Mercedes-Benz E-Class E300e: Άσκηση πολυτέλειας και τεχνολογικής υπεροχής

Η Mercedes-Benz E-Class E300e με τους 320 υβριδικούς ίππους της και τα δεκάδες υποστηρικτικά συστήματα του οδηγού, μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητη για 50 περίπου χλμ. με το ανυπέρβλητο στυλ των μεγάλων Mercedes. Το μοναδικό feeling λιμουζίνας που μόνο σε μια Mercedes απολαμβάνουμε σε τόσο μεγάλες ποσότητες.

Η Mercedes-Benz E-Class παραμένει ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα της μάρκας με σήμα το αστέρι. Στην τελευταία της γενιά κατάφερε να πουλήσει πάνω από ένα εκατομμύριο μονάδες σε όλο τον κόσμο και αν αυτό δεν είναι «βαρύ» παράσημο, έχοντας να αντιμετωπίσει όλα αυτά τα μοδάτα SUV, τότε τι είναι;  Μάλιστα η Mercedes προχώρησε και σε ένα facelift που την τόνωσε ακόμη περισσότερο. Μπροστά η μάσκα και τα φωτιστικά σώματα άλλαξαν ελαφρώς ανανεώνοντας λίγο την εμφάνιση, πίσω όμως το σκηνικό άλλαξε κατά πολύ. Τα φωτιστικά σώματα έχουν εντελώς νέα σχεδίαση και δεν βρίσκονται πλέον στις άκρες του αμαξώματος αλλά οριζόντια, δημιουργώντας μια κλασική αλλά παράλληλα σύγχρονη γραμμή. 

Μέσα στην καμπίνα και πάλι μετράμε συγκεκριμένες αλλαγές, οι οποίες όμως κρίνονται ως ιδιαίτερα εύστοχες. Το μάτι πέφτει πρώτα στο νέο τιμόνι με το… τεράστιο σήμα στο κέντρο του. Οι τρεις του ακτίνες χωρίζονται στο κέντρο και στις δύο από αυτές συναντάμε πλειάδα χειριστηρίων που ελέγχουν από τις ενδείξεις του ψηφιακού πίνακα οργάνων, μέχρι το σύστημα πολυμέσων, το cruise control και τα συστήματα ασφαλείας. 

Αξίζει να αναφέρουμε ότι χρειάζεται ένας σεβαστός χρόνος εξοικείωσης με τα χειριστήρια στο τιμόνι ειδικά με τα pad αφής που ελέγχουν τις λειτουργίες της κάθε οθόνης. Οι δύο δίδυμες οθόνες που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι και στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, έχουν διάμετρο 10,25 ίντσες ή προαιρετικά, 12,3 ίντσες. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων μπορεί να διαμορφωθεί με βάση τις απαιτήσεις του οδηγού. Ο τελευταίος μπορεί να επιλέξει τι πληροφορίες θέλει να λαμβάνει, σε ποιο σημείο τις θέλει, τα χρώματα του θέματος της οθόνης, ακόμη και το γενικότερο layout μέσα από μια πλειάδα προεπιλογών. Η οθόνη για το σύστημα πολυμέσων ελέγχεται τόσο από τα χειριστήρια αφής στο τιμόνι ή την κονσόλα, όσο και με την κλασική λειτουργία αφής.  Και εδώ μπορούμε να αλλάξουμε χρώματα, τη σειρά απεικονίσεων στη home screen κλπ, ενώ είναι και το βασικό κέντρο χειρισμού για τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Μέσα από τις ρυθμίσεις βρίσκεις άπειρες επιλογές εξατομίκευσης, ενώ δίνεται η δυνατότητα προσαρμογής των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας στα γούστα του οδηγού. Το σύστημα MBUX τρέχει απροβλημάτιστα και ταχύτατα. Υποστηρίζονται φωνητικές εντολές με το γνωστό “Hey Mercedes” και βέβαια, υποστηρίζονται όλοι οι πιθανοί τρόποι σύνδεσης με smartphone. 

Περνώντας στα πιο… πεζά χαρακτηριστικά της καμπίνας, να πούμε ότι τέσσερα άτομα κάθονται βασιλικά, έχοντας άπλετο χώρο στη διάθεσή τους. Χάρη στο μεγάλο χώρο για τα γόνατα των πίσω, αλλά και το εσωτερικό πλάτος, ακόμη και ένας πέμπτος επιβάτης δεν θα είναι πρόβλημα. Το πρόβλημα, έρχεται όταν ανοίξει το πορτμπαγκάζ. Οι μπαταρίες του υβριδικού συστήματος έχουν περιορίσει τη χωρητικότητα στα 370 λίτρα, όμως το χειρότερο είναι το σχήμα. Από τη μέση και πίσω υπάρχει ένα μεγάλο σκαλοπάτι που δυσκολεύει πολύ τα πράγματα και κόβει το ύψος του χώρου αποσκευών στο μισό. Έτσι, δύσκολα θα φορτωθούν μεγάλες βαλίτσες ή ένα σχετικά ογκώδες αντικείμενο. Τέλος, η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής είναι υπεράνω κριτικής, όπως οφείλει μια πραγματική Mercedes σαν την E-Class. 

Η υβριδική τεχνολογία μπορεί να περιόρισε το πορτμπαγκάζ, όμως κατά τα λοιπά, ολοκλήρωσε απόλυτα την E-Class. Στην έκδοση E300e έχουμε έναν τούρμπο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 2.0 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα. Αποδίδουν 211 και 122 ίππους αντίστοιχα, με τη συνδυαστική τους απόδοση να φτάνει στους 320 ίππους και τα 700 Nm ροπής. Η μπαταρία των 13,5 kWh φορτίζει γρήγορα, περίπου στις 5 ώρες σε μια απλή οικιακή πρίζα ή και σε κάτω από 2 ώρες αν υπάρχει Wallbox. 

Στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη λειτουργία καταφέραμε να κάνουμε μέχρι 44 χιλιόμετρα χωρίς να χρησιμοποιήσουμε καθόλου βενζίνη, οπότε για ένα πολύ μεγάλο ποσοστό οδηγών, οι καθημερινές μετακινήσεις ρουτίνας μπορούν να καλύπτονται με μηδενικό κόστος καυσίμου, αν η E-Class φορτίζεται κάθε βράδυ. Από την άλλη, όποιος προτιμά την υβριδική λειτουργία, μπορεί να βλέπει ακόμη και κατανάλωση της τάξεως των 5 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα σε αστικές συνθήκες. Προϋπόθεση, η μπαταρία να έχει ένα ικανό επίπεδο φόρτισης. Στον αυτοκινητόδρομο το πλεονέκτημα ενός Plug-In Hybrid χάνεται και εκεί, η κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν στα 8,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. 

Καθόλου άσχημα για ένα premium sedan των 2 τόνων. Η οικονομία καυσίμου αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό και στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων των… εννέα σχέσεων. Η ένατη σχέση είναι κομμένη και ραμμένη για συνθήκες ταξιδιού, περιορίζοντας σημαντικά το ρυθμό περιστροφής του βενζινοκινητήρα και κρατώντας την κατανάλωση σε χαμηλό επίπεδο. Η επίσημη τιμή κατανάλωσης που ανακοινώνει το εργοστάσιο κατά WLTP είναι στα 2 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ. 

Ένας από τους τομείς όπου τα sedan επικρατούν ξεκάθαρα των αντίστοιχων SUV, είναι αυτός της οδικής συμπεριφοράς. Όσο καλοστημένο και να είναι ένα SUV, δεν φτάνει στο επίπεδο ενός καλορυθμισμένου sedan, με το χαμηλό κέντρο βάρους και τις πολύ λιγότερες κλίσεις από την ανάρτηση. Η E-Class στην υβριδική της έκδοση ζυγίζει 2 τόνους, όμως χαίρεσαι να την οδηγείς. Είτε κρατάς έναν πολύ χαλαρό ρυθμό, είτε έναν πιο γρήγορο, ανταπεξέρχεται πολύ καλά στις ορέξεις σου. 

Στις διαδρομές που κάναμε μέχρι το Πόρτο Γερμενό και το Λουτράκι, τιμά το όνομά της και προσφέρει αρχοντική άνεση στους επιβάτες. Το κλίμα πολυτέλειας που δημιουργεί η καμπίνα ενισχύεται από την πολύ καλή ηχομόνωση και τη φανταστική ποιότητα κύλισης. Όσα χιλιόμετρα και αν διανύσεις, θα κατέβεις ξεκούραστος και έτοιμος να κάνεις άλλα τόσα, χωρίς υπερβολή. Ανεβάζοντας ρυθμό ο οδηγός εκτιμά τα ικανά φρένα που δεν κουράζονται εύκολα, τη συμμετοχικότητα του πίσω μέρους αν απενεργοποιηθεί -μερικώς- το ESP αλλά και τις επιδόσεις που προσφέρουν οι κινητήρες με την απόδοση των 320 ίππων. 

Η κίνηση μεταφέρεται στον πίσω άξονα, ωστόσο μη φαντάζεστε μεγαλοπρεπείς πλαγιολισθήσεις και παιχνίδια. Το ESP σου κόβει τη χαρά γρήγορα, ακόμη και αν το έχεις απενεργοποιήσει. Και καλά κάνει κατά τη δική μας γνώμη, με βάση το κοινό που απευθύνεται μια E-Class. Στα προγράμματα οδήγησης οι επιλογές είναι οι Eco, Comfort, Sport, Sport+ και Individual που λένε ξεκάθαρα τι κάνει το κάθε ένα. 

Ως ένα μοντέλο που σέβεται τον εαυτό του, η Mercedes-Benz E-Class προσφέρεται ως υβριδική φέρνοντας μια εναλλακτική πρόταση στην γκάμα που μπορεί να συνδυάσει επιδόσεις, μαζί με οικονομία καυσίμου. Το ανεξάντλητο τεχνολογικό βάθος της δημιουργεί ένα εξελιγμένο προφίλ που μπορεί να χρειάζεται συνήθεια, όμως όταν εξοικειωθείς, το λατρεύεις. Πραγματική λιμουζίνα στο ταξίδι και οικονομική στην καθημερινότητα, η E300e απευθύνεται σε όσους επιθυμούν να τα έχουν όλα. Στα συν, όλα τα φορολογικά κίνητρα που φέρνουν οι Plug-In Hybrid εκδόσεις, όπως και η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας. Στη χώρα μας οι τιμές ξεκινούν από τις 69.300€. 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Tο 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, συνεργάτης του περιοδικού TOP GEAR, συνεργάτης του περιοδικού MotoGP World, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.