Audi Q3 TFSI e & Q3 Sportback TFSI e: τα κορυφαία plug-in υβριδικά SUV

Η Audi με τα plug-in υβριδικά SUV Q3 45 TFSI e και Q3 Sportback 45 TFSI e, πετάει το γάντι στον ανταγωνισμό! Τα δύο δημοφιλή SUV, εξοπλισμένα με τεχνολογικά προηγμένο plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα, προσφέρουν συνδυασμένη ισχύ 245 PS (180 kW), συναρπαστικές επιδόσεις και ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει τα 61 χλμ. (κατά NEDC). Η εύχρηστη στην καθημερινότητα ηλεκτροκίνηση, η απλή διαδικασία φόρτισης και τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά, καθιστούν τα δύο υβριδικά SUV ιδανική λύση για είσοδο στον κόσμο της εξηλεκτρισμένης κινητικότητας.

Παράλληλα, τα δύο μοντέλα προσφέρουν σημαντικά οικονομικά οφέλη, καθώς απαλλάσσονται από καταβολή ετήσιων τελών κυκλοφορίας ενώ ως εταιρικά αυτοκίνητα, οι χρήστες δεν πληρώνουν φόρο χρήσης. Στην Ελλάδα, το Q3 45 TFSI e έχει προτεινόμενη λιανική τιμή 45.900 €, η αντίστοιχη για το Q3 Sportback 45 TFSI e είναι 49.550 €, ενώ για περιορισμένο χρονικό διάστημα προσφέρονται με επιπλέον όφελος ηλεκτροκίνησης ύψους 3.000 €.
Και τα δύο μοντέλα Q3 χρησιμοποιούν τον γνώριμο 1.4 TFSI, με ισχύ 150 PS (110 kW), ως κινητήρα εσωτερικής καύσης. Συνδυάζεται με ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη (PSM), ο οποίος παρέχει ισχύ 85 kW (116 PS). Ο PSM αποτελεί ενιαία μονάδα με το αυτόματο κιβώτιο S tronic έξι σχέσεων, μαζί με τον διαχωριστικό συμπλέκτη. Η ισχύς μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς. Μία ενσωματωμένη ηλεκτρική αντλία λαδιού εξασφαλίζει την τροφοδοσία ισχύος και συνεπώς τη λειτουργία των συμπλεκτών ακόμη και όταν ο κινητήρας TFSI είναι ανενεργός.
Συνδυαστικά, η ισχύς φτάνει την τιμή των 245 PS (180 kW) και η ροπή τα 400 Nm. Και τα δύο μοντέλα επιταχύνουν 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Στον NEDC, η κατανάλωση του Q3 45 TFSI e είναι 1,4 – 1,7 λίτρα ανά 100 χλμ. (32 – 39 γραμμ. CO2). Οι αντίστοιχες τιμές για το Q3 Sportback 45 TFSI e είναι ίδιες για την κατανάλωση ενώ για τους ρύπους 33 – 38 γραμμάρια CO2. Συνολική αυτονομία και για τα δύο μοντέλα περίπου 710 χλμ..

Η μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του οχήματος, μπροστά από τον πίσω άξονα. Τα 96 πρισματικά της στοιχεία αποθηκεύουν 13,0 kWh ενέργειας (10,4 kWh net). Η υψηλή ενεργειακή αξία οφείλεται στη συμπαγή και σχετικά ελαφριά κατασκευή νέας γενιάς. Διαθέτει δικό της κύκλωμα ψύξης, το οποίο μπορεί να συνδεθεί με το κύκλωμα του συστήματος κλιματισμού για να εξασφαλίσει αποτελεσματική ψύξη ακόμα και όταν οι απαιτήσεις είναι υψηλές.
Τα δύο υβριδικά SUV ξεκινούν πάντα σε ηλεκτρική λειτουργία. Μπορούν να καλύψουν έως και 61 χλμ. αποκλειστικά ηλεκτρικά (NEDC), με μέγιστη ταχύτητα 140 χλμ./ώρα. Σε χαμηλές ταχύτητες, το AVAS (Acoustic Vehicle Alert System) παράγει τον υποχρεωτικό ήχο για να προειδοποιεί άλλους χρήστες του δρόμου.

Στη λειτουργία “Auto-Hybrid”, τον κύριο τρόπο λειτουργίας, το σύστημα διαχείρισης εξασφαλίζει τη συνεργασία των δύο κινητήρων με έξυπνο και αποτελεσματικό τρόπο. Ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει τον τετρακύλινδρο κινητήρα σε πολλές περιπτώσεις, για παράδειγμα σε προσπέραση. Όταν το όχημα επιταχύνει από χαμηλές ταχύτητες, εφαρμόζει την υψηλή ροπή του ηλεκτροκινητήρα – λόγω της αρχής λειτουργίας του – για να γεφυρώσει τα λίγα δέκατα του δευτερολέπτου που ο υπερσυμπιεστής χρειάζεται να αυξήσει την πίεση, με αποτέλεσμα ιδιαίτερα δυναμική αίσθηση.
Ο οδηγός μπορεί να δώσει προτεραιότητα στην ηλεκτρική κίνηση με το κουμπί EV. Το σύστημα διαχείρισης κίνησης αξιολογεί συνεχώς πολλά δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων των πληροφοριών διαδρομής από το σύστημα πλοήγησης και αυτών σχετικά με το κοντινό περιβάλλον, από τους αισθητήρες του οχήματος. Αυτό του επιτρέπει να αναγνωρίζει πότε το αυτοκίνητο πλησιάζει ένα όριο ταχύτητας ή έναν κυκλικό κόμβο ή πλησιάζει πολύ κοντά στο προπορευόμενο όχημα και να προσαρμόζει την ταχύτητά του. Όταν το πόδι αφαιρεθεί από το γκάζι, το Audi Q3 45 TFSI e και το Q3 Sportback 45 TFSI e ρολάρουν με τον TFSI απενεργοποιημένο στις περισσότερες περιπτώσεις.
Παράλληλα, υπάρχουν οι επιλογές “Battery Hold” και “Battery Charge”, με τον οδηγό να επιλέγει αν θα διατηρήσει τη φόρτιση της μπαταρίας στο τρέχον επίπεδο ή θα την αυξήσει. Επιπλέον, με την επιλογή “Dynamic” στο Audi drive select, θέτοντας το S tronic στη θέση “S” και πατώντας βαθιά το γκάζι, ο οδηγός έχει την πλήρη ροπή 330 Nm του ηλεκτρικού κινητήρα στη διάθεσή του για έως και 10 δευτερόλεπτα. Μόλις αφήσει το γκάζι, ο ηλεκτρικός κινητήρας ανακτά ενέργεια σε λειτουργία γεννήτριας. Με αυτόν τον τρόπο, το όχημα μπορεί επίσης να επιβραδυνθεί γρήγορα χάρη στον ηλεκτροκινητήρα του.
Ανεξάρτητα από το προφίλ οδήγησης, και τα δύο μοντέλα ανακτούν ενέργεια πάντα όταν ο οδηγός πατά το φρένο. Έως περίπου 0,3 g – δηλ. στη συντριπτική πλειοψηφία των πεδήσεων κατά την καθημερινή οδήγηση – μόνο ο ηλεκτροκινητήρας εκτελεί την επιβράδυνση. Μόνο όταν το πεντάλ φρένου πιέζεται πιο έντονα, τα υδραυλικά φρένα τίθενται σε λειτουργία. Η μετάβαση είναι πρακτικά μη αισθητή και η ανάκτηση παραμένει ενεργή. Κατά το φρενάρισμα, το σύστημα μπορεί να ανακτήσει έως και 40 kW ισχύος μέσω του ηλεκτροκινητήρα και να την αποθηκεύσει στην μπαταρία.

Το στάνταρ Audi drive select προσθέτει ακόμα περισσότερες πτυχές στην οδηγική εμπειρία – καθώς προσφέρει πρόσβαση όχι μόνο στους κινητήρες αλλά και σε συστήματα όπως το S tronic και το υδραυλικό τιμόνι. Εκτός από τη δυναμική λειτουργία, διαθέσιμες επίσης οι επιλογές comfort, auto και individual. Τα δύο plug-in υβριδικά έχουν ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών ως στάνταρ, ζάντες διαμέτρου 18, 19 και 20 ιντσών διατίθενται προαιρετικά. Το αμάξωμά τους είναι 10 χιλ. ψηλότερο από αυτό των μοντέλων Q3 με συμβατικά συστήματα κίνησης – πράγμα που σημαίνει ότι η απόσταση από το έδαφος παραμένει η ίδια, παρά την πλάκα προστασίας για την μπαταρία.
Τα Audi Q3 45 TFSI e και Q3 Sportback 45 TFSI e μπορούν να φορτιστούν χρησιμοποιώντας είτε συνεχές ρεύμα (DC) με ισχύ 11 kW είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), σε πρίζα σούκο ή υποδοχή 400 Volts, 3,6 kW. Με το τελευταίο, μια άδεια μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί σε 3 ώρες και 45 λεπτά χρησιμοποιώντας το στάνταρ καλώδιο φόρτισης. Η δωρεάν εφαρμογή myAudi επιτρέπει τον έλεγχο της φόρτισης, τον προγραμματιστή χρόνου και τον έλεγχο κλιματισμού πριν από την είσοδο, από ένα smartphone.
Φυσικά, τα δύο μοντέλα διατηρούν τα γνώριμα χαρακτηριστικά του Q3. Ευρύχωρα στο εσωτερικό, με καθίσματα που προσφέρουν εξαιρετική άνεση ενώ τα πίσω καθίσματα μετατοπίζονται κατά μήκος, ως στάνταρ. Υπάρχουν πολλές επιλογές διαμόρφωσης για αύξηση του χώρου αποσκευών, που ποικίλλει από 380 έως 1.375 λίτρα. Προαιρετικά, η Audi εξοπλίζει τα δύο SUV με ηλεκτρική πίσω πόρτα που μπορεί επίσης να ανοίξει με κίνηση ποδιών.

Τα δύο υβριδικά SUV παρέχουν το πλήρες πακέτο infotainment, συνδεσιμότητας και προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της μάρκας – ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit) σε δύο μεγέθη οθόνης και οθόνη αφής 10,1 ιντσών που εμφανίζει τη ροή ενέργειας, σε συνδυασμό με powermeter που εμφανίζει την ισχύ και την κατάσταση του κινητήριου συστήματος, την ανάκτηση, την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας και την αυτονομία. Διαθέσιμος φωνητικός έλεγχος, πρόγραμμα πλοήγησης MMI Navigation plus, πρόσβαση στις διαδικτυακές υπηρεσίες του Audi connect και τις υπηρεσίες Car-to-X, ενώ η εφαρμογή myAudi συνδέει το αυτοκίνητο με smartphone. Το Audi phone box και το Bang & Olufsen Premium Sound System με virtual 3D ήχο, ολοκληρώνουν την ξεχωριστή εμπειρία χρήσης.
Το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης είναι πληρέστατο, περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό τα Audi pre sense, lane departure warning, turn assist, swerve assist ενώ διαθέσιμο προαιρετικά είναι το adaptive cruise control, το οποίο υποστηρίζει τον οδηγό με διαμήκη και πλευρικό έλεγχο του οχήματος – ως εμπειρία ημιαυτόνομης οδήγησης.

Τα Audi Q3 45 TFSI e και Q3 Sportback 45 TFSI e διατίθενται από 45.900 € και 49.550 € αντίστοιχα, με τον βασικό εξοπλισμό να περιλαμβάνει επίσης προβολείς LED και αυτόματο διζωνικό κλιματισμό. Αυτήν την περίοδο και για περιορισμένο χρονικό διάστημα προσφέρονται με επιπλέον όφελος ηλεκτροκίνησης ύψους 3.000. € Αξίζει να τονιστεί ότι ως εταιρικά αυτοκίνητα, οι χρήστες των δύο plug-in υβριδικών μοντέλων απαλλάσσονται από καταβολή φόρου χρήσης ενώ και τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά.