Η νέα BMW M4 CS

Η BMW M GmbH παρουσιάζει τώρα μία ειδική έκδοση από τη σειρά των BMW M3 και BMW M4, η οποία τοποθετείται σε μία κατηγορία ανάμεσα στα καθαρόαιμα αυτοκίνητα που προσφέρουν έντονες εμπειρίες στην πίστα και τα μοντέλα που υπόσχονται δυνατές συγκινήσεις και επιδόσεις στον δρόμο. Η νέα BMW M4 CS (κατανάλωση καυσίμου, συνδυασμένη 10,2 l/100 km, εκπομπές CO2, συνδυασμένες: 232 g/km στον κύκλο WLTP, κατηγορία εκπομπών CO2: G) ενσωματώνει τα χαρακτηριστικά που συνήθως συναντάμε σε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων στην πολυτελή μεσαία κατηγορία εμπλουτίζοντάς τα με άφθονο συναίσθημα. Η αυξημένη ισχύς που φτάνει τα 405 kW/550 hp, η ειδική για το μοντέλο ρύθμιση του πλαισίου και το μειωμένο βάρος – καθώς ένας μεγάλος αριθμός εξαρτημάτων κατασκευάζεται από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) – προσδίδουν ένα επιπλέον πλεονέκτημα στη φιλοσοφία της τετραθέσιας BMW M4 Coupé, καθημερινή πρακτικότητα, προηγμένο εξοπλισμό και αποκλειστικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Η νέα BMW M4 CS θα παράγεται μαζί με τις υπόλοιπες εκδόσεις της BMW M4 στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing από τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους. Τα βιβλία παραγγελιών θα ανοίξουν περί τα τέλη Μαΐου.

Η νέα BMW M4 CS προσκαλεί τους οδηγούς να βιώσουν την απαράμιλλη αίσθηση M σε όλο της το μεγαλείο. Ο ξεχωριστός χαρακτήρας τοποθετεί το μοντέλο ακριβώς ανάμεσα στη νέα BMW M4 Competition Coupé με M xDrive (κατανάλωση καυσίμου, συνδυασμένη 10,1 – 10,0 l/100 km, εκπομπές CO2, συνδυασμένες: 229 – 226 g/km στον κύκλο WLTP, κατηγορία εκπομπών CO2: G) – η οποία πρόσφατα αναβαθμίστηκε σε επίπεδο επιδόσεων, σχεδιασμού και εξοπλισμού – και την περιορισμένης παραγωγής ειδική έκδοση BMW M4 CSL που κατασκευάστηκε σε 1.000 αντίτυπα (κατανάλωση καυσίμου, συνδυασμένη 10,1 – 9,9 l/100 km, εκπομπές CO2, συνδυασμένες: 227 – 224 g/km στον κύκλο WLTP, κατηγορία εκπομπών CO2: G). Η καθαρόαιμη σπορ φύση της νέας BMW M4 CS έρχεται ως απόρροια των αγωνιστικών γονιδίων M, τα οποία κάνουν αισθητή την παρουσία τους τόσο στις καθημερινές συνθήκες οδήγησης στο δρόμο όσο και στην πίστα.

Τα ειδικά για το μοντέλο χαρακτηριστικά απόδοσης του εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα της BMW M4 CS, το οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic και η έξυπνη τετρακίνηση M xDrive προσδίδουν στη νέα ειδική έκδοση δυναμική ισορροπία και σιγουριά σε κάθε περίσταση. Η άμεση παροχή ισχύος και η βελτιστοποιημένη πρόσφυση εξασφαλίζουν επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 3,4 δευτερόλεπτα. Σε δοκιμές στην πίστα Nordschleife του Nürburgring – το απόλυτο βαρόμετρο για όλα τα αυτοκίνητα BMW M όσον αφορά την χαρακτηριστική συνταγή δυναμικής ισχύος, ευελιξίας και ακρίβειας χειρισμού Μ – η νέα BMW M4 CS κατέγραψε επίσημο και επικυρωμένο χρόνο 7 λεπτά 21,989 δευτ. για τον πλήρη γύρο των 20.832 χιλιομέτρων.

Εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας που αναπτύχθηκε για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Ο αγωνιστικός χαρακτήρας της νέας BMW M4 CS είναι άμεσα αναγνωρίσιμος και αισθητός σε κάθε ταξίδι. Η ειδική έκδοση χρησιμοποιεί μια ιδιαίτερα ενδυναμωμένη έκδοση του υψηλόστροφου, εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα με τεχνολογία M TwinPower Turbo που αναπτύχθηκε για τη γκάμα των BMW M3/BMW M4. Η μονάδα των 3,0 λίτρων δημιουργήθηκε με γνώμονα τις επιδόσεις στην πίστα από την πρώτη μέρα της εξέλιξής της. Πράγματι, αποτελεί επίσης τη βάση για τον κινητήρα της BMW M4 GT3, η οποία κατέκτησε τον τίτλο στο πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού DTM το 2022 στην πρώτη κιόλας εμφάνισή της ενώ το 2023 ακολούθησαν νίκες στους 24ωρους αγώνες στο Spa-Francorchamps και στο Ντουμπάι.

Επομένως, ο κινητήρας της νέας BMW M4 CS επωφελείται επίσης τόσο από την τεχνογνωσία εξέλιξης της BMW M GmbH όσο και από την πολυετή αγωνιστική εμπειρία που την υποστηρίζει. Ο στροφαλοθάλαμος σε σχεδίαση “closed-deck” χωρίς χιτώνια είναι εξαιρετικά άκαμπτος και επομένως κατάλληλος, προκειμένου να αντεπεξέρχεται στις υψηλές πιέσεις κατά την καύση. Ο σφυρήλατος ελαφρύς στρόφαλος διαθέτει επίσης εξαιρετικά υψηλή στρεπτική αντίσταση, η οποία συμβάλει ώστε ο κινητήρας να αναπτύσσει γρήγορα την ισχύ του ενώ παράλληλα του επιτρέπει να ανεβάσει ψηλά τις στροφές του. Τα ελαφριά δε τοιχώματα των κυλίνδρων με επίστρωση σιδήρου μέσω ψεκασμού με ηλεκτρικό τόξο, μειώνουν τις απώλειες λόγω τριβών. Ο πυρήνας της κυλινδροκεφαλής κατασκευάζεται με χρήση τεχνικών τρισδιάστατης εκτύπωσης, επιτρέποντας τη βέλτιστη διάταξη των αγωγών ψύξης για ιδανική διαχείριση των θερμοκρασιών, η οποία θα ήταν αδύνατο να επιτευχθεί με συμβατικές μεθόδους χύτευσης μετάλλων. Το σύστημα παροχής λαδιού – όπως και το σύστημα ψύξης – έχει σχεδιαστεί για να αντιμετωπίζει με επιτυχία τις ιδιαίτερες προκλήσεις της οδήγησης στην πίστα, όπως οι υψηλοί ρυθμοί περιστροφής του κινητήρα για μεγάλα χρονικά διαστήματα και οι ακραίες πλευρικές επιταχύνσεις.

Ειδικά χαρακτηριστικά επιδόσεων, ιδιαίτερος ήχος.

Η αγωνιστική τεχνολογία παρέχει τα θεμέλια για τις εξαιρετικές δυνατότητες του εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα, ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 405 kW/550 hp κάτω από το καπό της νέας BMW M4 CS. Αυτό αντιπροσωπεύει μια αύξηση 15 kW/20 hp σε σχέση με την αντίστοιχη τιμή απόδοσης της BMW M4 Competition Coupé με M xDrive. Η αύξηση της ισχύος επιτεύχθηκε μέσω στοχευμένων αναβαθμίσεων στην τεχνολογία M TwinPower Turbo, χωρίς συμβιβασμούς όσον αφορά τη σταθερότητα στην απόδοση ή την αντοχή. Οι προσαρμογές που έγιναν αφορούσαν κυρίως την αύξηση της μέγιστης πίεσης πλήρωσης των δύο mono-scroll υπερσυμπιεστών στα 2,1 bar και κάποιες ειδικές για το μοντέλο αλλαγές στη διαχείριση του κινητήρα.

Οι αναβαθμίσεις προσδίδουν μία ιδιαίτερη διάσταση στα γνώριμα χαρακτηριστικά επιδόσεων M, με άμεση παροχή ισχύος μέχρι και τα ανώτερα κλιμάκια του στροφόμετρου. Ο κινητήρας της νέας BMW M4 CS αποδίδει τη μέγιστη ροπή των 650 Nm μόλις από τις 2.750 σ.α.λ. έως και τις 5.950 σ.α.λ. Η μέγιστη ισχύ αποδίδεται στις 6.250 σ.α.λ., ενώ το όριο περιστροφής του κινητήρα φτάνει τις 7.200 σ.α.λ. Στην εξαιρετική απόκριση του κινητήρα συμβάλλουν οι ειδικές για το μοντέλο βάσεις του που διαθέτουν σκληρότερα ελατήρια. Η άκαμπτη σύνδεση του κινητήριου συνόλου και της δομής του οχήματος εξασφαλίζει την άμεση μετάδοση της ισχύος του στο σύστημα μετάδοσης κίνησης κάθε φορά που ο οδηγός πατάει το γκάζι.

Η άμεσα διαθέσιμη ισχύς και ο υψηλόστροφος χαρακτήρας του κινητήρα αποτελούν τα εχέγγυα για καθηλωτικές τιμές επιτάχυνσης. Η νέα BMW M4 CS επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα, ενώ το 0 – 200 km/h επιτυγχάνεται σε 11,1 δευτερόλεπτα. Η εν κινήσει επιτάχυνση (ρεπρίζ) από 80 στα 120 km/h ολοκληρώνεται σε 2,6 δευτερόλεπτα με 4η σχέση και σε 3,3 δευτερόλεπτα με 5η σχέση. Η τελική ταχύτητα της ειδικής έκδοσης – η οποία προσφέρεται στάνταρ με το M Driver’s Package – περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 302 km/h.

Η παροχή ισχύος συνοδεύεται από ένα συναρπαστικό soundtrack που παράγεται από την διπλή διακλάδωση του συστήματος εξαγωγής, το οποίο διαθέτει ηλεκτρικά ελεγχόμενα πτερύγια, μειωμένου βάρους σιλανσιέ από τιτάνιο και – ως είθισται για μοντέλο M – δύο ζεύγη απολήξεων βαμμένα σε μαύρο ματ χρώμα. Η ακουστική παρουσία του κινητήρα προσαρμόζεται ανάλογα με τη ρύθμιση που έχει επιλεγεί για το σύστημα μετάδοσης κίνησης μέσω του μενού M Setup. Στα προγράμματα SPORT και SPORT+, ο ήχος αποκτά μία ανεπανάληπτη χροιά που θυμίζει αγωνιστικό αυτοκίνητο. Αυτό προσδίδει μία πραγματική ηχητική πανδαισία, ιδιαίτερα στις αλλαγές ταχυτήτων που συνοδεύονται από τον διεγερτικό συγχρονισμό των στροφών του κινητήρα.

Το οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic, η τετρακίνηση M xDrive και το ενεργό διαφορικό Μ μετατρέπουν την εξαιρετική ισχύ σε υποβλητικές επιδόσεις.

Η ροπή του κινητήρα μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς της BMW M4 CS μέσω ενός οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic. Ο οδηγός μπορεί να αλλάζει σχέσεις είτε με τον ειδικό για τα μοντέλα BMW M επιλογέα στην κεντρική κονσόλα ή από τα ανθρακονημάτινα paddles στο τιμόνι. Το μπουτόν Drivelogic που είναι ενσωματωμένο στον επιλογέα επιτρέπει στον οδηγό να μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά αλλαγής των σχέσεων του κιβωτίου σύμφωνα με τις επιθυμίες του, με τρεις διαθέσιμες ρυθμίσεις: η πρώτη εστιάζει στην άνεση, η δεύτερη είναι προσανατολισμένη στις σπορ επιδόσεις, ενώ η τρίτη είναι βελτιστοποιημένη ειδικά για χρήση του οχήματος στην πίστα.

Η ισχύς μεταφέρεται στο δρόμο μέσω του συστήματος M xDrive. Αυτή η ευφυής τεχνολογία τετρακίνησης χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στο κιβώτιο μεταφοράς, ώστε να εξασφαλίζεται ομαλή κατανομή της ισχύος του κινητήρα μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών, με αποτέλεσμα να μεγιστοποιείται η πρόσφυση, η ευελιξία και η κατευθυντική ευστάθεια σε κάθε περίσταση. Η τροφοδοσία λαδιού του πολύδισκου συμπλέκτη έχει βελτιστοποιηθεί, ώστε το σύστημα τετρακίνησης να λειτουργεί αποτελεσματικά ακόμα και στις απαιτητικές συνθήκες οδήγησης στην πίστα.

Η ρύθμιση του συστήματος να μεταφέρει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς και ο τρόπος που συνεργάζεται με το Active M Differential που βρίσκεται στον πίσω άξονα – η λειτουργία του οποίου είναι επίσης πλήρως μεταβλητή – ενισχύουν ακόμα περισσότερο την χαρακτηριστική αίσθηση M κατά την επιτάχυνση ή την έξοδο του αυτοκινήτου από τις στροφές. Επιπλέον, το μενού M Setup επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει τη λειτουργία 4WD Sport, που στέλνει ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στους πίσω τροχούς. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να απενεργοποιήσουν πλήρως το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control) και να ενεργοποιήσουν τη λειτουργία 2WD, στην οποία η ροπή περνά αποκλειστικά στους πίσω τροχούς. Η ρύθμιση αυτή εμπλέκει ακόμα πιο έντονα τους έμπειρους οδηγούς στην οδηγική εμπειρία.

Ειδική για το μοντέλο ρύθμιση για την τεχνολογία πλαισίου και τα συστήματα ελέγχου.

Η τεχνολογία πλαισίου της νέας BMW M4 CS έχει προσαρμοστεί με ακρίβεια στα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα, στη συνολική φιλοσοφία του οχήματος και στην κατανομή του βάρους του. Η ανεξάρτητη ρύθμιση της κινηματικής των αξόνων και οι ειδικές για το μοντέλο ρυθμίσεις της γωνίας κάμπερ, των αμορτισέρ, των βοηθητικών ελατηρίων και των αντιστρεπτικών δοκών συμβάλουν στη βελτιστοποίηση της ακρίβειας του τιμονιού, του έλεγχου κατά τη μεταφορά των πλευρικών δυνάμεων στις στροφές, της απόκρισης των ελατηρίων και των αμορτισέρ και της θέσης των τροχών.

Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ της προσαρμοζόμενης ανάρτησης M της νέας BMW M4 CS διαθέτουν επίσης ειδική ρύθμιση για το μοντέλο, όπως ακριβώς συμβαίνει τόσο με το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης M Servotronic που διαθέτει μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιαμού, όσο και με το ενσωματωμένο σύστημα πέδησης. Οι ρυθμίσεις του συστήματος DSC και του M Dynamic Mode είναι επίσης σκόπιμα προσαρμοσμένες στις ιδιαίτερες απαιτήσεις οδήγησης σε πίστα. Το M Dynamic Mode προσφέρει στους οδηγούς επιπλέον περιθώρια να εξερευνήσουν τα δυναμικά όρια του αυτοκινήτου, μειώνοντας τον βαθμό παρέμβασης των επιμέρους στοιχείων του συστήματος DSC. Όταν ο οδηγός υιοθετεί ένα εξαιρετικά σπορ στυλ οδήγησης, η ολίσθηση των τροχών που επιτρέπει το σύστημα εξασφαλίζει ακόμα καλύτερη μετάδοση της ισχύος συμβάλλοντας έτσι στη βέλτιστη ώθηση του αυτοκινήτου στο δρόμο με επιπλέον σιγουριά.

Αποκλειστικές σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος και ελαστικά για χρήση σε πίστα περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό.

Η ειδική έκδοση εφοδιάζεται στάνταρ με φρένα M Compound σε συνδυασμό με δαγκάνες βαμμένες σε κόκκινο ή μαύρο χρώμα. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα επιλογής κεραμικών φρένων M Carbon, των οποίων οι δαγκάνες διατίθενται σε ματ χρυσαφί ή κόκκινο χρώμα. Στο βασικό εξοπλισμό της νέας BMW M4 CS περιλαμβάνονται επίσης σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος M σε αποκλειστική σχεδίαση ακτινών σχήματος V με ματ φινίρισμα Gold Bronze ή Black.

Οι ζάντες ελαφρού κράματος (19 ιντσών στον εμπρός άξονα και 20 ιντσών στον πίσω άξονα) εφοδιάζονται στάνταρ με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 (προαιρετικά: Michelin Pilot Sport Cup 2 R) για τη μεγιστοποίηση της εμπειρίας οδήγησης στην πίστα. Προσφέροντας εξαιρετικό έλεγχο κατά την ανάπτυξη υψηλών πλευρικών δυνάμεων, κατευθυντική ευστάθεια, ακριβή αίσθηση στο τιμόνι και βέλτιστη πρόσφυση, αυτά τα ελαστικά πίστας – σε διαστάσεις 275/35 ZR19 (μπροστά) και 285/30 ZR20 (πίσω) – αποτελούν μια συναρπαστική πρόταση για οδηγούς με σπορ φιλοδοξίες. Όσοι σκοπεύουν να χρησιμοποιούν την BMW M4 CS κυρίως για καθημερινή οδήγηση μπορούν να επιλέξουν ελαστικά υψηλών επιδόσεων στις ίδιες διαστάσεις χωρίς κόστος.

Εκτεταμένα μέτρα μείωσης του βάρους και χρήση εξαρτημάτων από CFRP.

Τα εκτενή μέτρα που εφαρμόζονται στον τομέα του σχεδιασμού προκειμένου να μειωθεί το βάρος διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση τόσο των επιδόσεων όσο και του αποκλειστικού χαρακτήρα της νέας BMW M4 CS. Η χρήση εξαρτημάτων από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), διαδραματίζουν εδώ καθοριστικό ρόλο. Η ελαφριά οροφή από carbon αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα φέρνοντας το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου πιο κοντά στο δρόμο με αποτέλεσμα την βελτιωμένη ευελιξία και δυναμική στις στροφές. Το καπό, το εμπρός splitter, οι εισαγωγές αέρα μπροστά, τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών, ο πίσω διαχύτης και η πίσω αεροτομή τύπου Gurney κατασκευάζονται επίσης από αυτό το ελαφρύ, high tech υλικό.

Η προσήλωση στην αρχή της έξυπνης σχεδίασης που στόχο έχει τη μείωση του βάρους είναι εμφανής και στο εσωτερικό. Πραγματικά, για λόγους μείωσης του βάρους μέσα στο cockpit, η κεντρική κονσόλα, τα paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι και τα στοιχεία επένδυσης κατασκευάζονται επίσης από CFRP. Η ειδική έκδοση διατίθεται επίσης στάνταρ με μπάκετ καθίσματα M Carbon, στα οποία χρησιμοποιείται πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) στα δομικά στοιχεία των μαξιλαριών της έδρας και της πλάτης, στα εντυπωσιακά κοψίματα των πλαϊνών στηριγμάτων καθώς και κάτω από τα προσκέφαλα. Επιπρόσθετα, το σύστημα εξαγωγής της νέας BMW M4 CS είναι πάνω από τέσσερα κιλά ελαφρύτερο, χάρη στη χρήση ενός πίσω σιλανσιέ από τιτάνιο. Συνολικά, τα διάφορα μέτρα που εφαρμόζονται πετυχαίνουν εξοικονόμηση βάρους περίπου 20 κιλών σε σύγκριση με την BMW M4 Competition Coupé με M xDrive.

Η προαιρετική μπάρα θόλων Μ μπροστά μεγιστοποιεί την στρετπική ακαμψία.

Μία μπάρα θόλων M στο μπροστινό τμήμα – επίσης σχεδιασμένη με γνώμονα τη μείωση βάρους – μπορεί να παραγγέλνεται προαιρετικά για την BMW M4 CS για την αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας και τη βελτίωση του χειρισμού στις στροφές κατά τη σπορ οδήγηση. Τα στοιχεία από χυτό αλουμίνιο που συνδέουν τους πύργους της ανάρτησης με το εμπρός άκρο του αυτοκινήτου διαθέτουν μια βελτιστοποιημένη ως προς το βάρος γεωμετρία που έχει προσαρμοστεί με ακρίβεια – με τη βοήθεια μαθηματικών μοντέλων – στις δυνάμεις που ασκούνται σε διάφορες οδηγικές καταστάσεις.

Αποκλειστικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά υπόσχονται συναρπαστικές επιδόσεις.

Η νέα BMW M4 CS προϊδεάζει άμεσα για τον πιο τολμηρό χαρακτήρα της με μία σειρά από ξεχωριστά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Τα νέα ειδικά φινιρίσματα Riviera Blue και Frozen Isle of Man Green Metallic της BMW Individual διατίθενται αποκλειστικά για την τελευταία ειδική έκδοση της BMW M GmbH. Οι επιφάνειες από γυμνό carbon για την οροφή και τις δύο εσοχές που έχουν σμιλευτεί στο καπό αναδεικνύουν την χαρακτηριστική δομή του υλικού, όπως ακριβώς συμβαίνει και με το εμπρός splitter, τις μπροστινές εισαγωγές αέρα, τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών M, την πίσω αεροτομή και την πίσω ποδιά. Σε συνδυασμό με τις μαύρες πλαϊνές ποδιές και τα βράγχια M, τα στοιχεία από CFRP δημιουργούν μία εντυπωσιακή αντίθεση με τα τολμηρά, νέα φινιρίσματα. Η νέα BMW M4 CS μπορεί επίσης να παραγγελθεί στα μεταλλικά εξωτερικά χρώματα M Brooklyn Grey και Sapphire Black.

Στο μπροστινό μέρος του οχήματος δεσπόζει μια μάσκα νεφρών BMW χωρίς πλαίσιο για εξοικονόμηση βάρους, με μίνιμαλ αεραγωγό που θυμίζει αγωνιστικά μοντέλα. Σχεδιασμένα ειδικά για αυτό το μοντέλο, τα στοιχεία ταυτότητας περιλαμβάνουν κόκκινο περίγραμμα στη μάσκα και το σήμα “M4 CS” στο επάνω μέρος των δύο οριζόντιων ράβδων της γρίλιας. Τόσο το λογότυπο του μοντέλου στο εμπρός τμήμα όσο και το αντίστοιχο στο κάλυμμα του χώρου αποσκευών έχουν μαύρες επιφάνειες με κόκκινο περίγραμμα.

Οι εντυπωσιακοί προβολείς προσθέτουν μία ακόμα ιδιαίτερη πινελιά στο εμπρός τμήμα της νέας BMW M4 CS. Φωτίζοντας το δρόμο σε κίτρινο αντί λευκό χρώμα – τόσο κατά την ενεργοποίηση της λειτουργίας φωτισμού εισόδου που μπαίνει σε λειτουργία με το ξεκλείδωμα των θυρών, όσο και κατά τη λειτουργία της μεσαίας και μεγάλης σκάλας φώτων – παραπέμπουν σε επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα GT.

Τα πίσω φωτιστικά σώματα της BMW M4 CS κάθε άλλο παρά απαρατήρητα  περνούν στο σκοτάδι. Εκτός από τη ισχυρή τους απόδοση, η τεχνολογία Laserlight χαρακτηρίζεται επίσης από περίπλοκες δέσμες οπτικών ινών στο εσωτερικό των μονάδων φώτων, οι οποίες έχουν μια “free-floating” μορφή και φωτίζονται από μια δίοδο λέιζερ. Ως αποτέλεσμα δημιουργείται μία εντυπωσιακή τρισδιάστατη εμφάνιση. Αυτή η τεχνολογία πρωτοεμφανίστηκε στην ειδική έκδοση υψηλών επιδόσεων BMW M4 CSL που κατασκευάστηκε σε περιορισμένο αριθμό 1.000 αντιτύπων και τώρα προσδίδει μια αποκλειστική αισθητική και στην BMW M4 CS.

Αγωνιστική αύρα στο cockpit: Μπάκετ καθίσματα M Carbon με αποκλειστικά σχεδιαστικά στοιχεία.

Το cockpit της BMW M4 CS σε γοητεύει με την αυθεντικότητά του. Στοχεύει σε μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία, ενώ συνδυάζει με επιτυχία μία αγωνιστική αίσθηση με χαρακτηριστικά άνεσης για καθημερινή οδήγηση, υιοθετώντας υψηλής ποιότητας υλικά και αποκλειστικά σχεδιαστικά στοιχεία. Το στάνταρ τιμόνι M Alcantara με τις τρεις ακτίνες και επίπεδο κάτω τμήμα προσφέρει την ιδανική αίσθηση στα χέρια του οδηγού σε δυναμικούς οδηγικούς ελιγμούς αλλά και εντυπωσιακή άνεση στα μακρινά ταξίδια. Η κόκκινη κεντρική σήμανση στη θέση 12:00 και τα paddles αλλαγής ταχυτήτων από CFRP προσθέτουν μία αυθεντική αγωνιστική αίσθηση στο cockpit. Τα στάνταρ μπάκετ καθίσματα M Carbon διαθέτουν ειδική σχεδίαση για το μοντέλο συνδυάζοντας μοναδικά την αίσθηση αγωνιστικού αυτοκινήτου με την άνεση σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Πλήρως ηλεκτρικά και θερμαινόμενα, διαθέτουν ενσωματωμένα προσκέφαλα μαζί με ένα φωτιζόμενο σήμα του μοντέλου.

Τα μπάκετ καθίσματα M Carbon της BMW M4 CS είναι επενδεδυμένα με δέρμα Merino και διαθέτουν αποκλειστική σχεδίαση σε μαύρο/κόκκινο χρώμα με διακριτικές ραφές αντίθεσης. Αυτό το δίχρωμο φινίρισμα επαναλαμβάνεται και στα πίσω καθίσματα. Τα πάνελ των εμπρός θυρών, όσο και τα αντίστοιχα τμήματα στο πίσω μέρος, είναι εξ ολοκλήρου επενδεδυμένα με μαύρο δέρμα. Το κόκκινο λογότυπο “CS” στην κεντρική κονσόλα, οι ζώνες ασφαλείας M με ραφές αντίθεσης στα χρώματα της BMW M GmbH, η επένδυση οροφής σε χρώμα ανθρακί, οι διακοσμητικές λωρίδες εσωτερικού σε φινίρισμα από ανθρακόνημα και διακοσμητικές πλάκες στα μαρσπιέ με την επιγραφή “M4 CS” υπογραμμίζουν την αποκλειστική ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

BMW Curved Display με ειδικές ενδείξεις Μ, νέο BMW iDrive.

Η τελευταία έκδοση του συστήματος απεικόνισης και ελέγχου/λειτουργίας BMW iDrive που βασίζεται στο BMW Operating System 8.5 παρέχει διαισθητικό έλεγχο πολλών λειτουργιών του οχήματος και ψηφιακών υπηρεσιών. Η κυρτή οθόνη BMW Curved Display είναι στραμμένη προς τον οδηγό και προβάλλει αποκλειστικές για τα μοντέλα Μ πληροφορίες χωρίς να διασπά την προσοχή του από την οδήγηση. Ο πλήρως ψηφιακός συνδυασμός οθονών περιλαμβάνει μια οθόνη 12,3” πίσω από το τιμόνι και μια οθόνη ελέγχου με διαγώνιο 14,9”. Τα γνώριμα M Shift Lights εμφανίζονται στο επάνω μέρος της οθόνης πληροφοριών, ενώ οι ενδείξεις του συστήματος ευστάθειας οδήγησης, του M xDrive και του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης εμφανίζονται στο κάτω τμήμα. Στην αρχική σελίδα της οθόνης ελέγχου μπορούν να προστεθούν ειδικά widgets που περιέχουν πληροφορίες σχετικά με το τρέχον setup του οχήματος, καθώς και την πίεση και τη θερμοκρασία των ελαστικών.

Το αναβαθμισμένο BMW iDrive περιλαμβάνει επίσης τον ψηφιακό προσωπικό βοηθό BMW Intelligent Personal Assistant, ο οποίος είναι σχεδιασμένος για έλεγχο μέσω αφής και φωνητικών εντολών. Πέρα από τα ειδικά γραφικά Μ, υπάρχει ένα νέος τρόπος χειρισμού του αυτόματου κλιματισμού: οι ρυθμίσεις της θερμοκρασίας και του εξαερισμού αλλά και των θερμαινόμενων καθισμάτων ελέγχονται είτε μέσω αφής χρησιμοποιώντας μια ειδική επιλογή μενού στο κάτω μέρος της οθόνης ελέγχου είτε μέσω φωνητικών εντολών.

Μπουτόν Setup για εξατομικευμένη διαμόρφωση του οχήματος, M Drive Professional με M Drift Analyser και M Laptimer ως στάνταρ.

Το ειδικό σύστημα ελέγχου/λειτουργίας Μ περιλαμβάνει το μπουτόν Setup στην κεντρική κονσόλα για άμεση πρόσβαση σε επιλογές ρυθμίσεων για τον κινητήρα, το πλαίσιο, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα πέδησης και το M xDrive. Δύο ατομικά διαμορφωμένα προφίλ οχήματος μπορούν να αποθηκεύονται μόνιμα, μαζί με τις προτιμώμενες ρυθμίσεις για τον ήχο του κινητήρα, το σύστημα DSC, τη λειτουργία του Automatic Start/Stop και τα χαρακτηριστικά αλλαγής του οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic, στα οποία στη συνέχεια μπορεί να ανατρέξει ο οδηγός χρησιμοποιώντας ένα από τα δύο μπουτόν Μ στο τιμόνι.

Επίσης στάνταρ στη νέα BMW M4 CS προσφέρεται το σύστημα M Drive Professional. Αυτό περιλαμβάνει λειτουργίες βελτιστοποιημένες για οδήγηση στην πίστα, όπως το M Drift Analyser, το οποίο αξιολογεί και καταγράφει πλαγιολισθήσεις που σκόπιμα πραγματοποιεί ο οδηγός, και το M Laptimer, το οποίο παρέχει λεπτομερή δεδομένα για τους γύρους στην πίστα και επιτρέπει στους οδηγούς με σπορ φιλοδοξίες να μοιράζονται τα κατορθώματά τους με την κοινότητα. Επιπλέον, διαθέτει το M Traction Control, το οποίο διαθέτει 10 σκάλες ρύθμισης που βοηθούν τους οδηγούς να απολαύσουν την ευχαρίστηση που προσφέρει η οδήγηση του αυτοκινήτου στην πίστα.

Το μπουτόν M Mode στην κεντρική κονσόλα είναι ένα ακόμα εργαλείο του πακέτου M Drive Professional. Αυτό μπορεί να χρησιμοποιείται για την προσαρμογή τόσο της απόκρισης των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού όσο και του περιεχομένου που προβάλλεται στην οθόνη πληροφοριών και στο Head-Up Display. Πέρα από τις ρυθμίσεις ROAD και SPORT, η BMW M4 CS  προσφέρει επίσης τη λειτουργία TRACK, η οποία είναι σχεδιασμένη αποκλειστικά για χρήση στην πίστα.

Κορυφαίες επιλογές για πρόσθετη απόλαυση και άνεση στην καθημερινή οδήγηση.

Οι προδιαγραφές του στάνταρ BMW Live Cockpit Professional περιλαμβάνουν το BMW Head-Up Display με ειδικά M γραφικά, το σύστημα πλοήγησης BMW Maps που βασίζεται στο cloud, ενσωμάτωση smartphone, τηλέφωνο με ασύρματη φόρτιση και διεπαφή WiFi. Το BMW Drive Recorder διατίθεται προαιρετικά.

Η νέα BMW M4 CS προσφέρει επιπλέον στους πελάτες μια επίλεκτη γκάμα χαρακτηριστικών άνεσης και συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, που εστιάζουν σταθερά στην απόλυτη οδηγική απόλαυση. Είναι εξοπλισμένη στάνταρ με Comfort Access, σύστημα συναγερμού, αυτόματο έλεγχο κλιματισμού δύο ζωνών, σύστημα ήχου Harman Kardon Surround Sound System, Park Distance Control, Parking Assistant, Front Collision Warning, Lane Departure Warning και το Speed Limit Info. Προαιρετικά μπορούν να προστεθούν η αυτόματη λειτουργία του καλύμματος του πορτμπαγκάζ και το σύστημα Driving Assistant.