Παραδόθηκε το πρώτο κομμάτι του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου

Η Ολυμπία Οδός ανακοινώνει ότι από την Παρασκευή 1 Αυγούστου 2025, στις 12:00 το μεσημέρι, τίθεται σε κυκλοφορία το νέο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, από τα Καμίνια έως τον Πύργο, συνολικού μήκους 65 χιλιομέτρων. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο υποδομής που σηματοδοτεί μια νέα εποχή στις οδικές μετακινήσεις στη Δυτική Ελλάδα, καθώς ο Πατρών – Πύργου αποτελεί τον πρώτο πλήρως αυτοματοποιημένο αυτοκινητόδρομο στη χώρα, λειτουργώντας αποκλειστικά με ηλεκτρονικά διόδια και μηχανήματα Αυτόματης Πληρωμής, χωρίς ανθρώπινη παρουσία στα σημεία χρέωσης.

Παράλληλα με τη λειτουργία του νέου οδικού τμήματος, τίθεται σε ισχύ το σύστημα διοδίων για τη ζώνη Κυλλήνη – Πύργος, μήκους 29 χιλιομέτρων. Η χρέωση θα γίνεται τόσο από τον μετωπικό σταθμό του Πύργου, σε αμφότερες τις κατευθύνσεις, όσο και από τον πλευρικό σταθμό της Αμαλιάδας για μετακινήσεις προς και από τον Πύργο. Αντιθέτως, το υπόλοιπο τμήμα του αυτοκινητόδρομου, από το Μιντιλόγλι έως την Κυλλήνη, μήκους 46 χιλιομέτρων, θα παραμείνει σε ελεύθερη χρήση χωρίς διόδια, μέχρι να ολοκληρωθούν τα εναπομείναντα υπό κατασκευή 10 χιλιόμετρα μεταξύ Μιντιλογλίου και Καμινίων.

Στο πλαίσιο αυτό, επεκτείνεται άμεσα και το εκπτωτικό πρόγραμμα VALUE της Ολυμπίας Οδού, που εφαρμόζεται πλέον και στους νέους σταθμούς διοδίων. Το πρόγραμμα προσφέρει κλιμακωτές εκπτώσεις από 15% έως και 60% για οχήματα κατηγορίας 1 και 2 – δηλαδή δίκυκλα και επιβατικά – ανάλογα με τη συχνότητα διέλευσης από κάθε μετωπικό ή πλευρικό σταθμό. Οι εκπτώσεις ισχύουν για τους χρήστες του πομποδέκτη ΟΛΥΜΠΙΑ PASS και της Μοτοκάρτας Ολυμπίας Οδού, ενισχύοντας τη διευκόλυνση και την οικονομία για τους τακτικούς οδηγούς.

Με την παράδοση αυτού του τμήματος και την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών χρέωσης, η Ολυμπία Οδός συνεχίζει να καινοτομεί στον τομέα της οδικής διαχείρισης, ενισχύοντας την ασφάλεια, την αποτελεσματικότητα και τη βιωσιμότητα των μεταφορών στην Ελλάδα.

Μέσω της Ολυμπίας Οδού, η διαδρομή Πάτρα – Πύργος θα καλύπτεται σε μόλις 45 λεπτά, ενώ το ταξίδι από την Αθήνα μέχρι τον Πύργο θα διαρκεί περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά, με ασφάλεια και άνεση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Το συνολικό έργο αφορά στην κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος μήκους 74,8 χιλιομέτρων, με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΝΕΟ) στα πρώτα 13 χιλιόμετρα, ενώ στα υπόλοιπα περίπου 62 χιλιόμετρα κατασκευάστηκε σε νέα χάραξη. Είναι ένα αυτοκινητόδρομος υψηλών προδιαγραφών, με διαχωρισμένο οδόστρωμα και ελεγχόμενη πρόσβαση σε όλο το μήκος του, με 9 κόμβους και στόχο την ενίσχυση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και την ομαλή ροή κυκλοφορίας. Ο αυτοκινητόδρομος αποτελείται από 2 λωρίδες πλάτους 3,50μ. και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση, που χωρίζονται από ένα μεσαίο στηθαίο ασφαλείας από σκυρόδεμα.

Το έργο περιλαμβάνει: 11 γέφυρες, 41 κάτω διαβάσεις, 28 άνω διαβάσεις, 1 τεχνική βάση στον Πύργο, 4 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών (ΣΕΠ), καθώς και τους ακόλουθους 9 κόμβους:

H/K Μιντιλόγλι (Χ.Θ. 0+000)

· Α/Κ ΒΙΠΕ (Χ.Θ. 6+942)

· Η/Κ ΑΛΙΣΣΟΥ (Χ.Θ. 12+725)

· Α/Κ Κάτω Αχαΐα (Χ.Θ. 17+733)

· Α/Κ Βάρδα (Χ.Θ. 33+036)

· Α/Κ Κυλλήνη (Χ.Θ. 46+016)

· Α/Κ Γαστούνη (Χ.Θ. 53+675)

· Α/Κ Αμαλιάδα (Χ.Θ. 62+680)

· Α/Κ Πύργος (Χ.Θ. 73+843)

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑ

Στην πορεία εκτέλεσης των εργασιών της σύμβασης παραχώρησης εγκρίθηκαν και χρηματοδοτήθηκαν συμπληρωματικές εργασίες, με σκοπό την ενίσχυση της λειτουργικότητας του έργου και λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις των Δήμων, της Περιφέρειας, των τοπικών κοινωνιών. Αυτές οι εργασίες περιλαμβάνουν:

· Ασφαλτόστρωση του παράπλευρου οδικού δικτύου στο σύνολό του και επέκτασή του σε γειτνιάζουσες τοπικές περιοχές.

· Κατασκευή νέου κλάδου στον Α/Κ Αμαλιάδας για τη σύνδεση με τον περιφερειακό καθώς και κατασκευή Άνω Διάβασης.

· Κατασκευή του Η/Κ Αλισσού.

· Αναβάθμιση υφιστάμενων των οδικών τμημάτων: i) συνδετήριας οδού του Α/Κ Κυλλήνης με την υφιστάμενη Πατρών-Πύργου, ii) συνδετήριας οδού από Α/Κ Γαστούνης με την υφιστάμενη Πατρών-Πύργου και iii) της οδού από το Αεροδρόμιο Αράξου έως τον οικισμό Λάππα.

· Μελέτη και κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων σε 14 περιοχές κατάντι του αυτοκινητοδρόμου.

Μαρία Βατίστα - Βαρίνου

Η Μαρία Βατίστα – Βαρίνου είναι μια δυναμική επαγγελματίας στον χώρο της εμπορικής διαχείρισης, της διαφήμισης και της προβολής περιεχομένου, με πολυετή εμπειρία στην ανάπτυξη και προώθηση εκδόσεων, τόσο στον έντυπο όσο και στον ψηφιακό χώρο. Απόφοιτη του Deree, The American College of Greece, με πτυχίο στην Διοίκηση Επιχειρήσεων (1991-1996), ξεκίνησε την καριέρα της στον χώρο των γραφικών τεχνών μέσω της εταιρίας ΟΣΤΡΑΚΟ, αποκτώντας πολύτιμες γνώσεις στην σχεδίαση και την οπτική επικοινωνία. Η επαγγελματική της πορεία περιλαμβάνει σημαντικές συνεργασίες με καταξιωμένα μέσα, όπως το SUNDAY MOTOR NEWS (1997-1998) και οι εκδόσεις BESTEVER, LUXURY BOAT & SUV, SEAWORLD ALMANAC (1998-2010), όπου είχε ενεργό ρόλο στην εμπορική ανάπτυξη, την στρατηγική προώθηση και την διαχείριση διαφημιστικών εσόδων. Μέσα από την διαχείριση πελατολογίου και την ανάπτυξη συνεργασιών, συνέβαλε στη διεύρυνση του αναγνωστικού και διαφημιστικού κοινού των εκδόσεων. Το 2013, με την μετάβαση στον ψηφιακό κόσμο, ανέλαβε την ανάπτυξη των E-BESTEVER και GREEK EXPORT ALMANAC, όπου αξιοποίησε την βαθιά της γνώση στο digital marketing και το content management για την δημιουργία ελκυστικών και αποδοτικών διαφημιστικών προτάσεων. Με έμφαση στην δημιουργία εμπορικών ευκαιριών, την διαχείριση περιεχομένου και την ενίσχυση της διαδικτυακής παρουσίας ενός brand, η Μαρία Βατίστα – Βαρίνου διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία για να συμβάλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη και εμπορική επιτυχία ιστοσελίδων όπως το autopress.gr και το greekexportalmanac.