Οδηγούμε το χαριτωμένο και ουμανιστικό FIAT 500 ELECTRIC (RED)

Το FIAT 500 ELECTRIC RED είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που ανήκει στην οικογένεια οχημάτων FIAT 500 και αποτελεί μια σχεδιαστική πρόταση που σηματοδοτεί μια μοναδική συνεργασία για την καταπολέμιση του AIDS αλλά και του COVID μέσω του οργανισμού (RED).

Πρόκειται για ένα μοντέρνο και κομψό αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί για να απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα όχημα που να είναι εύκολο και ευέλικτο μέσα στην πόλη αλλά ταυτόχρονα φιλικό προς το περιβάλλον. Αναμφισβήτητα λόγω του σχήματος και του χρώματος καίει καρδιές. Ειδικά γυναικών. Το τι ακούσαμε τις ημέρες που το είχαμε δεν λέγεται… «Τι γλυκούτσικο…», «Ωωωωω αμαξάρα…», «Ρε τι ωραίο είναι αυτό…» είναι μερικά ενδεικτικά από αυτά που συνήθως μας έλεγαν. Πράγματι, το αυτοκίνητο διαθέτει κομψή και σπορ σχεδίαση, με ένα τολμηρό και εντυπωσιακό κόκκινο εξωτερικό που το κάνει να ξεχωρίζει στο δρόμο. Ωστόσο αυτό το κόκκινο χρώμα δεν αποτελεί μια ακόμα σχεδιαστική πρόταση στη γκάμα των ηλεκτρικών «500» αλλά σηματοδοτεί μια ουμανιστική συνεργασία.

Μια μοναδική συνεργασία μεταξύ της (RED) και της Fiat που βοηθά στην καταπολέμηση της πανδημίας, με κάθε αγορά ενός (Νέου 500). Ο (RED) είναι ένας οργανισμός που καταπολεμά υγειονομικές καταστάσεις έκτακτης ανάγκης σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως το AIDS και ο COVID: κάθε φορά που αγοράζετε ένα προϊόν (RED), η αγορά σας ενεργοποιεί μια δωρεά στο Παγκόσμιο Ταμείο για την υποστήριξη μιας σειράς πρόληψης, θεραπείας, συμβουλευτικής, δοκιμών, εκπαίδευσης και υπηρεσίες φροντίδας στις κοινότητες που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ενωθήκαμε με υπερηφάνεια σε αυτήν την εμπειρία και δημιουργήσαμε την Οικογένεια Fiat (RED): για να σας μπορέσετε και εσείς να γίνετε μέρος αυτής. Η Fiat, η Jeep και η RAM έχουν δεσμεύσει μέσω της συνεργασίας με τον (RED) να δωρίσουν τουλάχιστον 4 εκατομμύρια δολάρια στο Παγκόσμιο Ταμείο μεταξύ 2021 και 2023 για να βοηθήσουν στην καταπολέμηση καταστάσεων υγειονομικής έκτακτης ανάγκης όπως ο COVID και το AIDS. Κάθε όχημα (FIAT-RED) είναι Προϊόν (RED) και αποτελεί μέρος αυτής της δέσμευσης.

Ο Οργανισμός (RED) είναι μια οργάνωση που ιδρύθηκε το 2006 από τον τραγουδιστή Bono του συγκροτήματος U2 και τον επιχειρηματία Bobby Shriver. Ο στόχος του οργανισμού είναι να συνεργαστεί με εταιρείες και ιδιώτες για την καταπολέμηση της AIDS, της φτώχειας και των νόσων που σχετίζονται με αυτές σε φτωχότερες χώρες. Ο Οργανισμός (RED) συνεργάζεται με διάφορες εταιρείες που παράγουν προϊόντα και υπηρεσίες, όπως Apple, Coca-Cola, Starbucks και Bank of America. Με την αγορά προϊόντων RED, ένα μέρος των εσόδων διατίθεται στον αγώνα κατά της AIDS. Από τη δημιουργία του, ο Οργανισμός (RED) έχει συγκεντρώσει πάνω από 700 εκατομμύρια δολάρια για τον αγώνα κατά της AIDS, της φτώχειας και των νόσων που σχετίζονται με αυτές. Η οργάνωση έχει επίσης βοηθήσει στη χρηματοδότηση των προγραμμάτων καταπολέμησης του AIDS σε πολλές χώρες, όπως στη Ζάμπια και στο Μποτσουάνα.

Ας γυρίσουμε όμως στο πολύ όμορφο και πολύ ιδίαίτερο FIAT 500 ELECTRIC RED. Κάτω από το καπό, το FIAT 500 ELECTRIC RED τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα που παράγει 118 ίππους με 20.3 κιλά ροπής στις 0 στροφές! Τροφοδοτείται από μια μπαταρία Λιθίου-ιόντων 42 kWh, με εμβέλεια έως 320 χιλιόμετρα στην πόλη και 251 χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο (σύμφωνα με τον κύκλο WLTP). Λόγω της μικρής σχετικά μπαταρίας, είναι δυνατόν να φορτιστεί και από μια κοινή σούκο πρίζα στο 50% κάθε βράδυ σε περίπου 8-10 ώρες. Ωστόσο, το αυτοκίνητο υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως και 85 kW, η οποία φορτίζει την μπαταρία από 0% σε 80% σε περίπου 35 λεπτά.

Στο εσωτερικό του, το FIAT 500 ELECTRIC RED είναι γεμάτο με χαρακτηριστικά και τεχνολογία που το καθιστούν απολαυστικό στην οδήγηση. Το αυτοκίνητο διαθέτει μια μεγάλη οθόνη αφής 10,25 ιντσών που τροφοδοτείται από την τελευταία έκδοση του συστήματος infotainment Uconnect. Αυτό το σύστημα περιλαμβάνει χαρακτηριστικά όπως οι συνδέσεις με Apple CarPlay και Android Auto, επιτρέποντάς σας να συνδέσετε εύκολα το smartphone σας στο αυτοκίνητο και να αποκτήσετε πρόσβαση στις αγαπημένες σας εφαρμογές και μουσική.

Άλλα χαρακτηριστικά του FIAT 500 ELECTRIC RED περιλαμβάνουν αυτόματο κλιματισμό, θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα και πανοραμική ηλιοροφή. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης μια σειρά από χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως κάμερα οπισθοπορείας, παρακολούθηση τυφλού σημείου και αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης.
Όσον αφορά τις επιδόσεις, το FIAT 500 ELECTRIC RED είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση. Οι 118 ίπποι και η υψηλή ροπή από 0 στροφές κάνουν την οδήγηση μέσα στην πόλη μια απολαυστική εμπειρία. Το αυτοκίνητο έχει επίσης χαμηλό κέντρο βάρους, εξ αιτίας των μπαταριών που βρίσκονται στο πάτωμα, το οποίο συμβάλλει στη βελτίωση του χειρισμού και της σταθερότητας στο δρόμο, προσφέροντας αυξημένα επίπεδα πρόσφυσης. Τα 250 χλμ. αυτονομίας είναι υπεραρκετά για την κίνηση μέσα στην πόλη ή για μικρά ταξιδάκια 100-120 χιλιομέτρων. Εμείς πήγαμε την αγαπημένη μας διαδρομή μέχρι το Πόρτο Γερμενό και ποτέ δεν ανησυχήσαμε για το αν θα μας φτάσει η ενέργεια καθώς με τις ανηφόρες και κατηφόρες, λειτουργούσε άψογα και η ανάκτηση ενέργειας.

Συμπερασματικά, το FIAT 500 ELECTRIC RED είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μικρές εξωτερικές διαστάσεις, κατάλληλο για την αστική κυκλοφορία. Έχει τεράστια σημαντικότητα λόγω της συνεργασίας με την φιλανθρωπική οργάνωση (RED) αλλά ταυτόχρονα, οι μη σχετικοί θα ερωτευτούν την ιδιαίτερη σχεδιαστική του ταυτότητα. Έχει μια μικρή μπαταρία με καλή αυτονομία 250+ χιλιομέτρων και δυνατότητες ταχείας φόρτισης. Απέναντι στον μοναδικό του αντίπαλο στην Ελληνική αγορά, το Honda e, το FIAT 500 ELECTRIC RED παραθέτει μερικά ακαταμάχητα πλεονεκτήματα, όπως την διπλάσια αυτονομία (αυτό και αν είναι ακαταμάχητο), την ουμανιστική προσέγγιση και την συναισθηματική σχεδίαση. Ίσως το FIAT 500 ELECTRIC RED να είναι το καλύτερο μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Ελληνικής αγοράς. Η τελική τιμή είναι 25.250€ μετά από το κρατικό όφελος αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Tο 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, συνεργάτης του περιοδικού TOP GEAR, συνεργάτης του περιοδικού MotoGP World, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.