Opel Mokka-e Utlimate: Φρέσκος αέρας στην καθημερινή μετακίνηση
Το Mokka-e φέρει το βαρύ φορτίο του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Opel και ταυτόχρονα του φορέα της νέας σχεδιαστικής γραμμής της μάρκας η οποία κερδίζει τις εντυπώσεις και παίρνει επιφωνήματα θαυμασμού.
Είχαμε την ευκαιρία μέσα στο καλοκαίρι να απολαύσουμε το Opel Mokka σε όλες τις εκδοχές του, με την απόλυτα ηλεκτρική να μας γεμίζει χαμόγελα. Εκτός από την εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση, ανάλογη, από αισθητικής άποψης, είναι και η εικόνα στο εσωτερικό, με την αρωγή της πλήρως ψηφιακής απεικόνισης τόσο των ενδείξεων του πίνακα οργάνων όσο και αυτών του συστήματος πολυμέσων. Παρότι υπάρχει μια οπτική συνέχεια αυτού που η Opel ονομάζει Pure Panel , στην ουσία πρόκειται για δύο οριζόντια τοποθετημένες οθόνες 12 και 10 ιντσών αντίστοιχα, με όμορφα γραφικά, που δημιουργούν μια πολύ σύγχρονη εικόνα.

Στην πράξη, ο πίνακας οργάνων προσφέρει δυνατότητες διαμόρφωσης κατά βούληση του οδηγού, ενώ η οθόνη χειρισμού πολυμέσων, ηχοσυστήματος και κλιματισμού έχει ωραία γραφικά και ένα κατανοητό και λειτουργικό interface. Τα υλικά είναι τυπικά για τα δεδομένα της κατηγορίας, αντικειμενικά πολύ καλά σε όψη και υφή, ενώ η σχεδίαση αφαιρετική και σύγχρονη. Η θέση οδήγησης είναι καλή, το πλάτος επαρκές εμπρός και μόνο οι θέσεις για τους πίσω επιβάτες θα δείξουν λίγες, αν οι εμπρός ξεπερνούν σε ύψος τα 1,8 μέτρα.

Το ηλεκτρικό Opel Mokka-e είναι ένα πολύ τίμιο αυτοκίνητο, υπό την έννοια ότι δείχνει με ένταση αυτό που ακριβώς είναι: ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς και να βλέπεις και όχι ο ακούραστος κουβαλητής της καθημερινότητας.

Η ηλεκτρική φύση του μοντέλου επιτρέπει, χάρη στην άμεσα αποδιδόμενη ροπή, πολύ ταχείς και εύκολες επιταχύνσεις σε αστικές συνθήκες. Στον αυτοκινητόδρομο, η επιτάχυνση είναι συνεχής και άμεση έως και τα 110 περίπου χιλιόμετρα, με το ρυθμό να πέφτει αισθητά από εκεί και πάνω και έως τα 150 χιλιόμετρα της μέγιστης ταχύτητας. Δεν υπάρχει λοιπόν κανείς λόγος να «στεγνώνει» η μπαταρία κυνηγώντας μεγάλες ταχύτητες. Ταυτόχρονα, καλό είναι να γνωρίζει ο μελλοντικός κάτοχος ότι με αυτή τη μέγιστη ταχύτητα διαθέσιμη, αυτή του ταξιδιού, ώστε να υπάρχουν και περιθώρια επιτάχυνσης, καλό θα είναι να διατηρείται στα 110 – το πολύ 120 χλμ./ώρα.

Η πόλη και οι επαρχιακοί δρόμοι είναι το περιβάλλον που το νέο Opel Mokka-e θα ξεδιπλώσει τα εγγενή θετικά χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων -αλλά και τα δικά του. Πιο συγκεκριμένα, η σφιχτή ανάρτηση και το χαμηλό κέντρο βάρους επιτρέπουν στο οδηγό να στρίβει με μεγάλη κεκτημένη ταχύτητα, ενώ καλή με τα μέτρα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι και η αίσθηση στο τιμόνι.
Η άμεση απόδοση της μέγιστης ροπής των 260 Nm βοηθά ιδιαίτερα ακόμα και σε ορεινές αναβάσεις, ενώ η ισχύς των 136 ίππων μπορεί να είναι αρκετή σε σχέση με το δέμας του Mokka, το ίδιο όμως είναι και τα 1.600 κιλά του βάρους.
Για να απαντήσουμε ωστόσο και στο φλέγον ζήτημα που ανακύπτει με τη δοκιμή κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου, σημειώστε τα εξής: To Opel Mokka-e διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normal και Sport. Επίσης δύο επίπεδα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, το προεπιλεγμένο και το μέγιστο, που ενεργοποιείται από έναν πιεστικό διακόπτη με την ένδειξη B δίπλα στον διακόπτη του κιβωτίου.

Με το πρόγραμμα οδήγησης Eco, μια σχετική «εκπαίδευση» στη λογική της μέγιστης ανάκτησης ενέργειας και το διακόπτη B ενεργοποιημένο, εμείς πετύχαμε εμβέλεια κίνησης με μια φόρτιση της τάξης των 340 χιλιομέτρων -322 είναι η επίσημη μέση τιμή κατά WLTP που ανακοινώνει η Opel. Αυτή την επίδοση μπορεί κανείς να αναμένει ωστόσο σε αστικές και περιαστικές διαδρομές, με μέγιστες ταχύτητες κάτω των 100 χλμ./ώρα. Με μέγιστο φορτίο, κλιματισμό και κίνηση στον αυτοκινητόδρομο με υψηλές αλλά στο πλαίσιο του νόμου ταχύτητες, υπολογίστε εμβέλεια της τάξης των 200 – 250 χιλιομέτρων. Με αυτό το δεδομένο, το ταξίδι είναι εφικτό, αλλά απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό στις στάσεις δημόσιας φόρτισης. Στην πράξη και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας τα πηγαίνει πολύ καλά. Για παράδειγμα. Φύγαμε από το Πόρτο Γερμενό με κατεύθυνση Αθήνα με 170 περίπου χλμ. αυτονομίας. Από το Πόρτο Γερμενό μέχρι τον Άγιο Γεώργιο, το σημείο που σήμερα είναι τα πάντα καμμένα… περίπου 9 χλμ. διαρκούς ανηφόρας είχαμε πλέον αυτονομία μόλις 80 χλμ. αλλά μετά καθώς άρχιζαν οι κατηφόρες και μέχρι τη Γλυφάδα η αυτονομία επέστρεψε στα 167 χλμ.

Επίσης ένα από τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά του νέου Mokka-e είναι, πως έχει τις προδιαγραφές να ανακτά ενέργεια έως το 80% της χωρητικότητας των μπαταριών του σε μισή μόλις ώρα σε φορτιστές των 100 kW, αν και για την ώρα δεν υπάρχουν προς το παρόν αρκετοί.
Στους διαθέσιμους φορτιστές των αυτοκινητοδρόμων, που κυμαίνονται από τις 22 έως τις 50 kW, μια ωρίτσα το λιγότερο είναι απαραίτητη για να ανακτηθεί ενέργεια, που θα επιτρέψει επιπλέον 100 με 150 χιλιόμετρα ταξιδιού. Στο σπίτι, για μια πλήρη φόρτιση μέσω wallbox των 11 kW θα απαιτηθούν περίπου 5 ώρες, ενώ απευθείας από την σούκο πρίζα περίπου 20-22 ώρες.
Το νέο Opel Mokka-e είναι πανέμορφο, πανεύκολο, αθόρυβο και θα εξυπηρετήσει ιδανικά τον καθημερινό τρόπο ζωής σας με οικονομία και ευκολία.

Το κόστος αγοράς είναι απόλυτα λογικό και ανταγωνιστικό, καθώς αυτό της βασικής έκδοσης ανέρχεται στα 34.600 ευρώ, ενώ της έκδοσης Ultimate που οδηγήσαμε στα 39.600 ευρώ. Αν κάνετε χρήση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αμφότερες θα σας κοστίσουν σημαντικά φθηνότερα, ήτοι περίπου 29.000 και 34.800 ευρώ αντίστοιχα.