Renault 5 Turbo 3E, το 1 ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ “mini-supercar”, αναβιώνει ένα θρύλο
Με αυτή την έκδοση, η Renault εκμεταλλεύεται ιδανικά την τεχνογνωσία της Alpine, στην εξέλιξη σπορ αλλά και αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αναβιώνοντας το θρύλο του R5 Turbo, με τη μορφή ενός ηλεκτρικού «πυραύλου τσέπης», που διαθέτει εντυπωσιακό design, αποκλειστική πλατφόρμα και πρωτοποριακούς ηλεκτροκινητήρες σε κάθε πίσω τροχό, αποδίδοντας συνολικά 540 ίππους.
Το Renault 5 Turbo 3E θα βρίσκεται στις εκθέσεις εντός του 2027, ενώ η παραγωγή του θα σταματήσει στα 1.980 αυτοκίνητα, που θα είναι όλα αριθμημένα. Τις προσεχείς εβδομάδες θα ανοίξουν οι παραγγελίες του.
“Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο «κτήνος» που φτιάχτηκε για να κερδίζει σε αγώνες ράλι, drift και στην πίστα, όντας και κατάλληλο για το δρόμο.” Αυτά τα λίγα λόγια συνοψίζουν την ιδέα για την εξέλιξη και τη μηχανολογία του Renault 5 Turbo 3E. Το πιο ισχυρό και πιο προηγμένο αυτοκίνητο δρόμου που κατασκευάστηκε ποτέ από τη Renault. Ένα εντυπωσιακό ηλεκτρικό μοντέλο που ενσαρκώνει το πνεύμα της Renault, το πάθος της για τους αγώνες, αλλά και τον αγωνιστικό της χαρακτήρα.

Το Renault 5 Turbo 3E επαναφέρει στο προσκήνιο την εμβληματική κληρονομιά των Renault 5 Turbo και Turbo 2 του 1980, δύο «πυραύλων τσέπης», που άφησαν ανεξίτηλο το στίγμα τους στην εποχή τους, μέσα από τον πληθωρικό χαρακτήρα, την πρωτοποριακή τους προσέγγιση, και τις εντυπωσιακές τους επιδόσεις στα ράλι. Ήταν τα πρώτα γαλλικά μοντέλα που διέθεταν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, μια τεχνολογία που η Renault μόλις είχε παρουσιάσει με μεγάλη επιτυχία στη Formula 1, και τώρα είναι ιδιαίτερα περιζήτητα ως συλλεκτικά αυτοκίνητα.
Το Renault 5 Turbo 3E είναι κάτι παραπάνω από αυτά. Πολύ παραπάνω από μία αναβίωση ενός εμβληματικού μοντέλου, είναι ένα εκμοντερνισμένο, καινοτόμο ηλεκτρικό, πιο εντυπωσιακό και ακόμα πιο δυνατό από τους προκατόχους του, επιβεβαιώνοντας την ταυτότητά του ως το πρώτο όχημα μίας καινούργιας κατηγορίας: αυτή των ‘mini-supercars’. Ακριβώς όπως τα μεγαλύτερα οχήματα, διαθέτει εντυπωσιακές τεχνικές προδιαγραφές (540 ίπποι, 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα, αμάξωμα από ανθρακονήματα κ.λπ.), ενώ προσφέρει πληθώρα δυνατοτήτων εξατομίκευσης, με στόχο να καλύψει κάθε απαίτηση. Επιπλέον, η εντυπωσιακά χαμηλή τιμή του λόγου μήκους/πλάτους (2,01), κατατάσσει το συγκεκριμένο μοντέλο στην ίδια κλάση με ένα supercar, διατηρώντας, παράλληλα, και τα χαρακτηριστικά ενός compact hot hatch.

Το μοντέλο είναι χτισμένο πάνω σε μία αποκλειστική πλατφόρμα, με προσανατολισμό στις επιδόσεις.
Το Renault 5 Turbo 3E είναι ένα mini-supercar που στέκεται δίπλα στο Renault 5 E-Tech electric (το αυτοκίνητο πόλης) και το Alpine A290 (το σπορ αυτοκίνητο πόλης) του Group Renault, ακολουθώντας με αυτό τον τρόπο τη διάρθρωση της γκάμας που υπήρχε και τη δεκαετία του 1980, με τα Renault 5, Renault 5 Alpine και Renault 5 Turbo: η εντυπωσιακή εμφάνιση και τα έντονα χαρακτηριστικά της Renault, σε συνδυασμό με το αγωνιστικό πνεύμα και την τεχνογνωσία της Alpine.
Ταυτόχρονα, την εικόνα συμπληρώνουν και άλλα δυνατά ονόματα, όπως η Ampere για το λογισμικό και την ηλεκτρονική αρχιτεκτονική, αλλά και η Mobilize για την αμφίδρομη φόρτιση (V2L και V2G), μαζί με μια σειρά από υπηρεσίες που διευκολύνουν την ηλεκτροκίνηση: Mobilize Smart Charge, Mobilize Charge Pass και Plug & Charge.
Ορισμένοι συνεργάτες έχουν επίσης συνδράμει, με την τεχνογνωσία και την εμπειρία τους, πάνω σε θεμελιώδη συστήματα, όπως οι ενσωματωμένοι κινητήρες των τροχών, και τα ανθρακονήματα του αμαξώματος.
Ως εκ τούτου, το Renault 5 Turbo 3E αποτελεί μία ακόμη απόδειξη της πλήρους εφαρμογής του μετασχηματισμού του Group Renault, βάσει του στρατηγικού πλάνου Renaulution.
Μερικά χαρακτηριστικά του, όπως τα πίσω φώτα και οι πλευρικοί καθρέφτες, είναι αναγνωρίσιμα καθώς προέρχονται από το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech, αλλά η κύρια ιδέα πίσω από το project ήταν να αναβιώσει την κληρονομιά αυτών των δύο εμβληματικών μοντέλων της δεκαετίας του 1980, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιχμής, που να φανερώνουν τη σύγχρονη προσωπικότητά του, βελτιστοποιώντας ταυτόχρονα και τις επιδόσεις. Αυτή είναι η φιλοσοφία του ρετρο-φουτουριστικού design που ακολουθείται ήδη στα Renault 5 και Renault 4, που αναβιώνουν ως Renault 5 E-Tech electric και Renault 4 E-Tech electric.

Η επαναφορά, με διαφορετική προσέγγιση, των θρυλικών Renault 5 Turbo και Turbo 2, είναι μια τολμηρή πρόκληση. Διατηρήσαμε την πληθωρικότητα και το αγωνιστικό τους πνεύμα, ενώ ενσωματώσαμε σύγχρονες τεχνολογίες και βελτιστοποιημένη αεροδυναμική, σύμφωνα με τις επιταγές της εποχής της ηλεκτροκίνησης.
Κάθε γραμμή και κάθε σχήμα εκφράζει μια ισορροπία μεταξύ απόδοσης και χαρακτήρα. Περισσότερο από φόρο τιμής, το Renault 5 Turbo 3E είναι μια μηχανή αισθήσεων και συναισθημάτων, που δίνει στον καθένα άπειρες δυνατότητες εξατομίκευσης.
Gilles Vidal, Vice President, Design, Renault & AmpereΓια να αναβιώσει το DNA των αρχικών Renault 5 Turbo και Turbo 2, το Renault 5 Turbo 3E είναι χτισμένο σε μια νέα πλατφόρμα με ειδικά εξελιγμένη αρχιτεκτονική μετάδοσης κίνησης στους πίσω τροχούς. Σε σύγκριση με το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech (μήκος 3,92 και μεταξόνιο 2,54 μέτρα), το παρμπρίζ έχει μετακινηθεί προς τα πίσω και το μεταξόνιο έχει αυξηθεί (2,57 μέτρα), με αποτέλεσμα την επίτευξη εντυπωσιακών αναλογιών στις διαστάσεις (μήκος 4,08μ., πλάτος 2,03μ., ύψος 1,38μ.), που αναδεικνύουν την εκλεπτυσμένη του εμφάνιση. Η κολόνα του παρμπρίζ, για παράδειγμα, φαίνεται να προεκτείνεται προς τους μπροστινούς τροχούς. Με αυτές τις διαστάσεις, το Renault 5 Turbo 3E έχει το μήκος ενός αυτοκινήτου πόλης και το πλάτος ενός supercar. Οι εντυπωσιακές του επιδόσεις, είναι ο βασικός λόγος που το συγκεκριμένο μοντέλο θεωρείται ο δημιουργός της νέας κατηγορίας των «mini-supercars».
Στο μπροστινό μέρος, το Renault 5 Turbo 3E διατηρεί την ίδια διάταξη με τους προκατόχους του: οι τετράγωνοι προβολείς – τώρα με τεχνολογία LED – ενσωματώνονται ιδανικά στα άκρα του καπό, μια λεπτή λωρίδα με τρία κεντρικά τμήματα και δύο επιπλέον τετράγωνα φώτα ημέρας LED, εκεί που τα original μοντέλα είχαν τοποθετημένους τους προβολείς μεγάλης εμβέλειας (γνωστούς και ως «καρφιά»).

Η αεροδυναμική πτέρυγα που καλύπτει όλο το πλάτος του μπροστινού προφυλακτήρα και η μεγάλη εισαγωγή αέρα στο καπό, συμβάλλουν στη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής πίεσης (“downforce”), για τέλεια ισορροπία μεταξύ του εμπρός και του πίσω μέρους.
Για μεγιστοποίηση της αεροδυναμικής απόδοσης, οι αεραγωγοί στα πλάγια του προφυλακτήρα διοχετεύουν τον αέρα μπροστά από τους τροχούς, ενώ οι πλευρικές εισαγωγές στα πίσω φτερά, διοχετεύουν τη ροή κάτω από τα φώτα, πίσω από το όχημα. Αξίζει εδώ να αναφερθεί και η τοποθέτηση των 2 πλευρικών πτερυγίων σε κάθε πλευρά, με το κάτω να είναι επιφορτισμένο με την ψύξη των φρένων. Κάτω από το πτερύγιο της αριστερής πλευράς, βρίσκεται και το πορτάκι σύνδεσης με την πηγή φόρτισης.
Όπως το Renault 5 E-Tech electric, έτσι και το Renault 5 Turbo 3E εξελίχθηκε γύρω από μια πλατφόρμα και βασίστηκε σε μία αρχιτεκτονική που προορίζεται αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα, ώστε να επιτύχει κορυφαίο επίπεδο απόδοσης, χωρίς συμβιβασμούς. Ο στόχος ήταν να γίνει το όχημα όσο το δυνατόν και πιο ελαφρύ, για να εξασφαλιστεί η απαράμιλλη ευελιξία και η ταχύτητα, σύμφωνα με τα πρότυπα ενός supercar, γεγονός που αποδεικνύει η τιμή της επιτάχυνσης από στάση έως τα 100χλμ./ώ., σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα.
Σπορ και δικτυωμένο εσωτερικό

Οι αγωνιστικές καταβολές και οι σπορ λεπτομέρειες, κάνουν έντονη την παρουσία τους και στο εσωτερικό: bucket καθίσματα και ζώνες έξι σημείων, ανθρακονήματα σε αρκετά σημεία για τη μείωση του βάρους, και premium υλικά όπως Alcantara για τα καθίσματα και το ταμπλό. Το κάθετο χειρόφρενο σε στυλ αγωνιστικού αυτοκινήτου ράλι, είναι η τελευταία πινελιά σε αυτό το «υπερτροφοδοτούμενο» περιβάλλον.
Μπροστά στον οδηγό, ξεχωρίζουν οι οθόνες του συστήματος OpenR των 10,1 και 10,25 ιντσών όπου εμφανίζονται οι πληροφορίες οδήγησης, πλοήγησης και πολυμέσων, μέσω ενός interface εμπνευσμένου από το ταμπλό των αυθεντικών Renault 5 Turbo και Turbo 2, ενώ ταυτόχρονα προσφέρεται η σύγχρονη οδηγική εμπειρία δικτύωσης που περιμένει κανείς από ένα όχημα για το δρόμο, ακόμη και με αγωνιστικά χαρακτηριστικά.
Από αυτή την άποψη, το σύστημα OpenR Link με το ενσωματωμένο Google, που διατίθεται ήδη στα Renault 5 και Renault 4 E-Tech electric, θα προσφέρει πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών της Google, οι οποίες ενημερώνονται συνεχώς. Μεταξύ αυτών το Google Maps, που δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να προγραμματίσει το ταξίδι του, αλλά και τη φόρτιση μέχρι τον προορισμό του.