DS Automobiles DS7 Crossback E-Tense 4×4: Άνετο και χαλαρωτικό (pics&vid)

DS Automobiles DS7 Crossback E-Tense 4x4: Άνετο και χαλαρωτικό (pics&vid)

Με επιβλητική παρουσία, οι 300 ίπποι, η κορυφαία άνεση και εξοπλισμός έρχονται πακέτο με χαμηλή ή μηδενική κατανάλωση στο νέο DS 7 Crossback E-Tense 4X4 και μας βάζουν στην πρίζα.

H premium μάρκα του ομίλου PSA, η DS, επένδυσε πάνω στην ιστορική κληρονομιά της άνεσης και της πρωτοτυπίας της Citroen, με δάνειο άλλωστε το όνομα από το πιο ρηξικέλευθο μοντέλο της γαλλικής μάρκας.
Από όλα τα μοντέλα της DS, το 7 Crossback E-Tense 4X4 είναι αυτό που ενσωματώνει με τον καλύτερο τρόπο όλα όσα πρεσβεύει η μάρκα: Κορυφαία πολυτέλεια και άνεση, πρωτοτυπία και τεχνολογική πρωτοπορία.
Εξωτερικά το νέο DS 7 Crossback E-Tense 4X4 ξεγελά. Δείχνει πολύ κυριαρχικό και ογκώδες, το μήκος όμως των 4,57 μέτρων είναι πολύ μικρότερο από αυτό των περισσότερων μεσαίων μοντέλων της κατηγορίας D. Οι Γάλλοι έχουν καταφέρει, με στιβαρές γραμμές και χάρη στο μεγάλο πλάτος των 1.9 μέτρων, να δημιουργήσουν ένα επιβλητικό SUV, σε διαστάσεις όμως που δεν το καθιστούν απαγορευτικό για την αστική μετακίνηση.
Η τελευταία άλλωστε είναι και αυτή που αναδεικνύει τα θετικά στοιχεία της υβριδικής τεχνολογίας που κρύβει κάτω από το αμάξωμά του το DS 7 Crossback E-Tense 4X4. Με εμβέλεια περίπου 40 χιλιομέτρων αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης σε πραγματικές συνθήκες, με μέγιστη ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα, το αυτοκίνητο θα καλύψει χωρίς κατανάλωση βενζίνης τις ανάγκες μετακίνησης όσων έχουν τη δυνατότητα φόρτισής του είτε στο σπίτι, είτε στην εργασία. Ακόμα όμως και στην περίπτωση που αυτή η δυνατότητα δεν υπάρχει σε καθημερινή βάση, μια «έξυπνη» διαχείριση των προγραμμάτων λειτουργίας είναι ικανή να αποφέρει μέση κατανάλωση καυσίμου περίπου 7,5 λίτρων, πραγματικά πολύ χαμηλή για ένα πολυτελές SUV 300 ίππων, με βάρος που ξεπερνά λίγο τα 1.800 κιλά.
Για τη υλοποίηση της δικής της plug in hybrid πρότασης, η DS δεν επένδυσε σε κάποιο μεγάλο σε κυβισμό κινητήρα ατμοσφαιρικής τροφοδοσίας όπως συνήθως ο ανταγωνισμός, αλλά στο πολύ καλό τετρακύλινδρο turbo σύνολο βενζίνης των 1.6 λίτρων, που στην περίπτωσή μας αποδίδει 200 ίππους. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης επικουρείται από δύο ηλεκτρικούς, έναν σε σειρά με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και έναν στον πίσω άξονα, ο οποίος αναλαμβάνει αποκλειστικά την κίνηση των πίσω τροχών. Το σύνολο των τριών κινητήρων αποδίδει 300 ίππους ισχύος και 520 Nm ροπής, νούμερα που είναι αρκετά να προσδώσουν μέγιστη ταχύτητα 240 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5.9 δλ.
Τα παραπάνω εντυπωσιακά στοιχεία επιδόσεων μπορεί κανείς να τα απολαύσει με το πρόγραμμα οδήγησης sport, ενώ υπάρχουν επίσης διαθέσιμα τα electric, hybrid, comfort και 4WD. Παρότι μάλιστα ελάχιστοι θα είναι αυτοί που θα δοκιμάσουν στην πράξη τις εκτός δρόμου ικανότητες του πολυτελούς DS 7 Crossback E-Tense 4X4, αξίζει να σημειώσουμε τα 19 εκατοστά απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος.
Προσανατολισμένο στην απόλυτη άνεση και την αθόρυβη μετακίνηση, το κορυφαίο SUV της DS εντυπωσιάζει και στους δύο τομείς, ευτυχώς όμως όχι μόνο σε αυτούς. Το αυτοκίνητο είναι συμπαγές και η ενεργή ανάρτηση DS Active Scan Suspension, η οποία ανιχνεύει λακκούβες μέσω κάμερας για να ρυθμίσει κατάλληλα τη λειτουργία των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ, διατηρεί τον απόλυτο έλεγχο του αμαξώματος στις στροφές και στις μεγάλες ταχύτητες.
Μάλιστα η η εμπλοκή και του πίσω άξονα στο κοπιαστικό έργο των τροχών να περάσουν την ισχύ των 300 ίππων στο δρόμο, δίνει μια αξιοσημείωτη ακρίβεια αντιδράσεων ακόμα και σε συνεχείς κλειστές στροφές.
Προφανώς το DS 7 Crossback E-Tense 4X4 δεν το απολαμβάνεις αναζητώντας σπορ επιφάσεις, αλλά χαλαρά μέσα στην πόλη, με την απαράμιλλη ησυχία των ηλεκτρικών μοτέρ, ή σε ταξίδι υψηλών ταχυτήτων όπου όλα μοιάζουν να συμβαίνουν μια διάσταση παραπέρα. Χώροι και άνεση παρέχονται στο μάξιμουμ, ενώ και οι αποσκευές όγκου 555 λίτρων θα βρουν τη θέση τους χωρίς ασκήσεις χωροταξικής ακρίβειας.
Το εσωτερικό είναι πολύ προσεκτικά υλοποιημένο με υλικά υψηλής ποιότητας, ενώ τη σχεδίαση θα την χαρακτηρίσουμε πρωτότυπη και ευχάριστη. Η πρωτοτυπία αυτή αποφέρει και εργονομία πέρα από τα συνηθισμένα, όπως για παράδειγμα τη θέση των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα στην κεντρική κονσόλα, ή τον διακόπτη εκκίνησης στο κέντρο του ταμπλό. Αυτά όμως είναι περισσότερο αφορμές κριτικής της αντιπαθούς τάξης των δημοσιογράφων, καθώς ο ιδιοκτήτης του DS σύντομα θα προσαρμοστεί στην ιδιότυπη θέση τους.
Εντυπωσιακή είναι και η εικόνα των ψηφιακών απεικονίσεων τόσο του πίνακα οργάνων, όσο και του συστήματος πολυμέσων, μέσω οθονών 12,3 και 12 ιντσών αντίστοιχα. Ο οδηγός θα απολαύσει επίσης τα πολύ αποδοτικά εμπρός φώτα Active LED Vision, το Night Vision που εντοπίζει άτομα και μεγάλα ζώα στην πορεία του αυτοκινήτου τη νύχτα και τέλος το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Connected Pilot. Όλοι οι επιβάτες τέλος έχουν στη διάθεσή τους ένα κορυφαίο ηχοσύστημα της Focal, με εντυπωσιακή απόδοση.
Η ουσία βρίσκεται στο γεγονός πως άπαξ και οδηγήσεις το DS 7 Crossback E-Tense 4X4, δύσκολα θα το αφήσεις για κάτι άλλο -τουλάχιστον για κάτι που ανήκει στην ευγενή του συνομοταξία. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πολύ εστιασμένο, πολύ «κάνω αυτά που υπόσχομαι και ακόμα περισσότερα» και πολύ άνετο και χαλαρωτικό.


Με κόστος που ξεκινά από τα 51.840 ευρώ σίγουρα δεν θα γίνει το best seller της ελληνικής αγοράς, ωστόσο η λιανική τιμή προ φόρων όλων των εκδόσεών του, που βρίσκεται κάτω από το όριο των 40.00 ευρώ, το καθιστά ιδανική πρόταση εταιρικού αυτοκινήτου. Επιπρόσθετα, η DS ως μάρκα μπορεί να φέρνει έναν φρέσκο αέρα στην κατηγορία των premium αυτοκινήτων, αλλά δεν είναι “νέα”, υπό την έννοια ενός κατασκευαστή μη εγνωσμένης αξίας. Βλέπετε το group PSA φρόντισε να την προικίσει με τα καλύτερα στοιχεία του.
Τα παραπάνω πιστοποιούνται από την παροχή εγγύησης πέντε ετών, αλλά και το γεγονός ότι το DS 7 Crossback E-Tense 4X4 αρίστευσε στις δοκιμές ασφάλειας του ανεξάρτητου φορέα Euro NCAP, κατακτώντας την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων. 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Tο 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, συνεργάτης του περιοδικού TOP GEAR, συνεργάτης του περιοδικού MotoGP World, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.