Τα 102 έκλεισε ένας θρυλικός οδηγός αγώνων με BMW 328! (vid)

Μετά από δεκαετίες αγωνιστικής δράσης και ολόκληρες γενιές οδηγών που εκπαίδευσε και ανέδειξε, ο Ρουμάνος Marin Dumitrescu θεωρείται πλέον ζωντανός θρύλος των αγώνων. Και το πιο σημαντικό αυτοκίνητο στην καριέρα του δεν ήταν άλλο από τη θρυλική BMW 328.

Ο Marin Dumitrescu γεννήθηκε στη Ρουμανία στις 19 Ιανουαρίου του 1919, μόλις 49 ημέρες μετά την ίδρυση του σύγχρονου Ρουμανικού κράτους. Πέντε μήνες αργότερα, στις 17 Ιουλίου του 1919, μία νέα Γερμανική εταιρία σημείωνε ένα αξιοσημείωτο ρεκόρ: το αεροπλάνο DFW F37 με κινητήρα BMW IV και πιλότο τον Franz-Zeno Diemer, πέταξε σε ύψος 9.760 μέτρων. Κανένας μέχρι τότε δεν είχε πετάξει τόσο ψηλά.

Μηχανικός αεροσκαφών στον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Marin Dumitrescu, αφιερώθηκε στους αγώνες αυτοκινήτου αμέσως μετά το 1945. Αρχικά έτρεξε με μοτοσικλέτες κατακτώντας πρωταθλήματα σε αγώνες ταχύτητας και motocross. Στη συνέχεια συμμετείχε στους πρώτους μεταπολεμικούς αγώνες αυτοκινήτου της Ρουμανίας με τροποποιημένα στρατιωτικά Jeep.

Με την επιστροφή των αναβάσεων και των αγώνων ταχύτητας σε κλειστή πίστα στη μεταπολεμική Ρουμανία, ο Marin Dumitrescu τροποποίησε μία BMW 328 στις εγκαταστάσεις της εταιρίας Vulcan, στο Βουκουρέστι. Με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο κατέκτησε μία σειρά από σημαντικές νίκες, ανάμεσα στις οποίες και μία στην ανάβαση της Sinaia, μπροστά από θρυλικούς οδηγούς του μεσοπολέμου, όπως οι Petre Cristea και Jean Calcianu. Ο Dimitrescu χαρακτήρισε τη συγκεκριμένη ανάβαση «αγώνα της ζωής του» και αυτό ενέπνευσε το ντοκιμαντέρ με τίτλο “The Race of my Life” που γυρίστηκε το 2015 με θέμα τον Ρουμάνο πρωταθλητή. Από το 1949 μέχρι το 1958, ο Dimitrescu απέσπασε περισσότερους τίτλους από κάθε άλλον οδηγό σε αγώνες πίστας και αναβάσεις της Ρουμανίας.

Στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’60 ο Dimitrescu αναβίωσε τους αγώνες αυτοκινήτου στη χώρα του από τη θέση του οργανωτή μετά από μία περίοδο απαγόρευσης που είχε επιβάλει το κομουνιστικό καθεστώς. Συνεργάστηκε στη διοργάνωση των πρώτων σύγχρονων ράλι στη Ρουμανία και μάλιστα συμμετείχε με επιτυχία σ’ αυτά, κατακτώντας και πάλι μία σειρά από εθνικά πρωταθλήματα. Τον τελευταίο του τίτλο κατέκτησε με Dacia το 1976 σε ηλικία 57 ετών. 

Τα επόμενα χρόνια, ο Marin Dumitrescu αφιερώθηκε στην εκπαίδευση οδηγών αγώνων της νέας γενιάς και τις επόμενες δεκαετίες, αρκετοί μαθητές του αναδείχθηκαν πρωταθλητές. Επιπλέον, ο γιος του Radu Dumitrescu και στη συνέχεια τα εγγόνια του Andrei και Silviu Dumitrescu κληρονόμησαν το πάθος του για τους αγώνες, κερδίζοντας εθνικούς τίτλους σε αγώνες πίστας και αναβάσεις. Φέτος, η οικογένεια Dimitrescu εκπροσωπείται για άλλη μια χρονιά στο Πρωτάθλημα Αναβάσεων της Ρουμανίας και για πρώτη φορά στο Πρωτάθλημα Αγώνων Αντοχής της Ρουμανίας.

Μετά από δεκαετίες στους αγώνες αυτοκινήτου και με γενιές ολόκληρες οδηγών να έχουν εκπαιδευτεί και αναδειχθεί από τον ίδιο, ο Marin Dumitrescu είναι πλέον ένας ζωντανός θρύλος, ιδιαίτερα αγαπητός και αποτελεί πηγή έμπνευσης πολλών ανθρώπων ακόμη και σήμερα. Γι’ αυτό και η BMW Ρουμανίας του ευχήθηκε «Χρόνια Πολλά»!

Το 2017, ο Marin Dumitrescu ήταν ο πρωταγωνιστής τις θρυλικού reunion με την BMW 328 στο πλαίσιο του «Sinaia Elegance Contest». Έφτασε μάλιστα στο κόκκινο χαλί μπροστά από το Κάστρο Peles στο τιμόνι τις BMW 328 Mille Miglia Roadster, μία από τις τρεις αγωνιστικές 328 που κατασκευάστηκαν ποτέ. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα διακρίθηκαν στο Mille Miglia του 1940, όπου κατέκτησαν τη νίκη σε επίπεδο κατασκευαστών και οδηγών, με την BMW 328 Touring Coupé στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Ο τελευταίος επίσημος αγώνας στον οποίο συμμετείχαν οι τρεις BMW 328 Mille Miglia Roadster, ήταν το Grand Prix τις πόλης Brasov, τον Σεπτέμβριο του 1940, όπου η εργοστασιακή ομάδα τις BMW ολοκλήρωσε μόνο τις ελεύθερες δοκιμές. Το ξέσπασμα του πολέμου ανάγκασε την ομάδα να επιστρέψει στη Γερμανία πριν συμμετάσχει στον αγώνα. Τον Ιούνιο του 2017, μία από τις τρεις αγωνιστικές BMW 328 Mille Miglia Roadster επέστρεψε στη Ρουμανία και τότε ο Marin Dumitrescu είχε την ευκαιρία να δει από κοντά και να οδηγήσει το αγαπημένο του αυτοκίνητο μετά από 60 ολόκληρα χρόνια.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Γιώργος Βαρίνος Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών ΥΠΑΜ. Στο χώρο των περιοδικών βρίσκεται από το 1982. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας δημοσιογράφος και είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), Bestever (1998-2010), Luxury Boat & SUV (2005-2010), One Passion (2007-2009), Sea World Almanac (2009-2010) και σήμερα είναι ο υπεύθυνος της έκδοσης InMotion by Gazzetta (από το 2014) ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.