Η Volkswagen παρουσιάζει το ΝΕΟ Amarok: Μεγαλύτερο, ισχυρότερο και με premium χαρακτηριστικά ποιότητας!
Η Volkswagen Commercial Vehicles παρουσίασε σε Παγκόσμια πρεμιέρα το νέο Amarok. Το νέο on-off road όχημα πολλαπλών ρόλων σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στη Γερμανία και στην Αυστραλία και θα παράγεται στη Νότια Αφρική. Ένα premium pick-up για τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου, από την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, έως τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη.
Με χαρισματικό σχεδιασμό και έξυπνες ιδέες. Με ένα καλά μελετημένο συνδυασμό χαρακτηριστικών, με πάνω από 20 νέα συστήματα υποβοήθησης, με κινητήρες που είναι αποδοτικοί και οικονομικοί, με δύο συστήματα τετρακίνησης, με πολλά εξειδικευμένα αξεσουάρ και με ξεκάθαρο το DNA της Volkswagen στην σχεδίαση, το νέο Amarok είναι ένα από τα πιο πολυτάλαντα και ισορροπημένα pick-up στην παγκόσμια αγορά. Με σύνθημα “Δίπλα σας, ό,τι κι αν χρειαστεί”, το premium pick-up της Volkswagen θα κάνει την πρεμιέρα του σε επιλεγμένες αγορές στα τέλη της χρονιάς.
Η Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) πούλησε πάνω από 830.000 μονάδες του Amarok πρώτης γενιάς στην Ευρώπη, στην Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία, την Αφρική, τη Νότια Ασία, τη Νότια και Κεντρική Αμερική. Στη δεύτερη γενιά του μοντέλου, όλα είναι καινούργια με τα γνώριμα όμως σχεδιαστικά στοιχεία της Volkswagen να κάνουν αμέσως ξεκάθαρο ότι είναι ένα Amarok: μεγαλύτερο, πιο ισχυρό, περισσότερο αθλητικό και ακόμα πιο χαρισματικό. «Για τη νέα γενιά αλλάξαμε σημαντικά το αρχετυπικό σχέδιο του Amarok. Είναι πλέον αναμφίβολα πιο εκφραστικό και ακόμα πιο εντυπωσιακό» λέει ο Albert Kirzinger, επικεφαλής σχεδιασμού της Volkswagen Commercial Vehicles.
To πιο χαρακτηριστικό σημείο αυτής της νέας γενιάς του Amarok αφορά τη σχεδίαση του εμπρός μέρους του αυτοκινήτου, το οποίο παρουσιάζεται στις εκδόσεις “Amarok”, “Life” και “Style”, αλλά και στις κορυφαίες εκδόσεις “PanAmericana” (με off-road χαρακτηριστικά) και “Aventura” (με αποκλειστικά σχεδιαστικά στοιχεία). Το νέο εμπρός καπό, μακρύ και αρκετά όρθιο, τονίζει με ιδιαίτερα εντυπωσιακό τρόπο το ξεκάθαρο DNA της Volkswagen. To ίδιο ισχύει και για τις ράβδους που διαπερνούν οριζόντια και κατά μήκος τη μάσκα του ψυγείου, οι οποίες δένουν ιδανικά με τους ενσωματωμένους στο αμάξωμα προβολείς LED, οι οποίοι διατίθενται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.
Στις εκδόσεις PanAmericana, Aventura και Style τα εμπρός φωτιστικά σώματα χρησιμοποιούν την εξελιγμένη τεχνολογία “IQ. LIGHT – LED matrix headlights” τα οποία κάνουν «τη νύχτα, μέρα» με την απόδοσή τους και παράλληλα, προσφέρουν μία χαρακτηριστική σχεδιαστική «υπογραφή» στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου. Κάτω από τις δύο οριζόντιες μπάρες, η γρίλια του ψυγείου ενώνεται με την υπόλοιπη μάσκα προσθέτοντας ένα ακόμα οριζόντιο στοιχείο στο εμπρός μέρος, το οποίο στην περίπτωση των εκδόσεων PanAmericana και Aventura σχηματίζει ένα χαρακτηριστικό σχήμα “Χ” που προσθέτει δυναμισμό στη μάσκα. Πάνω ακριβώς από τη θέση για την πινακίδα κυκλοφορίας βρίσκεται ανάγλυφο το όνομα “Amarok”.
Το μοντέλο λανσάρεται σε δύο εκδόσεις, την τετράθυρη διπλοκάμπινη (DoubleCab) και τη δίθυρη με μονή καμπίνα (SingleCab). Στο πλάι, οι γραμμές του αμαξώματος είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακές, με τους θόλους των τροχών να έχουν την ξεχωριστή σχεδίαση που χαρακτήριζε και την πρώτη γενιά του Amarok. Σε αντίθεση με πολλά άλλα pick-up της αγοράς, το επάνω μέρος των θόλων των τροχών σχηματίζει μία ευθεία και όχι κυκλική γραμμή, κάτι που αποτελεί ένα τυπικό χαρακτηριστικό της σχεδίασης του Amarok. Τα φτερά πάνω από τους τροχούς των 21 ιντσών έχουν μία πολύ δυναμική εμφάνιση, που τονίζεται ακόμα περισσότερο από τις προστατευτικές πλαστικές επενδύσεις τους. Η σχεδίαση των πλευρικών επιφανειών του μοντέλου δημιουργούν την εντύπωση ενός πολύ «μυώδους» οχήματος. Εξίσου εντυπωσιακό είναι και το πίσω μέρος. Κάτω από το μεγάλο σήμα της εταιρείας βρίσκεται η λέξη “Amarok”, η οποία είναι ανάγλυφη και καλύπτει όλο σχεδόν το πλάτος της πίσω πόρτας. Τα πίσω φωτιστικά σώματα σε σχήμα “C”, τα οποία βρίσκονται τοποθετημένα στις άκρες του αμαξώματος, τονίζουν ακόμα περισσότερο την αίσθηση του μεγάλου πλάτους του αυτοκινήτου. Στις εκδόσεις PanAmericana και Aventura τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED.
Μεγαλύτερο μεταξόνιο που αναδεικνύει τις αναλογίες του αμαξώματος και ενισχύει τις εκτός δρόμου ικανότητες
Το νέο Amarok έχει μήκος που φθάνει τα 5.350 mm, κατά 96 mm πιο μακρύ από το μοντέλο που αντικαθιστά. Το μεταξόνιο των 3.270 mm είναι αυξημένο κατά 173 mm. Αυτό εξασφαλίζει περισσότερους χώρους, ιδιαίτερα για τους πίσω επιβάτες στη διπλοκάμπινη έκδοση. Το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει αρκετά περισσότερο από το μήκος του αυτοκινήτου, κάτι που μειώνει αισθητά τους προβόλους. Ως αποτέλεσμα αυτού είναι το νέο Amarok να δείχνει πιο δυναμικό και παράλληλα να έχει καλύτερες εκτός δρόμου δυνατότητες, χάρη στις βελτιωμένες off-road γωνίες. Οι εκτός δρόμου ικανότητες του νέου Amarok, το οποίο εφοδιάζεται με στάνταρ τετρακίνηση σε πολλές αγορές του κόσμου, ενισχύονται ακόμα περισσότερο με την αυξημένη ικανότητα διάσχισης υδάτινου περάσματος. Στο προηγούμενο μοντέλο το όριο ήταν τα 500 mm βάθος νερού, στη νέα γενιά έχει ανέβει στα 800 mm.
Υψηλής ποιότητας σαλόνι για επαγγελματική χρήση
Διαθέτοντας εύχρηστες και άμεσα κατανοητές στη χρήση ψηφιακές οθόνες, το σαλόνι του νέου Amarok σχεδιάστηκε από την ομάδα της Volkswagen Commercial Vehicles έχοντας ως προτεραιότητα τη λειτουργικότητα και την υψηλή ποιότητα. Το φάσμα των οθονών απαρτίζεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 8 ιντσών (ή το πλήρως ψηφιακό “Digital Cockpit” των 12 ιντσών από την έκδοση Style και επάνω) και την πολύ μοντέρνα οθόνη αφής σε κάθετη διάταξη τύπου tablet στο κέντρο του ταμπλό (10 ιντσών ή 12,0 ιντσών στις εκδόσεις Style και επάνω) για το σύστημα πολυμέσων. Η Volkswagen Commercial Vehicles υλοποίησε ένα μείγμα από ψηφιακές λειτουργίες και εργονομικά σχεδιασμένα κουμπιά και πιεστικούς ή περιστροφικούς διακόπτες, οι οποίοι είναι ιδιαίτερα εύχρηστοι στη λειτουργία τους. Για παράδειγμα, η ένταση του ήχου στο σύστημα πολυμέσων και η επιλογή του προγράμματος λειτουργίας του συστήματος τετρακίνησης, γίνονται μέσω τέτοιων διακοπτών. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, αυτά τα ποιοτικά και υψηλής αντοχής χειριστήρια είναι διακοσμημένα με αλουμίνιο. Την αίσθηση κορυφαίας ποιότητας ενισχύουν κάποια ακόμα χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα το ηχοσύστημα από την Harman Kardon το οποίο είναι στάνταρ στις εκδόσεις PanAmericana και Ventura και ως έξτρα εξοπλισμός στις υπόλοιπες εκδόσεις. Πρόκειται για ένα ηχοσύστημα το οποίο χρησιμοποιείται αποκλειστικά στο Amarok. Επιπλέον, στις εκδόσεις Amarok PanAmericana και Aventura διατίθεται ένα ταμπλό με επένδυση δέρματος, με πολύ κομψές ραφές.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό της premium υπόστασης του νέου Amarok είναι τα νέα καθίσματα με τα οποία εφοδιάζεται. Τα δύο εμπρός καθίσματα είναι εργονομικά σχεδιασμένα, ενώ στις πλούσιες εκδόσεις διαθέτουν και μηχανισμό για την ηλεκτρική ρύθμισή τους. Το πίσω μέρος του σαλονιού στην έκδοση DoubleCab παρέχει ιδιαίτερα μεγάλο χώρο και ανέσεις για τη μεταφορά τριών ενήλικων επιβατών. Στην έκδοση Style τα καθίσματα καλύπτονται με επένδυση ArtVelours, ενώ στις πιο πλούσιες εκδόσεις PanAmericana και Avetura χρησιμοποιείται υψηλής ποιότητας δέρμα.
Μεγάλος χώρος φόρτωσης με ωφέλιμο φορτίο έως και 1,16 τόνους
Εκτός από τον χώρο των επιβατών, εξίσου μεγάλος είναι και ο χώρος φόρτωσης στο νέο Amarok, τόσο στην DoubleCab όσο και στην SingleCab έκδοση. Όπως και στο Amarok πρώτης γενιάς, ο χώρος ανάμεσα στους θόλους των τροχών είναι αρκετός για να χωρέσει μία ευρωπαλέτα. Η έκδοση SingleCab έχει τη δυνατότητα να χωρέσει δύο ευρωπαλέτες σε σειρά. Το φορτίο μπορεί να ασφαλιστεί μέσω κρίκων στα πλευρικά της καρότσας, ο κάθε ένας εκ των οποίων μπορεί να αντέξει βάρος έως και 500 κιλά. Η αύξηση των διαστάσεων του χώρου φόρτωσης έρχεται να συνδυαστεί και με την αύξηση και στη δυνατότητα φορτίου, η οποία φθάνει πλέον στους 1,16 τόνους. Ο χώρος φόρτωσης μπορεί επίσης να ασφαλιστεί με τη χρήση ενός συρόμενου καλύμματος που κινείται με ηλεκτρική υποβοήθηση. Αυτό το συρόμενο κάλυμμα μπορεί να ενεργοποιηθεί είτε εξωτερικά, είτε μέσα από το αυτοκίνητο, είτε εξ αποστάσεως, μέσω του κλειδιού του οχήματος.
Υψηλότερα επίπεδα εξοπλισμού για όλες τις απαιτήσεις
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που θα ενθουσιάσει όσους χρησιμοποιούν το Amarok για extreme περιπέτειες, είναι ότι η στατική ικανότητα φορτίου της οροφής φθάνει τα 350 κιλά. Μία τιμή που είναι αρκετή για μία σκηνή οροφής τεσσάρων ατόμων, η οποία θα είναι διαθέσιμη ως αξεσουάρ. Παράλληλα, είτε ως στάνταρ εξοπλισμός είτε ως έξτρα, θα διατίθενται διάφορα στοιχεία, όπως ζάντες διαμέτρου έως και 21 ιντσών, ελαστικά παντός εδάφους (έως 18 ιντσών) και μία ποικιλία από βάσεις για τρέιλερ. Θα υπάρχουν επίσης πολλά στοιχεία έξτρα εξοπλισμού για την καρότσα, όπως μία βάση ποδηλάτου, ένα πολυλειτουργικό σύστημα μεταφοράς εξοπλισμού, μία χειροκίνητη έκδοση του συρόμενου καλύμματος και μία μεγάλη γκάμα από μπάρες σε διάφορες διαστάσεις και φινιρίσματα. Θα διατίθεται επίσης και μία σκληρή οροφή η οποία θα εφαρμόζει στον χώρο φόρτωσης, χάρη στην οποία το νέο Amarok θα μπορεί να μεταμορφώνεται σε ένα μοντέρνο SUV διατηρώντας παράλληλα τις δυνατότητες φόρτωσης ενός van. Οι φανατικοί της off-road οδήγησης μπορούν να το εξοπλίσουν με διάφορα στοιχεία, όπως “bull bar”, ειδικές ποδιές για την προστασία κάτω από το αμάξωμα, ειδικός εξοπλισμός για κίνηση σε κάθε είδους έδαφος, κρίκους για έλξη, αλλά και “αναπνευστήρα” για την παροχή αέρα στον κινητήρα κατά την οδήγηση μέσα σε νερό.
Γκάμα από 5 κινητήρες turbo, διαθέσιμοι ανάλογα με την εκάστοτε αγορά
Το νέο Amarok διαθέτει μία γκάμα από τέσσερις κινητήρες turbo diesel (TDI) και έναν turbo βενζίνης (TSI), οι οποίοι έχουν εξελιχθεί ειδικά για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Τα κύρια χαρακτηριστικά και των πέντε κινητήρων είναι η εξαιρετική απόδοση και η υψηλή ροπή. Η βασική έκδοση για τις αγορές της Αφρικής είναι ένας τετρακύλινδρος 2.0 λίτρων TDI με απόδοση 110 kW (150 PS). H επόμενη έκδοση είναι και πάλι ο 2.0 λίτρων TDI με την ισχύ να έχει ανέβει στα 125 kW (170 PS). Η τρίτη επιλογή είναι ένας 2.0 λίτρων TDI bi-turbo, με απόδοση 150 kW (204 PS) ή 154 kW (209 PS) ανάλογα με την αγορά που θα πωληθεί. Η κορυφαία έκδοση είναι αυτή με τον 3.0 TDI V6, με απόδοση 177 kW (241 PS) ή 184 kW (250 PS) επίσης ανάλογα με την αγορά. Τέλος, ένας κινητήρας βενζίνης 2,3 λίτρων με turbo και απόδοση 222 kW (302 PS) θα πωλείται στις αγορές που παραδοσιακά επιλέγουν τους βενζινοκινητήρες.
Νέο αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων και τετρακίνηση 4MOTION
Από την έκδοση των 154 kW (209 PS) και πάνω, το νέο Amarok θα συνδυάζεται στάνταρ με ένα νέο κιβώτιο 10 σχέσεων, το οποίο λειτουργεί με τεχνολογία by-wire. Για την έκδοση των 150 kW (204 PS) αυτό το κιβώτιο θα ανήκει στον έξτρα εξοπλισμό. Το νέο αυτό 10τάχυτο κιβώτιο αντικαθιστά το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο του απερχόμενου μοντέλου. Επιπρόσθετα, θα υπάρχουν 6τάχυτα αυτόματα ή μηχανικά κιβώτια 6 ή 5 σχέσεων για αρκετούς από τους κινητήρες του νέου Amarok ανάλογα με την αγορά που θα πωλείται.
Σε πολλές αγορές το νέο Amarok θα εφοδιάζεται στάνταρ με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION. Ανάλογα με την περιοχή που θα πωλείται, θα είναι διαθέσιμα δύο διαφορετικά συστήματα 4MOTION. Ένα με κατ’ επιλογήν τετρακίνηση ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου. Και ένα με μόνιμη μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς. Και τα δύο συστήματα εξασφαλίζουν ότι το νέο Amarok είναι ικανό να ανταποκριθεί σε κάθε είδους έδαφος, ενώ ανάλογα με τον κινητήρα, η ικανότητα έλξης του φθάνει τους 3,5 τόνους.
Πάνω από 20 νέα συστήματα υποβοήθησης για πιο άνετη και ασφαλή οδήγηση
«Δίπλα σας, ό,τι κι αν χρειαστεί»: Έως και έξι διαφορετικά προφίλ οδήγησης (Drive Modes) βοηθούν τον οδηγό να ανταποκριθεί σε δύσκολες καταστάσεις, για παράδειγμα όταν οδηγεί σε επιφάνειες χαμηλής πρόσφυσης ή σε πολύ απαιτητικές εκτός δρόμου διαδρομές. Το νέο Amarok είναι πολύ πιο ευχάριστο στην οδήγηση, χάρη σε ένα πλήθος από συστήματα υποβοήθησης που διαθέτει. Περισσότερα από 20 από αυτά τα συστήματα είναι καινούργια στο νέο Amarok, όπως για παράδειγμα το ACC+ Adaptive Cruise Control, το οποίο ενσωματώνει αναγνώριση των σημάτων κυκλοφορίας ή τα εξελιγμένης τεχνολογίας “IQ.LIGHT-LED matrix headlights” φωτιστικά σώματα. Όλα αυτά τα συστήματα καθιστούν το νέο Amarok το πιο άνετο και ευχάριστο στην οδήγηση από σχεδόν οποιοδήποτε άλλο pick-up στην αγορά.