Tesla Model 3 Long Range: Σιωπηλός εκτελεστής… (pics&vid)
Ο Ίλον (αυτός ο τύπος με το Άσπεργκερ) μαζί με την ομάδα του στην Tesla, έχουν πάει την τεχνολογία αυτοκινήτου 20 χρόνια μπροστά. To Model 3 (Dual Motor) που ήταν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με κόστος 55.000€ (49.000€ με τις εκπτώσεις που δίνει το Ελληνικό κράτος) έχει επιδόσεις υπεραυτοκινήτου. Ολόκληρη η εμπειρία είναι συγκλονιστική.
Εκτιμώ πως οι executives των υπολοίπων εταιρειών που προσφέρουν ηλεκτρικά, θα πέφτουν σε κατάθλιψη κάθε φορά που οδηγούν κάποιο από δαύτα. Δεν είναι απλώς πως είναι ότι πιο γρήγορο έχω οδηγήσει (…και έχω οδηγήσει και Pagani Zonda…), είναι και ένα από τα καλύτερα στημένα αυτοκίνητα και μιλάμε για 2 τόνους όχημα. Ακόμα και η φόρτιση σε φορτιστή supercharger της Tesla είναι μια ευχάριστη εμπειρία… Κάθε περίπου 4 δευτερόλεπτα παίρνει 1 χιλιόμετρο διαδρομής. Σε 40 δευτερόλεπτα 10 χλμ. σε 6 λεπτά 100 χλμ. Σε 40 λεπτά γεμίζει από εντελώς άδειο. Είναι εντυπωσιακό να το βλέπεις να συμβαίνει μπροστά σου. Και αυτό με 150άρηδες φορτιστές στο Golden Hall. Η Tesla σκοπεύει να γεμίσει την Ελλάδα με 250άρηδες φορτιστές στο μέλλον (έτσι μας είπε) που σημαίνει φόρτιση κάθε 4 λεπτά 100 χλμ.αυτονομίας με κόστος περίπου 3.8€ τα 100 χλμ. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή.

H Tesla σε πολύ μικρό διάστημα έχει καταφέρει να αφήσει έντονο στίγμα στην αυτοκινητοβιομηχανία, παρότι η ίδια δεν θεωρεί ότι είναι κατά κύριο λόγο κατασκευαστής αυτοκινήτων αλλά εξελιγμένων υπολογιστών. Εξελιγμένων υπολογιστών που έχουν αμάξωμα, σύστημα κίνησης και τροχούς. Τουλάχιστον αυτά είναι τα λόγια των ίδιων των ανθρώπων της Tesla, για τα αυτοκίνητά τους. Η Αμερικάνικη εταιρεία, διαθέτει μια γκάμα μοντέλων που εξιτάρουν – όχι απαραίτητα με την εμφάνισή τους (που χαρακτηρίζεται αδιάφορη αισθητικά αλλά πετυχαίνει εξωπραγματικές τιμές αεροδυναμικής) αλλά με την τεχνολογία που περιλαμβάνουν και με τον τρόπο που προσεγγίζουν γενικά την αυτοκίνηση, ως μια ολιστική εμπειρία.
Και αυτό είναι όλο το θέμα. Η σφαιρική αντίληψη της αυτοκίνησης, δίχως τη πολιτικά ορθή στάση όλων των υπολοίπων κατασκευαστών. Για να σας δώσουμε ένα παράδειγμα που δεν το έχω δει πουθενά γραμμένο (μάλλον λόγω επίσης πολιτικά ορθής στάσης) είναι πως το αυτοκίνητο… κλάνει. Σοβαρά μιλάω. Το αυτοκίνητο έχει κουμπί κλανιάς κατά παραγγελίας. Σας ξαναλέω πως πουθενά δεν υπάρχει αυτό το gadget που όπως και να το κάνουμε δεν είναι πολιτικά ορθό, παρά το γεγονός πως γεμίζει γέλια, οδηγό και επιβάτες. Επίσης έχει μια εφαρμογή που λέγεται «Ρομάντζο» και μόλις την επιλέξεις σβήνουν τα φώτα η τεράστια οθόνη μετατρέπεται σε τζάκι, ζέστη βγαίνει από τον κλιματισμό και γλυκερή ερωτική μουσική γεμίζει την καμπίνα… Ε όποιος το σκέφτηκε (έχει Άσπεργκερ) είναι πολύ μάγκας και πολύ γυναικάς και ξέρει ακριβώς τι χρειάζεται ένας άνδρας από το αυτοκίνητό του..

Η προσέγγιση της Tesla είναι πολύ διαφορετική όχι μόνο στον τρόπο που φτιάχνονται και χρησιμοποιούνται τα αυτοκίνητα της, όσο και στον τρόπο που μπορεί κανείς να τα αποκτήσει. Και καθώς το ενδιαφέρον και ο ενθουσιασμός για την Tesla και τα προϊόντα της έχει «χτυπήσει κόκκινο» παγκοσμίως, το ίδιο έχει αρχίσει να συμβαίνει και εδώ, στη χώρα μας. Την 31η Μαρτίου είχαν παραγγελθεί και πληρωθεί 250 αυτοκίνητα. Μόλις 153 ήρθαν και παραδόθηκαν…
Προτού αρχίσουμε να ασχολούμαστε με το ίδιο το αυτοκίνητο, έχει αξία να ρίξουμε μια ματιά στη διαδικασία απόκτησής του. Καταρχάς, δεν υπάρχουν άπειρες εκδόσεις αμαξωμάτων και εκατομμύρια συνδυασμοί χρωμάτων και υλικών για το εξωτερικό και το εσωτερικό, που ενδέχεται περισσότερο να μπερδέψουν τον αγοραστή παρά να τον βοηθήσουν. Ούτε ατελείωτος κατάλογος από έξτρα επιλογές και αξεσουάρ. Ανοίγοντας μια παρένθεση εδώ, αυτό είναι κάτι που αρκετοί κατασκευαστές έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται και κάνουν κινήσεις για να «απλοποιήσουν» την γκάμα τους. Κλείνει η παρένθεση. Μπαίνεις λοιπόν στην ιστοσελίδα της Tesla, βλέπεις π.χ. το Model 3, επιλέγεις μία από τις 3 εκδόσεις, διαλέγεις ένα από τα 5 χρώματα για το εξωτερικό, έναν από τους δύο χρωματισμούς για το εσωτερικό, τις ζάντες, τις έξτρα δυνατότητες του Autopilot και… αυτό ήταν. Με μια προκαταβολή 100 ευρώ στην πιστωτική σου κάρτα έχει ολοκληρωθεί η παραγγελία και έχεις κάνει το πρώτο βήμα για να γίνεις ο ευτυχής κάτοχος.

Ναι, αλλά μπορείς να το δεις από κοντά; Φυσικά μπορείς, προς το παρόν στην έκθεση που υπάρχει στην Αθήνα, στο Golden Hall, και αργότερα αλλού. Μπορείς να το κάνεις test drive; Ασφαλώς και μπορείς να το προγραμματίσεις, κι αυτό μέσα από το σάιτ της Tesla. Εδώ υπάρχει ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο: όπως μας λένε οι άνθρωποι της Tesla Ελλάδας, περίπου το 80% των ανθρώπων που κάνουν παραγγελία και δίνουν την προκαταβολή δεν έχουν ακόμα δει ή οδηγήσει το αυτοκίνητο – κι αυτό είναι χαρακτηριστικό της νέας προσέγγισης που γράφτηκε παραπάνω.
Το Tesla Model 3 Long Range ήταν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Σε μπλε σκούρο που ήταν το πλέον ακατάλληλο για φωτογράφιση και κινηματογράφιση, μας περίμενε στις φιλόξενες εγκαταστάσεις της FMS που για την ώρα, στεγάζονται τα κεντρικά γραφεία της Tesla στη χώρα μας. Αυτό που ξεχωρίζει το Tesla Model 3 από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους, το καταλαβαίνεις αμέσως μόλις βρεθείς στη θέση του οδηγού – ή μάλλον ακόμα και πριν από αυτό, καθώς για να το ξεκλειδώσεις χρειάζεται απλώς να κατεβάσεις τη σχετική εφαρμογή στο κινητό τηλέφωνο και να συνδέσεις το λογαριασμό σου. Μέσα από αυτήν την εφαρμογή μπορείς, εκτός από το να κλειδώνεις/ξεκλειδώνεις, να ρυθμίζεις τη θερμοκρασία της καμπίνας, ανάβοντας τον κλιματισμό, να βλέπεις πού βρίσκεται το αυτοκίνητο με την ακριβή θέση του στο χάρτη, ακόμα και να το καλέσεις να έρθει κοντά σου, αν χρειαστεί.

Μόλις μπει κάποιος μέσα, θα αναγνωρίσει αμέσως την «αφαιρετική» φιλοσοφία της Tesla για το «μικρότερο» μοντέλο της. Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα τιμόνι, που πάνω του έχει δύο διακόπτες και πίσω του δύο μοχλούς, και λίγο δεξιά του μια μεγάλη οθόνη 16” και αυτό είναι όλο. Η οθόνη αυτή είναι ταυτόχρονα πίνακας οργάνων και κέντρο ελέγχου όλων των υπόλοιπων λειτουργιών, όπως το ραδιόφωνο, ο κλιματισμός, η συνδεσιμότητα κλπ. Ακόμα και η κατεύθυνση του αέρα που βγαίνει από τους αεραγωγούς ρυθμίζεται από εκεί.
Πλην των καθισμάτων, που ρυθμίζονται ηλεκτρικά από διακόπτες στο πλάι τους, για τη θέση του τιμονιού και των εξωτερικών καθρεφτών γίνεται η κατάλληλη επιλογή στο μενού και μετά χρησιμοποιούνται τα δύο μοναδικά κουμπιά πάνω στο τιμόνι. Ο οδηγός βρίσκει εύκολα την επιθυμητή θέση οδήγησης και είναι έτοιμος να ξεκινήσει. Έτσι απλά. Δεν υπάρχει κουμπί «on». Επιλέγει το D από τον μοχλό στα δεξιά του τιμονιού, πατάει το γκάζι και… έφυγε.

Μια που αναφέραμε το γκάζι, ας έρθουμε και στα τεχνικά χαρακτηριστικά του Model 3 Long Range της δοκιμής μας, που είναι η μεσαία έκδοση, ανάμεσα στην Standard Range Plus και στην Performance. Το Tesla Model 3 Long Range, λοιπόν, είναι εφοδιασμένο με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, δηλαδή είναι τετρακίνητο. Συνδυαστικά η ισχύς που αποδίδεται από αυτούς είναι 346 ίπποι και η ροπή είναι 510 Nm. Τι σημαίνουν αυτά τα νούμερα αντικατοπτρίζεται εν μέρει στις επιδόσεις: 4,4 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ/ώρα και 233 χλμ/ώρα μέγιστης ταχύτητας.
Πιο πολύ όμως από τα «ξερά» νούμερα των επιδόσεων, όσο εντυπωσιακά κι αν είναι, την παράσταση κλέβει ο τρόπος που η δύναμη αυτή βγαίνει στο δρόμο. Πρώτον, η αμεσότητα. Πατώντας το γκάζι βαθιά η επιτάχυνση είναι καταιγιστική και ξεσπάει χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση. Κανένας κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν μπορεί να το κάνει αυτό, να συνδέει τόσο άμεσα τους τροχούς με το δεξί πόδι του οδηγού. Πρέπει να «καλιμπράρεις» το μυαλό σου από την αρχή για να μπορέσεις να αντιληφθείς τι συμβαίνει. Είτε από στάση είτε εν κινήσει, νιώθεις σαν το αυτοκίνητο να ήταν στην άκρη μιας τεντωμένης σφεντόνας και ξαφνικά απελευθερώθηκε. Την άμεση επιτάχυνση την έχουμε δει σε πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στο Tesla όμως φαίνεται να είναι σε άλλο επίπεδο.

Δεύτερον, η σταθερότητα. Η τετρακίνηση δουλεύει άριστα, με το λογισμικό της Tesla να ελέγχει τη λειτουργία της και να μπορεί να τη ρυθμίσει στον ελάχιστο χρόνο των 10 ms, δηλαδή 10 χιλιοστών του δευτερολέπτου. Έτσι, δεν υπάρχουν σπιναρίσματα ούτε άλλα ανεπιθύμητα κουνήματα. Το Model 3 «εκτοξεύεται» προς την κατεύθυνση που θέλει ο οδηγός χωρίς να δημιουργεί αμφιβολίες ότι μπορεί να «ξεστρατίσει».
Τρίτον, ο ήχος – ή μάλλον η απουσία του. Η παρομοίωση με την εκτόξευση χρησιμοποιείται συχνά -και δικαίως- αλλά όλη αυτή η διαδικασία της τρελής επιτάχυνσης γίνεται χωρίς να ακούγεται σχεδόν τίποτα. Μόνο ένα σχετικά σιγανό -αλλά πολύ χαρακτηριστικό- σφύριγμα, και η ξαφνικά το αυτοκίνητο έχει βρεθεί σε άλλο σημείο και ο οδηγός που μόλις προσπεράσατε συνειδητοποίησε ότι κάτι που ήταν πίσω του χωρίς να καταλάβει πολλά-πολλά τώρα βρίσκεται μπροστά του.
Το να μένουμε όμως τόσο πολύ στην επιτάχυνση αδικεί τα υπόλοιπα δυναμικά χαρακτηριστικά του Model 3. Μπορεί να μην είναι τα πιο προβεβλημένα, αλλά παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο, κυρίως αν στο τιμόνι καθίσει ένας «petrolhead» που απορρίπτει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως αδιάφορα οδηγικά και δυσκίνητα λόγω του αυξημένου βάρους τους. Στα χαρτιά, δεν έχει άδικο ούτε στην περίπτωση αυτού του Tesla. Αλλά πολύ γρήγορα θα αλλάξει γνώμη.
Με βάρος 1.847 κιλά το Model 3 δεν είναι, ασφαλώς, ελαφρύ. Αλλά και πάλι ένα νούμερο δεν λέει όλη την αλήθεια. Γιατί αυτό το αυτοκίνητο δεν είναι απλώς μια μπαταρία με ρόδες και τιμόνι. Είναι ένα όχημα που στον εμπρός άξονα έχει ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και στον πίσω άξονα με πολλαπλούς συνδέσμους. Το μεγαλύτερο μέρος από το βάρος το έχει χαμηλά, στο πάτωμα, και η κατανομή του είναι στο 50:50 ανάμεσα στους δύο άξονες. Και παρότι δεν το έχουν διαφημίσει, είναι βέβαιο ότι έχουν κάνει πάρα πολλές δοκιμές στο στήσιμο και στη ρύθμιση της ανάρτησης.
Στο Model 3 Long Range οι μηχανικοί της Tesla έχουν ισορροπήσει πάρα πολύ καλά την άνεση με το κράτημα. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, οι κλίσεις περιορισμένες (εδώ βοηθάει αυτό που λέγαμε παραπάνω με το χαμηλά τοποθετημένο βάρος) και ο έλεγχος με το τιμόνι μεταβλητού βήματος είναι πολύ πιο εύκολος από ό,τι θα περίμενε κανείς. Οδήγησα πολύ γρήγορα το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Εννοώ πολύ γρήγορα. Πάρα πολύ γρήγορα. Τόσο γρήγορα όσο θα το οδηγούσα σε μια πίστα και με εντυπωσίασε. Αρχικά με το γκάζι στην είσοδο της στροφής, γλυστρά γλυκά και υποστρέφει γραμμικά ανοίγοντας την τροχιά του, με το άφημα του γκαζιού και την μεταφορά βάρους, το αυτοκίνητο «τοποθετείται». Βάζει βίαια τη μούρη μέσα στο εσωτερικό της στροφής και «τηλεγραφώντας» με το γκάζι στρίβεις με ελεγχόμενη υπερστροφή ισχύος δίχως να παίρνει μεγάλες διαστάσεις και τρομερές γωνίες που να τρομάζουν τον παρατηρητή. Και όλα αυτά με τρομερή ησυχία και δίχως τα ελαστικά να στριγκλίζουν. Υπολόγισα πως είχαμε 35-50 χλμ./ώρα περισσότερη ταχύτητα μέσα στη στροφή. Εντυπωσιακό. Τρομερά ζυγισμένο και οδηγοκεντρικό. Ίσως το Model 3 με τον ένα κινητήρα και την κίνηση μόνο πίσω, να μην πηγαίνει έτσι… θα το δούμε σε επόμενη δοκιμή. Τα φρένα είναι πολύ δυνατά και ανθεκτικά, με περίεργη αίσθηση, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της επιβράδυνσης αναλαμβάνει ο μηχανισμός ανάκτησης της ενέργειας. Συνολικά, οδηγικά μου άρεσε πολύ, που είναι περίεργο…
Αutopilot
Πίσω από το Model 3, όπως και από κάθε μοντέλο της Tesla, υπάρχει άπειρη δουλειά για να μπορεί να οδηγηθεί με ελάχιστη -έως καθόλου- συμμετοχή του οδηγού. Μιλάμε φυσικά για το περίφημο Autopilot. Στο Model 3 υπάρχουν 8 κάμερες, 12 αισθητήρες υπερύθρων και ραντάρ εμβέλειας 160 μέτρων. Το αυτοκίνητο ξέρει ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεται και τι υπάρχει γύρω του και μπορεί να διαχειριστεί αυτήν την πληροφορία. Μπορεί να ξεχωρίσει δηλαδή αν δίπλα του κινούνται πεζοί, ζώα, ποδήλατα, μοτοσικλέτες, αυτοκίνητα ή φορτηγά, Μπορεί να «διαβάσει» τους κώνους από τα δημόσια έργα ή τους κάδους απορριμάτων και φυσικά μπορεί να κινηθεί ανάμεσα σε όλα αυτά. Εννοείται ότι διαβάζει και τα σήματα κυκλοφορίας -αυτό το κάνουν όλοι- αλλά και τους φωτεινούς σηματοδότες.
Με το Autopilot ενεργοποιημένο, το Model 3 μπορεί να κάνει τα πάντα μόνο του. Διατηρείται στο κέντρο της λωρίδας, κρατάει σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και στρίβει ακολουθώντας την πορεία του δρόμου. Μπορεί να ρυθμιστεί επίσης να προσαρμόζει την ταχύτητά του ανάλογα με τα όρια ταχύτητας, χωρίς να χρειάζεται να παρέμβει ο οδηγός. Το σύστημα είναι εξελιγμένο για να υποστηρίζει Full self driving αλλά στην Ελλάδα η λειτουργία αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη.
Το Model 3 λοιπόν είναι εύκολο και απολαυστικό είτε το οδηγείς είτε… δεν το οδηγείς. Πόσο μακριά όμως μπορεί να πάει; Καθώς μιλάμε για ηλεκτρικό όχημα, το ερώτημα της αυτονομίας είναι πολύ βασικό. Κι εδώ οι «διαβασμένοι» ξέρουν ότι το λογισμικό της Tesla είναι «θαυματουργό» στη διαχείριση της ενέργειας. Η θεωρητική αυτονομία της έκδοσης Long Range φτάνει στα 580 χλμ. με τη διαμόρφωση που οδηγήσαμε εμείς. Τα επόμενα μοντέλα που θα έρθουν στην Ελλάδα θα έχουν μεγαλύτερη μπαταρία και πάνω από 600 χλμ αυτονομία. Στην πράξη αυτή η αυτονομία μόνο με λοβοτομημένο οδηγό επιτυγχάνεται. Ο ρυθμός που κινήθηκε το αυτοκίνητο ήταν πολύ διαφορετικός από των τυποποιημένων μετρήσεων. Οι τιμές που ανακοινώνει η Tesla είναι αρκετά ακριβείς, αλλά όχι υπό φυσιολογικές συνθήκες. Και όχι για το ευρωπαϊκό τερέν με ανηφόρες και κατηφόρες.
Υπάρχει όμως μια άλλη πτυχή του να οδηγείς Tesla, που κάνει την αυτονομία της μπαταρίας όχι τόσο κρίσιμο παράγοντα, και λέγεται Supercharger. Οι πολύ γρήγοροι «υπερφορτιστές» συνεχούς ρεύματος της αμερικανικής εταιρείας έχουν τη δυνατότητα να φορτίσουν με ισχύ μέχρι 150 kW ενώ έρχονται και ακόμα πιο μεγάλοι με ισχύ 250 kW. Αυτό σημαίνει ότι θεωρητικά μπορούν να δώσουν (οι 250άρηδες) ενέργεια για μέχρι και 300 χλμ μέσα σε 15 λεπτά της ώρας. Στο δικό μας Model 3 καταφέραμε να φορτίσουμε αρκετές φορές στους φορτιστές των 150 kW, στο Golden Hall στην Αθήνα και μέχρι το τέλος του έτους (έτσι μας είπαν οι άνθρωποι της Tesla) θα έχουν τοποθετηθεί και άλλοι, πάνω στο εθνικό οδικό δίκτυο σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη. Kαι προφανώς στο μέλλον θα μπουν κι αλλού.
Οι «υπερφορτιστές» όμως δεν είναι το παν. Με έναν «κοινό» οικιακό φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος ισχύος 11 kW η μπαταρία, που παρεμπιπτόντως έχει χωρητικότητα 75 kWh, μπορεί να γεμίσει μέσα σε 7,5 ώρες.
Εμφάνιση – εργονομία
Η χαμηλή, αεροδυναμική σιλουέτα του Model 3 είναι από μόνη της χαρακτηριστική. Το πρώτο πράγμα που προσέχεις είναι το χαμηλό εμπρός μέρος και η απουσία μάσκας με άνοιγμα για εισαγωγή αέρα, αφού δεν υπάρχει θερμικός κινητήρας και συμβατικό ψυγείο για την ψύξη του. Το κέρδος στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου είναι προφανές, με το συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι πολύ χαμηλός, στο 0,23 – κάτι ιδιαίτερα σημαντικό σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Γενικά δεν υπάρχει τίποτα κραυγαλέο, είναι μια όμορφη 4θυρη μπερλίνα μήκους 4,7 μέτρων.

Προχωρώντας στο εσωτερικό του Tesla Model 3, το ταμπλό είναι μια ενιαία ευθεία επιφάνεια που πιάνει όλο το πλάτος του αυτοκινήτου και χωρίζεται σε δύο επίπεδα: το επάνω πλαστικό και το κάτω σε απομίμηση ξύλου. Ανάμεσά τους κρύβονται επιμελώς οι αεραγωγοί του συστήματος κλιματισμού. Εδώ ξαναέρχεται ο… υποψιασμένος και αρχίζει να πιάνει και να κουνάει τα πάντα…
Το διαδίκτυο είναι γεμάτο από αναφορές για τα προβλήματα ποιότητας των Τesla και αμέσως το μάτι ψάχνει για αστοχίες. Δεν βρίσκει, όμως. Μπορεί η απτή ποιότητα να μην είναι στο επίπεδο των preimium γερμανικών μεσαίων σεντάν, όμως τα πλαστικά είναι μαλακά και ποιοτικά και όλα δείχνουν σωστά τοποθετημένα. Το ψεύτικο ξύλο δεν συμφωνεί ιδιαίτερα με το δικό μου κριτήριο αλλά κι αυτό δείχνει ποιοτικό. Υπάρχουν μικρές ατέλειες στο φινίρισμα, αλλά είναι πρακτικά αμελητέες. Εξωτερικά είδαμε μερικές, με τα κενά στις πόρτες να μην είναι

Το Model 3 είναι ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο. Οι επιβάτες έχουν άπλετο χώρο για πόδια και κεφάλια. Κάθονται σε άνετα καθίσματα, με επένδυση τεχνητού δέρματος, που έχει ωραία αίσθηση και τον… ουρανό πάνω από τα κεφάλια τους. Ναι, όλα τα Tesla Model 3 έχουν γυάλινη οροφή, η οποία μάλιστα συγκρατεί σχεδόν όλη την υπεριώδη ακτινοβολία (το 97%). Χώρους για μικροαντικείμενα θα βρουν αρκετούς, όπως και πολλές θύρες usb για τη φόρτιση των συσκευών τους. Όσο για τις αποσκευές, υπάρχει μεγάλος χώρος στο πορτ μπαγκάζ αλλά και ένας μικρός χώρος μπροστά, κάτω από το καπό, εκεί που σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο θα βρισκόταν ο κινητήρας.

Μέσα από τη μεγάλη οθόνη εκτός από όλα αυτά που γράφτηκαν παραπάνω μπορείς να κάνεις και πάρα πολλά άλλα πράγματα. Μπορείς να σερφάρεις στο διαδίκτυο, γιατί όλα τα Tesla είναι πάντα online, χωρίς να χρειάζεται να συνδέσεις το δικό σου τηλέφωνο. Μπορείς να παίξεις παιχνίδια όσο περιμένεις να φορτίσει. Μπορείς ακόμα και να παρακολουθήσεις την αγαπημένη σου σειρά στο Netflix. Και αν ο ‘Ιλον σκεφτεί κάτι άλλο, στην επόμενη over the air ενημέρωση του λογισμικού θα μπορείς να το κάνεις και αυτό. Να για παράδειγμα ο μεγάλος αποθηκευτικός χώρος στην κονσόλα, στα επόμενα Model 3 που θα έρθουν στην Ελλάδα θα είναι ψυγείο!
Συμπερασματικά
Το Tesla Model 3 είναι ένα αυτοκίνητο που δεν μπορείς να το προσεγγίζεις όπως τα υπόλοιπα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους. Είναι σαν να στάλθηκε από μιαν άλλη εποχή, για να μας δείξει από σήμερα πώς θα είναι τα πράγματα που θα έρθουν. Είναι τέλειο; Όχι αλλά πλησιάζει την τελειότητα. Αν είχε ποιότητα και φινίρισμα Mercedes, BMW ή AUDI τότε… Ναι θα ήταν τέλειο. Έχει διάφορα μικροθεματάκια, όπως για παράδειγμα το πίσω κάθισμα που είναι τοποθετημένο χαμηλά και καθώς οι μπαταρίες βρίσκονται στο πάτωμα οι επιβάτες κάθονται με αρκετά μεγάλη γωνία στα γόνατά τους. Ή η αίσθηση στο πεντάλ των φρένων όταν το αφήνεις γρήγορα και ο μηχανισμός ανάκτησης δεν απεμπλέκεται για το επόμενο κλάσμα του δευτερολέπτου. Είναι όμως ουσιαστικά ασήμαντα σε σχέση με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του. Όταν το οδηγήσεις αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι πρόκειται για κάτι ιδιαίτερο που σε κερδίζει με έναν περίεργο τρόπο. Αν συνυπολογίσουμε το σχεδόν ανύπαρκτο κόστος συντήρησης (εκτός από τα τακάκια των φρένων) και πάνω από όλα τη μοναδική αίσθηση που δίνει η οδήγηση ενός τόσο ξεχωριστού αυτοκινήτου, το γεγονός ότι οι παραγγελίες στο σύστημα της Tesla πέφτουν βροχή δεν προκαλεί καμία -μα καμία- έκπληξη. Μπήκαμε σε έναν νέο, θαυμαστό κόσμο. Μόλις θα υπάρχουν παντού 250άρηδες φορτιστές, η αυτονομία δεν θα είναι θέμα καν συζήτησης. Κλείστε όμως ένα test drive ώστε να έχετε μια πιο ολοκληρωμένη, δική σας, άποψη.
Φωτογραφίες www.amazingstudio.gr Ευχαριστώ τον Κώστα Παστρίμα από το Gazzetta για τις ιδέες, την οδήγηση και την ξεχωριστή εμπειρία που μοιραστήκαμε.