Θρίαμβος του Σερ Λιούις μέσα στο Σιλβερστόουν!

Ο Σερ Λιούις Χάμιλτον κέρδισε δύσκολα τον αγώνα της πατρίδας του αν και συγκρούστηκε στον πρώτο γύρο με τον Μαξ Φερστάπεν ο οποίος και εγκατέλειψε. Ο Χάμιλτον τιμωρήθηκε με 10 δευτ. αλλά κατάφερε να ανακάμψει και να κερδίσει.

Ο Λιούις Χάμιλτον ήταν ο μεγάλος νικητής του GP Μ. Βρετανίας, ύστερα από έναν επεισοδιακό αγώνα που διακόπηκε προσωρινά στον πρώτο γύρο μετά τη σύγκρουση του Βρετανού της Mercedes με τον Μαξ Φερστάπεν. Ο Χάμιλτον πήρε ποινή για τη σύγκρουση αυτήν, αλλά στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα ήταν πολύ γρήγορος και μπροστά από 140.000 παραλληρούντες συμπατριώτες του πήρε τελικά τη νίκη που του επέτρεψε να μειώσει σημαντικά τη διαφορά από τον Φερστάπεν στο Πρωτάθλημα.

Ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari έκανε ένα καταπληκτικό αγώνα και οδήγησε την κούρσα για τους 49 από τους 52 γύρους αλλά στο τέλος υπέκυψε στην ανωτερότητα του συνδυασμού Χάμιλτον-Mercedes. ο Βάλτερι Μπότας είχε ένα σχετικά ήσυχο αγώνα στην 3η θέση και συμπλήρωσε το βάθρο των νικητών.

Εκκίνηση

Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Μαξ Φερστάπεν ξεκίνησε καλά και κράτησε την πρώτη θέση αλλά ο Λιούις Χάμιλτον έμεινε κοντά του και αμέσως άρχισε να επιτίθεται. Η μάχη των δύο πρωτοπόρων του αγώνα και του πρωταθλήματος ήταν συναρπαστική, αλλά λίγες στροφές αργότερα ήρθε η επαφή. Ο Χάμιλτον προσπάθησε να μπει στην εσωτερική του Φερστάπεν στη στροφή Copse και όπως ο Ολλανδός έστριψε τα δύο μονοθέσια ακούμπησαν. Η Red Bull έφυγε με πολύ μεγάλη ταχύτητα στις μπαριέρες ενώ ο Χάμιλτον έχασε μία θέση από τον Λεκλέρ που ακολουθούσε.

Αμέσως οι αγωνοδίκες έβγαλαν την κόκκινη σημαία και διέκοψαν τον αγώνα, για να απομακρυνθεί το μονοθέσιο του Φερατάπεν και να επισκευαστεί η μπαριέρα. Φερστάπεν φάνηκε να είναι καλά και βγήκε χωρίς βοήθεια από το κατεστραμμένο μονοθέσιο.

Επανεκκίνηση

Μετά τη σχεδόν ημίωρη διακοπή, τα 19 μονοθέσια που συνέχισαν τον αγώνα πήραν τη θέση τους ξανά στην εκκίνηση. Ο Σαρλ Λεκλέρ έκανε πολύ καθαρή εκκίνηση και κρατήθηκε μπροστά από τον Χάμιλτον, ενώ ο Νόρις πέρασε τον Μπότας και ανέβηκε 3ος, με τον Φινλανδό στην 4η θέση και τον Ρικιάρντο να ακολουθεί. Λίγο αργότερα ανακοινώθηκε ποινή 10 δευτερολέπτων στον Χάμιλτον, που κρίθηκε υπεύθυνος για τη σύγκρουση με τον Φερστάπεν.

Ο Κάρλος Σάινθ συνέχισε να κερδίζει θέσεις και ανέβηκε στην 6η, μπροστά από τους Αλόνσο. Στρολ, Οκόν και Ράικονεν. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν μέσα σε αυτό το γκρουπ αλλά είχε έξοδο και έπεσε πολύ πιο πίσω. Ο Σέρχιο Πέρεζ, που ξεκίνησε από το pit lane την πρώτη φορά και από την τελευταία θέση τη δεύτερη, επίσης κέρδιζε διαρκώς θέσεις και πλησίαζε στη 10άδα.

Η μέρα του Λεκλέρ

Οι γύροι περνούσαν κι ενώ όλοι περίμεναν την αντεπίθεση του Χάμμιλτον, ο Λεκλέρ κρατούσε την 1η θέση και ταυτόχρονα τον Βρετανό έξω από τη ζώνη του DRS. Στη Mercedes βέβαια έπρεπε να διαμορφώσουν τη στρατηγική τους με τρόπο που να περιλαμβάνει την ποινή του Χάμιλτον. Η δουλειά του Μονεγάσκου ωστόσο έγινε δυσκολότερη μετά το 15ο γύρο, όταν ο κινητήρας της Ferrari άρχισε να χάνει ισχύ κατά διαστήματα.

Πίσω από τους δύο πρωτοπόρους πολύ καλό αγώνα έκανε ο Λάντο Νόρις, που ακολουθούσε στην 3η θέση με διαφορά περίπου 5 δευτερολέπτων και στη McLaren υπολόγιζαν τις πιθανότητές τους να βρεθούν στο βάθρο στον εντός έδρας αγώνα τους. Ένα αργό pit stop όμως το έκανε να μοιάζει αρκετά μακρινό, καθώς ο Μπότας πέρασε μπροστά του.

Όταν ήρθε η ώρα για το pit stop του Χάμιλτον, ο Βρετανός μπήκε στα pit και έπρεπε, λόγω της ποινής, να μείνει ακίνητος για 10” προτού οι μηχανικοί του αρχίζουν να αλλάζουν τα ελαστικά. Όταν ο Βρετανός επέστρεψε στην πίστα, βρέθηκε στην 4η θέση, πίσω από τους Λεκλέρ, Μπότας και Νόρις.

Η αντεπίθεση του Χάμιλτον

Ένας πολύ καλός αγώνας για τον Κάρλος Σάινθ χάλασε άσχημα, όταν ο Ισπανός μπήκε για pit stop και ο εμπρός αριστερός τροχός άργησε πολύ να μπει στη θέση του. Αυτό έριξε τον Σάινθ στην 6η θέση. Ο Λεκλέρ ωστόσο στον επόμενο γύρο δεν είχε προβλήματα και μετά τη δική του αλλαγή ελαστικών επέστρεψε στην πίστα στην πρώτη θέση και με διαφορά σχεδόν 8 δευτερολέπτων από τον Μπότας.

Ο Χάμιλτον είχε βάλει το κεφάλι κάτω και πολύ γρήγορα έφτασε πίσω από τον Νόρις και τον πέρασε, για να ανέβει στην 3η θέση και να αρχίσει να κυνηγά τον Μπότας για τη 2η. Πιο πίσω ο Ρικιάρντο κρατούσε δύσκολα πίσω του τον Σάινθ για την 5η θέση ενώ οι Αλόνσο, Στρολ, Πέρεζ και Γκασλί συμπλήρωναν τη 10άδα.

Απέμεναν 11 γύροι στον αγώνα όταν ο Χάμιλτον πέρασε εύκολα τον Μπότας (Ο Φινλανδός πήρε εντολή από τη Mercedes να μη φέρει αντίσταση) και ξεκίνησε την προσπάθεια να φτάσει τον Λεκλέρ. Αμέσως άρχισε να μειώνει τη διαφορά με ρυθμό 1 δευτερόλεπτο ανά γύρο, γράφοντας ταχύτερους γύρους.

Ο Λεκλέρ προσπάθησε να απαντήσει και άρχισε κι εκείνος να γράφει ταχύτερα προσωπικά περάσματα, όμως οι χρόνοι του ήταν σαφώς πιο αργοί από του Χάμιλτον. Πλησιάζοντας προς το τέλος, η αγωνία κορυφώθηκε, όταν Χάμιλτον έφτασε τον Λεκλέρ ενώ απέμεναν 3 γύροι. Στο επόμενο γύρο ο Χάμιλτον επιβεβαίωσε τη διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στα δύο μονοθέσια και πέρασε, βοηθούμενος από ένα μικρό λάθος του Λεκλέρ, για να πάρει την πρωτοπορία στον εντός έδρας αγώνα του.

Έτσι, ο Χάμιλτον πήρε μια σπουδαία νίκη, που τον έφερε μόλις 8 βαθμούς πίσω από τον Φερστάπεν στη βαθμολογία. Ο Σαρλ Λεκλέρ έκανε καταπληκτικό αγώνα και πήρε τη 2η θέση ενώ ο Βάλτερι Μπότας συμπλήρωσε το βάθρο στην 3η θέση. Το δίδυμο της McLaren ακολούθησε, με τον Νόρις στην 4η θέση και τον Ρικιάρντο στην 5η. Ο Κάρλος Σάινθ ήταν 6ος, μπροστά από τους Αλόνσο, Στρολ, Οκόν και Τσουνόντα, που συμπλήρωσαν τη 10άδα.

F1 Grand Prix of Great Britain 44 Lewis Hamilton GBR, Mercedes-AMG Petronas F1 Team, F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone Circuit on July 18, 2021 in Silverstone, United Kingdom. Photo by Steve Etherington for Mercedes-Benz Grand Prix Ltd./Daimler AG/FIA Pool via HOCH ZWEI Silverstone United Kingdom *** F1 Grand Prix of Great Britain 44 Lewis Hamilton GBR, Mercedes AMG Petronas F1 Team , F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone Circuit on July 18, 2021 in Silverstone, United Kingdom Photo by Steve Etherington for Mercedes Benz Grand Prix Ltd Daimler AG FIA Pool via HOCH ZWEI Silverstone United Kingdom Poolfoto HOCH ZWEI/Pool/Daimler AG ,EDITORIAL USE ONLY.

Επόμενος αγώνας είναι το GP Ουγγαρίας σε 2 εβδομάδες, το 3ήμερο 30 Ιουλίου – 1 Αυγούστου, την εξέλιξη του οποίου θα μπορέσετε να παραολουθήσετε όπως πάντα μέσα από το LIVE του Gazzetta.

Αποτελέσματα GP Μ. Βρετανίας

γβ

Πηγή: https://www.gazzetta.gr/in-motion/2026210/gp-m-bretanias-megali-niki-hamilton-para-tin-poini

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Tο 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, συνεργάτης του περιοδικού TOP GEAR, συνεργάτης του περιοδικού MotoGP World, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.