Η Ferrari ανεβαίνει… υψόμετρο στο Grand Prix Πόλης του Μεξικού
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 μεταφέρεται από το Τέξας στην Πόλη του Μεξικού, πρωτεύουσα της Κεντρικής Αμερικής, για έναν από τους πιο ιδιαίτερους αγώνες του καλενταριού. Ο αγώνας διεξάγεται στην πίστα Autódromo Hermanos Rodríguez, σε υψόμετρο άνω των 2.000 μέτρων, γεγονός που τον καθιστά μοναδικό σε όλο το πρωτάθλημα.
Η Scuderia Ferrari HP θα παραταχθεί με τρεις οδηγούς αυτό το Σαββατοκύριακο, καθώς στην πρώτη ελεύθερη δοκιμή της Παρασκευής (FP1) θα συμμετάσχει ο Antonio Fuoco, αστέρας των αγώνων αντοχής. Ο Ιταλός θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση σε επίσημη συνεδρίαση F1, οδηγώντας το μονοθέσιο του Lewis Hamilton, στο πλαίσιο του κανονισμού που απαιτεί κάθε βασικός οδηγός να παραχωρεί δύο φορές τη θέση του σε οδηγό που έχει συμμετάσχει σε το πολύ δύο Grand Prix. (Πέρσι, την ίδια διαδικασία είχε ακολουθήσει ο Oliver Bearman.)
Η πίστα και οι προκλήσεις του υψομέτρου
Η πίστα, αφιερωμένη στη μνήμη των αδελφών Rodríguez, βρίσκεται στα 2.285 μέτρα πάνω από τη στάθμη της θάλασσας και το αραιό οξυγόνο αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα του τριημέρου. Η χαμηλή πυκνότητα αέρα επηρεάζει δραματικά την αεροδυναμική απόδοση, την ψύξη των συστημάτων και τη διαχείριση των ελαστικών.
Η διαδρομή συνδυάζει μακριές ευθείες με έντονα σημεία φρεναρίσματος και πιο τεχνικά, στενά κομμάτια. Αυτή η ιδιαιτερότητα κάνει πολλές ομάδες να επιλέγουν στρατηγική ενός pit stop, αφού η φθορά των ελαστικών συνήθως παραμένει περιορισμένη. Ωστόσο, η επίδραση του υψομέτρου μπορεί να ανατρέψει αυτή την τακτική, καθώς η υπερβολική πίεση στους γύρους μπορεί να προκαλέσει υπερθέρμανση των ελαστικών και να επιβάλει δεύτερη στάση στα pits.
Fact File: Grand Prix Πόλης του Μεξικού

Το Autódromo Hermanos Rodríguez είναι η τρίτη μικρότερη πίστα στο καλεντάρι F1 2025, με μήκος 4,304 χλμ. (πιο μικρές μόνο το Zandvoort και το Monaco).
Διαθέτει τη μεγαλύτερη απόσταση από pole μέχρι το πρώτο φρενάρισμα — 767 μ., με σχεδόν 10 δευτερόλεπτα πλήρους γκαζιού στη 1,2 χλμ. ευθεία εκκίνησης–τερματισμού.
Το υψόμετρο και η χαμηλή πυκνότητα αέρα μεταφέρουν λιγότερη θερμότητα από κρίσιμα συστήματα όπως η μονάδα ισχύος (Power Unit) και τα φρένα.
Οι ομάδες χρησιμοποιούν αεροτομές επιπέδου Monaco, αλλά παράγουν downforce επιπέδου Monza, με τελικές ταχύτητες έως 346 χλμ./ώρα (215 mph) ή και παραπάνω με slipstream.
Η μονάδα ισχύος επηρεάζεται ιδιαίτερα, ενώ ο turbo δουλεύει πολύ πιο έντονα για να καλύψει την απώλεια ισχύος.
Στο τεχνικό infield, οι οδηγοί είναι με full throttle μόνο στο 45% του χρόνου γύρου και στο 60% της συνολικής απόστασης, από τα χαμηλότερα ποσοστά της χρονιάς.
Η ομάδα έχει σημειώσει τρεις νίκες: δύο με τον Lewis Hamilton (2016 & 2019) και μία με τον Nico Rosberg (2015) — η τελευταία στην επιστροφή της F1 στο Μεξικό μετά από απουσία από το 1992.
Ο Fred Vesti έκανε το πρώτο του FP1 με την ομάδα στο Μεξικό το 2023 (W14), ενώ ο Kimi συμμετείχε πέρσι (W15), στο δεύτερο FP1 της καριέρας του μετά τη Monza.
