Δοκιμάζουμε το Tesla Y Performance και προβληματιζόμαστε…

Το Tesla Model Y είναι για την ώρα, το πιο πρόσφατο μοντέλο της Tesla. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό SUV που κυκλοφόρησε το 2020. Είναι ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα της Tesla, καθώς προσφέρει υψηλές επιδόσεις, ευελιξία και ασφάλεια σε ένα ευρύ φάσμα οδηγικών συνθηκών.

Πριν από μήνες είχαμε οδηγήσει το Model 3 Long Range και πριν από λίγες ημέρες είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο Model Y στην έκδοση Performance.

Το Tesla Model Y Performance είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό crossover SUV που προσφέρει απίστευτες επιδόσεις, εμβέλεια και ευελιξία. Είναι η τελευταία προσθήκη στη σειρά ηλεκτρικών οχημάτων της Tesla και μοιράζεται πολλά από τα ίδια χαρακτηριστικά και την ίδια τεχνολογία με τα αδέρφια του, το Model 3 sedan και το Model X SUV.
Το Model Y Performance είναι εξοπλισμένο με ένα σύστημα τετρακίνησης με δύο κινητήρες, που προσφέρει εντυπωσιακή ροπή και εξωφρενική επιτάχυνση. Μπορεί να επιταχύνει από τα 0 έως τα 100 km/h σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα, καθιστώντας το ένα από τα ταχύτερα SUV της αγοράς. Η τελική ταχύτητα του Model Y Performance ορίζεται ηλεκτρονικά στα 155 km/h, η οποία και υπερκαλύπτει τα νόμιμα πλαίσια ενώ είναι υπεραρκετή για τους περισσότερους οδηγούς. Δεν χρειάζεστε παραπάνω…


Η μπαταρία του Model Y Performance έχει ονομαστική χωρητικότητα 75 kWh και η αυτονομία του φτάνει τα 487 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Και αυτό είναι υπεραρκετό για τους περισσότερους οδηγούς και καθιστά το Model Y Performance ένα από τα πιο πρακτικά ηλεκτρικά SUV της αγοράς. Το Model Y Performance μπορεί να φορτιστεί στο σπίτι χρησιμοποιώντας μια τυπική σούκο πρίζα αν έχετε διαθέσιμη μια αιωνιότητα ή -καλύτερα- σε έναν σταθμό Supercharger της Tesla, ο οποίος μπορεί να παρέχει ισχύ φόρτισης έως και 250 kW και φορτίζει το αυτοκίνητο θεωρητικά από άδειο σε 20 λεπτά.
Το εξωτερικό του Model Y Performance είναι κομψό και μοντέρνο, με καθαρές γραμμές και σπορ προφίλ. Σε μερικούς αρέσει σε μερικούς όχι. Το Model 3 το βρίσκω πιο αρμονικό, το Υ είναι οπτικά κάπως… Ωστόσο, έχει χαμηλό κέντρο βάρους, το οποίο το βοηθά να το αισθάνεσαι ως σπορ αυτοκίνητο καθώς είναι εξοπλισμένο με τροχούς επιδόσεων 21 ιντσών που του δίνουν μια τολμηρή και επιθετική εμφάνιση και αντίστοιχα κοφτερή οδηγική συμπεριφορά. Διατίθεται σε διάφορα χρώματα εκτός από το εικονιζόμενο Deep Blue Metallic, όπως Solid Black, Pearl White Multi-Coat, Red Multi-Coat και Midnight Silver Metallic.

Το εσωτερικό του Model Y Performance είναι ευρύχωρο και άνετο, με θέσεις για έως και πέντε επιβάτες. Έχει μινιμαλιστική σχεδίαση, με μια μεγάλη οθόνη αφής 15 ιντσών που ελέγχει πολλές από τις λειτουργίες του οχήματος. Εμένα μου άρεσε πολύ και δεν καταλαβαίνω όλους αυτούς που το κράζουν. Είναι μια διαφορετική αισθητική που τη βρίσκω αρμονική με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το Model Y Performance είναι εξοπλισμένο με διάφορα προηγμένα χαρακτηριστικά, όπως το τρομερό και φοβερό premium ηχοσύστημα, μια πανοραμική γυάλινη οροφή και μια έγχρωμη head-up display που προβάλλει σημαντικές πληροφορίες στο παρμπρίζ.

Ας πούμε δυο λόγια για το ηχητικό σύστημα. Το Tesla Model Y διαθέτει στάνταρ ένα κορυφαίο ηχοσύστημα που το ονομάζει “Ultra-High Fidelity Sound” (UHFS). Διαθέτει 14 ηχεία, ένα subwoofer και 2 ενισχυτές, αποδίδοντας συνολική ισχύ 1.000 Watt. Υπάρχει επίσης διαθέσιμη επιλογή για ένα ακόμα πιο εξωτικό ηχοσύστημα με 15 ηχεία, η οποία περιλαμβάνει έναν ισχυρότερο ενισχυτή και πρόσθετα ηχεία για τη δημιουργία μιας πιο καθηλωτικής εμπειρίας ακρόασης.


Ένα από τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν στο Model Y Performance είναι το σύστημα Autopilot, το οποίο είναι μια σουίτα προηγμένων λειτουργιών υποβοήθησης του οδηγού που μπορούν να βοηθήσουν τους οδηγούς να παραμείνουν ασφαλείς στο δρόμο. Στην Ελλάδα δεν είναι σωστό ούτε καν να το δοκιμάσουμε. Αρκούν τα τρένα που πάνε στην ίδια γραμμή. Ωστόσο ας πούμε μερικά πράγματα γι αυτό. Το σύστημα Autopilot περιλαμβάνει χαρακτηριστικά όπως ο προσαρμοστικός έλεγχος ταχύτητας, η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης. Διαθέτει επίσης μια λειτουργία που ονομάζεται Navigate on Autopilot, η οποία μπορεί να πλοηγήσει το όχημα στον αυτοκινητόδρομο, από την είσοδο έως την έξοδο, λαμβάνοντας υπόψη την κυκλοφορία και τις οδικές συνθήκες. Ίσως σε πόλεις με πιο μοντέρνο οδικό δίκτυο να το δοκιμάσουμε.

Για την αξιολόγηση της οδικής του συμπεριφοράς, επιλέξαμε τη γνωστή ειδική διαδρομή που τα περιλαμβάνει όλα. Από Βούλα μέχρι Πόρτο Γερμενό μέσα από τον Άγιο Γιώργη στο όρος Πατέρας και επιστροφή από Ψάθα, Αλεποχώρι, Μέγαρα και Ολυμπία οδό. Ως πρώην οδηγός αγώνων ταχύτητας, μπορώ να οδηγήσω πολύ γρήγορα αν χρειαστεί. Με το Model Y δεν χρειάζεται να πλησιάσω κανένα όριο. Το αυτοκίνητο είναι επικίνδυνα γρήγορο ακόμα και σε ρυθμό βόλτας. Εννοείται πως είναι ότι πιο γρήγορο κυκλοφορεί εκεί έξω και ας είναι ένα ογκώδες SUV. To 0-100 χλμ./ώρα σε 3.5 δευτερόλεπτα είναι μια εξωφρενική επίδοση που μόνο υβριδικά υπεραυτοκίνητα όπως η Ferrari Laferrari (3 δευτερόλεπτα) μπορούν να προσφέρουν. Αν ξεπεράσουμε το απίστευτο 0-100 και σε όλες τις άλλες ρεπρίζ, το αυτοκίνητο σου κουράζει τον αυχένα και σου «κουνάει» τον εγκέφαλο. Μετά από μερικά γρήγορα 0-100, νιώθεις άρρωστος με πονοκέφαλο. Σοβαρά μιλάω! Τώρα στο θέμα της οδικής συμπεριφοράς το Model Y Performance μου φάνηκε άψογο, φράση που ποτέ σε αυτά τα 40 χρόνια που δημοσιογραφώ δεν έχω ξαναγράψει. Δεν περιγράφω άλλο._

Συμπερασματικά, για να μιλήσουμε και λίγο πολιτικά ορθά, το Tesla Model Y Performance είναι ένα εντυπωσιακό αμιγώς ηλεκτρικό SUV που προσφέρει απίστευτες επιδόσεις, εμβέλεια και τεχνολογία. Διαθέτει κομψή και μοντέρνα σχεδίαση, ευρύχωρο και άνετο εσωτερικό και μια σειρά από προηγμένα χαρακτηριστικά που το καθιστούν ένα από τα ασφαλέστερα και πιο πρακτικά SUV της αγοράς. Με την άμεση ροπή, τη μεγάλη εμβέλεια και τη σπορ συμπεριφορά του, το Model Y Performance είναι βέβαιο ότι θα εντυπωσιάσει τους οδηγούς που αναζητούν ένα ηλεκτρικό όχημα που μπορεί να συμβαδίσει με τον ενεργό τρόπο ζωής τους. Με την κρατική έκπτωση η τιμή διαμορφώνεται πλέον στα 57.990€

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Tο 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, συνεργάτης του περιοδικού TOP GEAR, συνεργάτης του περιοδικού MotoGP World, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.