Νεανικό και όμορφο το Volkswagen Taigo 1.0TSI 110Ps DSG

Το ολοκαίνουργιο Taigo συμπληρώνει την γκάμα των SUV της Volkswagen προς τα κάτω και μαζί με τα T-Roc και Τ-Cross και ολοκληρώνει τις επιλογές που μπορεί κάποιος να ζητήσει, κάνοντας την Volkswagen μια από τις πιο πλήρεις μάρκες σε SUV προτάσεις. Το σχετικά coupe σχήμα του, κάνει τη διαφορά και καλύπτει τις αισθητικές ανάγκες ενός πιο νεανικού κοινού.

Δοκιμάζουμε το Coupe B-SUV Volkswagen Taigo 1.0TSI 110Ps DSG σε διαδρομές μέσα και γύρω από την Αθήνα και εντυπωσιαζόμαστε από το επίπεδο γενικής ποιότητας και ευκολίας οδήγησης. Σχεδιαστικά βρίσκεται κοντά στο T-Cross, με βασική διαφορά το coupe σχήμα του. Εσωτερικά ωστόσο δεν υπάρχει κάποιος συμβιβασμός και στο πίσω κάθισμα βολεύονται άνετα και ψηλοί επιβάτες. Εξωτερικά διατηρεί τη σχεδιαστική ταυτότητα της Volkswagen, και ξεχωρίζει με τα τεχνολογίας LED και σχήματος C εμπρός φωτιστικά σώματα και το πίσω μέρος που έχει κάποιες σχεδιαστικές πινελιές που θυμίζουν το ID.4, με τη χαρακτηριστική LED γραμμή που ενώνει τα πίσω φωτιστικά σώματα μεταξύ τους.

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνωστή. Δύσκολα μπορείς να καταλάβεις σε πιο Volkswagen βρίσκεσαι καθώς η σχεδίαση του εσωτερικό έρχεται αυτούσια από το νέο Polo με τον ψηφιακό πίνακας οργάνων Digital Cockpit που συμπεριλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμόςσε όλες τις εκδόσεις, να συμπληρώνεται από μια «εντοιχισμένη» οθόνη αφής των 9,2 ιντσών που είναι τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό με κλίση προς τον οδηγό, η οποία διαθέτει ευανάγνωστες ενδείξεις και όμορφα γραφικά..

Βεβαίως η ποιότητα και η εργονομία βρίσκεται σε κορυφαία για την κατηγορία επίπεδα, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με την άνεση των επιβατών παρά τις περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις που ωστόσο είναι μεγαλύτερες σε μήκος από του T-Roc και του  T-Cross! Το Taigo δείχνει χαμηλό και μακρύ και είναι, με το ύψος του να φτάνει τα 1.518 χιλιοστά. Ολοκληρώνοντας τις περιγραφές του εσωτερικού να αναφέρουμε πως ο χώρος αποσκευών των 440 λίτων βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας και χαρακτηρίζεται ως απόλυτα ικανοποιητικός.

Στο θέμα των κινητήρων το νέο Taigo προσφέρεται με τρεις βενζινοκινητήρες, δύο στα 1000 κ.εκ. με αποδόσεις 95 και 110 ίππων και μια κορυφαία επιλογή με τον γνωστό πασπαρτού κινητήρα 1.5TSI Evo που αποδίδει στην περίσταση 150 ίππους. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε τον μεσαίο με τους 110 ίππους το οποίο είναι ο πιο ταιριαστός για τον χαρακτήρα του. Μπροστοκίνητο σε όλες τις εκδόσεις, με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων για την έκδοση με τους 95 ίππους και αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων, για τις εκδόσεις 95 και 110 ίππων.

Ο κινητήρας της δοκιμής μας είναι ο γνωστός τρικύλινδρος 1.0TSI με άμεσο ψεκασμό και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο. Ο κινητήρας έχει απόδοση 110 ίππων με ροπή 20,4 χιλιογραμμόμετρα από τις 2000 στροφές.. Με 10,9 δευτ. για τα 0-100 χλμ./ώρα, το Volkswagen Taigo 1.0TSI 110Ps DSG δεν βάζει φωτιά στο δρόμο αλλά είναι μια αξιοπρεπέστατη επίδοση. Το κοντέρ σταματά στα 195 χλμ./ώρα αλλά ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου δεν είναι να κινείται με τόσο υψηλες ταχύτητες. Με νορμάλ οδήγηση μέσα στην πόλη είδαμε χάρις στο αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG κιβώτιο, ακόμα και 6.1 λίτρα πραγματική κατανάλωση στα 100 χλμ.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Στη κλασική μας διαδρομή προς το Πόρτο Γερμενό το οδηγήσαμε σβέλτα και μας εξέπληξε ευχάριστα η σπορ αίσθηση του στον δρόμο. Με τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης το κοφτερό τιμόνι και τους τροχούς των 17 ιντσών με τα ελαστικά 205/55 με τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, βάζαμε συνεχώς τα συστήματα ευστάθειας του αυτοκινήτου σε λειτουργία και θαυμάσαμε για άλλη μια φορά πόσο έχει προοδεύσει η τεχνολογία, βοηθώντας τον οδηγό ουσιαστικά και ενεργά στις περιπτώσεις που οι συνθήκες σε κάνουν να υπερβάλεις. Τα συστήματα ευστάθειας του αυτοκινήτου συμπεριλαμβάνονται σε όλες τις εκδόσεις και δεν απενεργοποιούνται. Τα φρένα έδειξαν ακούραστα στις κατηφόρες προς Ψάθα και δεν υπήρξε καμιά στιγμή που να ασχοληθήκαμε μαζί τους. Ήταν πάντα εκεί με την ίδια απόδοση δίχως ενδείξεις υπερθέρμανσης..

Στην πόλη το Volkswagen Taigo 1.0TSI 110Ps DSG χάρις την σχετικά ψηλή θέση οδήγησης (πλήρως ρυθμιζόμενη) είναι μια απόλαυση. Οι κόμπακτ διαστάσεις το κάνουν ιδανικό και η μικρή ακτίνα στροφής βοηθά στους επιτόπιους ελιγμούς.

Η έκδοση της δοκιμής μας είχε το πακέτο εξοπλισμού Style, (υπάρχει και το Life) το οποίο προσφέρει ζάντες 17in, το IQ.Light που έχει LED Matrix προβολείς και LED φώτα ημέρας, Dynamic Light Assist, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας Travel Assist, Adaptive Cruise Control, αυτόματο κλιματισμό Air Car Climatron δύο ζωνών, Sport Comfort καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, καθώς και εσωτερικό φωτισμό Ambient. Δεν μας έλειψε τίποτε και θα λέγαμε πως σε άλλες μάρκες πληρώνεις έξτρα για παρόμοιο εξοπλισμό.

Το Volkswagen Taigo 1.0TSI 110Ps DSG της δοκιμής μας κοστίζει 25.800€ και εδώ που έχουμε φτάσει (με τις μεγάλες αυξήσεις όλων των αυτοκινήτων) φαντάζει ευκαιρία με όλα αυτά που προσφέρει. Είναι μοντέρνο, όμορφο, με μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις και έχει όπλο του την ποιότητα κατασκευής και τις μοντέρνες οθόνες και τα πλούσια χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας. Αν ψάχνετε ένα μικρό SUV που να τα κάνει όλα και να μην έχει τυπική εμφάνιση αλλά πιο σπορ το Volkswagen Taigo πρέπει να μπει στις επιλογές σας. Αξίζει να αναφέρουμε πως η entry level έκδοση με τους 95 ίππους ξεκινά από τα €21.100 στην έκδοση Life.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Tο 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, συνεργάτης του περιοδικού TOP GEAR, συνεργάτης του περιοδικού MotoGP World, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.