Επιστροφή στις νίκες για τον Pecco Bagnaia, Βάθρο για τους Quartararo και Aleix Espargaro

Τόσο ο Bagnaia όσο και ο Quartararo ήταν λίγο πάνω από τους υπόλοιπους όλο το Σαββατοκύριακο στη Jerez, και έχοντας προκριθεί με 1-2 στο grid, η αναμενόμενη μονομαχία για τη νίκη προέκυψε την Κυριακή.

Και οι δύο αναβάτες είχαν μια καλή εκκίνηση και έφτασαν μαζί στην πρώτη στροφή. Αλλά ήταν ο αναβάτης της Ducati που έστριψε πρώτος, παίρνοντας το προβάδισμα από την pole position καθώς ο Quartararo ήταν δεύτερος μπροστά από τον Jack Miller και τους Takaaki Nakagami, Marc Marquez και Aleix Espargaro. 


Ο Marquez πέρασε γρήγορα τον Nakagami στην τελευταία στροφή με μια επιθετική κίνηση που άνοιξε την πόρτα και στον Espargaro να περάσει στην πέμπτη θέση.


Το κορυφαίο δίδυμο άρχισε να απομακρύνεται στα πρώτα στάδια, καθώς ο ρυθμός τους αποδείχτηκε πολύ ανώτερος από αυτόν των υπόλοιπων αναβατών, με τον Miller ήδη περίπου μισό δευτερόλεπτο πίσω τους στον τρίτο γύρο.


Η διαφορά μεταξύ Quartararo και των αναβατών πίσω του συνέχισε να μεγαλώνει καθόλη την διάρκεια του αγώνα, ανώ και ο Bagnaia κατάφερε να κάνει μια μικρή διαφορά από τον Γάλλο αναβάτη.

Στον 12ο γύρο, η διαφορά αυτή είχε φτάσει περίπου τα οκτώ δέκατα, αλλά θα κυμαινόταν μεταξύ 0,8 και 0,6 δευτερολέπτων στους επόμενους γύρους. 

Ο Quartararo έριξε τη διαφορά κάτω από μισό δευτερόλεπτο για πρώτη φορά από την έναρξη του αγώνα στον προτελευταίο γύρο και πλησίαζε ολοένα και περισσότερο στον τελευταίο γύρο.

Αλλά ο Bagnaia δεν έκανε λάθη, οδήγησε τον αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος για και κατάφερε να πάρει την πρώτη του νίκη από την Valencia πέρυσι, αφήνοντας τον Quartararo πίσω του για 0,285 δευτερόλεπτα – με τους υπόλοιπους αναβάτες να βρίσκονται σχεδόν 11 δευτερόλεπτα πιο πίσω. 

Ο Aleix Espargaro ενεπλάκη σε μια συναρπαστική μάχη με τον Miller και τον Marquez για την τρίτη θέση, με εκείνη τη διαμάχη να ξεσπά στον 21ο γύρο, ενώ νωρίτερα οι 3 αυτοί αναβάτες βρίσκονταν κοντά στην πίστα χωρίς όμως να επιχειρούν προσπεράσεις. 

Αφού δεν μπόρεσε να βρει έναν τρόπο να περάσει τον Miller, ο οποίος ήταν πολύ σκληρός στο φρενάρισμα, ο Marquez τελικά άρπαξε την τρίτη θέση από τον Αυστραλό με ένα εκπληκτικό προσπέρασμα στο εσωτερικό της δύσκολης πέμπτης στροφής.

Στη συνέχεια, ο Marquez υπερασπίστηκε την θέση του στο φρενάρισμα για την έκτη στροφή, με τον Ισπανό αναβάτη να έχει ένα γλίστρημα στην τελευταία στροφή του ίδιου γύρου. Με τον χαρακτηριστικό του τρόπο, ο Marquez κατάφερε να σώσει μια πτώση θυμίζοντας τον παλιό, καλό του εαυτό.


Την ίδια στιγμή, ο Aleix Espargaro προσπερνούσε τον Miller και, εκμεταλλευόμενος την στιγμή του Marquez, κατάφερε να περάσει μπροστά από τον 8 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, παίρνοντας την τελευταία θέση του βάθρου – πρώτη φορά για την Aprilia που ανεβαίνει σε δύο συνεχόμενους αγώνες στο βάθρο. Το αποτέλεσμα αυτό σημαίνει ότι η Aprilia είναι πλέον σε μια θέση όπου χάνει τις παραχωρήσεις που είχε μέχρι και φέτος. 


Ο Marquez ξεπέρασε τον Miller στον τελευταίο γύρο στη στροφή 8 για να κερδίσει το καλύτερο του αποτέλεσμα της χρονιάς μέχρι τώρα στην τέταρτη θέση, ενώ ο Joan Mir της Suzuki ολοκλήρωσε την πρώτη εξάδα.

Ο Nakagami ήταν έβδομος στο τέλος μετά το δυνατό του ξεκίνημα, ενώ ο Enea Bastianini τερμάτισε όγδοος, μπροστά από τον rookie, Marco Bezzechi.

Ο Brad Binder ολοκλήρωσε την πρώτη δεκάδα, όντας άλλη μια φορά η κορυφαία ΚΤΜ, με τον Pol Espargaro, τον Miguel Oliveira, τον Alex Marquez, τον Maverick Vinales και τον Franco Morbidelli να συμπληρώνουν τις βαθμολογούμενες θέσεις. 

Η ανάκαμψη του Alex Rins από την 14η θέση στο grid αποδείχθηκε καταστροφική, καθώς ο αναβάτης της Suzuki έφυγε από την πίστα στον ένατο γύρο στη στροφή 12 και βρέθηκε στο πίσω μέρος. Τελικά ο αναβάτης της Suzuki κατάφερε να πάρει μόνο την 19η θέση.

Δημήτρης Διατσίδης

Ο Δημήτρης Διατσίδης σπούδασε Αρχιτεκτονική στο ΑΠΘ και από το 1983 εργάζεται ως δημοσιογράφος σε περιοδικά και στην τηλεόραση. Παράλληλα ασχολήθηκε με τους Αγώνες Ταχύτητας Μοτοσυκλέτας, Καρτ και Αυτοκινήτου και από το 2004 έως και σήμερα παρουσιάζει το τηλεοπτικό πρόγραμμα του MotoGP στην Ελληνική τηλεόραση και παράλληλα οδηγεί σε όλες τις πίστες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Έχει εργαστεί στα περιοδικά, AUTO MOTO, 4τροχοί, 2τροχοί, Ταξιδεύοντας, Motosport, Playboy, MEN, Car & Driver και από το 2007 είναι εκδότης και διευθυντής του MOTOGP WORLD. Στην τηλεόραση ξεκίνησε από τον ΑΝΤ1 και την εκπομπή “Από τη θέση του Οδηγού” και συνεργάστηκε με την ΕΡΤ1, ΕΤ3, ΣΚΑΪ, COSMOTE TV.