Οδηγούμε τη 2η γενιά του Ford Ranger Raptor στη Μαλακάσα

Το νέο κέντρο αγωνιστικής οδήγησης της οικογένειας Μαρκουϊζου, στην Μαλακάσα επέλεξε η Ford για την παρουσίαση της 2ης γενιάς του πετυχημένου νέου Ford Ranger Raptor.

Ήταν αδύνατον να μην ακολουθήσουμε το πρόγραμμα της παρουσίασης που περιλάμβανε οδήγηση μέσα στην πόλη από το Mall μέχρι την Νέα Πεντέλη, μια απαιτητική χωμάτινη διαδρομή από την Νέα Πεντέλη μέχρι την Εκάλη, αυτοκινητόδρομο μέχρι το «Iaveris Park» και Trial και Baja διαδρομές μέσα στο κέντρο! Σε μια πλούσια μέρα που ολοκληρώθηκε με μπριζόλες και κοψίδια, απολαύσαμε το Ford Ranger Raptor σε όλα τα εδάφη και βγάλαμε χρήσιμα συμπεράσματα.

Πρόκειται για ένα μοναδικό pick-up με αγωνιστικές καταβολές και απαράμιλλες δυνατότητες κίνησης σε κάθε είδους επιφάνεια, που υποστηρίζεται από μια κορυφαίων προδιαγραφών ανάρτηση, η οποία… ισοπεδώνει κάθε τι που θα βρει στο διάβα της, εξασφαλίζοντας παράλληλα και κορυφαία επίπεδα άνεσης.

Πιο συγκεκριμένα, μια σειρά δομικών ενισχύσεων ειδικά εξελιγμένων για το νέο Raptor όπως τα σημεία έδρασης των bumpstops της ανάρτησης, οι βάσεις στους θόλους των τροχών και τους πίσω συνδέσμους των αμορτισέρ, διασφαλίζουν ότι το σασί του θηριώδους pick-up μοντέλου της Ford μπορεί να διαχειρίζεται υποδειγματικά ακόμα και τις πλέον απαιτητικές συνθήκες off-road οδήγησης. Η μεγάλη διαδρομή των αναρτήσεων με τους νέους, ανθεκτικούς, αλλά και αλουμινένιους συγχρόνως πάνω και κάτω βραχίονες εμπρός, και τον αναβαθμισμένο σύνδεσμο Watt πίσω, έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν περισσότερο έλεγχο σε ανώμαλα εδάφη με υψηλή ταχύτητα.

Την ίδια στιγμή, η επόμενη γενιά των αμορτισέρ FOX® 2.5” Live Valve Internal Bypass του νέου Raptor υιοθετούν τεχνολογία αιχμής, με μεταβλητή απόσβεση κατά μήκος της διαδρομής τους αλλά και ηλεκτρονική διαφοροποίηση των χαρακτηριστικών αυτών. Τα συγκεκριμένα αμορτισέρ είναι τα πιο προηγμένα που έχουν τοποθετηθεί ποτέ στο Ranger Raptor και φέρουν πλήρωση λαδιού με Teflon™ που μειώνει τις τριβές κατά περίπου 50% σε σύγκριση με εκείνα του απερχόμενου μοντέλου.

Το hardware της ανάρτησης φέρει την υπογραφή της FOX®, ενώ η ρύθμιση και η εξέλιξή της πραγματοποιήθηκαν από την Ford Performance χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό μηχανικής με τη βοήθεια υπολογιστή (CAE) και δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες. Όλες οι παράμετροι, όπως η σκληρότητα των ελατηρίων, η απόσταση από το έδαφος, το σετάρισμα των βαλβίδων παράκαμψης και η απόσβεση σε κάθε «ζώνη διαδρομής» του αμορτισέρ, είχαν ως στόχο τη δημιουργία της τέλειας ισορροπίας μεταξύ άνεσης, ελέγχου, σταθερότητας και ελκτικής πρόσφυσης εντός και εκτός δρόμου.

Συνεργαζόμενο με τα ανανεωμένα, επιλέξιμα προφίλ οδήγησης του Ranger Raptor, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα Live Valve Internal Bypass έχει εξελιχθεί ώστε να προσφέρει βελτιωμένη άνεση στο δρόμο και οδηγική ποιότητα σε συνθήκες εκτός δρόμου, τόσο με υψηλές όσο και με χαμηλές ταχύτητες. Εκτός από το να συνεργάζεται με τα drive modes του οχήματος, το σύστημα λειτουργεί επίσης στο παρασκήνιο προετοιμάζοντας το νέο Ranger Raptor προκειμένου να αντιμετωπίσει διαφορετικές συνθήκες. Καθώς συμπιέζεται ένα αμορτισέρ στις διάφορες «ζώνες διαδρομής» του συστήματος παράκαμψης, η απόσβεση προσαρμόζεται με ακρίβεια, ενώ η όλη διαδικασία αντιστρέφεται κατά την επαναφορά των αμορτισέρ στη θέση ισορροπίας.

Για προστασία από το φαινόμενο του απότομου τερματισμού της ανάρτησης, το δοκιμασμένο στους αγώνες σύστημα FOX® Bottom-Out Control προσφέρει μέγιστη δύναμη απόσβεσης στο τελευταίο 25% της διαδρομής του αμορτισέρ. Αντίστοιχα, το σύστημα μπορεί να σκληραίνει τα πίσω αμορτισέρ, ώστε να το πίσω μέρος να μην βυθίζεται στις έντονες επιταχύνσεις, κάτι που βελτιώνει τη σταθερότητα του οχήματος. Με τα αμορτισέρ να παρέχουν τη σωστή ποσότητα απόσβεσης σε κάθε θέση, το Ranger Raptor παραμένει ακλόνητο τόσο στην άσφαλτο όσο και στην πίστα.

Επίσης, η ικανότητα του Ranger Raptor να κινείται άνετα σε ανώμαλα εδάφη αυξάνεται με την προσθήκη ενισχυμένης προστασίας στο κάτω μέρους του αμαξώματος. Η εμπρός ποδιά είναι σχεδόν διπλάσια σε μέγεθος συγκριτικά με την αντίστοιχη του βασικού νέου Ranger και είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής πάχους 2,3 mm. Αυτή η ποδιά, η οποία συνδυάζεται με καλύμματα κινητήρα και μετάδοσης, είναι σχεδιασμένη για να προστατεύει βασικά εξαρτήματα όπως το ψυγείο, το σύστημα διεύθυνσης, το εμπρός εγκάρσιο μέρος, το κάρτερ και το εμπρός διαφορικό.

Η δύναμη εντυπωσιάζει, το κοντρόλ που σου επιτρέπει εκπλήσσει. Παρά τη καταρρακτώδη βροχή και τη λάσπη που κάλυψε τα πάντα, οδηγήσαμε το Ford Ranger Raptor σε πολεμικό ρυθμό και κατανοήσαμε σε βάθος τις αλλαγές που έχουν κάνει οι μηχανικοί της Ford.

Ας δούμε τα τεχνικά του χαρακτηριστικά που εκπλήσσουν ευχάριστα.

Εκεί λίγο με την τιμή τα χαλάμε λίγο αλλά όπως συμβαίνει σε όλες τις περιπτώσεις ότι πληρώσεις παίρνεις. Βεβαίως το Ford Ranger Raptor είναι ένα αυστηρά επαγγελματικό όχημα που δεν αφορά ιδιώτες αλλά επιχειρηματίες. Αφενός η απόκτησή του μπορεί να γίνει μέσω ΕΣΠΑ αλλά και η αξία του εκπίπτει. Οπότε το οικονομικό δεν είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα όσο φαίνεται αρχικά.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Tο 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, συνεργάτης του περιοδικού TOP GEAR, συνεργάτης του περιοδικού MotoGP World, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.