Honda CB125F: Premium αίσθηση και στην καθημερινή μετακίνηση
Το εισαγωγικό μοντέλο της οικογένειας των CB, διαθέτει μόλις 125 κ.εκ αλλά είναι μια μικρή ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα με την γνωστή εξαιρετική ποιότητα της Honda.
Η πρώτη έκπληξη της δοκιμής μας ήταν η οικονομία. Πήγαμε μέχρι το Πόρτο Γερμενό και γυρίσαμε και… το όργανο της ένδειξης της βενζίνης έδειχνε… χαλασμένο καθώς δεν κουνήθηκε καθόλου. Έδειχνε το τεπόζιτο ακόμα γεμάτο. Στη συνέχεια της δοκιμής μας ανακαλύψαμε πως το CB125F έχει αυτονομία που ξεπερνά τα 650 χιλιόμετρα και κατανάλωση κάτω από 2 λίτρα τα 100 χλμ./ώρα που είναι μια εξωφρενική επίδοση! Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή τα πράγματα. Το CB125F του 2021, κατασκευάζεται στο πλήρως αυτοματοποιημένο εργοστάσιο της Ηonda στην Ιταλία και έρχεται ανανεωμένο για το 2021, με πολλές αλλαγές. Ας δούμε μερικές… λοιπόν έχουμε διαφορετική εμφάνιση, Euro 5 προδιαγραφές στους ρύπους του κινητήρα, μικρότερο βάρος κατά 11 λιγότερα κιλά, μίζα ACG, LED προβολέα και νέοψηφιακό πίνακα οργάνων. Με τιμή 2.690€ είναι μια τρομερά συμφέρουσα αγορά που θα αναλάβει την μετακίνησή σας μέσα στην πόλη με ποιότητα και οικονομία.
Για την εξέλιξη της CB125F υποβλήθηκαν 19 αιτήσεις κατοχύρωσης ευρεσιτεχνίας. Το προηγούμενο μοντέλο CBF125 έκανε λαμπρή καριέρα στις ανά τον κόσμο αγορές, από το 2008 έως το 2015, όταν μετονομάστηκε CB125F και συνέχισε στον ίδιο ρυθμό την εμπορική του πορεία.
Χρησιμοποιεί έναν νέο, αερόψυκτο, διβάλβιδο, μονοκύλινδρο, SOHC κινητήρα eSP (enhanced Smart Power) 124 κ.εκ., με απόδοση 10.7 ίππων στις 7.500 στροφές και μέγιστη ροπή 10,9 Nm στις 6.000 στροφές. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε πως ο προηγούμενος κινητήρας απέδιδε 10.4 ίππους στις 7.750 στροφές με ροπή 0.2 Nm στις 6.250 στροφές. Με σχέση συμπίεσης 10.0:1. η κατανάλωση όπως είπαμε στην αρχή, βελτιώθηκε θεαματικά προσφέροντας θεωρητική αυτονομία 700 χιλιομέτρων από το ρεζερβουάρ 11των λίτρων! Αυτή η εντυπωσιακή αυτονομία επιτεύχθηκε με μια σειρά τεχνολογικών λύσεων. Η Honda έχει εξελίξει τους eSP κινητήρες της για τα σκούτερ των 125 κ.εκ. τα τελευταία 5 χρόνια. Οι μηχανικοί επικεντρώθηκαν στις τεχνολογίες ελαχιστοποιημένων τριβών σε όλους τους τομείς του κινητήρα, ξεκινώντας από το μηδέν. Από τα 11 κιλά που αδυνάτησε η μοτοσυκλέτα σε σχέση με τον προκάτοχό της τα 7 μόνο ήρθαν από τον νέο κινητήρα! Ο κύλινδρος είναι έκκεντρα τοποθετημένος (offset), μειώνοντας την τριβή μεταξύ της ποδιάς του εμβόλου και του χιτωνίου, ενώ το ίδιο το έμβολο ψύχεται από κάτω μέσω ενός μπεκ ψεκασμού λαδιού, μειώνοντας και πάλι την τριβή. Η λειτουργία των βαλβίδων γίνεται με κοκκοράκια που εδράζονται σε βελονοειδή ρουλεμάν.
Η γεννήτρια εναλλασσόμενου ρεύματος – Alternating Current Generator (ACG) αποτελεί επίσης συστατικό της φιλοσοφίας eSP και λειτουργεί ως μίζα και ως γεννήτρια ταυτόχρονα, εξοικονομώντας βάρος και απλουστεύοντας τα συμπληρωματικά εξαρτήματα του κινητήρα. Να σημειώσουμε πως η λειτουργία της μίζας ACG είναι εξαιρετικά αθόρυβη. Τέλος να αναφέρουμε πως το κιβώτιο είναι 5 ταχυτήτων και η αλυσίδα τελικής μετάδοσης είναι αυτολιπαινόμενη.
Το νέο σωληνωτό πλαίσιο κατασκευάζεται από ατσάλι υψηλής αντοχής και είναι 1.7kg ελαφρύτερο. Αναρτά τον κινητήρα από την κεντρική δοκό και η γεωμετρία του προσφέρει την καλύτερη ισορροπία μεταξύ οδηγικής άνεσης και σταθερότητας στην ευθεία, ενώ παράλληλα εστιάζει στην ευελιξία και σπορ αίσθηση σε όλες τις γωνίες κλίσης.
Η γωνία κάστερ και το ίχνος είναι 26° και 92.4mm, με μεταξόνιο 1280mm και συνολικό βάρος (wet weight) 117kg, ελαφρύτερο από πριν κατά 11kg, πολύ σημαντικό. Τα δύο πίσω αμορτισέρ προσφέρουν ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίων 5 σταδίων και συμπληρώνουν την ενδοτικότητα και οδηγική ποιότητα του τηλεσκοπικού πιρουνιού των 31 χιλιοστών. Μοντέρνοι εμπρός και πίσω είναι οι τροχοί των 18 ιντσών από χυτό αλουμίνιο με σχέδιο split-spoke,που αυξάνουν την ευστάθεια και ποιότητα κύλισης. Τα ελαστικά είναι διαστάσεων 80/100 μπροστά και 90/90 πίσω. Ένας εμπρός δίσκος 240mm χρησιμοποιεί δαγκάνα δύο εμβόλων, και υποστηρίζεται από ένα πίσω ταμπούρο 130mm.
Με το νέο προβολέα LED και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, που προβάλλει την ένδειξη επιλεγμένης σχέσης κιβωτίου, τη μέση κατανάλωση καυσίμου σε πραγματικό χρόνο, και την υπολειπόμενη αυτονομία και ένδειξη ECO, υπόσχεται απροβλημάτιστες βόλτες στην πόλη.
Το CB125F έχει προορισμό τη χρήση σε καθημερινές μετακινήσεις και τη μύηση νέων αναβατών στο μηχανοκίνητο κόσμο των δύο τροχών. Η τιμή των 2.690€ είναι μια πραγματική ευκαιρία αν αναλογιστούμε την ποιότητα που προσφέρει και την εγγύηση του ονόματος Honda. Η πιο vlue for money της Honda. Εντυπωσιακά καλό!