Η Mercedes-Benz πρωτοπορεί με την πρωτοβουλία “Renewable Carbon Initiative”

Η Mercedes-Benz ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στη στρατηγική της για τη βιωσιμότητα, καθώς γίνεται η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που εντάσσεται στην πρωτοβουλία “Renewable Carbon Initiative” (RCI). Στόχος; Η επιτάχυνση της μετάβασης από τον ορυκτό στον ανανεώσιμο άνθρακα – μια αλλαγή που μπορεί να καθορίσει το μέλλον των υλικών και της παραγωγής στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Η RCI συγκεντρώνει κορυφαίους παίκτες από τη χημική, την ενεργειακή και τη βιομηχανική αγορά. Ανάμεσά τους οι BASF, Covestro, Michelin και Continental, που ενώνουν δυνάμεις με τη Mercedes-Benz για την ανάπτυξη λύσεων βασισμένων στη βιομάζα, στην ανακύκλωση και στη δέσμευση CO₂. Ο κοινός στόχος είναι ξεκάθαρος: ένα μέλλον όπου οι πρώτες ύλες δεν θα εξαρτώνται πια από τα ορυκτά καύσιμα.

Από το 2026, η Mercedes σχεδιάζει να εφαρμόσει πιλοτικά έργα που θα φέρουν τη θεωρία στην πράξη. Η εταιρεία ερευνά νέες τεχνολογίες δέσμευσης άνθρακα για την παραγωγή πλαστικών, βιολογικής προέλευσης εξαρτήματα και λύσεις κυκλικής ανακύκλωσης υλικών. Όλα αυτά εντάσσονται στον στρατηγικό της πυλώνα «Χρήση Πόρων & Κυκλική Οικονομία», που στοχεύει στη μείωση της εξάρτησης από μη ανανεώσιμες πηγές.

Παράλληλα, η Mercedes-Benz έχει ήδη κινητοποιήσει τους προμηθευτές της προς την ίδια κατεύθυνση. Το 2023, περίπου το 87% του όγκου αγορών της εταιρείας προήλθε από συνεργάτες που έχουν δεσμευθεί να παρέχουν υλικά ουδέτερα ως προς τον άνθρακα στο μέλλον. Πρόκειται για μια ολιστική προσέγγιση που αγγίζει ολόκληρη την αλυσίδα αξίας.

Με την ένταξή της στην RCI, η Mercedes-Benz δεν κάνει απλώς ένα βήμα προς τα εμπρός· κάνει ένα ξεκάθαρο άλμα προς ένα πιο υπεύθυνο και βιώσιμο μέλλον. Η φιλοσοφία της – «Tomorrow drives Mercedes-Benz» – αποκτά πλέον πιο χειροπιαστό περιεχόμενο: η τεχνολογία και η καινοτομία δεν περιορίζονται στην απόδοση ή στην πολυτέλεια, αλλά επεκτείνονται και στον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνεται ο κόσμος γύρω από το αυτοκίνητο.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ

Ο Γιώργος Κυριαζής έχει βασικές σπουδές μηχανολογίας και ασχολείται με πάθος με την τεχνολογία αλλά και με οτιδήποτε τρέχει, πλέει ή πετάει. Αρθρογραφεί επαγγελματικά στο χώρο των έντυπων και ηλεκτρονικών μέσων από το 1994. Ενδεικτικά, έχει εργαστεί ως συντάκτης σε έντυπα όπως τα Auto Motor und Sport, Auto Τρίτη, 4Τροχοί, BESTEVER, Luxury Boat & SUV, επίσης ως αρχισυντάκτης στο περιοδικό VieW της VW, ενώ έχει κάνει και λίγο ραδιόφωνο και τηλεόραση. Έχει επίσης ασχοληθεί με τη μετάφραση βιβλίων με θέματα τις κοινωνικές σχέσεις και συμπεριφορά. Τα τελευταία χρόνια εκμεταλλευόμενος τα ωφέλη των ηλεκτρονικών μέσων αρθρογραφεί έχοντας ως έδρα του το νησί της Πάτμου, γεγονός που του προσφέρει την ευκαιρία να απολαμβάνει την αγάπη του για τη θάλασσα και τα σκάφη. Στο γκαράζ του μεταξύ άλλων φυλάει ως κόρη οφθαλμού μία YAMAHA DT 200R, ένα PEUGEOT 106 Rallye 1.6 και σε περίοπτη θέση ένα Hannibal 3.85. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου και τα χόμπυ του είναι η ιστιοπλοΐα, η φωτογραφία και η ανεμοπορία.