής ευθύνης μίας επιχείρησης, η οποία, πέρα από τις κύριες δραστηριότητές της, είναι σε συνεχή διάλογο και με το χώρο της τέχνης. 

«Ο πολιτισμός είναι το όχημα της αλλαγής και η καλλιτεχνική δημιουργία βρίσκεται στο σταυροδρόμι με το μέλλον. Και η BMW τολμά να καινοτομεί και σ’ αυτόν τον τομέα. Κι ενώ το περιεχόμενο είναι διαφορετικό, η υποκείμενη φιλοσοφία παραμένει ίδια. Η οπτικοποίηση καινοτομικών μεθόδων είναι συνυφασμένη με την BMW όσο και η καλλιτεχνική της δημιουργικότητα», είχε δηλώσει ο Eberhard von Kuenheim το 1984, όταν ήταν Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG.

O Maximilian Schöberl, Επικεφαλής του BMW Group στο τμήμα Εταιρικών και Διακυβερνητικών Υποθέσεων και Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της Spielmotor München e.V. σημειώνει: «Ειδικά σε καιρούς μεγάλων κοινωνικών αλλαγών, οι αξίες του κάθε ατόμου εξακολουθούν να καθοδηγούν τις πράξεις τους. H εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι ακριβώς αυτό: οι θεμελιώδεις αρχές που ορίζουν το αξιακό σύστημα μίας εταιρείας. Τι μπορούμε να δώσουμε πίσω στην κοινωνία που μας χαρίζει επιχειρηματική επιτυχία; Με υπερηφάνεια μπορώ να πω ότι το BMW Group, πέραν του ότι διατηρεί πάντα τη δημιουργική ελευθερία του, εξακολουθεί να ανταλλάσσει ιδέες και να είναι σε διάλογο με το χώρο του πολιτισμού, αναπτύσσοντας μακροπρόθεσμες και βιώσιμες συνεργασίες».

Οι μοναδικές εμπειρίες και συνεργασίες είναι αυτές οι οποίες προωθούν τον διαπολιτισμικό διάλογο και αντανακλούν τις αρχές και τη φιλοσοφία μίας εταιρείας στο χώρο του πολιτισμού. Χάρη σε ένα ευρύ και πολυποίκιλο δίκτυο συνεργατών, η πολιτιστική δέσμευση του BMW Group διευκολύνει τη δημιουργία νέων αφηγημάτων και βοηθά στη σύνδεση ανθρώπων από διαφορετικά μέρη του κόσμου, με τρόπο φυσικό ή εικονικό. Ως εταιρεία με κοινωνική ευθύνη, το BMW Group πιστεύει στη σημασία της συνεισφοράς στην κοινωνία με βιώσιμο τρόπο, εδώ και πολλά χρόνια και θα συνεχίσει να το κάνει και στο μέλλον.  

50 χρόνια Πολιτιστικής Δράσης για το BMW Group – 50 χρόνια συνεργασιών. Τις τελευταίες πέντε δεκαετίες, το BMW Group ανέπτυξε συνεργασίες με μερικούς από τους πιο αναγνωρισμένους φορείς πολιτισμού σε παγκόσμιο επίπεδο, πάντα με γνώμονα τον αμοιβαίο σεβασμό και το ίδιο πνεύμα περιέργειας που καθιστά την πολιτιστική εμπλοκή του αξιόπιστο παράγοντας στο χώρο της τέχνης. Για τον εορτασμό της επετείου, η Designworks, το κέντρο σχεδίασης και καινοτομίας της BMW, δημιούργησε ένα ειδικό λογότυπο. Επιπλέον, το BMW Group, είναι ευγνώμον για μία βιντεοκαμπάνια με όλα τα συγχαρητήρια μηνύματα που καταφθάνουν στο Μόναχο από ολόκληρο τον κόσμο και που θα παρουσιάσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Ο Marc Spiegler, Global Director της Art Basel, η οποία θα είχε γιορτάσει τα 50 χρόνια από την ίδρυσή της το 2020, έστειλε τα συγχαρητήριά του και ανυπομονεί για μία διπλή επέτειο το 2021. «Από τη στιγμή που δεν πρόκειται να προσμετρήσουμε το 2020, μπορούμε τώρα να γιορτάσουμε τα 50 χρόνια μας μαζί». Ο καλλιτέχνης Jeff Koons έστειλε επίσης το δικό του μήνυμα, εντάσσοντας λέξεις – κλειδιά όπως, “Animate – inanimate, inside – outside, body – vehicle, DNA – BMW.” Η Kate Bryan, Επικεφαλής του Collections Soho House, φτιάχνει μινιατούρες της BMW Art Car Collection και συμμετέχει σε αγώνες. Το συγχαρητήριο μήνυμα του Hans Ulrich Obrist ολοκληρώνεται με ένα γλάρο, ενώ τo video της Cao Fei κλείνει με ένα παραδείσιο πλάσμα που θυμίζει πουλί. Η μουσικός της τζαζ Hannah Weiss ερμηνεύει το “Congratulations”, ενώ ο εικαστικός Okuyama Hoseki κάνει ένα διάλειμμα από την τελευταία δημιουργία του για να στείλει τις ευχές του από την Ιαπωνία.

Ανάμεσα στους πολυάριθμους συμμετέχοντες περιλαμβάνονται σημαντικές προσωπικότητες από όλους τους τομείς του πολιτισμού και των τεχνών, από εικαστικούς και μουσικούς μέχρι σχεδιαστές και γκαλερίστες, διευθυντές μουσείων, συλλέκτες, αλλά και οδηγούς αγώνων.