Η Rolls-Royce αποκαλύπτει το Spectre, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό πολυτελές κουπέ της μάρκας

Το “σούπερ κουπέ” με μηδενικούς ρύπους μπορεί να παραγγελθεί τώρα, ενώ οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν στα τέλη του επόμενου έτους.

Η Rolls-Royce λέει ότι η παρουσίαση του νέου αμιγώς ηλεκτρικού “σούπερ κουπέ” Spectre είναι ένα τόσο σημαντικό ορόσημο στην 119χρονη ιστορία της όσο και η στιγμή που οι δύο ιδρυτές της, Charles Rolls και Henry Royce, συναντήθηκαν για πρώτη φορά. Δεν είναι μόνο η πρώτη ηλεκτρική Rolls-Royce αλλά είναι επίσης το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό EV από οποιαδήποτε από τις υπερπολυτελείς μάρκες, εκτός από τα ηλεκτρικά hypercars όπως το Rimac Nevera.

Το Spectre μπορεί να παραγγελθεί τώρα, με τις παραδόσεις να ξεκινούν στα τέλη του επόμενου έτους και ένας “σημαντικός” αριθμός πελατών της Rolls-Royce που έχουν προηγουμένως δει το αυτοκίνητο κρυφά, το έχουν ήδη παραγγείλει. Το Spectre είναι ουσιαστικά το νέο κουπέ Phantom και η τιμή του θα κυμαίνεται μεταξύ των μοντέλων Cullinan και Phantom, αλλά, καθώς οι Wraith και Dawn δεν περιλαμβάνονται πλέον στην τρέχουσα γκάμα μοντέλων στις ΗΠΑ, το Spectre είναι πλέον η μοναδική επιλογή για όσους θέλουν μια δίθυρη Rolls-Royce.

Η εταιρεία εκτιμά ότι κατά το πρώτο πλήρες έτος παραγωγής του, το Spectre θα αντιπροσωπεύει το ένα πέμπτο του συνόλου των πωλήσεων του κατασκευαστή.
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποτελεί μικρότερο κίνδυνο για τη Rolls-Royce, η οποία ανέκαθεν επικεντρωνόταν περισσότερο στις σχεδόν αθόρυβες, απρόσκοπτες επιδόσεις, σε σύγκριση με μια πιο σπορ αυτοκινητοβιομηχανία όπως η Bentley, για την οποία ο θορυβώδης ήχος του κινητήρα αποτελεί μέρος του DNA της. Οι μηχανικοί του Spectre ανέφεραν ότι η κύρια πρόκληση φαίνεται να ήταν να γίνει αυτό πρώτα μια Rolls-Royce και μετά ένα EV, και να μην παρασυρθούν από τις δυνατότητες που ανοίγει ένα EV σύστημα κίνησης.

Παρά την ικανότητα των ηλεκτρικών κινητήρων να παράγουν επιτάχυνση που σπάει το λαιμό, η απόδοση 576 ίππων του Spectre -από κινητήρες σε κάθε άξονα- επιτρέπει στο αυτοκίνητο να καλύψει τα 0-100 km/h σε 4,4 δευτερόλεπτα, σχεδόν όμοια με το Black Badge Ghost, με την μέγιστη επιτάχυνση να είναι ρυθμισμένη ώστε να είναι επιβλητική και όχι βίαιη. Κρίμα…

Επίσης, ελήφθη συνειδητή απόφαση να μην κυνηγηθεί η αυτονομία.. Το Spectre θα μπορούσε να διανύσει περισσότερα από 450 χλμ. με μία μόνο φόρτιση, αλλά η Rolls-Royce έκρινε ότι η πιθανή εμβέλεια EPA των 380 χλμ. ήταν επαρκής για τους πελάτες της, οι οποίοι, κατά μέσο όρο, διανύουν λιγότερα από 6.000 μίλια κάθε χρόνο με τα αυτοκίνητά τους. Το βάρος που εξοικονομείται από τις μπαταρίες σημαίνει ότι το Spectre μπορεί να προσφέρει την ίδια σειρά ανέσεων και επιλογών με ένα αυτοκίνητο βενζίνης, κάτι που είναι πιο σημαντικό για τους αγοραστές.

“Αν οι πελάτες μας χρειάζονται πραγματικά να πάνε πιο μακριά μέσα στην ημέρα χωρίς να σταματήσουν για να φορτίσουν γρήγορα, έχουν πολλά άλλα αυτοκίνητα για να επιλέξουν, ή ένα τζετ”, αναφέρει ο Dr. Mihiar Ayoubi, Rolls-Royce’s director of engineering. Τα στατιστικά στοιχεία της μπαταρίας δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα, αλλά καταλαβαίνουμε ότι το πακέτο θα έχει χωρητικότητα περίπου 110 kwh και μέγιστη ταχύτητα φόρτισης περίπου 195 kw. Και ο εκτιμώμενος χρόνος για να φτάσει το όχημα από το 10% της φόρτισης στο 80% είναι περίπου 34 λεπτά σε έναν φορτιστή 150 kw.

Mια προεπισκόπηση του Spectre πριν από το λανσάρισμά του, δίνει στο μοντέλο μια εμφάνιση αρκετά διαφορετική από τα υπάρχοντα αυτοκίνητα της γκάμας για να επικοινωνήσει ότι οδηγείτε μια αποκλειστικά ηλεκτρική Rolls, αλλά όχι τόσο διαφορετική ώστε οι πελάτες να πρέπει να αποδεχτούν μια σημαντική αλλαγή τόσο στη σχεδίαση όσο και στην κίνηση. Είναι πολύ όμορφο, με μια ισχυρή σχεδιαστική ταυτότητα, που δίνει στο Spectre μια πιο εμφανώς σπορ εμφάνιση από τα προηγούμενα μοντέλα RR. Είναι επίσης η πιο αεροδυναμική Rolls-Royce όλων των εποχών, με το στολίδι στο καπό του Spirit of Ecstasy να δέχεται μόνο 830 ώρες τελειοποίησης σε αεροδυναμική σήραγγα. Είναι εξίσου ελκυστική και πρωτότυπη στο εσωτερικό, αλλά συνειδητά μια Rolls-Royce και όχι ένα iPad σε τροχούς.

Και έχει το όνομα μυστικής οργάνωσης που θέλει να σκοτώσει τον James Bond. Αυτό που το πάτε;

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Tο 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, συνεργάτης του περιοδικού TOP GEAR, συνεργάτης του περιοδικού MotoGP World, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.