Η Hyundai με το Ioniq 5 μπαίνει επίσημα στην ηλέκτρική της εποχή (pics&vids)
Η Hyundai, με το νέο IONIQ 5, λανσάρει τόσο μια νέα μάρκα αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, όσο και μια νέα κατασκευαστική φιλοσοφία που συνοψίζεται στη φράση «χώρος να ζεις, μακριά από το σπίτι».
Το IONIQ 5 είναι ένα μεσαίου μεγέθους CUV (Crossover Utiity Vehicle), που επαναπροσδιορίζει την ηλεκτροκινητικότητα με βιώσιμα και καινοτόμα χαρακτηριστικά. Το μοντέλο βασίζεται στο νέο πλαίσιο που έχει εξελιχθεί από την Hyundai αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας BEV (Battery Electric Vehicles), με την ονομασία Electric-Global Modular Platform (E-GMP).
Διακριτή αισθητική ταυτότητα IONIQ
Ο επαναστατικός σχεδιασμός του IONIQ 5 αντιπροσωπεύει κάτι εντελώς νέο και διαφορετικό. Ο ριζοσπαστικός ελκυστικός σχεδιασμός του αμαξώματος του IONIQ 5 χαρακτηρίζεται από ένα πολύ «καθαρό» και συμπαγές προφίλ και από το τεράστιο μεταξόνιο των μεταξόνιο των 3 μέτρων. Έτσι, οι πρόβολοι είναι εξαιρετικά περιορισμένοι και η συνολική εικόνα του αυτοκινήτου ιδιαίτερα στιβαρή.
Το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου χαρακτηρίζεται από την κλειστή μάσκα και τα ιδιαίτερα μικρά διάκενα μεταξύ των στοιχείων για χάρη της αεροδυναμικής. Ο εμπρός προφυλακτήρας διαθέτει ένα εντυπωσιακό σχήμα V που ενσωματώνει τα διακριτικά φώτα ημέρας (DRL) που παρέχουν στο IONIQ 5 μια μοναδική φωτεινή υπογραφή. Αυτές οι μικρές συστάδες τύπου pixel εμφανίζονται και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Στο προφίλ του Ioniq 5 ξεχωρίζουν οι αυτόματα πτυσσόμενες λαβές από τις πόρτες που όταν είναι κρυμμένες εξασφαλίζουν την καθαρότητα των γραμμών και βελτιωμένη αεροδυναμική. Το εμπρός και πίσω μέρος του αυτοκινήτου ενοποιείται με τις πόρτες του, προσφέροντας ένα άλλο δείγμα του σχεδιασμού «Parametric Dynamics» της Hyundai που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο ολοκαίνουργιο Tucson.
Με μήκος 4,635 μέτρα, πλάτος 1,890 και ύψος 1.605, το IONIQ 5 προσφέρει πολύ υψηλά επίπεδα πρακτικότητας και κορυφαίους χώρους. Οι τροχοί, με έμφαση στην αεροδυναμική σχεδίαση, εντάσσονται στο νέο αισθητικό μοτίβο «Parametric Pixel» και είναι διαθέσιμοι με διάμετρο 20 ιντσών. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη διάσταση που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε ένα Hyundai EV και η οποία ολοκληρώνει τις αναλογίες του IONIQ 5.
«Σαλόνι», μεταφορικά και κυριολεκτικά
Το μοτίβο «Living Space» είναι αυτό που διακατέχει το εσωτερικό του αυτοκινήτου με βασικό χαρακτηριστικό το Universal Island, μια κινητή κεντρική κονσόλα που μπορεί να μετακινηθεί έως και κατά 140 χιλ. Το Universal Island, σε συνδυασμό με το επίπεδο πάτωμα που από κάτω του βρίσκονται οι μπαταρίες, επιτρέπει μεγαλύτερη ελευθερία κίνησης και ευελιξίας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Το IONIQ 5 είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα μπροστινά καθίσματα. Η Hyundai έχει μειώσει το πάχος των εμπρός καθισμάτων κατά 30% εξασφαλίζοντας περισσότερο χώρο για εκείνους που κάθονται πίσω. Ταυτόχρονα υπάρχουν 531 λίτρα για τις αποσκευές με τη χωρητικότητα να εκτοξεύεται στα έως και 1.600 λίτρα όταν τα πίσω καθίσματα είναι πλήρως αναδιπλωμένα.
Για πρόσθετη ευελιξία και πρακτικότητα, η πίσω σειρά αναδιπλούμενων καθισμάτων, σε αναλογία 60:40, έχει τη δυνατότητα να μετακινηθεί προς τα εμπρός μέχρι και κατά 135 χιλ. Την πρακτικότητα αυξάνει ακόμη περισσότερο ο επιπλέον χώρος αποθήκευσης 57 λίτρων στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, στοιχείο ιδιαίτερα χρήσιμο στα μεγάλα ταξίδια για τη μεταφορά επιπλέον αποσκευών.
Το μεταβλητό ταμπλό του αυτοκινήτου περιλαμβάνει μια οθόνη πολυμέσων αφής 12 ιντσών, απαλλαγμένη από διακόπτες, καθώς και ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων επίσης 12 ιντσών που απεικονίζει πλήθος πληροφοριών. Δίπλα στον ψηφιακό πίνακα υπάρχει μια μεταλλική υποδοχή πολλαπλών χρήσεων.
Το σύστημα ψυχαγωγίας του IONIQ 5 είναι το πρώτο που ενσωματώνει ένα νέο θεματικό σχεδιασμό που ονομάζεται GUI (Jong-e Graphic User Interface) και που προσφέρει διάφορες ρυθμίσεις της ατμόσφαιρας της καμπίνας, όπως την απαλή, την διακριτική και την πλούσια.
Πολλά από τα στοιχεία του εσωτερικού – όπως τα καθίσματα, οι επενδύσεις στο ταμπλό και στις πόρτες, το υποπόδιο ή το υποβραχιόνιο- είναι κατασκευασμένα από φιλικά προς το περιβάλλον υλικά με βιώσιμη προέλευση, όπως ανακυκλωμένα μπουκάλια PET και φυτικές ίνες (bio PET), φυσικές ίνες από μαλλί καθώς και οικολογικό, ειδικά επεξεργασμένο δέρμα, με βιοβαφή από φυτικά εκχυλίσματα.
Πληθώρα εκδόσεων για κάθε απαίτηση
Το IONIQ 5 διατίθεται με μια γκάμα από ηλεκτρικές εκδόσεις που ταιριάζουν στις ανάγκες κάθε οδηγού, χωρίς συμβιβασμούς. Έτσι είναι διαθέσιμες δύο συστοιχίες μπαταριών, 58 kWh και 72,6 kWh, καθώς και δύο εκδόσεις κινητήρων. Επίσης, με μετάδοση μόνο στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς. Όλες οι εκδόσεις προσφέρουν εξαιρετική αυτονομία και τελική ταχύτητα 185 χλμ./ώρα, ηλεκτρονικά περιορισμένη.
Στην κορυφή της γκάμας υπάρχει η έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα 211 ίππων στον πίσω άξονα και έναν 95 ίππων στον εμπρός, κάτι που επιτρέπει την κίνηση σε όλους τους τροχούς (AWD). Ο πίσω κινητήρας αποδίδει ροπή 350 Nm και ο εμπρός 255 Nm.
Με την μπαταρία των 72,6 kWh η συγκεκριμένη έκδοση μπορεί να ολοκληρώσει την επιτάχυνση 0-100 χλ,./ώρα σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα. Στην περίπτωση της μικρότερης μπαταρίας των 58 kWh, η τετρακίνητη AWD έκδοση ολοκληρώνει την ίδια διαδικασία σε 6,1 δευτερόλεπτα.
Η έκδοση 2WD του IONIQ 5 με έναν ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων στο πίσω άξονα και ροπή 350 Nm, συνδυάζεται με την μπαταρία των 72,6 kWh και επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτερόλεπτα. Με την μπαταρία των 58 kWh ο αντίστοιχος χρόνος είναι 8,5 δευτερόλεπτα. https://www.youtube.com/embed/33qjeTyBswM
Η μέγιστη αυτονομία του IONIQ 5 με μία μόνο φόρτιση είναι περίπου 480 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.
Άμεση φόρτιση και λειτουργίες Vehicle-to-Load (V2L)
Η προηγμένη πλατφόρμα E-GMP του IONIQ 5 μπορεί να υποστηρίξει υποδομές φόρτισης 400 V και 800 V. Η πλατφόρμα προσφέρει στάνταρ δυνατότητα φόρτισης 800 V, μαζί με φόρτιση 400 V, χωρίς την ανάγκη για πρόσθετα εξαρτήματα. Το σύστημα πολλαπλής φόρτισης είναι η πρώτη πατενταρισμένη τεχνολογία στον κόσμο με λειτουργία boost του συστήματος κινητήρα και μετατροπέα από τα 400 V στα 800 V για σταθερή συμβατότητα φόρτισης. https://www.youtube.com/embed/jTiI1XPElK8
Με φορτιστή 350 kW, το IONIQ 5 μπορεί να φορτίσει από το 10% έως το 80% της μπαταρίας του σε μόλις 18 λεπτά. Οι χρήστες του IONIQ 5 χρειάζεται να φορτίσουν το αυτοκίνητό τους μόνο για πέντε λεπτά για να εξασφαλίσουν 100 χλμ. αυτονομίας, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Επίσης, το IONIQ 5 υποστηρίζει έναν βιώσιμο τρόπο ηλεκτροκινητικότητας με την καινοτόμο λειτουργία V2L, η οποία επιτρέπει στους πελάτες να χρησιμοποιούν ή να φορτίζουν ελεύθερα ηλεκτρικές συσκευές, όπως ηλεκτρικά ποδήλατα, σκούτερ ή εξοπλισμό κάμπινγκ- ενώ βρίσκονται εν κινήσει ή σταματημένοι.
Η λειτουργία V2L μπορεί να παρέχει ισχύ έως και 3,6 kW. Η θύρα V2L βρίσκεται κάτω από τα καθίσματα της δεύτερης σειράς και μπορεί να δίνει ενέργεια όταν το όχημα είναι ενεργοποιημένο. Μια άλλη θύρα V2L βρίσκεται στη θύρα φόρτισης στο εξωτερικό του οχήματος. Χρησιμοποιώντας έναν μετατροπέα, οι πελάτες μπορούν να φορτίσουν ηλεκτρικό εξοπλισμό υψηλής ισχύος. Αυτή η εξωτερική θύρα παρέχει ισχύ ακόμα και όταν το όχημα είναι απενεργοποιημένο.
Κορυφαία ασφάλεια και συστήματα υποβοήθησης
Το IONIQ 5 εφοδιάζεται με προηγμένες τεχνολογίες και συστήματα για βελτιωμένη ψηφιακή εμπειρία χρήσης. Το μεγάλο ταμπλό με τις πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης και τις δύο οθόνες των 12 ιντσών, μία για το σύστημα πολυμέσων και μια για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, μπορεί να προσαρμοστεί γρήγορα και εύκολα στις ανάγκες των πελατών.
Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Hyundai, το IONIQ 5 διαθέτει μια οθόνη AR HUD (Head-Up Augmented Reality) επαυξημένης πραγματικότητας που ουσιαστικά μετατρέπει το παρμπρίζ σε μια επιφάνεια πληροφόρησης.
Το IONIQ 5 είναι επίσης εξοπλισμένο με το νέας γενιάς «πακέτο» συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης Hyundai SmartSense, εξασφαλίζοντας το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας και άνεσης στο δρόμο.
Το IONIQ 5 είναι το πρώτο μοντέλο της Hyundai που προσφέρει το Highway Driving Assist 2 (HDA 2), ενώ συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων τα Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), Driver Attention Warning (DAW), High Beam Assist (HBA) κ.α.