Mitsubishi L200 Double Cab: Σκληρός Τύπος

Δεν είναι μόνο η αναβαθμισμένη αισθητική του γνωστού μας ιαπωνικού pick up που το καθιστά νέο, αλλά και η συνολική βελτίωση σε μηχανικά μέρη και εξοπλισμό. 

Ένα μοντέλο, ειδικά επαγγελματικό, το οποίο έχει αναλογία πωλήσεων στη γκάμα της Mitsubishi που φτάνει στο 13%, είναι προφανώς εξαιρετικά σημαντικό. Γι’ αυτό και δέχεται συνεχώς βελτιώσεις και αναβαθμίσεις, ώστε να παραμένει στην πρώτη γραμμή του ανταγωνισμού. 
Το L200 έκτης γενιάς που οδηγήσαμε είναι πιο ενδιαφέρον αισθητικά παρά ποτέ. Ενσωματώνει την πιο πρόσφατη σχεδιαστική «ταυτότητα» της μάρκας και είναι το πιο εντυπωσιακό Mitsubishi, από το σύνολο των μοντέλων της γκάμας. Το μοτίβο Dynamic Shield, με τα πολύ στενά εμπρός φωτιστικά σώματα να αποτελούν Downsizing.

Στο χώρο του κινητήρα βρίσκεται πλέον ένα νέο μηχανικό σύνολο diesel, με χωρητικότητα 2.268 κ.εκ., αντό των 2,4 λίτρων του απερχόμενου μοντέλου. Έχει δεχτεί σημαντικές βελτιώσεις για τη μείωση του βάρους και την ακόμα μεγαλύτερη βελτίωση της αξιοπιστίας του, ενώ λειτουργικά είναι πιο αθόρυβοςκαι με λιγότερους κραδασμούς. Ταυτόχρονα έχει μειωθεί η κατανάλωση και οι εκπεμπόμενοι ρύποι. 
Η μέγιστη ισχύς του είναι 150 ίπποι και η μέγιστη ροπή 400 Nm, εξασφαλίζοντας, σε συνδυασμό με το μειωμένο βάρος του αμαξώματος, από τους καλύτερος λόγους κιλών ανά ίππο. Ο κινητήρας συνδυάζεται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ μεταφέρουν την ισχύ μόνιμα στους δύο πίσω τροχούς και κατ’ επιλογή και στους τέσσερις, με δυνατότητα υπο-πολλαπλασιασμού των σχέσεων μετάδοσης (αργό). 

Για τα δύσκολα 
Η Mitsubishi προσφέρει δύο επιλογές τετρακίνησης, μια χωρίς κεντρικό διαφορικό (Easy Select 4WD) και μια με κεντρικό διαφορικό Torsen την οποία ονομάζει (Super Select 4WD II). Σε κάθε περίπτωση, για την επιλογή της τετρακίνησης ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν περιστροφικό διακόπτη στο χώρο ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε την τετρακίνηση Super Select 4WD II, με κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού. Ταυτόχρονα, προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής τεσσάρων προγραμμάτων οδήγησης: Gravel (προεπιλογή), Mud/Snow, Sand και Rock, μόνο όμως όταν είναι επιλεγμένη η τετρακίνηση. Βελτιώσεις στα φρένα, στις αναρτήσεις, προσθήκη συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS) που γνωρίσαμε στα Eclipse Cross και Outlander, καθώς και ένα σύστημα multimedia ολοκληρώνουν την ιδιαίτερα σύγχρονη εικόνα του νέου Mitsubishi L200. 

Εντός και εκτός 
Η πολύ καλή θέση οδήγησης μας βοήθησε να απολαύσουμε τα 700 περίπου χιλιόμετρα που πραγματοποιήσαμε με το νέο L200. Στην άσφαλτο είναι αισθητά πιο ήσυχο από το παρελθόν, ακλόνητο στην ευθεία και με ένα αρκετά καλό σύστημα διεύθυνσης. Η άνεση στο εσωτερικό είναι χαρακτηριστική ακόμα και για πέντε επιβάτες, ενώ η πληρότητα του εξοπλισμού εντυπωσιακή για ένα σκληροτράχηλο pick up. Εκτός δρόμου, η ανάρτηση ισοπεδώνει σχεδόν τα πάντα, ενώ ακόμα και υπό πλήρες φορτίο κοντά στα 1.000 κιλά, ο κινητήρας ανταποκρίνεται χωρίς πρόβλημα. Το αυτόματο κιβώτιο αποτελεί μάννα εξ ουρανού σε εκτός δρόμου συνθήκες και το μόνο που θα ζητήσει ο επαγγελματίας ή ο αγρότης για δύσκολες συνθήκες, είναι μια τετράδα ελαστικών Α/Τ. Αναφορικά με την κατανάλωση, σε μικτές συνθήκες είδαμε 9,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ με το χειροκίνητο κιβώτιο αυτή σίγουρα θα είναι κατά τι χαμηλότερη. Αξίζει μάλιστα να αναφερθεί ότι η πραγματική κατανάλωση ήταν ελάχιστα μικρότερη της εργοστασιακής, στα 9,7 λίτρα σε μικρό κύκλο κατά WLTP.

Πλουσιοπάροχο και προσιτό 
Με ωφέλιμο φορτίο 1.075 κιλά και πέντε χρόνια εγγύηση, το νέο Mitsubishi L200 είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον και λόγω τιμής. Η έκδοση της δοκιμής με «τα πάντα – όλα» και το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει 40.300 ευρώ, ωστόσο με το ίδιο αμάξωμα, χειροκίνητο κιβώτιο και βασικό επίπεδο εξοπλισμού ξεκινά από μόλις 29.700 ευρώ.  

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Tο 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, συνεργάτης του περιοδικού TOP GEAR, συνεργάτης του περιοδικού MotoGP World, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.