Με 5 αστέρια στο NCAP η Skoda Fabia!

Κορυφαίες επιδόσεις για τη νέα SKODA FABIA, στις δοκιμές ασφάλειας του Euro NCAP. Το νέο compact μοντέλο της SKODA AUTO, στην τέταρτη γενιά του, τεχνολογικά πιο προηγμένο από ποτέ, απέδωσε εξαιρετικά στις δοκιμές του ανεξάρτητου οργανισμού, εξασφαλίζοντας με ευκολία τη μέγιστη βαθμολογία των πέντε αστέρων.

Συγκεντρώνοντας το 78% των μέγιστων διαθέσιμων βαθμών, η νέα FABIA, βασισμένη για πρώτη φορά στην πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group, είναι πλέον και πιστοποιημένα ένα από τα ασφαλέστερα μοντέλα στην κατηγορία της.
Αναλυτικότερα, η νέα SKODA FABIA σημείωσε βαθμολογία 85% και 81% στην προστασία και ασφάλεια των ενηλίκων και των παιδιών επιβατών αντίστοιχα, που συγκαταλέγονται στις κορυφαίες επιδόσεις που έχουν σημειωθεί. Οι επιδόσεις για την προστασία πεζών και τα συστήματα υποβοήθησης, ήταν 70% και 71%, αντίστοιχα, επίσης από τις υψηλότερες. Το συνολικό αποτέλεσμα της νέας FABIA συνεχίζει την παράδοση που έχει δημιουργήσει η SKODA την τελευταία 15ετία, με κορυφαίες αξιολογήσεις των μοντέλων της, ακόμη και με τα πιο αυστηρά κριτήρια, που εισήχθησαν το 2020. Κάθε νέο μοντέλο της SKODA από το 2008 και μετά, έχει λάβει την κορυφαία βαθμολογία των πέντε αστέρων στις δοκιμές του Euro NCAP.

Η νέα SKODA FABIA εξοπλίζεται με έως και εννέα αερόσακους, ανάμεσά τους και αερόσακος γονάτου οδηγού, ενώ οι πίσω πλευρικοί αερόσακοι είναι διαθέσιμοι για πρώτη φορά στο μοντέλο. Υποδοχές ISOFIX και Top Tether, για ασφαλή τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων, τοποθετούνται στα εξωτερικά πίσω καθίσματα ως βασικός εξοπλισμός, προαιρετικά για το κάθισμα του συνοδηγού. Με σχεδόν το 80% των εξαρτημάτων από χάλυβα υψηλής αντοχής, η πλατφόρμα MQB-A0 όχι μόνο παρέχει στη FABIA μία βάση υψηλής αντοχής στη στρέψη, αλλά υποστηρίζει επίσης την υλοποίηση για πρώτη φορά στο μοντέλο, επτά προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης. Αυτά περιλαμβάνουν το Travel Assist, το οποίο ενσωματώνει Adaptive Cruise Control (ACC), Integrated Lane Keeping Assist και Traffic Sign Recognition και παρέχει αυτόματη υποστήριξη διαμήκους και πλευρικής καθοδήγησης. Σε αυτά να προστεθούν το Lane Change Assist (Side Assist) και το Front Assist με προληπτική προστασία πεζών και ποδηλατών. Για πιο εύκολο παρκάρισμα, διαθέσιμο και το προαιρετικό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, υποβοήθησης ελιγμών και κάμερα οπισθοπορείας.

Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων (Euro NCAP) ιδρύθηκε το 1997 από υπουργεία μεταφορών, clubs αυτοκινήτων, ασφαλιστικές ενώσεις και ερευνητικά ιδρύματα από οκτώ ευρωπαϊκές χώρες. Εδρεύει στη βελγική πόλη Leuven και διεξάγει δοκιμές πρόσκρουσης σε τρέχοντα μοντέλα για να αξιολογήσει την ενεργητική και παθητική ασφάλειά τους. Οι δοκιμές έχουν γίνει όλο και πιο αυστηρές τα τελευταία χρόνια και πλέον καλύπτουν μια σειρά από σενάρια σύγκρουσης. Ενώ αρχικά γινόταν αξιολόγηση μόνο των αποτελεσμάτων των δοκιμών πρόσκρουσης, πλέον γίνεται αξιολόγηση και των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, καθώς και των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, μάλιστα με ιδιαίτερη βαρύτητα για τη συνολική επίδοση.