Πρωταθλητής ο Μαξ Φερστάπεν σε έναν αγώνα, που η FIA για λόγους τηλεθέασης μάλλον (ή τύχης), έκλεψε τον τίτλο από τον Σερ Λιούις Χάμιλτον

Είδαμε έναν καταπληκτικό αγώνα που τα είχε όλα. Και μάχες και σασπένς και ανατροπή και βεβαίως πολύ ίντριγκα.

Με την εκκίνηση, ο Σερ Λιούις Χάμιλτον πέρασε πρώτος, με τον Μαξ Φερστάπεν να επιχειρεί να περάσει στο σικέιν μετά τη μεγάλη ευθεία. Ο Βρετανός έκοψε το σικέιν στη μάχη, με τον Ολλανδό να μένει 2ος και να ζητά από τη FIA να πει στη Mercedes να δώσει ο ίδιος την θέση πίσω. Οι αγωνοδίκες, όμως, το εξέτασαν και έβγαλαν συμπέρασμα πως δεν χρίζει περαιτέρω διερεύνησης .

Μετά τους πρώτους γύρους, η διαφορά ανάμεσα τους είχε φτάσει τα 2 δευτερόλεπτα, και η Red Bull ακόμα παραπονιόταν με τη FIA για το συμβάν της 2ης στροφής. Καθώς ο Ολλνδός είναι μαλακά ελαστικά, η φθορά στα πίσω ελαστικά ήταν έντονη, ενώ ο Τσέκο Πέρεζ ήταν στην 3η θέση, κι οι επιλογές της Red Bull για τη στρατηγική ήταν ακόμα ανοιχτές.

Στον 13ο γύρο, ο Μαξ Φερστάπεν μπήκε για να βάλει τη σκληρή γόμα, και βγήκε στην πίστα πίσω από τον Λάντο Νόρις, τον οποίον πέρασε αμέσως. Ο Σερ Λιούις Χάμιλτον μπήκε για αλλαγή ελαστικών στον αμέσως επόμενο γύρο, και η διαφορά τους παρέμεινε στα 5 δευτερόλεπτα, όσα ήταν και πριν. Η διαφορά όμως μεγάλωσε, καθώς ο Μαξ Φερστάπεν έχανε χρόνο πίσω από τον Σάινθ μέχρι να τον περάσει στον 17ο γύρο, ενώ ο Τσέκο Πέρεζ έμενε μπροστά για να καθυστερήσει τον Σερ Λιούις Χάμιλτον.

Ο Μεξικανός έκανε εξαιρετική άμυνα και καθυστέρησε τον Σερ Λιούις Χάμιλτον, δίνοντας την ευκαιρία στον Ολλανδό να ροκανίσει τη διαφορά και να φτάσει στα 1,2 δλ., Ο ρυθμός του Σερ Λιούις Χάμιλτον, όμως, ήταν εξαιρετικός και δεν μπορούσε να τον ακολουθήσει ο Μαξ Φερστάπεν καθώς η διαφορά άνοιγε γύρο με τον γύρο.

Στο μεταξύ, ο Κίμι εγκατάλειψε με πρόβλημα στη μετάδοση, στον τελευταίο του αγώνα στη Formula 1 αλλά πάρ όλα αυτά πήρε τον τίτλο του οδηγού της ημέρας! Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε για εγκατάλειψη του Τζιοβινάτσι, με τον Μαξ Φερστάπεν να εκμεταλλεύεται την ευκαιρία και να μπαίνει για φρέσκο σετ σκληρής γόμας και να βγαίνει 16 δλ. πίσω από τον Σερ Λιούις Χάμιλτον στη 2η θέση. Με 20 γύρους να απομένουν, όλα ήταν ξανά ανοιχτά.

Η διαφορά μειωνόταν γοργά στην αρχή, πιο αργά μετά όμως, κι είχε πέσει στα 12 δλ. με 10 γύρους ακόμα ως το φινάλε.

Στο τέλος ήρθε το δράμα. Ο Λατίφι μετά από μια μάχη με τον Σουμάχερ, έχασε τις γραμμές του και την αυτοσυγκέντρωσή του, πάτησε εκτός αγωνιστικής γραμμής και κατέληξε στις μπαριέρες. Αυτό ήταν. Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε, με τον Μαξ Φερστάπεν να μπαίνει για μαλακά ελαστικά ώστε να επιτεθεί στο τέλος και τον Σερ Λιούις Χάμιλτον να μένει στην πίστα αφού την στιγμή που βγήκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας τον βρήκε να έχει περάσει την είσοδο των πιτς!

Οι αγωνοδίκες, όμως ανέφεραν πως τα μονοθέσια που ήταν έναν γύρο πίσω δεν χρειαζόταν να περάσουν κι έτσι ο Ολλανδός ήταν 5 μονοθέσια πίσω από τον αντίπαλό του δίχως πιθανότητα νίκης. Στη συνέχεια όμως, οι αγωνοδίκες στην πιο παράξενη απόφαση της ιστορίας της Formula 1, άλλαξαν την  απόφασή τους (ουσιαστικά προσφέροντας το Πρωτάθλημα στον Μαξ) κι ο Μαξ Φερστάπεν το εκμεταλλεύτηκε, πέρασε στην 5η στροφή με τσαμπουκά τον Σερ και πήρε τη νίκη -και το πρωτάθλημα- στον τελευταίο γύρο και η Mercedes αρκέστηκε σε εκείνο των κατασκευαστών.

Η ιστορία δεν έχει τελειώσει καθώς η Mercedes έκανε 2 ενστάσεις οι οποίες απορρίφθηκαν αλλά στην μία από τις δύο η Mercedes έχει δικαίωμα 96 ωρών να κάνει έφεση. Το σήριαλ δεν έχει ακριβώς τελειώσει.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Tο 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, συνεργάτης του περιοδικού TOP GEAR, συνεργάτης του περιοδικού MotoGP World, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.