Μα υπάρχουν κινητήρες αυτοκινήτου 2.000 και 3.000 ίππων; Φυσικά και υπάρχουν! Από την Nelson!

Είναι της μόδας πλέον, εκτός από τους ηλεκτρικούς κινητήρες/τέρατα με τις χιλιάδες άλογα και οι θερμικοί κινητήρες, με ακόμα πιο πολλές χιλιάδες άλογα. Που συμβαίνουν αυτά τα ωραία; Mα φυσικά στη χώρα της υπερβολής στις ΗΠΑ!

Οι κινητήρες Nelson από την nelsonracingengines.com, είναι μια από τις πολλές λύσεις που έχουν οι αμερικανοί κυρίως, αλλά και από άλλες χώρες κατασκευαστές αυτοκινήτων, όταν αποφασίσουν πως θέλουν έναν πολύ δυνατό κινητήρα για το υπεραυτοκίνητο τους. Να αναφέρουμε, πως η έκρηξη των μικρών κατασκευαστών υπεραυτοκινήτων έχει να κάνει, με την έκρηξη πολυεκατομμυριούχων και πολυδισεκατομμυριούχων σε όλο τον κόσμο. Όπως κάποιοι από εμάς κάνουν συλλογή μοντέλων αυτοκινήτων, ή φτιάχνουν συναρμολογούμενα, ή κάνουν συλλογή περιοδικών, οι πολυεκατομμυριούχοι και πολυδισεκατομμυριούχοι σε όλο τον κόσμο, κάνουν συλλογή πανάκριβων ρολογιών και υπεραυτοκινήτων. Με το που βγαίνει ένα αξιόλογο, αμέσως κλείνουν ένα για την συλλογή τους, ανεξάρτητα από το πόσο καλό είναι. Και αυτό είναι σχετικό. Τι πάει να πει καλό υπεραυτοκίνητο; Καλό υπεραυτοκίνητο είναι αυτό, που έχει την σωστή ποιότητα κατασκευής, αρκετή τεχνολογία και ένα αρκούντως εντυπωσιακό σχήμα. Ειδικά το «ποιότητα κατασκευής» είναι το ζητούμενο όταν η τιμή είναι πολλές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ ή ακόμα περισσότερα. Μην μιλήσουμε για πολλά εκατομμύρια, γιατί εδώ μιλάμε σοβαρά…

Με 46.000 ντόλαρς αγοράζετε αυτόν τον NRE TWIN-TURBO LS 427 με απόδοση 2.000 ίππων!

Ας πούμε λοιπόν, πως είμαστε ένας νέος κατασκευαστής υπεραυτοκινήτου και έχουμε λύσει, τα προβλήματα σχεδιασμού της εξωτερικής μορφής του οχήματός, τα προβλήματα επιλογής υλικών και σχεδιασμού για το αμάξωμα, που πρέπει να μπορεί να διαχειριστεί αυτές τις εξωφρενικές ιπποδυνάμεις και τα προβλήματα να «κατέβουν» στον δρόμο, με ειδικές αναρτήσεις και φρένα, που πρέπει να δουλεύουν στα 50 χλμ./ώρα, αλλά και πέρα από τα 450χλμ./ώρα, όπως για παράδειγμα συνέβη στο SSC Tuatara, όταν προσπάθησε ανεπιτυχώς να σπάσει στο Kennedy Space Center, το ρεκόρ ταχύτητας που ήταν 483 χλμ./ώρα. Τουλάχιστον έφτασε τα 460.4 χλμ./ώρα σε κάποια προσπάθειά του καθώς χρησιμοποιεί κινητήρα Nelson.

Η SSC Tuatara χρησιμοποιεί έναν κινητήρα της Nelson 5.9 λίτρων, twin-turbo V8 με απόδοση 1,726 ίππων στις 8,800 στροφές μέσω εν΄ός ημιαυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων.

Τότε και αφού έχουμε λύσει όλα τα παραπάνω προβλήματα θα ασχοληθούμε με την επιλογή κινητήρα. Για το εσωτερικό του αυτοκινήτου δεν συζητάμε ακόμα καθώς αναγκαστικά, από τις ανάγκες που έχει ο κινητήρας και το κιβώτιο που θα επιλεγεί, θα διαμορφωθεί κατάλληλα και το εσωτερικό και κυρίως τα σημεία έλεγχου, όπως είναι τα paddles για την επιλογή ταχυτήτων κ.α.

Ποιες είναι λοιπόν οι διαθέσιμες επιλογές κινητήρων για ένα τέτοιο εξωφρενικό όχημα; Λογικά να τον αγοράσεις έτοιμο. Οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτό κάνουν. Η λύση να σχεδιάσεις, κατασκευάσεις και εξελίξεις έναν κινητήρα από το μηδέν προϋποθέτει, ένα τεράστιο budget και τρομερή τεχνογνωσία. Μόνον ένας τέτοιος κατασκευαστής το έχει πετύχει. Ο Christian von Koenigsegg._

Όλοι οι υπόλοιποι έχουν αγοράσει έτοιμες λύσεις κινητήρων-κιβωτίων και μόνον οι μεγάλοι, παραδοσιακοί κατασκευαστές τολμούν να κατασκευάσουν δικούς τους κινητήρες, όπως Mercedes-Benz/AMG, BMW/Rolls-Royce, Ferrari, Lamborghini, Dodge/Mopar, Porsche, McLaren, Bugatti, Audi/Bentley/VW, Chrysler, Ford, Cadillac/Chevrolet και Cosworth/Aston Martin. Και υπάρχουν και αρκετές εταιρίες (παραγωγής μόνο κινητήρων) που κατασκευάζουν δικούς τους κινητήρες, σε πολλές και διάφορες διαμορφώσεις ισχύος, βασισμένους στα γνωστά μπλοκ κινητήρων, κυρίως για να τοποθετούνται εύκολα σε αναπαλαιώσεις ή βελτιώσεις κάποιας συγκεκριμένης μάρκας αυτοκινήτων.

Μια από τις πιο διάσημες μάρκες -αλλά σχετικά άγνωστη- στη χώρα μας είναι η Nelson. Η Nelson παράγει -με παραγγελία- οποιοδήποτε κινητήρα θέλετε, σε οποιαδήποτε διαμόρφωση. Θέλετε με 2000 ίππους; Θέλετε με 3.000 ίππους; H Nelson κάνει το χατήρι σε οποιονδήποτε πελάτη και μάλιστα… βάζει και το λογότυπο του πελάτη μεγάλο και τρανό, ακόμα και σε ανάγλυφη μορφή πάνω στο μπλοκ του κινητήρα. Με το αζημίωτο φυσικά αλλά σε πολύ λογικές τιμές σε σχέση με οποιαδήποτε προσπάθεια σχεδίασης και κατασκευής κινητήρα. Και κυρίως με εγγύηση καλής λειτουργίας καθώς ένα από τα πιο μεγάλα προβλήματα, είναι η απαγωγή θερμότητας. Δηλαδή αυτοί οι κινητήρες βγάζουν τρομερή θερμοκρασία που χρειάζεται ψυγεία μεγάλου μεγέθους. Ένα από τα δυσεπίλυτα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αυτοί οι κινητήρες, είναι που θα χωρέσουν τα ψυγεία στον δεδομένο μικρό χώρο που είναι διαθέσιμος και πως θα πετύχουν την ψύξη, που θέλει μεγάλες μετωπικές επιφάνειες, σε συνδυασμό με την αεροδυναμική καθώς χρειάζεται κάποιος συμβιβασμός.

Το epic video της Nelson με έναν κινητήρα 1.200 ίππων που λειτουργεί στο μάξιμουμ των στροφών για 5 ολόκληρα λεπτά, δεν αφήνει καμιά αμφιβολία για την ποιότητα κατασκευής των προϊόντων της! Αξίζει να το απολαύσετε! Βάλτε ήχο!

Δείτε εδώ αρκετές επιλογές κινητήρων με χιλιάδες ίππους από την Nelson, αν σκέφτεστε να παρουσιάσετε κάποιο τρομερά δυνατό hypercar ή επισκεφτείτε το site της Nelson για να αποφασίσετε με την ησυχία σας!

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Tο 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, συνεργάτης του περιοδικού TOP GEAR, συνεργάτης του περιοδικού MotoGP World, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.