Mε τη «ρήτρα Verstappen» τo τραβάει πολύ ο Sir Lewis, λέει ο Bernie Ecclestone

Ο γέρο Ecclestone έδωσε τη δική του απάντηση στον Sir Lewis Hamilton, για τη φήμη που κυκλοφόρησε πριν από λίγες μέρες. σχετικά με την «ρήτρα Verstappen» στο συμβόλαιο-σήριαλ μεταξύ του Πρωταθλητή και της Mercedes AMG Petronas F1 Team.

Καθώς οι φανατικοί οπαδοί της Formula 1 περιμένουν την επερχόμενη υπογραφή του συμβολαίου του, κυκλοφόρησε η φήμη για μια «ρήτρα Verstappen» που περνά στον Lewis βέτο στην επιλογή του Ολλανδού, ως team mate στην ομάδα της Mercedes AMG Petronas F1 στο μέλλον. Ο Bernie Ecclestone με την εμπειρία του και την αναμφισβήτητη επιχειρηματική του σκέψη, αναρωτιέται «Πόσο μακριά μπορεί να φτάσει η επιρροή ενός μεμονωμένου οδηγού μέσα σε μια ομάδα;» και συνέχισε «Θα το έκανα αρκετά ξεκάθαρο στον Lewis. Είτε παίρνεις αυτό που σου προσφέρουμε ή όχι. Ναι είσαι κορυφαίος, αλλά… όλοι μπορούν να αντικατασταθούν. Μόνο εμείς αποφασίζουμε ποιος οδηγεί σε αυτή την ομάδα και όχι εσύ.»

Ωστόσο το θέμα είναι αρκετά περίπλοκο. Οι απόψεις ποικίλλουν μεταξύ των οπαδών, των άμεσα εμπλεκομένων αλλά και γνωστών προσωπικοτήτων που κάποτε ήταν επίσης σημαντικά μέλη της κοινότητας της F1.

Για παράδειγμα, ο Damon Hill ανέφερε ότι «θα έκανε το ίδιο» αν ήταν στη θέση του Lewis και μάλιστα δεν δίστασε να το ανακοινώσει με μια ανάρτησή του στο twitter που αναφέρει πως δεν θα ήθελε καν να έχει team-mate!

Βέβαια είναι γνωστό πόσο «συνεργατικός» είναι ο Damon Hill με τους «συμπαίκτες» του, αρκεί να θυμηθούμε τον τρόπο με τον οποίο νίκησε στο βρεγμένο Spa το 1998, αναγκάζοντας τον Eddie Jordan να δώσει αυστηρές οδηγίες στον Ralf Schumacher ώστε να μην περάσει τον Hill…

Το θέμα είναι πως η Red Bull θα έκανε τα πάντα για να κρατήσει τον Ολλανδό στην ομάδα, αλλά αν τα αποτελέσματα δεν ικανοποιούν τον Max και η Mercedes του προσφέρει μια θέση, είναι σίγουρο πως ο Max θα ήθελε όσο τίποτε άλλο, να κοντράρει τον Lewis στα ίσα, με το ίδιο αυτοκίνητο, ώστε να δείξει στο παγκόσμιο κοινό της Formula 1, πως αυτός ήταν ο καλύτερος τόσα χρόνια αλλά δεν του επέτρεπε το μονοθέσιο να πάρει τη θέση που του άξιζε.

Και εδώ που τα λέμε, ποιος δεν θα ήθελε μια τέτοια προσφορά; Φυσικά ο Lewis ξέρει καλά αυτό το σενάριο και για να αποτρέψει τον Max να είναι μελλοντικός team-mate, θα έκανε ότι περνά από το χέρι του, ώστε να εμποδίσει τη Mercedes να φανταστεί καν ένα τέτοιο σενάριο.

Βέβαια… το ίδιο θα αναφέρει το συμβόλαιο και για τον George Russell, όπου είναι σίγουρο πως ο μικρός είναι το ίδιο επικίνδυνος για τον Lewis όσο ο Max, μην είναι και περισσότερο… Έτσι έχουν τα πράγματα και να δούμε πως θα καταφέρει η Mercedes AMG Petronas F1 Team να βρει λύση και να πείσει τον Ιππότη της να υπογράψει, δίχως αυτές τις «παλαβές» απαιτήσεις που ουσιαστικά δίνουν στον Hamilton απόλυτη εξουσία στην ομάδα.

Κλείνοντας ο Bernie αναφέρει πως όλη αυτή η κατάσταση του θυμίζει την συμπεριφορά του Nelson Piquet. Ήταν το 1983 όταν η πρώην ομάδα του Bernie, η Brabham, κατάφερε να τερματίσει στην 2η θέση του Πρωταθλήματος με συνέπεια το ηθικό του Nelson Piquet να είναι υψηλό για την επόμενη σεζόν. Αλλά αυτό δεν κράτησε πολύ, καθώς ο Bernie ήθελε να φέρει τον Ayrton Senna ως συμπαίκτη του Piquet. Από στιγμή που το έμαθε ο Piquet, ο Μπέρνι αποκάλυψε ότι ο Βραζιλιάνος έκανε σαν «προκλητικό παιδί». Αναφέρει χαρακτηριστικά: «Έπρεπε να αποφασίσω ποιος θα οδηγούσε μαζί του το 1984. Είχαμε μια πολύ καλή δοκιμή με έναν νεαρό Βραζιλιάνο οδηγό με το όνομα Ayrton Senna. Τον ήθελα!», είπε. «Όταν ο Nelson άκουσε για αυτό, πραγματικά αναστατώθηκε και αντέδρασε σαν ένα προκλητικό παιδί. Δεν ήθελε με τίποτε τον Senna ως team-mate καθώς είχε αναγνωρίσει αμέσως τις δυνατότητές του»… όπως ακριβώς σήμερα ο Lewis γνωρίζει τις δυνατότητες του Max και του George.

Eίναι άγνωστο αν ο Sir Lewis Hamilton, ζήτησε πράγματι το βέτο (αν και για να κάνει ο Damon Hill ανάρτηση στο Twitter κάτι θα ξέρει παραπάνω…) και αν η Mercedes AMG Petronas F1 Team του έδωσε τα »κλειδιά» του μαγαζιού της. Αλλά αν έχει γίνει κάτι τέτοιο, τότε όλοι εμείς, θα χάσουμε την ευκαιρία, να δούμε ποτέ τον Βρετανό, να κοντράρεται στα ίσια με τον Max Verstappen ή τον George Russell._

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Tο 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, συνεργάτης του περιοδικού TOP GEAR, συνεργάτης του περιοδικού MotoGP World, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.