Σαν και σήμερα η πρώτη νίκη του Άιρτον Σένα, το μακρυνό 1985

Στις 21 Απριλίου 1985 ο 25χρονος Βραζιλιάνος Άιρτον Σένα καταφέρνει υπό συνθήκες δυνατής βροχής, να πετύχει την πρώτη του νίκη με την Lotus 97T, στο Γκραν Πρι του Εστορίλ στην Πορτογαλία, ξεκινώντας το σερί νικών που τον έκαναν θρύλο!

Ο Άιρτον είχε δείξει σε όλους πόσο «θεός» ήταν στην βροχή, όταν στο 6o Γκραν Πρι του 1984, με μια Toleman-Hart TG184 στο Μονακό, απείλησε με νίκη τον Αλέν Προστ και θα τον είχε νικήσει αν δεν υπήρχε μια Γαλλική συνωμοσία, μέσω του Αλέν Προστ και του Τζάκι Ιξ που ήταν ο Αλυτάρχης του αγώνα με αποτέλεσμα ο Σένα να τερματίσει 2ος αν και του άξιζε η νίκη. 

Ο Άιρτον έχασε τη νίκη στο Μονακό το 1984 αλλά έδειξε σε όλους πως στη βροχή είναι «Θεός».

Έτσι έψαχνε την κατάλληλη ευκαιρία να ξεδιπλώσει το ταλέντο του, που μόνο στη βροχή θα μπορούσε να το δείξει εξ αιτίας του υποδεέστερου σε απόδοση μονοθεσίου σε σχέση με τις McLaren και Williams που τότε ήταν τα κορυφαία αυτοκίνητα στο grid. Την Κυριακή 21 Απριλίου του 1985, στο Γκραν Πρι Πορτογαλίας που τότε γινόταν στην πίστα του Εστορίλ, βρήκε την ευκαιρία που έψαχνε. Με την νέα του ομάδα, την John Player Team Lotus, και το νέο του μονοθέσιο Lotus – Renault 97T θα έδειχνε σε όλους πόσο καλός οδηγός ήταν. Με την βροχή να δυναμώνει και το αυτοκίνητο να είναι νευρικό, έδειξε πως παρά το νεαρό της ηλικίας του -τότε ο Άιρτον ήταν 25 ετών- είναι ένας ολοκληρωμένος οδηγός που καλά θα κάνουν όλοι να τον σέβονται. Ο Σένα τους διέσυρε όλους καθώς έριξε γύρο και στον 3ο!!!, τερματίζοντας ένα λεπτό μπροστά από τον Μικέλε Αλμπορέτο με Ferrari, ενώ στην 3η θέση βρέθηκε ο Πατρίκ Ντεπαγιέ με Renault.

Για την ιστορία να πούμε πως τερμάτισαν μόλις 9 μονοθέσια και ο αγώνας ολοκληρώθηκε καθώς ξεπέρασε το όριο των 2 ωρών.

Απολαύστε το video!

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Tο 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, συνεργάτης του περιοδικού TOP GEAR, συνεργάτης του περιοδικού MotoGP World, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.