Η Audi αποκαλύπτει την επόμενη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας MHEV plus.

Η προηγμένη τεχνολογία MHEV plus ενσωματώνει γεννήτρια μετάδοσης κίνησης (PTG), με τον ηλεκτροκινητήρα να βελτιώνει την ενεργειακή απόδοση, επιτρέποντας στο όχημα να κινείται μερικώς ηλεκτρικά.

Το υβριδικό σύστημα 48 Volt υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών CO₂, ενώ παράλληλα αυξάνει την απόδοση και την οδηγική άνεση.

Ο Geoffrey Bouquot, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Audi για την τεχνολογία MHEV plus, δηλώνει: «Οδεύουμε προς μια ηλεκτροκίνηση που προσαρμόζεται στις ανάγκες των πελατών μας».

Με τη νέα σειρά A5 και Q5, που βασίζονται στην πλατφόρμα Premium Platform Combustion (PPC), η Audi παρουσιάζει τους πρώτους της κινητήρες εσωτερικής καύσης με την προηγμένη τεχνολογία MHEV plus. Χάρη στην καινοτόμο συνεργασία μεταξύ της γεννήτριας μετάδοσης κίνησης (PTG), της μίζας με εναλλάκτη ιμάντα (BAS) και μιας μπαταρίας φωσφορικού σιδήρου λιθίου, το ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt ενισχύει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, μειώνει τις εκπομπές ρύπων και βελτιώνει τόσο την απόδοση όσο και την ευελιξία. Η γεννήτρια PTG, η οποία μπορεί να συνδέεται και να αποσυνδέεται πλήρως, διαθέτει ενσωματωμένα ηλεκτρονικά ισχύος και έναν ηλεκτροκινητήρα που επιτρέπει μερική ηλεκτρική οδήγηση, συμβάλλοντας στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και στην παροχή μιας ακόμα πιο ομαλής οδηγικής εμπειρίας.

Ο Geoffrey Bouquot, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για την Τεχνική Ανάπτυξη στην AUDI AG, δήλωσε: «Με τη νέα τεχνολογία MHEV plus, ενσωματώνουμε την ηλεκτροκίνηση στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που βασίζονται στην Premium Platform Combustion (PPC), σχεδιασμένη για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πελατών μας». Πρόσθεσε επίσης: «Αυτή η τεχνολογία θα ενισχύσει τη γκάμα μας, η οποία περιλαμβάνει αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, Plug-in Hybrid και ενεργειακά αποδοτικά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης».

Η τεχνολογία MHEV plus προσφέρει προηγμένες λειτουργίες, όπως μερική ηλεκτρική οδήγηση, ηλεκτρική υποβοήθηση ισχύος και σημαντική βελτίωση της απόδοσης και της οδηγικής άνεσης. Το ήπιο υβριδικό σύστημα που εξοπλίζει τα νέα Audi A5 και Q5 αποτελείται από τρία βασικά στοιχεία:

Νέα γεννήτρια μετάδοσης κίνησης (PTG) με συμπαγή σχεδιασμό, ενσωματωμένα ηλεκτρονικά ισχύος και μόνιμα διεγερμένο σύγχρονο κινητήρα (PSM).
Μπαταρία 48 Volt, που προσφέρει αυξημένη ενεργειακή απόδοση.
Μίζα με εναλλάκτη ιμάντα (BAS), η οποία βελτιώνει την εκκίνηση και την ανάκτηση ενέργειας.

Όλα τα στοιχεία του συστήματος 48 Volt είναι υγρόψυκτα, εξασφαλίζοντας ιδανικές θερμοκρασίες λειτουργίας. Η αρχιτεκτονική του MHEV plus έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να ενσωματωθεί σε διάφορα μοντέλα με κίνηση εμπρός ή quattro, βασισμένα στην πλατφόρμα PPC.

Η υγρή ψύξη των ηλεκτρονικών ισχύος και του ηλεκτροκινητήρα εξασφαλίζει βέλτιστες συνθήκες λειτουργίας, επιτρέποντας στο σύστημα να καλύπτει απαιτήσεις ισχύος και ροπής σε κάθε οδηγική κατάσταση. Επιπλέον, η τεχνολογία MHEV plus υποστηρίζει την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO₂, ενώ παράλληλα βελτιώνει την απόδοση και την ευελιξία του οχήματος.

Audi Q5 Sportback

Ανάπτυξη εστιασμένη στις απαιτήσεις των πελατών
Η Audi ανέπτυξε την τεχνολογία MHEV plus με στόχο να καλύψει τις απαιτήσεις των πελατών. Τα συμβατικά συστήματα μετάδοσης κίνησης που διατίθενται με λειτουργία start-stop πρώτης γενιάς ή τεχνολογία Mild Hybrid διαθέτουν κάποια βασικά χαρακτηριστικά για την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης, όπως η απενεργοποίηση του κινητήρα όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο, η κύλιση χωρίς επιτάχυνση, η κύλιση με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας, καθώς και η ανάκτηση ενέργειας 12 ή 48 Volt. Τα κύρια πλεονεκτήματα του αυξημένου βαθμού εξηλεκτρισμού που παρέχει η νέα τεχνολογία MHEV plus περιλαμβάνουν την πρόσθετη ευκολία της λειτουργίας start-stop, κύλιση χωρίς εκπομπές ρύπων, ανάκτηση ενέργειας, μερικώς ηλεκτρική οδήγηση, για παράδειγμα κατά τη στάθμευση και για ελιγμούς αποκλειστικά ηλεκτρικά, και αυξημένη ενεργειακή απόδοση χάρη στην ηλεκτρική υποστήριξη του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Αυτό επιτρέπει στο όχημα να κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά, αφήνοντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης εκτός λειτουργίας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, για παράδειγμα όταν το αυτοκίνητο κινείται αργά στην πόλη και γενικά σε συνθήκες αυξημένης κυκλοφορίας. Επιπλέον, η απόκριση εκκίνησης του οχήματος είναι σημαντικά βελτιωμένη και πιο άμεση, επειδή η γεννήτρια μετάδοσης κίνησης αποδίδει ροπή εκκίνησης έως και 230 Nm ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα αισθητά καλύτερη απόκριση, η οποία μεταφράζεται σε ξεκάθαρα αισθητή αύξηση ευελιξίας, ειδικά κατά τα πρώτα μέτρα της εκκίνησης.
Σε ταχύτητες μεταξύ 0 έως και 140 km/h, η γεννήτρια μετάδοσης κίνησης μπορεί να υποστηρίξει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό σημαίνει ότι η τεχνολογία MHEV plus προσφέρει πρόσθετη ηλεκτρική ισχύ έως και 18 kW, επιτρέποντας στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να λειτουργεί όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά. Σε αυτό το εύρος ταχυτήτων, η γεννήτρια μετάδοσης κίνησης μπορεί να ανακτήσει έως και 25 kW ενέργειας μέσω της λειτουργίας ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, μέχρι λίγο πριν να ακινητοποιηθεί το όχημα. Το ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου πέδησης, με δυνατότητα μεικτής χρήσης των δύο συστημάτων εξασφαλίζει βέλτιστη πέδηση με ανάκτηση ενέργειας, συνήθως χωρίς τη χρήση των φρένων τριβής. Χάρη στον ηλεκτρικό συμπιεστή κλιματισμού, η MHEV plus επιτρέπει επίσης τη συνεχή λειτουργία του συστήματος κλιματισμού ακόμη και όταν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι εκτός λειτουργίας, όπως στην αναμονή σε κόκκινο φανάρι.

Power electronics of the powertrain generator (PTG*)

Η αναβαθμισμένη τεχνολογία MHEV plus της Audi
Η τεχνολογία MHEV plus είναι ένα προηγμένο ήπιο υβριδικό σύστημα που βελτιώνει την οικονομία καυσίμου, την οδηγική άνεση και τη συνολική απόδοση. Συνδυάζει τη μίζα με εναλλάκτη ιμάντα (BAS), μια μπαταρία ιόντων λιθίου (LFP) και το ενσωματωμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση (iBRS) για έξυπνη διαχείριση ενέργειας.
Μίζα με εναλλάκτη ιμάντα BAS: Επιτρέπει πιο ομαλή εκκίνηση, βελτιωμένη κατανάλωση και ανάκτηση ενέργειας, ενώ τοποθετεί τους κυλίνδρους του κινητήρα στη βέλτιστη θέση για επανεκκίνηση.
Μπαταρία LFP (48V, 1,7 kWh): Παρέχει 24 kW μέγιστης εκφόρτισης, λειτουργεί σε θερμοκρασίες 25-60°C και υποστηρίζει γρήγορους κύκλους φόρτισης-εκφόρτισης.
iBRS: Εξασφαλίζει την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, επιβραδύνοντας το όχημα ηλεκτρικά και μειώνοντας τη φθορά των μηχανικών φρένων.
Η προηγμένη τεχνολογία MHEV plus, με τον καινοτόμο Powertrain Generator (PTG), τη βελτιωμένη απόδοση του συστήματος μετάδοσης κίνησης και το αποδοτικότερο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, καθιστά τα αυτοκίνητα πιο αποδοτικά και ιδανικά για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Παράλληλα, η ενίσχυση της ηλεκτρικής υποβοήθησης εξασφαλίζει ομαλότερη επιτάχυνση, μειωμένη κατανάλωση, μεγαλύτερη συνολική αυτονομία και ανώτερη οδηγική άνεση, καθιστώντας κάθε διαδρομή πιο απολαυστική.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ Ο Γιώργος Κυριαζής έχει βασικές σπουδές μηχανολογίας και ασχολείται με πάθος με την τεχνολογία αλλά και με οτιδήποτε τρέχει, πλέει ή πετάει. Αρθρογραφεί επαγγελματικά στο χώρο των έντυπων και ηλεκτρονικών μέσων από το 1994. Ενδεικτικά, έχει εργαστεί ως συντάκτης σε έντυπα όπως τα Auto Motor und Sport, Auto Τρίτη, 4Τροχοί, BESTEVER, Luxury Boat & SUV, επίσης ως αρχισυντάκτης στο περιοδικό VieW της VW, ενώ έχει κάνει και λίγο ραδιόφωνο και τηλεόραση. Έχει επίσης ασχοληθεί με τη μετάφραση βιβλίων με θέματα τις κοινωνικές σχέσεις και συμπεριφορά. Τα τελευταία χρόνια εκμεταλλευόμενος τα ωφέλη των ηλεκτρονικών μέσων αρθρογραφεί έχοντας ως έδρα του το νησί της Πάτμου, γεγονός που του προσφέρει την ευκαιρία να απολαμβάνει την αγάπη του για τη θάλασσα και τα σκάφη. Στο γκαράζ του μεταξύ άλλων φυλάει ως κόρη οφθαλμού μία YAMAHA DT 200R, ένα PEUGEOT 106 Rallye 1.6 και σε περίοπτη θέση ένα Hannibal 3.85. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου και τα χόμπυ του είναι η ιστιοπλοΐα, η φωτογραφία και η ανεμοπορία.