Στην Ολλανδία με το νέο μικρό ηλεκτρικό scooter Yamaha NEO’S

To scooter Yamaha NEO’s εκπροσωπεί ιδανικά τις νέες μορφές αστικής κινητικότητας χάρη στον αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα του, την εκπληκτική ευελιξία του, το ιδιαίτερο στυλ και την ευκολία οδήγησης σε όλες τις συνθήκες κυκλοφορίας.

Όσοι γνωρίζουν από μοτοσικλέτες, ξέρουν ότι η ονομασία NEO’s δεν είναι καινούργια για τη Yamaha, αλλά ότι χρησιμοποιείται ήδη από το 2006 στη μικρή κατηγορία των 50 κ.εκ. Αυτό ήταν όμως μόνον το ξεκίνημα, καθώς το αρχικά δίχρονο δίκυκλο συνέχισε την καριέρα του ως 4χρονο και σήμερα παρουσιάζεται ως αμιγώς ηλεκτρικό.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη δεν πρέπει πάντως να μας εκπλήσσει, καθώς η Yamaha ασχολείται εδώ και δεκαετίες εντατικά με την έρευνα και ανάπτυξη των ηλεκτρικών scooters, όπου κατέχει κυρίαρχη θέση στον κλάδο της μοτοσικλέτας. Είναι μάλιστα ενδεικτικό ότι η εταιρεία παρουσίασε ήδη το 1991, δηλαδή πριν από 31 ολόκληρα χρόνια, το πρώτο της ηλεκτρικό scooter στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας Frog του Τόκιο.

Φέτος η Yamaha παρουσιάζει τη νέα γενιά NEO’s που αποτελεί ένα «ισοδύναμο των 50 κ.εκ.» ηλεκτρικό scooter, στοχεύοντας σε ένα ιδιαίτερο κοινό με σύγχρονες αντιλήψεις για τους τρόπους μετακίνησης στην πόλη, ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένο απέναντι στην προστασία του περιβάλλοντος, χωρίς όμως να αγνοεί και την οικονομική παράμετρο. Ένα κοινό που αποζητά το στυλ και συνάμα ένα ποιοτικό scooter, ευκολοδήγητο κάτω από κάθε συνθήκη κυκλοφορίας, με χώρους για 2 άτομα, ευέλικτο και –κυρίως– εύκολο να παρκάρει σε κάθε ελεύθερη σπιθαμή χώρου.

Πάνω σε αυτές τις προδιαγραφές έρχεται να «κουμπώσει» το ηλεκτρικό Yamaha NEO’s, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην Ολλανδία και να εκτιμήσουμε τα προσόντα του από πρώτο χέρι. Το σύστημα Smart Key επιτρέπει στον αναβάτη να χρησιμοποιεί το scooter του έχοντας το έξυπνο κλειδί στην τσέπη του.

Η Yamaha πιάνει λοιπόν με το NEO’s τον σφυγμό της εποχής, καθώς εφοδιάζει το νέο της μικρό ηλεκτρικό scooter με δυνατότητες συνδεσιμότητας μέσω της εφαρμογής MyRide, κάτι που θεωρείται ήδη αυτονόητο στον κλάδο του αυτοκινήτου.

Δεν μένει όμως μόνον σε αυτό, αλλά κατά τη διάρκεια του τεστ μας εκτιμήσαμε τις δυνατότητες άνετης μετακίνησης για δύο άτομα, την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής με αντοχή στον χρόνο, τα αποτελεσματικότατα φρένα, τις άνετες αναρτήσεις που φιλτράρουν σωστά τους κραδασμούς και τη σβελτάδα του NEO’s σε συνάρτηση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα 50 κ.εκ., η οποία περιορίζει την τελική ταχύτητα στα 45 χλμ./ώρα.

Μικρό το κακό πάντως, καθώς στη συγκεκριμένη κατηγορία αστικών δικύκλων οι χρόνοι επιτάχυνσης και οι τελικές ταχύτητες περνούν σαφέστατα σε δεύτερη μοίρα. Το αθόρυβο scooter διατίθεται σε δύο χρωματισμούς, λευκό (Milky White) ή μαύρο (Midnight Black) και διαθέτει μικρές εξωτερικές διαστάσεις με στρογγυλεμένες επιφάνειες.

Aπό τα πρώτα χιλιόμετρα συμβίωσης με το NEO’s στους δρόμους του Άμστερνταμ διαπιστώσαμε την –απολύτως αυτονόητη– πρόθεση της Yamaha να μην του προσδώσει εκρηκτικό χαρακτήρα. Το στυλάτο scooter είναι «γλυκό» στα σπριντ από στάση, προοδευτικό στις αντιδράσεις του και απολύτως φιλικό προς τον χρήστη, ώστε να μην τον τρομάζει.

Θα λέγαμε μάλιστα, ότι απευθύνεται –μεταξύ άλλων– και σε αυτούς που θα ήθελαν ένα ηλεκτρικό ποδήλατο αλλά προσφέροντάς τους ποιότητα, άνεση, δυνατότητα συνεπιβάτη, χώρους και δυνατότητες συνδεσιμότητας, αποτελώντας έτσι μία επιλογή – μονόδρομο.

Φυσικά, θετικό ρόλο παίζει και το ελκυστικό ντιζάιν του νέου scooter, με τους διπλούς προβολείς LED να περιβάλλονται από λευκά στεφάνια για μία κομψή και διαχρονική εμφάνιση στον δρόμο και συγχρόνως να παραπέμπουν στην εμβληματική όψη των πρώτων ΝΕΟ’s συμβατικής τεχνολογίας. Η απευθείας μετάδοση κίνησης της Yamaha εξαλείφει σχεδόν πλήρως τον μηχανικό θόρυβο και χαλαρώνει τον οδηγό.

Tο NEO’s παίρνει κίνηση από έναν τελευταίας τεχνολογίας αερόψυκτο ηλεκτροκινητήρα brushless, που παρέχει υψηλά επίπεδα ροπής για ομαλή λειτουργία, ικανοποιητική επιτάχυνση και εξαιρετικά αθόρυβη λειτουργία, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό μέσα στην πόλη.

Επίσης, η μετάδοσης της κίνησης γίνεται χωρίς γρανάζια, οπότε δεν έχουμε σημαντικές απώλειες ισχύος, ενώ μειώνεται το κόστος λειτουργίας και συντήρησης στο ελάχιστο.

«Καρδιά» του NEO’s είναι μία μπαταρία με βάρος μόλις 8 κιλών, τοποθετημένη κάτω από τη σέλα και στο κέντρο του σκελετού για πιο ισορροπημένη οδηγική συμπεριφορά. Πρόκειται για μία μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 19,2Ah, η οποία παρέχει αυτονομία περίπου 37 χλμ. με πλήρη φόρτιση και με βάση τις δοκιμές WMTC Class 1 σε τυπική λειτουργία και σε θερμοκρασία μπαταρίας 25°C.  Η αφαιρούμενη μπαταρία ιόντων λιθίου τoυ NEO’S  επιτρέπει την φόρτιση στο σπίτι για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία!

Εκτός από τη συγκεκριμένη μπαταρία που είναι στάνταρ, το NEO’s εξοπλίζεται με σύνδεσμο και περίβλημα για προαιρετική δεύτερη μπαταρία, που μπορεί να επεκτείνει την αυτονομία έως περίπου 68 χλμ. Η φόρτιση είναι εφικτή με την μπαταρία πάνω στο NEO’s ή –μετά την αφαίρεσή της– σε εσωτερικό χώρο, οπότε δεν χρειάζεται να ψάχνεις για υπαίθρια πρίζα ή φορτιστή.

Το NEO’s παρέχεται με ειδικό φορητό φορτιστή μπαταρίας που έχει σχεδιαστεί για σύνδεση σε κοινή πρίζα ρεύματος, ενώ απαιτούνται περίπου 8 ώρες για πλήρη φόρτιση.

Συμπερασματικά, το NEO’s είναι ένα «έξυπνο», ευκολοδήγητο, απλό, ποιοτικό και αξιόπιστο scooter και αποτελεί μία ιδανική επιλογή για όσους αναζητούν ένα δίκυκλο νέας γενιάς με μηδενικές εκπομπές καυσαερίων για καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη.

Το λανσάρισμά του στην Ελλάδα αναμένεται να γίνει στις αρχές Ιουνίου με ενδεικτικές τιμές εκκίνησης λίγο πάνω από τις 3.000 ευρώ.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Tο 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, συνεργάτης του περιοδικού TOP GEAR, συνεργάτης του περιοδικού MotoGP World, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.